Skocz do zawartości

głowice: roznica miedzy 1.1 mpi a 1.2 mpi 75km


ZoLtaR

Rekomendowane odpowiedzi

czy oprocz walka rozrzadu te glowice czyms sie roznia? srednica zaworow? cos innego? z tego co wiem kanaly ssace i wydechowe sa takie same. moze komora spalania?

pytam bo najprawdopodobniej moja glowica z 1.2 mpi 75km pojdzie na smietnik. przedobrzylem z poszerzaniem kanalow i na kanale ssacym 4 garu mam wyrypana dziure sick.giffrown.gif

czy da rade zamontowac glowice 1.1 mpi na dol 1.2 bezproblemowo. generalnie czym sie roznia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie byla juz na ten temat dyskusja dosc dawno temu i zdania byly podzielone. jedni mowili ze sa identyczne inni ze sa rozne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno yeti tez istnieje. nikt nie pomierzyl tego wiec to tylko gdybanie. pozatym przeciez mozna ja "delikatnie" devil.gif splanowac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno yeti tez istnieje. nikt nie pomierzyl tego wiec to tylko

> gdybanie. pozatym przeciez mozna ja "delikatnie" splanowac

planowana i tak by byla, kanaly ssace i wydechy sa takie same, wiec jezeli srednica zaworow jest taka sama (a jest?) to mam alternatywe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy oprocz walka rozrzadu te glowice czyms sie roznia? srednica

> zaworow? cos innego? z tego co wiem kanaly ssace i wydechowe sa

> takie same. moze komora spalania?

> pytam bo najprawdopodobniej moja glowica z 1.2 mpi 75km pojdzie na

> smietnik. przedobrzylem z poszerzaniem kanalow i na kanale

> ssacym 4 garu mam wyrypana dziure

> czy da rade zamontowac glowice 1.1 mpi na dol 1.2 bezproblemowo.

> generalnie czym sie roznia?

Wedlug moich najnowszych badań głowicowych - wyglada to tak:

- zawory sa takie same w 1.1 i 1.2

- kanały ssace nie do konca sa takie same - wejscie jest identyczne, lecz w 1.1 dalej jest ciasniej tam gdzie kanał skreca w strone zaworu - ale dremel + frez + godzinka roboty i juz jest jak powinno byc grinser006.gif

- w glowicy 1.1 mpi nie ma miejsca na wkrecany czujnik temperatury - mozna dorobic

- komora spalania jest taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wedlug moich najnowszych badań głowicowych - wyglada to tak:

> - zawory sa takie same w 1.1 i 1.2

> - kanały ssace nie do konca sa takie same - wejscie jest identyczne,

> lecz w 1.1 dalej jest ciasniej tam gdzie kanał skreca w strone

> zaworu - ale dremel + frez + godzinka roboty i juz jest jak

> powinno byc

> - w glowicy 1.1 mpi nie ma miejsca na wkrecany czujnik temperatury -

> mozna dorobic

> - komora spalania jest taka sama

i o taka odpowiedz mi wlasnie chodzilo. wielkie dzieki szary ok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś pytalem na tym forum,a pozniej sprawdzalem w rozmaitych publikacjach...

w 1.1 MPI jest mniejsza komora spalania,ciasniejsze kanały dolotowe i brak jest otworu na czujnik temp.do wskaźnika...

Zawory są takie same ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i o taka odpowiedz mi wlasnie chodzilo. wielkie dzieki szary

No problem, tak myslalem ze raczej glowicy seryjnej nie bedziesz wrzucal wiec od 1.1 jest idealna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja kiedyś pytalem na tym forum,a pozniej sprawdzalem w rozmaitych

> publikacjach...

> w 1.1 MPI jest mniejsza komora spalania,ciasniejsze kanały dolotowe i

> brak jest otworu na czujnik temp.do wskaźnika...

> Zawory są takie same

mniejsza komora spalania = wieksze sprezanie w 1.2 niz z oryginalna glowica. to jest git ale i tak jak mi tej mojej nie pospawaja, nowa bede planowal

wiercenie i gwintowanie otworu pod czujnik temperatury mam juz obcykane

co do kanalow i tak bylyby poddane obrobce, mam nadzieje ze maja wiecej "miesa" do wybrania niz glowica 1.2 sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej zapodać dwufunkcyjny czujnik w kolektor...od Palio ?

w to miejsce gdzie jest czujnik temp dla wtrysku w kolektorze? taniej jest mi wywiercic i nagwintowac pod czujnik ktory mam niz kombinowac. cienko z kasa stoje sick.giffrown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w to miejsce gdzie jest czujnik temp dla wtrysku w kolektorze?

tak...

> taniej

> jest mi wywiercic i nagwintowac pod czujnik ktory mam niz

> kombinowac. cienko z kasa stoje

jak tak,to OK ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plaskie sa takie same jak w 1.1 spi

to dlaczego w 1.1 jest nizszy stopień sprężania,zakladając,ze komora w głowicy jest mniejsza,lub nawet taka sama,jak w 1.2 75 ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a widziales gdzies taki czujnik? bo ja nigdy sie z czyms takim nie

> spotkalem...

widzialem w katalogu w Intercarsie,jak szukalem czujnika do swojego strucla...

Jest taki sam,jak mój 2-pinowy w Punto,tylko,ze 3-pinowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dlaczego w 1.1 jest nizszy stopień sprężania,zakladając,ze komora

> w głowicy jest mniejsza,lub nawet taka sama,jak w 1.2 75 ?

Pomysl jak sie oblicza stopien sprezania. Wiadomo ze dla innej pojemnosci skokowej bedzie inny - nawet jesli komora spalania jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam dol od 1.2 SPI 60KM z punto mk1 i mam wklesle denka, dlatego

> zeby uzyskac sprezanie 75ki albo i wiecej robie plan glowicy ok

> 1mm. w 75ce sa chyba plaskie denka tak samo jak w 1.1 spi

Tego nie wiedzialem, masz foto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomysl jak sie oblicza stopien sprezania. Wiadomo ze dla innej

> pojemnosci skokowej bedzie inny - nawet jesli komora spalania

> jest taka sama.

w sumie racja ok.gif - ja juz pod wpływem pewnej substancji jestem hehe.gif

Ale popatrz na kolejny post Zoltara...hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego nie wiedzialem, masz foto ?

foto nie mam niestety, mocno wklesle nie sa ale jednak sa, tez sa frezy pod zawory. kod silnika 176B4.000 , na 100% z punto mk1 , 1.2 SPI 60KM, bo sam ten silnik z takiego auta wyciagalem.

sam sie zdziwilem po zdjeciu glowicy ze sa wklesle denka confused.gif myslalem ze doly sa 1.2 spi 60km i 1.2 mpi 75km z punto mk1 sa takie same a jednak roznia sie tlokami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.