Skocz do zawartości

Jeep Grand Cherokee


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nosze sie z zamiarem kupna Jeepa GC z rocznika 2002-2004, z jakim motorem polecacie. NIe ukrywam, ze pasuje mi 4.7 V8 z LPG, jezdzi ktos takim zestawem, ile to gaziku opierdzieli ? Jak sie sprawdzaja 2.7CRD i ile opierdzielaja ropki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nosze sie z zamiarem kupna Jeepa GC z rocznika 2002-2004, z jakim motorem polecacie. NIe ukrywam,

> ze pasuje mi 4.7 V8 z LPG, jezdzi ktos takim zestawem, ile to gaziku opierdzieli ? Jak sie

> sprawdzaja 2.7CRD i ile opierdzielaja ropki ?

Mamy w robocie kupionego w 2004r 2.7CRD, jezdzilem swego czasu nim dosc duzo, spalanie od ok 11l do 14l - tak pokazywal komputer. Turbina padla kolo 70kkm, akurat jechala nim osoba co przy okazji zatarla silnik grinser006.gif, ale to inna bajka. Generalnie to silnik Mercedesa i nie powinno byc z nim wiekszych problemow.

Dla porownaniu kolega ma starszego bodajze 5.9 jezdzi tym sie dosc fajnie, znacznie lepiej niz klekotem, nawet stwierdzil, ze LPG nie bedzie zakladal bo sie srednio w 20l/100km zamyka grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nosze sie z zamiarem kupna Jeepa GC z rocznika 2002-2004, z jakim motorem polecacie. NIe ukrywam,

> ze pasuje mi 4.7 V8 z LPG, jezdzi ktos takim zestawem, ile to gaziku opierdzieli ? Jak sie

> sprawdzaja 2.7CRD i ile opierdzielaja ropki ?

20-25litrow LPG

zdecydowanie polecam 4.7 niz 4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nosze sie z zamiarem kupna Jeepa GC z rocznika 2002-2004, z jakim motorem polecacie. NIe ukrywam,

> ze pasuje mi 4.7 V8 z LPG, jezdzi ktos takim zestawem, ile to gaziku opierdzieli ? Jak sie

> sprawdzaja 2.7CRD i ile opierdzielaja ropki ?

mam rocznik 2001 z 4.7 V8

bez LPG

po Warszawie pali mi w zależności od fantazji i mojej nogi od 17 do 22 litrów

17 w momencie jak mam totalny looz, jadę nigdzie się nie śpiesząc, 22 jak mocno cisnę

najniższe spalanie w trasie wyszło mi 11,5 litra - drga 700km do Nędzy i z powrotem

inne w trasie 12,5 litra do Chorwacji, w sumie 3kkm

w teren nim nie jeżdżę, auto ma za zadanie bezpiecznie i wygodnie mnie dowieźć z rodzinką

auto w tej chwili ma jakieś 195kkm, przy czym jak zrobiłem już ponad 20kkm

wersja wyposażeniowa limited, z opcji katalogowych nie ma tylko szyberdachu, elektrycznie regulowanych pedałów i pilota do bramy

wyżej wyposażeniowo jest jeszcze Overland, silnik też 4.7 ale mocniejszy bo zakuty plus kilka ficzerów jak konieczność stosowania platynowych świec ...

te silniki gazują się bezproblemowo, butla w koło wchodzi naprawdę duża,

spalanie podobne jak na benzynie

u mnie jak na razie nie sypie się absolutnie nic, elektryka działa, silnik pracuje

robiłem tylko hamulce plus sprawy zawieszeniowe

no i może ze dwie żarówki wymieniłem w sumie biglaugh.gif

ten silnik 2.7 CRD nie jest zły, konstrukcja MB

nie wiem ile pali bo jakoś mnie do diesla nie ciągnęło

wiele opinii o silniku mówi, że bardziej na trasy niż do miasta

zakładam, że chodzi o kwestie dogrzania itp.

generalnie jako kopalnie wiedzy polecam jak zawsze forum jeep.org.pl

aha, ja nie chciałem wersji US, jak Tobie nie przeszkadza jest sporo tego na rynku

plusem jest możliwość weryfikacji poprzez Carfax

w tej chwili na forum jest jedna sztuka WG 4.7 V8 do sprzedania i jeden CRD ale zmotany w teren, jak będziesz chciał mogę Ci podesłać namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 20-25litrow LPG

> zdecydowanie polecam 4.7 niz 4.0

bo 4.0 nie jedzie, nie słychać go, a pali prawie tyle samo biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie zakładać nowego tematu...

2 lata temu zmieniałem auto były 2 opcje Jeep Grand Cherokee II \ BMW e39. Jednak przyznam szczerze że przestraszyłem się troche opini o Grand Cherokee II i kupiłem e39.

Za rok będę myślał o kolejnej zmianie i myslę o Jeep Grand Cherokee III / Jeep Commander.

Jak wygląda sprawa z tymi modelami?? Poprawiło się coś względem JGC II??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno mi sie tak ogolenie odniesc do miejskich legend

Ja tez nie chce tutaj prawic wywodów bo nigdy nie miałem do czynienia z żadnym z tych aut. Opieram się tylko na opinie wyczytanej na internecie zlosnik.gif

czyli rozumiem że ze zadowolony jestes z autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko

> Mówię tutaj o ogólnie panującej nie najlepszej opinii na temat WJ.

wiesz skąd się bierze taka opinia?

z faktu że piszą ją ludzie którzy kupują np rocznik 2001 w promocji od handlarza za 19.999 pln i oczekują cudów ...

jakbym chciał sprzedać swojego to wołałbym koło 30kpln, dlaczego?

bo to auto jest doinwestowane i nie sprawi kupującemu żadnych niespodzianek

a uważasz, że byle Kowalski z ulicy zwróci na moją ofertę uwagę?

nie, bo zdecyduje się wydać o 1/3 mniej na auto o którym można powiedzieć że jest zwykłym bublem odpicowanym do sprzedaży ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz racje. Zresztą to dotyczy wszystkich samochodów.

Nie ukrywam ze wystraszyłem się tej opinii i Jeep-a wybiłem sobie z głowy. Ale widzę ze znowu zaczyna coś mnie brać.

Pisz mi tak jeszcze to może się przekonam zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne masz racje. Zresztą to dotyczy wszystkich samochodów.

> Nie ukrywam ze wystraszyłem się tej opinii i Jeep-a wybiłem sobie z głowy. Ale widzę ze znowu

> zaczyna coś mnie brać.

> Pisz mi tak jeszcze to może się przekonam

podstawą jeepa jest albo egzemplarz dobrze sprawdzony przez PORZĄDNY serwis - wtedy możesz oszacować koszt przywrócenia do bardzo dobrego stanu

albo auto od kogoś z dłuższym stażem na forum kto się przesiada np na nowszy model

jeśli podejdziesz do tego patrząc na konkretne egzemplarze a nie rzucając konkretne wytyczne jak budżet i rocznik jednocześnie to myślę, że się nie zawiedziesz waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obecnie WK

> Co kolega chce wiedziec?

wszystko biglaugh.gif

a na poważnie to silnik, model wyposażenia, mniej więcej spalanie

przebieg i ile używasz oraz czy kupowałeś nówkę czy używkę

czy coś się sypnęło przez ten czas

i skoro masz WK to czy bardzo wkurzające jest korzystanie z wersji US

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko

> a na poważnie to silnik,

5.7 hemi

> model wyposażenia,

Limited

> mniej więcej spalanie

no mozna w trasie spalic 16-17 pb ale w miescie to i pod 30 mowa o wskazaniu kompa bo faktyczne spalanie troche wieksze z powodu LPG

> przebieg

5-6tys miesiecznie

>i ile używasz

od grudnia

> az czy kupowałeś nówkę czy używkę

uzywka.

> czy coś się sypnęło przez ten czas

przednia piasta i lozyska ataku w moscie

> i skoro masz WK to czy bardzo wkurzające jest korzystanie z wersji US

mam ori navi europejska(ktos zamienil smile.gif ) a reszta jeden czort no szybkosciomierz w milach wink.gif

Europa z tym silnikiem praktycznie nie osiagalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo 4.0 nie jedzie, nie słychać go, a pali prawie tyle samo

Ja mam 4.0 i aż takiej tragedii nie ma, fakt że 4.7 chodzi lepiej no i ten dźwięk. Ale jak wyłączę w skrzyni nadbieg to i 4.0 nie jest najwolniejszym autem spod świateł. Z drugiej strony to wiadomo że po 4.0 i 195 km przy masie około 2 ton i oporach powietrza równych kioskowi to mistrzem na 1/4 mili nie będziesz wink.gif.

Ja w moim 4.0 najbardziej cenię to że technologicznie jego budowa jest prosta jak konstrukcja cepa i jest to silnik nie do zdarcia, który naprawdę dużo znosi. Chociaż nie twierdzę że V8 w Jeepach są złe waytogo.gif.

To zależy co kto oczekuje jeżeli mniejsze spalanie (choć nie znacznie) i prostsza konstrukcja to 4.0,

a jeżeli lepsze osiągi to 4.7.

Co do spalania to tak jak któryś kolega pisał że bardzo dużo zależy od fantazji kierowcy.

Mi 4.0 na podtlenku LPG pali po Warszawie 19l LPG (mega luzik jak nie wpadnę w super korki, minimum co udało mi się uzyskać po mieście), 20-21l LPG (najczęściej), 24-26l LPG (jak poniesie mnie fantazja).

Natomiast w trasie jest w miarę spoko (jak na gabaryty i pojemność) 12,8l LPG (najmniej co udało mi się uzyskać w trasie, na maksa płynna jazda prędkość 100-110 km/h) a najczęściej to w trasie wychodzi mi 13-14,5l LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy jakich predkosciach licznikowych?

> pytam bo tyle pali mi forester 2.5 automat przy jedzie autostradowej 160-180km/h

mnie w trasie palił jakieś 11-13 przy licznikowych 130 - większość autostrady

przy okazji, porównanie Forka i Granda jest trochę nie na miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy jakich predkosciach licznikowych?

Przy 120-140 km/h , najczęściej 130 km/h i w miarę płynne wyprzedanie.

W trasie z Jeepkiem nie ma tragedii ze spalaniem (najgorzej jest w mieście jak tego kloca co chwila trzeba ruszyć z miejsca) może dlatego że te silniki nie są wysilone i nie potrzebują tak wysokich obrotów jak np. 16 zaworówki - przykładowo Jeep 4.0l maksymalną moc osiąga już przy 4600 r/min a czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się już od 5300 r/min. Poza tym to nie jest samochód do szybkiej jazdy, szczególnie w zakrętach (tak na luzaku to w trasie jedzie się 110-130 km/h no chyba że jedziesz po równiutkiej autostradzie), jak chce ostrzej pocisnąć to biorę Volvo S60 D5 zlosnik.gif (w trasie po prostu jazda marzenie).

> pytam bo tyle pali mi forester 2.5 automat przy jedzie autostradowej 160-180km/h

Przy takich prędkościach (szczególnie bliżej 180km/h ) to Jeep by spalił na pewno więcej niż forester, niestety dużo większe opory powietrza frown.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.