Skocz do zawartości

ABS EBD failure przy uruchamianiu


manic

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, stilo przywitało mnie dziś failurem z tematu, po przekręceniu kluczyka ale jeszcze zanim odpaliłem silnik. Po odpaleniu komunikat znikł. Ponownie zgasiłem i uruchomiłem dla pewności silnik i komunikat się nie powtórzył. Co to może być? W szukajce jedynie co znalazłem, że może to być słaby aku, ale czy oby napewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mnie ten komunikat też dość często wita, po kilku razach odkryłem że tak się dzieje gdy dotkniemy pedału hamulca (ja już mam taką manie, że jak wkładam kluczyk to od razu wciskam sprzęgło i hamulec). Dla sprawdzenia odpaliłem kilka razy bez dotykania pedału i wszystko było ok wink.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mnie ten komunikat też dość często wita, po kilku razach odkryłem że tak się dzieje gdy dotkniemy

> pedału hamulca (ja już mam taką manie, że jak wkładam kluczyk to od razu wciskam sprzęgło i

> hamulec). Dla sprawdzenia odpaliłem kilka razy bez dotykania pedału i wszystko było ok

Możliwe że masz włącznik świateł stopu do wymiany, ten przy pedale. Sprawdź czy stopy się włączają za każdym razem i bez opóźnienia (najlepiej samemu patrząc w odbicie w jakiejś szybie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

miałem podobną sytuacje w niedziele.

Rano ledwo odpalił i po przejechaniu 3 km zaatakowaly mnie abs,asr,airbag failure,pozniej loose conection samochod zaczal tracic moc zjechalem na pobocze i koniec....

Przy probie odpalenia znow choinka bledow z dodatkowym EOBD failure samochod nie mogl odpalic.

Odpalil dopiero przez kable.

Zaczynam na razie od wymiany akumulatora ale jak to nie pomoze to nie wiem co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skąd kolega ma takie informacje

> wielokrotnie podnosiłem auto, ściągałem koła, nawet tarcze hamulcowe i nigdy nie miałem takiego

> komunikatu

> po prostu prądzik za słaby, podładować aku

No to mój popsuty jest.

Jak go podnieść i pokrecić kołami, to po postawieniu przy pierwszym odpaleniu potrafi się pluć ...

abs cośtom cośtam..

biglaugh.gif

Nie jest to zawsze, ale się zdarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to mój popsuty jest.

> Jak go podnieść i pokrecić kołami, to po postawieniu przy pierwszym odpaleniu potrafi się pluć ...

> abs cośtom cośtam..

> Nie jest to zawsze, ale się zdarza

Kręcisz kołami przy włączonym zapłonie?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kręcisz kołami przy włączonym zapłonie?

> Pozdrawiam BAS

Nie pamiętam szczegółów.

Mimo nadmiernego spożycia masła jestem jednak przekonany, że co najmniej 2 razy się to zdarzyło.

Raz po podnośniku u mechanika i raz przy wymianie opon.

Czy był zapłon....hmmm możliwe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO musiał być włączony bo z punktu widzenia centralki ABS/ASR/ESP zmiana pozycji czujnika względem bieżni jest zauważana tylko przy włączonym zasilaniu tejże centralki.

Jak przy wyłączonym zasilaniu centralki zmienisz położenie czujnika względem bieżni to ona tego nigdy nie zauważy.

Konstrukcja bieżni od czujnika ABS jest w dużym uproszczeniu taka:

1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1-0

czyli wykrywana jest zmiana pola elektromagnetycznego, ale każdy fragment bieżni daje identyczny odczyt, więc nie ma szans, żeby stwierdzić przy wyłączonym zasilaniu, czy zmieniła się pozycja.

Jak podniesiesz samochód z włączonym zasilaniem ABS/ASR/ESP i będziesz kręcił jednym kołem to ECU ABS/ASR/ESP stwierdzi usterkę czujnika w tym kole, którym kręcisz, z punktu widzenia oprogramowania, nie jest możliwe, żeby jedno koło się kręciło a reszta stała i jest to odczytywane jako błąd.

Miałem takie jaja w marei jak padł mi lewy tylny czujnik abs, na postoju podłączyłem komputer a odczyty z wadliwego czujnika wyglądały na postoju tak:

0-18-0-50-0-...km/h

ECU ABS stwierdziło, że jest uwalony czujnik i wyłączyło ABS, po wymianie czujnika oczywiście abs działa do dzisiaj smile.gif

Nie mam bladego pojęcia jakie wartości pokazywał czujnik w czasie jazdy, ale pewnie też nie miały nic wspólnego z 3 pozostałymi czujnikami, więc abs był natychmiast wyłączany.

Kiedyś miałem Chrysler Neon, całkiem szybkie autko, chciałem się pobawić na wsi na krętym odcinku.

Wjechałem na piach pod remizą, zaciągnąłem ręczny i but.gif, spowodowało to błąd(bo niby jakim cudem przednie koła się kręcą a tył stoi?), abs się odłączył i mogłem się pobawić smile.gif

Po restarcie oczywiście wszystko było ok.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak tak czytam Wasze odpowiedzi to obstawiam AKU. Jednak chyba wyświetlił mi się ABS z ESP a nie z

> EBD i tak sobie myślę... czy to możliwe, że mógłbym mieć ESP skoro nawet ASR nie mam? To chyba

> naprawdę z braku odpowiedniego zasilania ogłupiał komp?

Jeśli zaraz po starcie masz fejlur-party to stawiam na akumulator, który musi dać dużo prądu(duży spadek napięcia) na rozruch a później masz za niskie napięcie zanim alternator trochę doładuje...

Porządnie naładuj akumulator a jak to nie pomoże to kup nowy porządny akumulator.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki BAS.... przywróciłeś mi wiarę w moją pamięć

Czujnik abs jest w zasadzie cewką a bieżnia jest zbiorem magnesów, jak przesuwasz przy cewce magnes to powstaje jakieś tam napięcie(tyle pamiętam z fizyki w podstawówce/liceum), ilość impulsów w jednostce czasu jest interpretowana przez ECU ABS jako określona prędkość...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli odlaczyc aku na noc i przez cala noc naladowac aku. Jesli to nie pomorze to do sklepu po nowy

Noc przy dostępnych od 20lat w sklepach prostownikach może nie wystarczyć.

Zakładam, że kolega nie posiada prostownika połówkowego, pewnie posiada to co większość czyli BezpiecznyZespołProstowniczy, którym pełne naładowanie uzyskuje się tak.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sie temat rozwiną zeby.GIF

Dodam że z czujnikiem stopu u mnie wszystko ok wink.gif

Na razie to olewam i tłumaczę sobie że jak nacisnę hamulec, zwiększa się ciśnienie w układzie i dlatego pojawia się failur, gdy silnik odpali wszystko znika i jest spoko wink.gif

Pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No skoro sie temat rozwija to może ktos mi odpowie jak to jest możliwe, że failure dotyczy abs i

> esp a ja nie mam nawet asr?

Mam tak samo, dlatego są dwie opcje:

1 - TTTM smile.gif

2 - Fiat nie rozdzielał tego na 2 różne komunikaty, tylko wsadził do jednego, jeśłi masz napisane 'ABS i ESP' a nie masz ESP to logiczne że chodzi o ABS, te układy są ze sobą ściśle powiązane więc komunikat może być wspolny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.