Skocz do zawartości

Klimatyzacja


some1

Rekomendowane odpowiedzi

Kropek nie mrozi.

Fakty:

- uklad sprawny .

- zdemontowany przy okazji innych czynnosci

- ponowny montaz.

- nabicie , cisnienie trzyma, szczelny , kontrolka swieci ,czy sprezarka startuje - czy chodzi nontop nie wiem bo przy dieslu to ja tam niewiele slysze ponad klekotanie motoru frown.gif ... ALE NIE CHLODZI oslabiony.gif

macie jakis schemat ? Mozna sie tam gdzies machnac we wtyczkach zeby wpiac wspak ?

jakies inne pomysla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To, że lampka świeci to za mało. Może być za mało, za dużo czynnika i nie odpali. Otwórz mache, niech ktoś wtedy włączy klimę. Nawet w dyszlu powinno być słychać zwiększenie obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Może być za mało, za dużo czynnika i nie odpali.

ZA DUZO ? .. w ASiO wzieli na kompleksowe odgrzybianie , napelnianie , filtr PP ... no i niby wszystko ok a mimo to kibel. Trzeba by nieumieć napelniac klime zeby przedobrzyc. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZA DUZO ? .. w ASiO wzieli na kompleksowe odgrzybianie , napelnianie , filtr PP ... no i niby

> wszystko ok a mimo to kibel. Trzeba by nieumieć napelniac klime zeby przedobrzyc.

Jak robili w aso to jedz na reklamacje, niech poprawiają jeśli coś, źle zrobili. Tylko co tam można zrobić, źle skoro to proste jak konstrukcja cepa. Ja podczas wymiany nagrzewnicy wymieniłem wszystkie połączenia związane z klimą tak na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego wpiew szukam/pytam o schemat elektryczny bo caly uklad byl rozpinany wiec gdybam czy tam wszystko jest spiete do stanu pierwotnego. Bede mial auto pod domem to zerkne na ten obrotomierz czy jest jakas reakcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego wpiew szukam/pytam o schemat elektryczny bo caly uklad byl rozpinany wiec gdybam czy tam

> wszystko jest spiete do stanu pierwotnego. Bede mial auto pod domem to zerkne na ten

> obrotomierz czy jest jakas reakcja

pod deską od strony układu kierowniczego, są dwie wtyczki wpięte w cały zespół nagrzewnicy, sprawdź może tam coś się poluzowało. To chyba jest coś z klimą związane bo innego zastosowania nie wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tyle to se wydedukowalem.. tylko teraz czego szukac skoro uklad nabity

Napiecia, do sprezarki powinno dochodzic 12V po zalaczeniu klimy. Jesli brak zasilania, to trzeba szukac problemu w instalacji, bezpiecznik, przekaznik, cos zle podlaczone itd.

Jesli napiecie dochodzi do sprezarki, to pewnie problem lezy po jej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wszystko było demontowane sprawdz jeszcze raz połaczenia + bezpiecznik

w tym modelu słychać jak włącza się sprężarka

często pada presostat i jest taki efekt

jeżeli nabita była na skalibrowanej maszynie to można przyjąc ,że jest prawidłowo napełniona

sprawdz też podłaczenia wentylatorów chłodnicy

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli wszystko było demontowane sprawdz jeszcze raz połaczenia + bezpiecznik

pomacalem ile sie dalo (1.9jtd) wink.gif

- bezpieczniki i wszystkie przekazniki w zasiegu reki wygladaja OK

- ogolnie (tu gdybam) - wszystko w aucie chodzi elektrycznie wiec chyba elektrycznie jest ok , bo rzadko sie zdarza zeby indywidualnie jakis osprzet mial swoj wlasny bezpiecznik.

> w tym modelu słychać jak włącza się sprężarka

> często pada presostat i jest taki efekt

tak sam z siebie ? Od nie_pracowania padl ? zeby.GIF

> jeżeli nabita była na skalibrowanej maszynie to można przyjąc ,że jest prawidłowo napełniona

- to jest zalozenie ktore "musze" zrobic bo nie jestem w stanie tego stwierdzic. Zakladam ze w tej materii ASO majstry zrobili zgodnie ze sztuka

> sprawdz też podłaczenia wentylatorów chłodnicy

- pomacane , podociskane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sam z siebie ? Od nie_pracowania padl ?

zdarzało się i tak ..................

Czujnik ten ma dwojakie działanie. Gdy jest za duże ciśnienie w układzie nie uruchomi sprężarki, gdy za małe też nie. Gdy za duże, to po to aby nie uszkodzić instalacji, gdy za małe to znaczy, że mało jest czynnika w którym to znajduje się też smar do smarowania sprężarki.

tylko może ktoś wie jak go sprawdzić ???

A to z elerna :

188 - PUNTO CLASSIC KLIMATYZACJA NIE FUNKCJONUJE / W KAŻDYCH WARUNKACH L01

--------------------------------------------------------------------------------

Elektrowentylator nadmuchu powietrze do wnętrza nadwozia samochodu nie funkcjonuje

Wyniki weryfikacji

1

SPRAWDZENIE BEZPIECZNIKA ELEKTROWENTYLATORA

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzić stan bezpiecznika elektrowentylatora układu klimatyzacji ( Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI )

Wykonać kolejną operację 2

Bezpiecznik uszkodzony

Wymienić bezpiecznik ( i ustalić przyczynę jego przepalenia)

2

SPRAWDZENIE PRZEKAŹNIKA ELEKTROWENTYLATORA

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzić kolejno

Stan przekaźnika elektrowentylatora nadmuchu powietrza do wnętrza samochodu

Przewody łączące przekaźnik ( Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI )

Wykonać kolejną operację 3

Połączenia obwodu zwarte i / lub przerwane

Wymienić przekaźnik

Połączenia obwodu zwarte i / lub przerwane

Przywrócić poprawne połączenia ( Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI )

3

SPRAWDZENIE ELEKTROWENTYLATORA

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzić kolejno

Stan elektrowentylatora

Przewody połączone z elektrowentylatorem ( Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI )

Wykonać kolejną operację 4

Usterka elektrowentylatora

Wymienić elektrowentylator ( Op. 5040C30 )

Połączenia obwodu zwarte i / lub przerwane

Przywrócić prawidłowe połączenia ( Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI )

4

SPRAWDZENIE OBWODU ELEKTROWENTYLATORA

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzić ciągłość styków przełącznika sterowanie elektrowentylatorem nadmuchu powietrza do wnętrza nadwozia ( Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI )

Wykonać kolejną operację 5

Przełącznik sterowanie elektrowentylatorem uszkodzony

1. Wymienić przełącznik sterujący ( Op. 5040D22)

Połączenia obwodu zwarte i / lub przerwane

Przywrócić poprawne połączenia ( Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI )

5

SPRAWDZANIE PRAWIDŁOWEGO FUNKCJONOWANIA

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzić, czy usterka już nie występuje

Koniec Diagnostyki

Usterka występuje nadal.

Ustalić przyczynę'usterki na podstawie innego objawu

Elektrowentylator nadmuchu powietrze do wnętrza nadwozia samochodu nie funkcjonuje

Wyniki weryfikacji

0

KONTROLE WSTĘPNE

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzć:

stan bezpiecznika zabezpieczającego instalację zasilania klimatyzacji.

Ciśnienie w układzie klimatyzacji zgodne z wymaganym

Wykonać kolejną operację 1

Bezpieczniki przepalone.

Wymienić uszkodzone bezpieczniki na nowe.

Przekaźnik uszkodzony.

Wymienić przekaźnik.

Wartość ciśnienia niezgodna z wymaganą

Wyeliminować ewentualne wycieki i napełnić układ klimatyzacji Op. 5040A10

1

SPRAWDZENIE URZĄDZNIEM DIAGNOSTYCZNYM

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Podłączyć urządzenie diagnostyczne Examiner i sprawdzić, czy występują usterki:

w Węźle klimatyzacji;

linii CAN

Wykonać kolejną operację 4

Złącze klimatyzacji uszkodzone.

Wykonać kolejną operację 2

Linia CAN uszkodzona.

Postępować dalej w sposób podany przez urządzenie diagnostyczne

2

SPRAWDZENIE OBWODU ELEKKTRYCZNEGO

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzenie zasilania Złącza klimatyzacji Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI

Wykonać kolejną operację 3

Brak zasilania.

Przywrócić właściwe połączenie elektryczne. Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI

3

SPRAWDZENIE KONEKTORÓW ELEKTRYCZNYCH

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzić złącza elektryczne Węzła układu klimatyzacji, w szczególności, czy każdy styk jest prawidłowo podłączony i umieszczony w gnieździe.

Wykonać kolejną operację 4

Konektory elektryczne uszkodzone.

Przywrócić właściwy stan uszkodzonych konektorów elektrycznych.

4

SPRAWDZENIE URZĄDZNIEM DIAGNOSTYCZNYM

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Przy podłączonym przyrządzie diagnostycznym Examiner sprawdzić, w Węźle sterowania silnikiem:

występowanie usterek przekaźnika sterującego sprężarką.

występowanie usterek czujnika ciśnienia układu klimatyzacji.

Sprawdzić ponadto stan wiązki przewodów sterowania sprężarką (brak zwarć lub obwodów otwartych)

Wykonać kolejną operację 5

Przekaźnik nie funkcjonuje

Wymienić przekaźnik sterujący sprężarką.

Uszkodzenie przewodów elektrycznych

Naprawić wiązkę przewodów

usterka czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji

Wykonać kolejną operację 5

5

SPRAWDZENIE WŁĄCZANIA SPRĘŻARKI

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Sprawdzić czy sprężarka włącza się prawidłowo Patrz Próba 5040BC Sprawdzenie włączenia/wyłączenia sprężarki klimatyzacji z czujnika linearnego

Wykonać kolejną operację 6

sprężarka nie włącza się

Sprawdzić, ewentualnie przywrócić ciągłość/izolację połączenia elektrycznego między centralką silnika i czujnikiem ciśnienia układu klimatyzacji Patrz E6021 WŁĄCZENIE TURBOSPRĘŻARKI

6

SPRAWDZANIE PRAWIDŁOWEGO FUNKCJONOWANIA

Wszystko OK

Problem

Interwencja

Wymienić czujnik ciśnienia układu klimatyzacji i sprawdzić, czy usterka nadal występuje

Koniec Diagnostyki

Usterka występuje nadal.

Ustalić przyczynę'usterki na podstawie innego objawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG... no to chyba musze ASO zmienic frown.gif bo dam sobie reke uciac ze te spece nie przeszli takiej procedury skoro sami mnie odeslali do klima-serwisu bo oni to sie na klimie nie znaja , nabili i nie chodzi wiec odpuscili. Ide jeszcze obejrzec ( o ile tam cos jest elektrycznego ) w okolice przedniego prawego kola.. taka "butelka" pionowa , cokolwiek to jest moze tam jakas wtyczka niedomaga oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ino "cza miec" takie schematy Znalazlem narazie F31 i F19 jako bezpieczniki "z klimy" .

Chcesz i masz wink.gif

M1-komputer pokladowy

B2-bezpieczniki w kabinie

D8-zlacze przednie/grzejnik klimatyzacji

G45-oswietlenie elementow sterowania klima i ogrzewaniem

N85-wentylator elektryczny w kabinie

O30-rezystor regulacji predkosci wentylatora

H81-sterowanie wentylatorem elektrycznym

H80-sterowanie klimatyzacja

N86-termostat elektroniczny

K10-presostat czterostopniowy

B1-bezpieczniki pod maska

N-czarny

B-bialy

A-jasnoniebieski

M-brazowy

G-zolty

R-czerwony

V-zielony

H-szary

S-rozowy

C-pomaranczowy

Z-fioletowy

L-niebieski

283974727-klima.JPG

Nie mam reszty schematu dla diesla, ale moze od 1.2 cos pomoze

H1-stacyjka

C10-masa przednia lewa

L20-elektromagnes sprzegla sprezarki klimatyzacji

D4-zlacze przednie/silnik

M10-modul sterowania silnika

C20-masa tablicy rozdzielczej po stronie pasazera

283974727-klima1.JPG

283974727-klima2.JPG

post-73486-14352508965876_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fooook... bylem tam dzisiaj czemu ja nie spisalem tych cyferek - bo zakladam ze wedle numerka

> trzeba podmienic ?

Byłoby najprościej bo różnią się ilością pinów we wtyczce, najprawdopodobniej to będzie ten załączony ale nigdy nie wiadomo sick.gif

w zeszłym roku kupiłem za 195 PLN nóweczka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mowisz o tej kieszeni z bezpiecznikami - czy pod cala oslona pod kierownica ? przy okazji masz

> jakas rozpiske do bezpiecznikow ?

Nie to jest nad prawą noga kierowcy, należy zdemontować lewą osłonę tunelu i będzie widać takie dwie wtyczki szarą i białą jeśli się nie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tyle to se wydedukowalem.. tylko teraz czego szukac skoro uklad nabity

Nie startuje bo może czujnik temp zwalony, np w minusowych temperaturach także nie wystartuje. Zamontowany jest wewnątrz tej plastikowej obudowy zespołu nawiewów.

Ale to moje domysły, więc podchodź do tego z dystansem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yay.gif

Winny okazal sie zaworek - nazwijmy go gorny - ten co to lezy w okolicy prawego gornego mocowania amortyzatora ( drugi dolny jest znacznie blizej samej sprezarki )

Uklad szczelny( dzisiaj juz tak) , sprawny tylko te pasciaki z ASO albo cos grzebali przy zaworku - czy nalezy go luzowac przy napelnianiu czy tez dziala to jak wentyl w kole ze poprostu "dobijamy" ? - albo specjalnie go uszkodzili bo dzisiaj jak specu od klimy zaczal analizowac uklad to okazalo sie ze w zaworku byla po chamsku podwinieta uszczelka i raz ze uklad byl nieszczelny dwa ze caly czynnik wyrypalo w eter trzy ze chcieli mnie skroic na nowa sprezarke bo pierwsze co to "uuuu panie kompresor nie bangla" .

suma sumarum :

klima dziala

wiem gdzie NIE jezdzic z klima

wiem do kogo JEZDZIC z naprawa klimy [reklama] http://www.boss.slask.pl/ [/reklama]

jestem troche plytszy na kieszeni

yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcieli mnie skroic na nowa sprezarke

> bo pierwsze co to "uuuu panie kompresor nie bangla" .

> suma sumarum :

> klima dziala

> wiem gdzie NIE jezdzic z klima

> wiem do kogo JEZDZIC z naprawa klimy [reklama] http://www.boss.slask.pl/ [/reklama]

> jestem troche plytszy na kieszeni

napisz więc gdzie nie jeździć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Winny okazal sie zaworek - nazwijmy go gorny - ten co to lezy w okolicy prawego gornego mocowania

mówiłem ,że presostat padł

> Uklad szczelny( dzisiaj juz tak) - pisałeś w pierwszym poście,że :" układ szczelny "

zdarza się,że nieszczelności nie są widoczne od razu

> czy nalezy go luzowac przy napelnianiu czy tez dziala to jak wentyl w kole ze poprostu

> "dobijamy" ?

końcówki od węży wkłada się na wcisk nic się nie luzuje yikes.gif

> uklad to okazalo sie ze w zaworku byla po chamsku podwinieta uszczelka - a jak jest podwinięta nie po chamsku ???? w gniazdach zaworków nie ma widocznych uszczelek

> nieszczelny dwa ze caly czynnik wyrypalo w eter trzy ze chcieli mnie skroic na nowa sprezarke

> bo pierwsze co to "uuuu panie kompresor nie bangla" . to jest stwierdzenie

a nie naciąganie na nową sprężarkę

ale rozumię twoje rozżalenie i twoją radość ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówiłem ,że presostat padł

o ile się nie mylę to nie o presostacie kolega some1 pisał tylko zaworze do uzupełniania lub opróżniania (nie wiem, który jest który) układu klimatyzacji zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kol. request zauwazyl to zaden wazniejszy element tylko ten wentyl gdzie sie mocuje weza do napelnienia. ok.gif

znaczy taki "zaden wazniejszy" ze przez gumke wielkosci fi 5mm caly uklad szlag trafial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile się nie mylę to nie o presostacie kolega some1 pisał tylko zaworze do uzupełniania lub

> opróżniania (nie wiem, który jest który) układu klimatyzacji

czerwony na gorze, ( do tego lipnego mojego) , niebieski gleboko-nisko tuz przy sprezarce . tylem przyuwazyl 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czerwony na gorze, ( do tego lipnego mojego) , niebieski gleboko-nisko tuz przy sprezarce . tylem

> przyuwazyl

rozmieszczenie mniej więcej znam choć u mnie drugi jest przy chłodnicy ale nie pamiętam, który jest do napełniania wink.gif

może przy napełnianiu wydmuchało tą uszczelkę hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uklad to okazalo sie ze w zaworku byla po chamsku podwinieta uszczelka i raz ze uklad byl

> nieszczelny dwa ze caly czynnik wyrypalo w eter trzy ze chcieli mnie skroic na nowa sprezarke

A nie mówiłem zlosnik.gif ASO trzeba omijać z daleka, tak samo jak większość "Zenków, Zbychów itd". Ja osobiście znam w okolicy GL tylko jeden sensowny serwis i jeden w Mikołowie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może przy napełnianiu wydmuchało tą uszczelkę

pieron wie , ale to jest chyba elementarna czynnosc jaka powinni zrobic - sprawdzic czy zaworek sprawny i czy bedzie trzymal facepalm.gif Ale poco... zawsze mozna zasugerowac wymiane sprezarki czerwona.gif

http://www.motoallegro.pl/item1104805912_zawor_wlewowy_napelniania_klimatyzacji_promocja.html

zaworek z dwoch stron jest zakonczony trzpieniami.. jak sie nacisnie w ten dluzszy koniec to ten krotszy wychodzi i dopiero to co wyjdzie jest opasane miniaturową uszczeleczką ktora byla sfatygowana. Albo jej ktos pomogl albo - zgaduje o ile to mozliwe - dowalili jakies chore cisnienie napelniania ze ją potargalo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie mówiłem ASO trzeba omijać z daleka, tak samo jak większość "Zenków, Zbychów itd". Ja

> osobiście znam w okolicy GL tylko jeden sensowny serwis i jeden w Mikołowie

Akcja typu spontan... stilo sie zbiesilo to mulher.gif podjechala kropkiem po mnie zebym z buta nie cisnal no i " jak juz tu jestesmy to moze dobijemy kropkowi chlodziwa"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz takie przysłowie, że "nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu" zlosnik.gif Ja się już wyleczyłem z wymiany dobrych części na jakiś czas hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dieslu ?

Tak i to nawet gdy masz 160KM pod maska smirk.gif. A wogole, wiele samochodow ma to zrobine specjalnie i podniesienie obrotow jest wymuszone przez komputer, a nie z powodu obciazenia klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak i to nawet gdy masz 160KM pod maska . A wogole, wiele samochodow ma to zrobine specjalnie i

> podniesienie obrotow jest wymuszone przez komputer, a nie z powodu obciazenia klima.

Jakoś w GP 1.3 mjet nie zaobserwowałem takiego zjawiska, to samo w 2.0 i 2.2 HDi smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś w GP 1.3 mjet nie zaobserwowałem takiego zjawiska, to samo w 2.0 i 2.2 HDi

To dziwne, bo ja w kazdym samochodzie to widzialem. Najlepiej podlacz auto pod kompa, wtedy zobaczysz zmiane obrotow smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że licznik sam z siebie powinien wyczuć zmianę obrotów o ok 200rpm

Nie ma az takich zmian, no chyba, ze trafisz na jakiegos benzyniaka z silnikiem 1.0 zlosnik.gif

Przewaznie skok jest 50-100rpm max wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś w GP 1.3 mjet nie zaobserwowałem takiego zjawiska, to samo w 2.0 i 2.2 HDi

Jakoś 1.3Mjest podczas startu klimy zwiększa o jakieś 100obr/min na chwilkę, ale to w Astrze, w GP nie wiem. Pug 307 w 1.6 też ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.