Snowflake_ Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Ogladam wlasnie na YT transport ponadgabarytowy zawsze mi sie to podobalo ostatnio zjezdzile mautem pol niemiec i widywalem takie rodzaje naczep i w ogole .... takie pytanie trzeba miec jakies uprawnienia na gabaryty ? oprocz tego ze doswiadczenie w jezdzie min pewnie z 10 lat cos z rodzaju adr albo nie wiem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 > Ogladam wlasnie na YT transport ponadgabarytowy zawsze mi sie to podobalo ostatnio zjezdzile > mautem pol niemiec i widywalem takie rodzaje naczep i w ogole .... > takie pytanie trzeba miec jakies uprawnienia na gabaryty ? oprocz tego ze doswiadczenie w jezdzie > min pewnie z 10 lat cos z rodzaju adr albo nie wiem ... Pracodawcy w ogłoszeniach nie podają jakichś szczególnych wymagań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 a powiedz mi tak waszym zdaniem w sensie zawodowych kierowcow co lepsze smigac np plandeka czy takim gabarytem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 > a powiedz mi tak waszym zdaniem w sensie zawodowych kierowcow co lepsze smigac np plandeka czy > takim gabarytem ? Trochę inna charakterystyka pracy. Jeżdżąc normalnym zestawem sam sobie jesteś panem. Masz być tu czy tu z grubsza tego czy tamtego dnia. Sam sobie decydujesz czy jedziesz, jesz czy śpisz. Jeżdżąc gabarytem jesteś skazany na podporządkowanie się pod harmonogram przewozu. Jedziesz dużą grupą, w znaczącej większości wypadków tylko nocami. Trasę masz wyznaczoną, o tej i o tej godzinie masz przygotowane bramki na autostradzie, jedziesz w miejsce w którym będziesz mógł przeczekać dzień bo przecież nie zaparkujesz na normalnym parkingu przy autostradzie. No i jazda nocą za pilotem cały czas walącym żółtymi kogutami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harry_man Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 > a powiedz mi tak waszym zdaniem w sensie zawodowych kierowcow co lepsze smigac np plandeka czy > takim gabarytem ? Równie dobrze możesz spytać, czy wolimy brunetki czy blondynki. Każdy ma swoją ulubioną specyfikę i pracuje tam gdzie mu lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 > Równie dobrze możesz spytać, czy wolimy brunetki czy blondynki. Każdy ma swoją ulubioną specyfikę i > pracuje tam gdzie mu lepiej poprawka. tam gdzie lepiej płacą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 > poprawka. tam gdzie lepiej płacą Niekoniecznie Jakbym miał wybierać między jazdą świeżym autem z gorszymi zarobkami a jazdą struclem z lepszym sianem to wybrałbym furkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harry_man Napisano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 > poprawka. tam gdzie lepiej płacą A nie prawda. Są tacy którzy muszą być codziennie w domu i za żadne pieniądze nie pójdą na przerzuty po UE i są tacy którzy nie trawią jazdy wkoło komina więc taka praca też ich nie będzie interesować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 powiem ze nie chodzilo mi o zarobkii tylko poprostu chcialem sie dowiedziec co kierowcy ciezarowek twierdza o kierowcach z gabarytow bo slyszalem kiedys ze cizarowkowcy smieja sie z dostawczakow ze to nie ciezarowki itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harry_man Napisano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Stosunki między kierowcami ciężarówek a dostawczaków to temat na trochę inną dyskusję. O śmianiu raczej nie ma mowy, ale na pewno większość nie traktuje busów jako "swoich". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 > powiem ze nie chodzilo mi o zarobkii tylko poprostu chcialem sie dowiedziec co kierowcy ciezarowek > twierdza o kierowcach z gabarytow bo slyszalem kiedys ze cizarowkowcy smieja sie z > dostawczakow ze to nie ciezarowki itp Bo to trochę tak jest, że kierowcy busów chcieliby być kierowcami tirów ale albo nie mają odpowiedniej kategorii albo nie ograniają takiego auta albo nie wiem co. W każdym razie czują się jak kierowcy tirów, gadają na cb jak kierowcy tirów i nawet ozdabiają swoje busiki jak tirowcy. Stąd myślę taka (może to za duże słowo) pogarda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 > Bo to trochę tak jest, że kierowcy busów chcieliby być kierowcami tirów ale albo nie mają > odpowiedniej kategorii albo nie ograniają takiego auta albo nie wiem co. W każdym razie czują > się jak kierowcy tirów, gadają na cb jak kierowcy tirów i nawet ozdabiają swoje busiki jak > tirowcy. Stąd myślę taka (może to za duże słowo) pogarda. Ja tam nimi nigdy nie gardziłem. Dla mnie to tacy sami kierowcy jak ja A poza tym dlaczego uważasz że by chcieli?? Mam sporo znajomych co poszli na małe śmigac bo kasa podobna a lepiej i bez ograniczeń się śmiga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 > Ja tam nimi nigdy nie gardziłem. Dla mnie to tacy sami kierowcy jak ja A poza tym dlaczego uważasz > że by chcieli?? Mam sporo znajomych co poszli na małe śmigac bo kasa podobna a lepiej i bez > ograniczeń się śmiga Obawiałem się, że zostanę trochę na wyrost zrozumiany. Nie wiem za bardzo na czym to polega. I to nie jest wcale tak, że jak widzę, że ktoś jeździ busem to się odwracam plecami. Nie raz nie dwa gawędziłem z kierowcą busa czy to na cb czy na pauzie i wcale nie traktowałem go z góry. Jednak kiedy zaczynałem jeździć i kierowałem solóweczką 7,5T to też czułem, że jeszcze nie należę do tego świata i nie jestem brany poważnie. Tak to jakoś wygląda i nie potrafię tego opisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harry_man Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 No tak - wielkość auta jest wyznacznikiem statusu w tym społeczeństwie Ja tam uważam, że każdy powinien jeździć bez kompleksów A co do jazdy busami bez ograniczeń - na trasach międzynarodowych nie wygląda to ciekawie. Brak tacha i ganiają po 30 godzin bez odpoczynku. Praca raczej dla "hardcorów" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 > No tak - wielkość auta jest wyznacznikiem statusu w tym społeczeństwie Ja tam uważam, że każdy > powinien jeździć bez kompleksów > A co do jazdy busami bez ograniczeń - na trasach międzynarodowych nie wygląda to ciekawie. Brak > tacha i ganiają po 30 godzin bez odpoczynku. Praca raczej dla "hardcorów" Ja na codzień jeżdżę cinquecento i nie mam na tym polu kompleksów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 > Obawiałem się, że zostanę trochę na wyrost zrozumiany. Nie wiem za bardzo na czym to polega. I to > nie jest wcale tak, że jak widzę, że ktoś jeździ busem to się odwracam plecami. Nie raz nie > dwa gawędziłem z kierowcą busa czy to na cb czy na pauzie i wcale nie traktowałem go z góry. > Jednak kiedy zaczynałem jeździć i kierowałem solóweczką 7,5T to też czułem, że jeszcze nie > należę do tego świata i nie jestem brany poważnie. Tak to jakoś wygląda i nie potrafię tego > opisać. Ale ja wiem o czym piszesz tylko ja akurat nie miałem z tym kłopotów ale wiem ze tak jest jak piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 > No tak - wielkość auta jest wyznacznikiem statusu w tym społeczeństwie Ja tam uważam, że każdy > powinien jeździć bez kompleksów > A co do jazdy busami bez ograniczeń - na trasach międzynarodowych nie wygląda to ciekawie. Brak > tacha i ganiają po 30 godzin bez odpoczynku. Praca raczej dla "hardcorów" Dokładnie - ojciec latał takim czymś po Europie. Jazda non stop do Mediolanu, tam załadunek i z powrotem jak najszybciej. W znacznej większości pracodawcy to złodzieje i skąpcy, kombinujący jak by tylko ograniczyć wydatki. Dwóch takich do dzisiaj ojcu wisi parę tysięcy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Ogladam wlasnie na YT transport ponadgabarytowy zawsze mi sie to podobalo ostatnio zjezdzile > mautem pol niemiec i widywalem takie rodzaje naczep i w ogole .... > takie pytanie trzeba miec jakies uprawnienia na gabaryty ? oprocz tego ze doswiadczenie w jezdzie > min pewnie z 10 lat cos z rodzaju adr albo nie wiem ... Zależy o jakie gabaryty chodzi po pół roku jazdy wywrotką siadłem na niskopodwozie i śmigam z koparkami ładowarkami spychami itd gdzie nie rzadko ma zestaw 3,4m szerokośc i czasem wystaje ramię i po 5metrów do tylu. Po ponad 10tys km nauczyłem się podstaw. A ogólnie praca dość ciekawa no i bardziej odpowiedzialna jak na firance Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Zależy o jakie gabaryty chodzi po pół roku jazdy wywrotką siadłem na niskopodwozie i śmigam z > koparkami ładowarkami spychami itd gdzie nie rzadko ma zestaw 3,4m szerokośc i czasem wystaje > ramię i po 5metrów do tylu. Po ponad 10tys km nauczyłem się podstaw. A ogólnie praca dość > ciekawa no i bardziej odpowiedzialna jak na firance A jakie przebiegi się robi na gabarytach? Bo ja to 10tyś robiłem w dwa tygodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > A jakie przebiegi się robi na gabarytach? Bo ja to 10tyś robiłem w dwa tygodnie przejezdzałeś dziennie 1000km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > przejezdzałeś dziennie 1000km? I to pewnie na tacho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harry_man Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > I to pewnie na tacho Może i na tacho, ale niekoniecznie zgodnie z 561/2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > I to pewnie na tacho dobry jest. nawet prowadząc 10h srednią prędkosć miał 100km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > przejezdzałeś dziennie 1000km? Kręciłem średnio 18 tyś miesięcznie więc tak na szybko napisałem, że 10 na dwa tygodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > dobry jest. nawet prowadząc 10h srednią prędkosć miał 100km/h Teraz się zreflektował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > Kręciłem średnio 18 tyś miesięcznie więc tak na szybko napisałem, że 10 na dwa tygodnie Ja kiedyś przez trzy miesiące jeździłem po około 22tyś ale więcej tego nie zrobię. Jazda na zapałki i tranzytem przez Polskę, bez przerw i weekendów więc się dało ale trzeba być kretynem żeby tak robić . Normalnie 12-14 tyś na miesiąc i jest w porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > Ja kiedyś przez trzy miesiące jeździłem po około 22tyś ale więcej tego nie zrobię. Jazda na zapałki > i tranzytem przez Polskę, bez przerw i weekendów więc się dało ale trzeba być kretynem żeby > tak robić . Normalnie 12-14 tyś na miesiąc i jest w porządku Rekordowe miesiące też miałem koło 20. Z tegoż samego powodu piszę w czasie przeszłym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > A jakie przebiegi się robi na gabarytach? Bo ja to 10tyś robiłem w dwa tygodnie mi czasem brakuje 90godz jazdy na 2tyg a przebiegi nawet nie liczyłem ale 90% to polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 3,4m szerokości długości zestawu ponad 20m waga ok.30ton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > Stosunki między kierowcami ciężarówek a dostawczaków to temat na trochę inną dyskusję. O śmianiu > raczej nie ma mowy, ale na pewno większość nie traktuje busów jako "swoich". Rozwiniesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > 3,4m szerokości długości zestawu ponad 20m waga ok.30ton I gdzie pędzisz z tym longiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > I gdzie pędzisz z tym longiem? a z Bytomia do Świecka leciałem se a dziś do Tomyśla z kołówką troszkę krótszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > a z Bytomia do Świecka leciałem se a dziś do Tomyśla z kołówką troszkę krótszą Oj no kołóweczka, to połowe mniejsza... No mnie niedługo też będą przerzucać na A2, ale do Strykowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > Oj no kołóweczka, to połowe mniejsza... No mnie niedługo też będą przerzucać na A2, ale do > Strykowa. no może nie połowe i mamy 2 wozidła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > no może nie połowe i mamy 2 wozidła long na kołach?, pierwsze widze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > long na kołach?, pierwsze widze... 3 takie mamy i nawet sam se je ładuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > 3 takie mamy i nawet sam se je ładuje A co to za firma?Wozidła jakie macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > A co to za firma?Wozidła jakie macie? mała taka 2 volva A25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > mała taka 2 volva A25 yhy..., a można wiedzieć ile to operator na wozidle ma na godz...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > yhy..., a można wiedzieć ile to operator na wozidle ma na godz...? pewnie ok. 10zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > pewnie ok. 10zł To szału ni ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisp Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > Ogladam wlasnie na YT transport ponadgabarytowy zawsze mi sie to podobalo ostatnio zjezdzile > mautem pol niemiec i widywalem takie rodzaje naczep i w ogole .... > takie pytanie trzeba miec jakies uprawnienia na gabaryty ? oprocz tego ze doswiadczenie w jezdzie > min pewnie z 10 lat cos z rodzaju adr albo nie wiem ... może to nie gabaryt ale porównując oba auta to przypominają mi się słowa piosenki "... Widziano także osła, którego mrówka niosła....." większego nie wiozłem jak do tej pory...:-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.