Skocz do zawartości

Transport ponadgabarytowy


Snowflake_

Rekomendowane odpowiedzi

Ogladam wlasnie na YT transport ponadgabarytowy zeby.GIF zawsze mi sie to podobalo ostatnio zjezdzile mautem pol niemiec i widywalem takie rodzaje naczep i w ogole ....

takie pytanie trzeba miec jakies uprawnienia na gabaryty ? oprocz tego ze doswiadczenie w jezdzie min pewnie z 10 lat zeby.GIF cos z rodzaju adr albo nie wiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogladam wlasnie na YT transport ponadgabarytowy zawsze mi sie to podobalo ostatnio zjezdzile

> mautem pol niemiec i widywalem takie rodzaje naczep i w ogole ....

> takie pytanie trzeba miec jakies uprawnienia na gabaryty ? oprocz tego ze doswiadczenie w jezdzie

> min pewnie z 10 lat cos z rodzaju adr albo nie wiem ...

Pracodawcy w ogłoszeniach nie podają jakichś szczególnych wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedz mi tak waszym zdaniem w sensie zawodowych kierowcow co lepsze smigac np plandeka czy

> takim gabarytem ?

Trochę inna charakterystyka pracy. Jeżdżąc normalnym zestawem sam sobie jesteś panem. Masz być tu czy tu z grubsza tego czy tamtego dnia. Sam sobie decydujesz czy jedziesz, jesz czy śpisz. Jeżdżąc gabarytem jesteś skazany na podporządkowanie się pod harmonogram przewozu. Jedziesz dużą grupą, w znaczącej większości wypadków tylko nocami. Trasę masz wyznaczoną, o tej i o tej godzinie masz przygotowane bramki na autostradzie, jedziesz w miejsce w którym będziesz mógł przeczekać dzień bo przecież nie zaparkujesz na normalnym parkingu przy autostradzie.

No i jazda nocą za pilotem cały czas walącym żółtymi kogutami spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poprawka. tam gdzie lepiej płacą

A nie prawda. smile.gif Są tacy którzy muszą być codziennie w domu i za żadne pieniądze nie pójdą na przerzuty po UE i są tacy którzy nie trawią jazdy wkoło komina więc taka praca też ich nie będzie interesować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem ze nie chodzilo mi o zarobkii tylko poprostu chcialem sie dowiedziec co kierowcy ciezarowek

> twierdza o kierowcach z gabarytow bo slyszalem kiedys ze cizarowkowcy smieja sie z

> dostawczakow ze to nie ciezarowki itp

Bo to trochę tak jest, że kierowcy busów chcieliby być kierowcami tirów ale albo nie mają odpowiedniej kategorii albo nie ograniają takiego auta albo nie wiem co. W każdym razie czują się jak kierowcy tirów, gadają na cb jak kierowcy tirów i nawet ozdabiają swoje busiki jak tirowcy. Stąd myślę taka (może to za duże słowo) pogarda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to trochę tak jest, że kierowcy busów chcieliby być kierowcami tirów ale albo nie mają

> odpowiedniej kategorii albo nie ograniają takiego auta albo nie wiem co. W każdym razie czują

> się jak kierowcy tirów, gadają na cb jak kierowcy tirów i nawet ozdabiają swoje busiki jak

> tirowcy. Stąd myślę taka (może to za duże słowo) pogarda.

Ja tam nimi nigdy nie gardziłem. Dla mnie to tacy sami kierowcy jak ja ok.gif A poza tym dlaczego uważasz że by chcieli?? Mam sporo znajomych co poszli na małe śmigac bo kasa podobna a lepiej i bez ograniczeń się śmiga ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam nimi nigdy nie gardziłem. Dla mnie to tacy sami kierowcy jak ja A poza tym dlaczego uważasz

> że by chcieli?? Mam sporo znajomych co poszli na małe śmigac bo kasa podobna a lepiej i bez

> ograniczeń się śmiga

Obawiałem się, że zostanę trochę na wyrost zrozumiany. Nie wiem za bardzo na czym to polega. I to nie jest wcale tak, że jak widzę, że ktoś jeździ busem to się odwracam plecami. Nie raz nie dwa gawędziłem z kierowcą busa czy to na cb czy na pauzie i wcale nie traktowałem go z góry. Jednak kiedy zaczynałem jeździć i kierowałem solóweczką 7,5T to też czułem, że jeszcze nie należę do tego świata i nie jestem brany poważnie. Tak to jakoś wygląda i nie potrafię tego opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - wielkość auta jest wyznacznikiem statusu w tym społeczeństwie grinser006.gif Ja tam uważam, że każdy powinien jeździć bez kompleksów smile.gif

A co do jazdy busami bez ograniczeń - na trasach międzynarodowych nie wygląda to ciekawie. Brak tacha i ganiają po 30 godzin bez odpoczynku. Praca raczej dla "hardcorów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak - wielkość auta jest wyznacznikiem statusu w tym społeczeństwie Ja tam uważam, że każdy

> powinien jeździć bez kompleksów

> A co do jazdy busami bez ograniczeń - na trasach międzynarodowych nie wygląda to ciekawie. Brak

> tacha i ganiają po 30 godzin bez odpoczynku. Praca raczej dla "hardcorów"

Ja na codzień jeżdżę cinquecento i nie mam na tym polu kompleksów 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiałem się, że zostanę trochę na wyrost zrozumiany. Nie wiem za bardzo na czym to polega. I to

> nie jest wcale tak, że jak widzę, że ktoś jeździ busem to się odwracam plecami. Nie raz nie

> dwa gawędziłem z kierowcą busa czy to na cb czy na pauzie i wcale nie traktowałem go z góry.

> Jednak kiedy zaczynałem jeździć i kierowałem solóweczką 7,5T to też czułem, że jeszcze nie

> należę do tego świata i nie jestem brany poważnie. Tak to jakoś wygląda i nie potrafię tego

> opisać.

Ale ja wiem o czym piszesz 20.GIF20.GIF tylko ja akurat nie miałem z tym kłopotów ale wiem ze tak jest jak piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak - wielkość auta jest wyznacznikiem statusu w tym społeczeństwie Ja tam uważam, że każdy

> powinien jeździć bez kompleksów

> A co do jazdy busami bez ograniczeń - na trasach międzynarodowych nie wygląda to ciekawie. Brak

> tacha i ganiają po 30 godzin bez odpoczynku. Praca raczej dla "hardcorów"

Dokładnie - ojciec latał takim czymś po Europie. Jazda non stop do Mediolanu, tam załadunek i z powrotem jak najszybciej. W znacznej większości pracodawcy to złodzieje i skąpcy, kombinujący jak by tylko ograniczyć wydatki. Dwóch takich do dzisiaj ojcu wisi parę tysięcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogladam wlasnie na YT transport ponadgabarytowy zawsze mi sie to podobalo ostatnio zjezdzile

> mautem pol niemiec i widywalem takie rodzaje naczep i w ogole ....

> takie pytanie trzeba miec jakies uprawnienia na gabaryty ? oprocz tego ze doswiadczenie w jezdzie

> min pewnie z 10 lat cos z rodzaju adr albo nie wiem ...

Zależy o jakie gabaryty chodzi po pół roku jazdy wywrotką siadłem na niskopodwozie i śmigam z koparkami ładowarkami spychami itd gdzie nie rzadko ma zestaw 3,4m szerokośc i czasem wystaje ramię i po 5metrów do tylu. Po ponad 10tys km nauczyłem się podstaw. A ogólnie praca dość ciekawa no i bardziej odpowiedzialna jak na firance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy o jakie gabaryty chodzi po pół roku jazdy wywrotką siadłem na niskopodwozie i śmigam z

> koparkami ładowarkami spychami itd gdzie nie rzadko ma zestaw 3,4m szerokośc i czasem wystaje

> ramię i po 5metrów do tylu. Po ponad 10tys km nauczyłem się podstaw. A ogólnie praca dość

> ciekawa no i bardziej odpowiedzialna jak na firance

A jakie przebiegi się robi na gabarytach? Bo ja to 10tyś robiłem w dwa tygodnie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kręciłem średnio 18 tyś miesięcznie więc tak na szybko napisałem, że 10 na dwa tygodnie

Ja kiedyś przez trzy miesiące jeździłem po około 22tyś ale więcej tego nie zrobię. Jazda na zapałki i tranzytem przez Polskę, bez przerw i weekendów więc się dało ale trzeba być kretynem żeby tak robić no.gif. Normalnie 12-14 tyś na miesiąc i jest w porządku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kiedyś przez trzy miesiące jeździłem po około 22tyś ale więcej tego nie zrobię. Jazda na zapałki

> i tranzytem przez Polskę, bez przerw i weekendów więc się dało ale trzeba być kretynem żeby

> tak robić . Normalnie 12-14 tyś na miesiąc i jest w porządku

Rekordowe miesiące też miałem koło 20. Z tegoż samego powodu piszę w czasie przeszłym wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogladam wlasnie na YT transport ponadgabarytowy zawsze mi sie to podobalo ostatnio zjezdzile

> mautem pol niemiec i widywalem takie rodzaje naczep i w ogole ....

> takie pytanie trzeba miec jakies uprawnienia na gabaryty ? oprocz tego ze doswiadczenie w jezdzie

> min pewnie z 10 lat cos z rodzaju adr albo nie wiem ...

może to nie gabaryt ale porównując oba auta to przypominają mi się słowa piosenki "... Widziano także osła, którego mrówka niosła....."

5.jpg

3.jpg

większego nie wiozłem jak do tej pory...:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.