manic Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Panowie, stilo przywitało mnie dziś failurem z tematu, po przekręceniu kluczyka ale jeszcze zanim odpaliłem silnik. Po odpaleniu komunikat znikł. Ponownie zgasiłem i uruchomiłem dla pewności silnik i komunikat się nie powtórzył. Co to może być? W szukajce jedynie co znalazłem, że może to być słaby aku, ale czy oby napewno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 A nie majstrowałeś coś wczoraj przy aucie? ABS wyskakuje po podnoszeniu auta, zmianie kół itp Po restarcie więcej się nie pojawia. To najprostsze bezstresowe wytłumaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Zacznij od porządnego naładowania akumulatora. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 skąd kolega ma takie informacje wielokrotnie podnosiłem auto, ściągałem koła, nawet tarcze hamulcowe i nigdy nie miałem takiego komunikatu po prostu prądzik za słaby, podładować aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Witam. Mnie ten komunikat też dość często wita, po kilku razach odkryłem że tak się dzieje gdy dotkniemy pedału hamulca (ja już mam taką manie, że jak wkładam kluczyk to od razu wciskam sprzęgło i hamulec). Dla sprawdzenia odpaliłem kilka razy bez dotykania pedału i wszystko było ok Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > Witam. > Mnie ten komunikat też dość często wita, po kilku razach odkryłem że tak się dzieje gdy dotkniemy > pedału hamulca (ja już mam taką manie, że jak wkładam kluczyk to od razu wciskam sprzęgło i > hamulec). Dla sprawdzenia odpaliłem kilka razy bez dotykania pedału i wszystko było ok Możliwe że masz włącznik świateł stopu do wymiany, ten przy pedale. Sprawdź czy stopy się włączają za każdym razem i bez opóźnienia (najlepiej samemu patrząc w odbicie w jakiejś szybie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Witam miałem podobną sytuacje w niedziele. Rano ledwo odpalił i po przejechaniu 3 km zaatakowaly mnie abs,asr,airbag failure,pozniej loose conection samochod zaczal tracic moc zjechalem na pobocze i koniec.... Przy probie odpalenia znow choinka bledow z dodatkowym EOBD failure samochod nie mogl odpalic. Odpalil dopiero przez kable. Zaczynam na razie od wymiany akumulatora ale jak to nie pomoze to nie wiem co dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > Zaczynam na razie od wymiany akumulatora ale jak to nie pomoze to nie wiem co dalej... Alternator? Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seiko85 Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Dołaczam sie do klubu abs itp. Czasami z rana tez tak mam ze wyskakuje te bledy po przekreceniu kluczyka i potem wszystko znika i jest ok. Ja obstawiam aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > skąd kolega ma takie informacje > wielokrotnie podnosiłem auto, ściągałem koła, nawet tarcze hamulcowe i nigdy nie miałem takiego > komunikatu > po prostu prądzik za słaby, podładować aku No to mój popsuty jest. Jak go podnieść i pokrecić kołami, to po postawieniu przy pierwszym odpaleniu potrafi się pluć ... abs cośtom cośtam.. Nie jest to zawsze, ale się zdarza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > No to mój popsuty jest. > Jak go podnieść i pokrecić kołami, to po postawieniu przy pierwszym odpaleniu potrafi się pluć ... > abs cośtom cośtam.. > Nie jest to zawsze, ale się zdarza Kręcisz kołami przy włączonym zapłonie? Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > Kręcisz kołami przy włączonym zapłonie? > Pozdrawiam BAS Nie pamiętam szczegółów. Mimo nadmiernego spożycia masła jestem jednak przekonany, że co najmniej 2 razy się to zdarzyło. Raz po podnośniku u mechanika i raz przy wymianie opon. Czy był zapłon....hmmm możliwe.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 IMO musiał być włączony bo z punktu widzenia centralki ABS/ASR/ESP zmiana pozycji czujnika względem bieżni jest zauważana tylko przy włączonym zasilaniu tejże centralki. Jak przy wyłączonym zasilaniu centralki zmienisz położenie czujnika względem bieżni to ona tego nigdy nie zauważy. Konstrukcja bieżni od czujnika ABS jest w dużym uproszczeniu taka: 1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0 czyli wykrywana jest zmiana pola elektromagnetycznego, ale każdy fragment bieżni daje identyczny odczyt, więc nie ma szans, żeby stwierdzić przy wyłączonym zasilaniu, czy zmieniła się pozycja. Jak podniesiesz samochód z włączonym zasilaniem ABS/ASR/ESP i będziesz kręcił jednym kołem to ECU ABS/ASR/ESP stwierdzi usterkę czujnika w tym kole, którym kręcisz, z punktu widzenia oprogramowania, nie jest możliwe, żeby jedno koło się kręciło a reszta stała i jest to odczytywane jako błąd. Miałem takie jaja w marei jak padł mi lewy tylny czujnik abs, na postoju podłączyłem komputer a odczyty z wadliwego czujnika wyglądały na postoju tak: 0-18-0-50-0-...km/h ECU ABS stwierdziło, że jest uwalony czujnik i wyłączyło ABS, po wymianie czujnika oczywiście abs działa do dzisiaj Nie mam bladego pojęcia jakie wartości pokazywał czujnik w czasie jazdy, ale pewnie też nie miały nic wspólnego z 3 pozostałymi czujnikami, więc abs był natychmiast wyłączany. Kiedyś miałem Chrysler Neon, całkiem szybkie autko, chciałem się pobawić na wsi na krętym odcinku. Wjechałem na piach pod remizą, zaciągnąłem ręczny i , spowodowało to błąd(bo niby jakim cudem przednie koła się kręcą a tył stoi?), abs się odłączył i mogłem się pobawić Po restarcie oczywiście wszystko było ok. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Jak tak czytam Wasze odpowiedzi to obstawiam AKU. Jednak chyba wyświetlił mi się ABS z ESP a nie z EBD i tak sobie myślę... czy to możliwe, że mógłbym mieć ESP skoro nawet ASR nie mam? To chyba naprawdę z braku odpowiedniego zasilania ogłupiał komp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seiko85 Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 tez mysle ze to aku. Jezdze autem bardzo malo bo mam firmowke teraz ipewnie aku nie jest doladowane i stad te bledy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > Jak tak czytam Wasze odpowiedzi to obstawiam AKU. Jednak chyba wyświetlił mi się ABS z ESP a nie z > EBD i tak sobie myślę... czy to możliwe, że mógłbym mieć ESP skoro nawet ASR nie mam? To chyba > naprawdę z braku odpowiedniego zasilania ogłupiał komp? Jeśli zaraz po starcie masz fejlur-party to stawiam na akumulator, który musi dać dużo prądu(duży spadek napięcia) na rozruch a później masz za niskie napięcie zanim alternator trochę doładuje... Porządnie naładuj akumulator a jak to nie pomoże to kup nowy porządny akumulator. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Inne przykazanie kierownika STILO mówi. Zaprawdę powiadam daj mi prądu, a odwzajemnię się brakiem fajlurów Naładowanie aku mu nie zaszkodzi. Dzięki BAS.... przywróciłeś mi wiarę w moją pamięć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > Dzięki BAS.... przywróciłeś mi wiarę w moją pamięć Czujnik abs jest w zasadzie cewką a bieżnia jest zbiorem magnesów, jak przesuwasz przy cewce magnes to powstaje jakieś tam napięcie(tyle pamiętam z fizyki w podstawówce/liceum), ilość impulsów w jednostce czasu jest interpretowana przez ECU ABS jako określona prędkość... Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seiko85 Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Czyli odlaczyc aku na noc i przez cala noc naladowac aku. Jesli to nie pomorze to do sklepu po nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > Czyli odlaczyc aku na noc i przez cala noc naladowac aku. Jesli to nie pomorze to do sklepu po nowy Noc przy dostępnych od 20lat w sklepach prostownikach może nie wystarczyć. Zakładam, że kolega nie posiada prostownika połówkowego, pewnie posiada to co większość czyli BezpiecznyZespołProstowniczy, którym pełne naładowanie uzyskuje się tak. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seiko85 Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 ja akurawt nie posiadam prostownika. Dzisiaj gadalem z kumplem i mowi ze nie ma problemu moze mi naladowac aku przez cala noc. Ps nic sie nie stnaie jak odlacze aku na cala noc i potem go podlacze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > Ps nic sie nie stnaie jak odlacze aku na cala noc i potem go > podlacze? Nie powinno, jak odpalisz i przejedziesz pierwsze 5 metrów to fejlury powinny zniknąć(musi się skalibrować). Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seiko85 Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Dzikie za porady wiec aku zostaje u kumpla i niech sie naladuje. Jesli to nie pomoze to wymiana na nowy. Jezdze bardzo malo i to przez to pewnie te failury:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 ...sie temat rozwiną Dodam że z czujnikiem stopu u mnie wszystko ok Na razie to olewam i tłumaczę sobie że jak nacisnę hamulec, zwiększa się ciśnienie w układzie i dlatego pojawia się failur, gdy silnik odpali wszystko znika i jest spoko Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2010 No skoro sie temat rozwija to może ktos mi odpowie jak to jest możliwe, że failure dotyczy abs i esp a ja nie mam nawet asr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 > No skoro sie temat rozwija to może ktos mi odpowie jak to jest możliwe, że failure dotyczy abs i > esp a ja nie mam nawet asr? Mam tak samo, dlatego są dwie opcje: 1 - TTTM 2 - Fiat nie rozdzielał tego na 2 różne komunikaty, tylko wsadził do jednego, jeśłi masz napisane 'ABS i ESP' a nie masz ESP to logiczne że chodzi o ABS, te układy są ze sobą ściśle powiązane więc komunikat może być wspolny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 8 Października 2010 Udostępnij Napisano 8 Października 2010 Jeszcze jedno pytanie do tego tematu ode mnie Failur mam tylko gdy auto stoi conajmniej całą noc, czasem się nie pojawia.. Prawdopodobnie słaby aku, jeszcze to sprawdzę ale może inaczej.. Jak sprawzić czy ABS działa? W praktyce.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Października 2010 Udostępnij Napisano 8 Października 2010 > Jak sprawzić czy ABS działa? W praktyce.. Na pustej, najlepiej nieutwardzonej drodze przy prędkości większej niż 13km/h wcisnąć hamulec w podłogę. Gdyby nie działało to miałbyś ciągle palącą się kontrolkę. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 8 Października 2010 Udostępnij Napisano 8 Października 2010 > Na pustej, najlepiej nieutwardzonej drodze przy prędkości większej niż 13km/h wcisnąć hamulec w > podłogę. > Gdyby nie działało to miałbyś ciągle palącą się kontrolkę. > Pozdrawiam BAS Przetestuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 Mam jeszcze jedno pytanko? Kiedy u was gasnie kontrolka akumulatora?? Bo u mnie gasnie po przekreceniu zaplonu,a wydaje mi sie ze powinna dopiero po uruchomieniu silnikA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > Mam jeszcze jedno pytanko? > Kiedy u was gasnie kontrolka akumulatora?? > Bo u mnie gasnie po przekreceniu zaplonu,a wydaje mi sie ze powinna dopiero po uruchomieniu silnikA Powinna zgasnąć jak zacznie pracować alternator. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.