Skocz do zawartości

Zaciski tył... po której stronie ?


LordFalcon

Rekomendowane odpowiedzi

> Po której stronie koła zamontować zaciski? przedniej czy tylnej? Bow sumie nie wiem jak

> oryginalnie jest w Uno ale różne marki mają różnie...

W Uno Turbo oryginalnie są "z tyłu". Ważne też żeby nie założyć ich do góry nogami, czyli montujesz tak, aby odpowietrznik był u góry, a mechanizm hamulca ręcznego na dole waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Uno Turbo oryginalnie są "z tyłu". Ważne też żeby nie założyć ich do góry nogami, czyli montujesz

> tak, aby odpowietrznik był u góry, a mechanizm hamulca ręcznego na dole

Jakby dał z przodu to zamieniłby lewy z prawym i też by było hehe.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robisz na linkach z punto gt czy coś innego

Robię na linkach z Volvo V40 biglaugh.gif zaciskach zresztą też...

niestety mam opóźnienie, bo okazało się (a nie zwróciłem wcześniej uwagi), że w zestawie regeneracyjnym oring uszczelniający ośkę od ręcznego jest cieńszy niż oryginał i puszczał płyn sciana.gif

jutro spróbuję dokupić grubsze oringi i myślę, że w środę poskładam heble z tyłu biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robię na linkach z Volvo V40 zaciskach zresztą też...

> niestety mam opóźnienie, bo okazało się (a nie zwróciłem wcześniej uwagi), że w zestawie

> regeneracyjnym oring uszczelniający ośkę od ręcznego jest cieńszy niż oryginał i puszczał płyn

> jutro spróbuję dokupić grubsze oringi i myślę, że w środę poskładam heble z tyłu

NO i ja wczoraj po jeździe próbnej się dowiedziałem, że czeka mnie regeneracja tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe, w moich z Volvo też są 30mm

No i dzisiaj nici z roboty. Niby kupiłem wszystko ale się okazało, że klocki nie takie... bardzo podobne ale nie pasują (ten siusiek ze sprężynką za długi) i dobre będą jutro...

Może jutro nie spalą mi się koła spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobione.

Rozebrałem zaciski, wymieniłem gumki, wszystko oczyściłem i nasmarowałem. Jeden tłoczek stał bo gumka była rozwalona i dostał się syf... trzeba o to dbać.

Klocki nowe TRW.

Dodatkowo naciągnąłem korektor, bo mi tył słabo brał.

Zaraz jadę na próbę podocierać najpierw delikatnie i zobaczymy co z tego wyniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i zrobione.

> Rozebrałem zaciski, wymieniłem gumki, wszystko oczyściłem i nasmarowałem. Jeden tłoczek stał bo

> gumka była rozwalona i dostał się syf... trzeba o to dbać.

> Klocki nowe TRW.

> Dodatkowo naciągnąłem korektor, bo mi tył słabo brał.

> Zaraz jadę na próbę podocierać najpierw delikatnie i zobaczymy co z tego wyniknie.

Ja wymieniłem oringi na ośkach od ręcznego na grubsze (takiej grubości jak oryginał) i trzyma... miałem trochę problemów z miedzianymi uszczelkami na przewodach elastycznych ale chyba teraz jest ok, jutro w drodze do pracy się dowiem co i jak, jazda próbna na odcinku 50m dała pozytywny rezultat...

jeszcze jutro czeka mnie walka z założeniem ręcznego...

a co do korektora to u mnie się zablokował dawno temu w pozycji "obciążony" i tak jeżdżę grinser006.gif

Zaraz jak zgram dorzucę jaką fotkę poglądową zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wymieniłem oringi na ośkach od ręcznego na grubsze (takiej grubości jak oryginał) i trzyma...

> miałem trochę problemów z miedzianymi uszczelkami na przewodach elastycznych ale chyba teraz

> jest ok, jutro w drodze do pracy się dowiem co i jak, jazda próbna na odcinku 50m dała

> pozytywny rezultat...

> jeszcze jutro czeka mnie walka z założeniem ręcznego...

> a co do korektora to u mnie się zablokował dawno temu w pozycji "obciążony" i tak jeżdżę

> Zaraz jak zgram dorzucę jaką fotkę poglądową

Przejechałem ok. 50km i na razie to tylko pedał poszedł głębiej (może trzeba jeszcze odpowietrzyć a może się jeszcze klocki nie dotarły do tarczy). Nie miałem okazji mocniej hamować ale wydaje się, że będzie lepiej. Na razie delikatnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie z tego jakiś manual ?

Może będzie.. jak wycenię tą zabawę... i stopień skomplikowania to się zastanowię grinser006.gif

Zaciski z Volvo V40 - 50zł

Zestawy regeneracyjne ~60zł

2 dodatkowe oringi (z zestawów nie pasowały) - 0,30zł rotfl.gif

1 nowy cylinderek ~30zł

Tarcze 240 Fiat przednie lite - 64zł

Klocki hamulcowe Audi (wewnętrzne wymagały przycięcia rotfl.gif) - 15zł

Flansze - 70zł

Przewody elastyczne - 30zł

Linki hamulcowe - 100zł

Krótsze przewody miedziane ~25zł

Kilka drobnych pierdółek ~20zł

Tak więc zmieścił bym się w 500zł rotfl.gif ale przy okazji wymieniłem elastyczny do trójnika i wszystkie sztywne do tyłu na miedziane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może będzie.. jak wycenię tą zabawę... i stopień skomplikowania to się zastanowię

> Zaciski z Volvo V40 - 50zł

> Zestawy regeneracyjne ~60zł

> 2 dodatkowe oringi (z zestawów nie pasowały) - 0,30zł

> 1 nowy cylinderek ~30zł

> Tarcze 240 Fiat przednie lite - 64zł

> Klocki hamulcowe Audi (wewnętrzne wymagały przycięcia ) - 15zł

> Flansze - 70zł

> Przewody elastyczne - 30zł

> Linki hamulcowe - 100zł

> Krótsze przewody miedziane ~25zł

> Kilka drobnych pierdółek ~20zł

> Tak więc zmieścił bym się w 500zł ale przy okazji wymieniłem elastyczny do trójnika i wszystkie

> sztywne do tyłu na miedziane...

I pomyśleć, że cała belka od UT kosztowała chyba 250.... no ale.. pordzewiała rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I pomyśleć, że cała belka od UT kosztowała chyba 250.... no ale.. pordzewiała

A jaki patent ma UT z tyłu? Zaciski na klinach jak normalnie z przodu rotfl.gif?

Tarcze, klocki są obowiązkowo do wymiany... linki od ręcznego zależy jakie są przy belce (czy nadające się do użytku), gumki trzeba wszystkie powymieniać... i jeśli któryś tłoczek będzie miał wżery... to tak samo... więc raczej podobna kwota się uzbiera icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, nie interesowałem się, dawaj foto

Ja już raz dałem to zostałem wyśmiany, że rdza na belce - dupa - więcej nie będzie.

Co do kosztów - tak racja. Ja musiałem wymienić linkę jedną, jeden przewód elastyczny, klocki, gumki wszystkie ale mam oryginał i nie na klinach tylko na uszczelnionych prowadnicach waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja już raz dałem to zostałem wyśmiany, że rdza na belce - dupa - więcej nie będzie.

> Co do kosztów - tak racja. Ja musiałem wymienić linkę jedną, jeden przewód elastyczny, klocki,

> gumki wszystkie ale mam oryginał i nie na klinach tylko na uszczelnionych prowadnicach

Czemu tylko jeden elastyczny?

Biorąc pod uwagę, że aby zapakować 240 do tyłu musiałbyś i tak flansze zmieniać i wsadzać tarcze 240 to znów koszta zbliżają się do moich skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu tylko jeden elastyczny?

Bo to ten łączący belkę z budą.

Boczne były ok.

> Biorąc pod uwagę, że aby zapakować 240 do tyłu musiałbyś i tak flansze zmieniać i wsadzać tarcze

> 240 to znów koszta zbliżają się do moich

Flansze raczej te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak z tyłu ale z przodu było 227 i uszy pasują do 240 i 257

Uszy tak, ale nie oryginalny zacisk, zaciski z 240 i 257 mają dłuższe uszy po swojej stronie, natomiast pod zaciski od 227 z tyłu można wsadzić tarcze 240, ale trzeba dać właśnie flansze z dłuższymi uszami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.