Skocz do zawartości

O co chodzi?


el_diablo

Rekomendowane odpowiedzi

"Motor 4N13 wykorzystuje również inne technologie: np. układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2 000 bar (ma pozwolić na poprawę osiągów i niższą emisję CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2)."

źródło

O co chodzi z tym wpływem przesunięcia wału korbowego na emisję CO2 confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Motor 4N13 wykorzystuje również inne technologie: np. układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common

> Rail z maksymalnym ciśnieniem 2 000 bar (ma pozwolić na poprawę osiągów i niższą emisję CO2)

> czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2)."

> źródło

> O co chodzi z tym wpływem przesunięcia wału korbowego na emisję CO2

A nie idzie przypadkiem o perzsuniecie punktow zaplonu?

Bo mam dziwne przeczucie, ze to jakis babol wynikajacy z tlumaczenia na polski.

Za wiki.com

Quote:

Mitsubishi used an offset angle crankshaft that reduces friction, therefore noise and vibration, allowing the engine to run smoothly and quietly at all engine speeds


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie idzie przypadkiem o perzsuniecie punktow zaplonu?

> Bo mam dziwne przeczucie, ze to jakis babol wynikajacy z tlumaczenia na polski.

> Za wiki.com

> Quote:

> Mitsubishi used an offset angle crankshaft that reduces friction, therefore noise and vibration,

> allowing the engine to run smoothly and quietly at all engine speeds

Chyba nie, chodzi raczej o to, że korbowód nie jest w osi cylindrów. Jeśli według producenta ma to takie zalety, to być może faktycznie tak jest.

Ciekawy artykuł dla znających angielski TUTAJ - z którego wynika jednak, że nie nie jest to jakieś super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie, chodzi raczej o to, że korbowód nie jest w osi cylindrów. Jeśli według producenta ma to

> takie zalety, to być może faktycznie tak jest.

> Ciekawy artykuł dla znających angielski TUTAJ - z którego wynika jednak, że nie nie jest to jakieś

> super

Rozumiem. Czyli mniejsze wibracje kosztem momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Motor 4N13 wykorzystuje również inne technologie: np. układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common

> Rail z maksymalnym ciśnieniem 2 000 bar (ma pozwolić na poprawę osiągów i niższą emisję CO2)

> czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2)."

> źródło

> O co chodzi z tym wpływem przesunięcia wału korbowego na emisję CO2

Przesunięcie wału względem płaszczyzny cylindrów może co najwyżej obniżyć siły działające na tłok, cylinder i korbowód podczas suwu pracy. Korbowód będzie wtedy bliżej osi cylindra niż w układzie symetrycznym. Pewnie to o to tutaj chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Zmniejszają się siły działające na korbowód podczas pracy, ale zwiększają podczas sprężania, co przy kilku cylindrach i odpowiednio dobranych kątach wykorbień, daje lepszy "balans jednostki", wyważenie, co ma wpływ na prace, drgania, hałas. Natomiast badania Toyoty nie udowodniły, aby przynosiło to wymierne korzyści jeżeli chodzi o "performance" silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.