el_diablo Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 "Motor 4N13 wykorzystuje również inne technologie: np. układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2 000 bar (ma pozwolić na poprawę osiągów i niższą emisję CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2)." źródło O co chodzi z tym wpływem przesunięcia wału korbowego na emisję CO2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > "Motor 4N13 wykorzystuje również inne technologie: np. układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common > Rail z maksymalnym ciśnieniem 2 000 bar (ma pozwolić na poprawę osiągów i niższą emisję CO2) > czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2)." > źródło > O co chodzi z tym wpływem przesunięcia wału korbowego na emisję CO2 A nie idzie przypadkiem o perzsuniecie punktow zaplonu? Bo mam dziwne przeczucie, ze to jakis babol wynikajacy z tlumaczenia na polski. Za wiki.com Quote: Mitsubishi used an offset angle crankshaft that reduces friction, therefore noise and vibration, allowing the engine to run smoothly and quietly at all engine speeds Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > A nie idzie przypadkiem o perzsuniecie punktow zaplonu? > Bo mam dziwne przeczucie, ze to jakis babol wynikajacy z tlumaczenia na polski. > Za wiki.com > Quote: > Mitsubishi used an offset angle crankshaft that reduces friction, therefore noise and vibration, > allowing the engine to run smoothly and quietly at all engine speeds Chyba nie, chodzi raczej o to, że korbowód nie jest w osi cylindrów. Jeśli według producenta ma to takie zalety, to być może faktycznie tak jest. Ciekawy artykuł dla znających angielski TUTAJ - z którego wynika jednak, że nie nie jest to jakieś super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 6 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > Chyba nie, chodzi raczej o to, że korbowód nie jest w osi cylindrów. Jeśli według producenta ma to > takie zalety, to być może faktycznie tak jest. > Ciekawy artykuł dla znających angielski TUTAJ - z którego wynika jednak, że nie nie jest to jakieś > super Rozumiem. Czyli mniejsze wibracje kosztem momentu obrotowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > "Motor 4N13 wykorzystuje również inne technologie: np. układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common > Rail z maksymalnym ciśnieniem 2 000 bar (ma pozwolić na poprawę osiągów i niższą emisję CO2) > czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2)." > źródło > O co chodzi z tym wpływem przesunięcia wału korbowego na emisję CO2 Przesunięcie wału względem płaszczyzny cylindrów może co najwyżej obniżyć siły działające na tłok, cylinder i korbowód podczas suwu pracy. Korbowód będzie wtedy bliżej osi cylindra niż w układzie symetrycznym. Pewnie to o to tutaj chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Zgadza się. Zmniejszają się siły działające na korbowód podczas pracy, ale zwiększają podczas sprężania, co przy kilku cylindrach i odpowiednio dobranych kątach wykorbień, daje lepszy "balans jednostki", wyważenie, co ma wpływ na prace, drgania, hałas. Natomiast badania Toyoty nie udowodniły, aby przynosiło to wymierne korzyści jeżeli chodzi o "performance" silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.