Skocz do zawartości

[L] Check i błędy P0342/P1133


konradek

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety po 104kkm bez problemów zaczęły się kłopoty. Zapaliła się kontrolka Check, zdiagnozowane błędy to:

P0342 Obwód czujnika A położenia wałka rozrządu. Niski sygnał

P1133 Niska mieszanka.

Błędy zostały skasowane i liczę, że się więcej nie pojawią.

Za niską mieszankę odpowiadają najprawdopodobniej moje problemy z gazem, a co może być przyczyną niskiego sygnału czujnika położenia wałka rozrządu. Szarpanie na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> P1133 Niska mieszanka.

Niestety wciąż mam problem z błędem P1133.

Myślałem, że przyczyną jest rozregulowanie instalacji gazowej - niestety regulacja instalacji nie pomogła i "check" się znowu zapalił. Nie pomaga jazda na benzynie. Samochód jeździ ok, spalanie w normie, jedyny problem to świecąca się kontrolka.

Co to moze być? Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety wciąż mam problem z błędem P1133.

To jest błąd zbyt rzadkiej zmiany wartości sondy.

U mnie pojawiał się, jak zaczynał lać wtryskiwacz LPG. W trakcie jazdy właściwie niewyczuwalne, regulacja instalacji bez kontroli wtryskiwaczy też nic nie wskazywała. Jestem niemal pewny, że masz to samo - jeden z wtryskiwaczy "leje".

Tu masz tekst o tym błędzie z jakiegoś amerykańskiego forum:

DTC P1133 is most likely caused by one of the following:

* Fuel pressure - The system will go rich if fuel pressure is to high. The PCM can compensate for some increase, however, if it gets too high, a DTC P0132 will be set. Refer to Fuel System Diagnosis 2.4L, Fuel System Diagnosis 2.2L.

* Leaking injector - A leaking or malfunctioning injector can cause the system to go rich.

* MAP sensor - An output that causes the PCM to sense a higher than normal manifold pressure (low vacuum) can cause the system to go rich. Disconnecting the MAP sensor will allow the PCM to set a fixed value for the MAP sensor. Substitute a different MAP sensor if the rich condition is gone while the sensor is disconnected.

* Pressure regulator - Check for a leaking fuel pressure regulator diaphragm by checking for the presence of liquid fuel in the vacuum line to the regulator.

* TP sensor - An intermittent TP sensor output will cause the system to go rich due to a false indication of the engine accelerating.

* O2S 1 contamination - Inspect O2S 1 for silicone contamination from fuel or use of improper RTV sealant. The sensor may have a white powdery coating and result in a high but false voltage signal (rich exhaust indication). The PCM will then reduce the amount of fuel delivered to the engine causing a severe surge or driveability problem.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli stoswnie do tego:

Conditions for Setting the DTC

HO2S1 signal switches from 0.3 to 0.6 volts and 0.6 to 0.3 volts is less than 50 times within 90seconds.

Closed loop stoichiometry.

Engine Coolant Temperature (ECT) is greater than 70 °C (158 °F).

System voltage is greater than 10 volts.

Engine run time is greater than 60 seconds.

Purge Duty Cycle (DC) is less than 20%.

The rpm is between 1600 and 4300.

Airflow is between 5 and 40 g/sec for M/T.

Airflow is between 6 and 40 g/sec for A/T.

DTCs P0106, P0107, P0108, P0117, P0118, P0122, P0123, P0131, P0132, P0134, P0135, P1167, P0171, P1171, P0172, P0201, P0202, P0203, P0204, P0300, P0336, P0337, P0351, P0352, P0402, P0404, P0405, P0406, P0506, P0507, P042E, and P0443 are not set.

2 second delay after conditions are met.

Action Taken When the DTC Sets

The Malfunction Indicator Lamp (MIL) will illuminate after three consecutive ignition cycle with a fail.

The ECM will record operating conditions at the time the diagnostic fails. This information will be stored in the Freeze Frame and Failure Records buffers.

A history DTC is stored.

Conditions for Clearing the MIL/DTC

The MIL will turn off after four consecutive ignition cycles in which the diagnostic runs without a fault.

A history DTC will clear after 40 consecutive warm-up cycles without a fault.

DTC can be cleared by using the scan tool.

Disconnecting the ECM battery feed for more than 10 seconds.

Jeśli cztery razy odpalę na benzynie - pojeżdzę normalnie przez moment - i przyczyną jest wtryskiwacz gazowy - kontrolka powinna zgasnąć?

Jeśli nie zgaśnie jest inna przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli cztery razy odpalę na benzynie - pojeżdzę normalnie przez moment - i przyczyną jest

> wtryskiwacz gazowy - kontrolka powinna zgasnąć?

> Jeśli nie zgaśnie jest inna przyczyna?

Jeśli tekst z serwisówki jest pod konkretnie Twój silnik, to tak w istocie powinno być.

Z tym, że nie wiem, jak dokładnie sterownik ma zdefiniowany cykl rozgrzewania silnika. Od w pełni zimnego, do ustalenia położenia wskazówki temp. będzie na pewno OK, ale co wcześniej, to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest błąd zbyt rzadkiej zmiany wartości sondy.

> U mnie pojawiał się, jak zaczynał lać wtryskiwacz LPG. W trakcie jazdy właściwie niewyczuwalne,

> regulacja instalacji bez kontroli wtryskiwaczy też nic nie wskazywała. Jestem niemal pewny, że

> masz to samo - jeden z wtryskiwaczy "leje".

Częsta wada współczesnych instalacji LPG no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> The MIL will turn off after four consecutive ignition cycles in which the diagnostic runs without a

> fault.

(...)

> Jeśli cztery razy odpalę na benzynie - pojeżdzę normalnie przez moment - i przyczyną jest

Kluczowy jest ten "moment" - chyba muszą być spełnione odpowiednie warunki.

Najlepiej by było skasować błąd i pojeździć tylko na benzynie - zobaczysz czy wywali check'a.

  • Nie lubię tego 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jazda na LPG (prawdopodobnie wtryskiwacze)

Posłuchaj old.gif i doświadczonego użytkownika lpg. To na pewno wtryskiwacze, a dokładniej elektrozawory, bo jakbyś miał wtryskiwacze, to by ten błąd nie występował.

Możesz teraz:

- postąpić rozsądnie, wywalić to guano i założyć wtryskiwacze (valtek typ 34 jako opcja tańsza, albo matrix jako droższa),

- próbować zaoszczędzić, czyszcząc i kalibrując to guano. Po 2 razie stwierdzisz, że trzeba było to guano wywalić z auta od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - postąpić rozsądnie, wywalić to guano i założyć wtryskiwacze (valtek typ 34 jako opcja tańsza,

> albo matrix jako droższa),

> - próbować zaoszczędzić, czyszcząc i kalibrując to guano. Po 2 razie stwierdzisz, że trzeba było to

> guano wywalić z auta od razu.

Najgorsze jest to, że nie wiem czy nie będę sprzedawał samochodu za niedługo.

A co sądzisz o wtryskiwaczach Reg Fast?

Czy na Valtekach typ 34 spadło Ci zużycie paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najgorsze jest to, że nie wiem czy nie będę sprzedawał samochodu za niedługo.

Jeśli będziesz sprzedawał do ok 5 kkm - wyczyść, zregeneruj i skalibruj to guano. Szkoda inwestować.

> A co sądzisz o wtryskiwaczach Reg Fast?

Nic - ale trochę wynalazkiem zalatuje i cena nie wskazuje na wysoką jakość.

Patrząc na konstrukcję - wygląda to jak valtek.

> Czy na Valtekach typ 34 spadło Ci zużycie paliwa?

I tak i nie. Tak - bo jest stabilnie, nie - bo jak na starych było dobrze, to było tak samo. Tyle że to dobrze było krótko, zaczynało się to co masz Ty - czyli lanie 1 waldemara, co powodowało checka i wzrost zużycia paliwa.

Tu masz test wtryskiwaczy

Nowe valteki wypadły jak dla mnie nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Jeśli będziesz sprzedawał do ok 5 kkm - wyczyść, zregeneruj i skalibruj to guano. Szkoda

> inwestować.

> Nic - ale trochę wynalazkiem zalatuje i cena nie wskazuje na wysoką jakość.

> Patrząc na konstrukcję - wygląda to jak valtek.

> I tak i nie. Tak - bo jest stabilnie, nie - bo jak na starych było dobrze, to było tak samo. Tyle

> że to dobrze było krótko, zaczynało się to co masz Ty - czyli lanie 1 waldemara, co powodowało

> checka i wzrost zużycia paliwa.

> Tu masz test wtryskiwaczy

> Nowe valteki wypadły jak dla mnie nieźle.

Zaryzykowałem i zregenerowałem - mam nadzieję, że wystarczy na więcej niż 5 kkm. Jak na razie check się nie zapala, a silnik chodzi równiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

> Zaryzykowałem i zregenerowałem - mam nadzieję, że wystarczy na więcej niż 5 kkm. Jak na razie check

> się nie zapala, a silnik chodzi równiej.

Hej, no i część tego problemu spotkała także i mnie... Już drugi raz (po ok. 1000km) wyskoczył błąd tego czujnika. Wiem już, że muszę się dokładniej przyjrzeć przewodowi. Pamiętam, że kiedyś się mu przyglądałem, ale może nie dokładnie.

Moje pytanie, co jeszcze może być przyczyną poza samym czujnikiem, czy jest możliwość jakoś go sprawdzić (np. opór omomierzem)? i jak to zrobić/jakie wartości powinny być?

Domyślam się, że sam z siebie też mógł paść, ale jednak chciałbym mieć pewność, zanim wydam te 300zł, a potem okaże się, że to coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, no i część tego problemu spotkała także i mnie... Już drugi raz (po ok. 1000km) wyskoczył błąd

> tego czujnika. Wiem już, że muszę się dokładniej przyjrzeć przewodowi. Pamiętam, że kiedyś się

> mu przyglądałem, ale może nie dokładnie.

> Moje pytanie, co jeszcze może być przyczyną poza samym czujnikiem, czy jest możliwość jakoś go

> sprawdzić (np. opór omomierzem)? i jak to zrobić/jakie wartości powinny być?

> Domyślam się, że sam z siebie też mógł paść, ale jednak chciałbym mieć pewność, zanim wydam te

> 300zł, a potem okaże się, że to coś innego...

Omomierze sprawdzisz rezystancję cewki. Dokładnej wartości nie pamiętam, ale zwykle jest to kilkaset ohm. Na pewno mniej niż 1000. Lepsza metoda to sprawdzenie sygnału czujnika oscyloskopem, ale trzeba mieć dostęp do tego urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Omomierze sprawdzisz rezystancję cewki. Dokładnej wartości nie pamiętam, ale zwykle jest to

> kilkaset ohm. Na pewno mniej niż 1000. Lepsza metoda to sprawdzenie sygnału czujnika

> oscyloskopem, ale trzeba mieć dostęp do tego urządzenia.

I jeszcze wiedzieć jak to zrobić smile.gif

Pytanie, czy jakikolwiek warsztat będzie zaopatrzony w oscyloskop? Ja to urządzenie pamiętam tylko ze studiów - z laboratorium.

Problem polega na tym, iż to samo dzieje mi się z sondą - tzn jak po wymianie reduktora i listwy wtryskowej podjechałem na regulację, to gość twierdzi, że cały czas mam dziwny sygnał z sondy (że co prawda ma za słabe próbkowanie, ale już na podstawie tego widać, że jest coś dziwnego - z tego, co zrozumiałem na benzynie też - był brat, nie ja osobiście).

Gość stwierdził, że sonda pewnie padnie niedługo całkiem, ale skoro też zalecał sprawdzić oscyloskopem, to chyba pewny nie był.

No i tak czekam, czy przypadkiem nie wywali błędu sondy, a tu tylko ten wywala... Zdarzył mi się już taki błąd 3x, wcześniej gdzieś ze 20-30k temu i teraz 2x w przeciągu 1000km.

Podsumowując to, co mnie niepokoi:

- jak hamuję, mam wrażenie, że lecą obroty (benzyna i gaz), tzn mając 20-30km/h muszę wciskać sprzęgło, bo zgaśnie i widać, że wskazówka się odbija. Tu podejrzewam, że albo zrobiłem gdzieś nieszczelność, jak wymieniałem wtryski lub padł krokowiec (ostatnio wyczyściłem go razem z przepustnicą). Czy muszę robić typową adaptację, czy sam się powinien dostosować podczas jazdy?

- zaczął trochę dużo palić (właściwie w każdych warunkach 12-12,5l LPG, wychodziłoby, że może sonda?)

- kilka razy (dokładniej 3) miał trudność, żeby zapalić, ale nie było to tak, jak kiedyś, gdy kupiłem i ten jeden wtrysk był do wyrzucenia. Wtedy zachowywał się, jakby przepalał to, co nazbierało się w kolektorze i miał tego za dużo. Teraz raczej mam wrażenie, jakby odpalił, a nie miał paliwa i zgasł. Za drugim razem wszystko już było ok. -> tu z kolei gdzieś mi przy przeszukiwaniu pokładów internetu wyszło, że faktycznie czujnik wałka może mieć wpływ jak przekłamuje.

-> najciekawszy objaw, mam wrażenie, że jak zapala się check, to auto ma więcej mocy i chodzi lepiej niż jak się go skasuje. Mam wrażenie, że wtedy może faktycznie omijać jakieś przekłamania od któregoś z czujników i co za tym idzie, mimo, iż w trybie serwisowym, chodzi lepiej - lepiej się wkręca na obroty itp.

Pozostaje pytanie, za którym razem trafię we właściwy czujnik...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.