Skocz do zawartości

Renault megane II 2.0 prośba o opinie


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

od jakiegoś czasu poszukuję auta zlosnik.gif

kasa już jest odłożona, wszystko git, ale im więcej szukam, tym więcej niewiadomych się pojawia spineyes.gifsciana.gifzlosnik.gif

generalnie miał być mały, trwały i dawać odrobinę radości z jazdy...

przeglądałem już 206 s16, corsa gsi no i patrząc po tym co ludzie wystawiają zaczynam leczyć się z tych małych sportowców"

natomiast dzisiaj wpadł mi do głowy szatański pomysł - mianowicie renault megane 2.0 devil.gif

jakoże nie chcę budować swojej opinii na stereotypach, a doświadczeń z francuzami nie mam, proszę Was o opinie na temat tego samochodu.

Odrzuciłem na starcie silnik 1.6 z powodu zmiennych faz rozrządu, natomiast słyszałem, że silnik 2.0 charakteryzuje się większą trwałością i mniejszą problematyką w przypadku codziennej eksploatacji.

Proszę Was jednak o opinie dot. tego silnika oraz tego samochodu/serwisu i eksploatacji.

czy wybór meganki II 2.0 to dobry wybór?

jeśli chodzi o kase to chciałbym się zmieścić w 20 tysiacach (auto,ubezpieczenie,drobne remonty)

będę bardzo wdzięczny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wybór meganki II 2.0 to dobry wybór?

nie, ale 1.9d + sensowny chips już tak ok.gif

> jeśli chodzi o kase to chciałbym się zmieścić w 20 tysiacach (auto,ubezpieczenie,drobne remonty)

> będę bardzo wdzięczny

drobne remonty powiadasz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, ale 1.9d + sensowny chips już tak

> drobne remonty powiadasz

diesla nie biorę pod uwagę, tylko benzyna ok.gif

dlatego o opinie dot. tego silnika bardzo bym prosił blagam.gif

p.s. sprawa dość pilna icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> F4R ma kolo zmiennych faz rozrzadu, kolo kosztuje 655 zlotych, do tego rozrzad kosztuje 585 zl,

> silnik fajny mam takowy w clio...

rozumiem, że w razie gdybym potrzebował części, mogę się do Ciebie zwracać? zlosnik.gif

a czy w clio nie było 2.0 180 km? bo ten w megane ma około 140 jeśli dobrze kojarze icon_rolleyes.gif

p.s. a jak z awaryjnością tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje ma 172 konie, silnik nalezy do jednych z bardziej udanych jednostek, u mnie w clio naogol

> problemy sa ze sprzeglem i skrzynia...

> Problemy ze sprzeglem przezywam sam wlasnie...

> Jesli chodzi o czesci to zapraszam

a ogólnie to w serwisowaniu jest to drogie auto, czy raczej da się przeżyć ? no i ile to to pali? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinno Cie zjesc, nie jest mega drogie....

Moje clio z racji malej budy i lekkiej dosc, pali po miescie 10 literkow, w trasie spokojnej do 150km/h spalilo 6.8 litra na 100km, w trasie powyzej 150km/h zmiescilem sie w 7.4 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie powinno Cie zjesc, nie jest mega drogie....

> Moje clio z racji malej budy i lekkiej dosc, pali po miescie 10 literkow, w trasie spokojnej do

> 150km/h spalilo 6.8 litra na 100km, w trasie powyzej 150km/h zmiescilem sie w 7.4

moje megane ii 1.6 pali więcej facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pali podobnie ale nie wiecej, przynajmniej ta moja

Ja tam nie narzekam na spalanie w 1.6. zlosnik.gif Aktualny wynik to ok. 6.5 litra/100 km. Z tym, że u mnie 90% jazdy to trasa, gdzie wrzucam sobie piąty bieg i lecę w granicach 100-110 km/h. W mieście niestety potrafi połknąć znacznie więcej. Dwa-zero pewnie wypije jeszcze więcej. Najwyższe zużycie paliwa zanotowałem podczas jazdy niemiecką autostradą, na odcinku gdzie nie było ograniczenia, przy prędkości ok 190 km/h auto pali prawie tyle paliwa co Tupolew w locie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 150km/h spalilo 6.8 litra na 100km, w trasie powyzej 150km/h zmiescilem sie w 7.4

tzn. odchudzone bo nie chcę mi się wierzyć w spalanie 7.4 powyżej 150km/h. Chyba, że Clio ma jakiś wspaniały CX oraz długi nadbieg ale z tego co mi wiadomo skrzynia jest 5-cio biegowa więc jak to spalanie jest możliwe hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> F4R ma kolo zmiennych faz rozrzadu,

to co kombinują w Renault to czasami przesada, w Meganie jedynce była odmiana 150ps, potem wymysł IDE z obniżoną o 10ps mocą. W Clio jest 172ps (z tego co pamiętam zlosnik.gif) i który silnik posłużył za bazę do podniesienia mocy na 172ps?? Nie chcę mi się buszować po forach Renault teraz więc pytam tutaj brawo.gif z kolei w Meganie II odmiana 136ps, ucywilizowana charakterystyka z 6-biegową skrzynią. Jeszcze była odmiana Williams silnika 2.0 16v 150ps. Proszę mi to logicznie rozpisać tutaj. W Renault 19 był silnik 1.9 16v o mocy ok.135ps - może to był pierwowzór niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci ze ostatnio zmienialem sobie swiece i przewody, wg. mnie clio 2 dostalo poprostu rozdlubane elektronika, walkami, glowica i kolektorami F4R, bo nawet na glowicy sa miejsca do przykrecenie fajkocewek...

Generalnie nie zglebialem tematu czym faktycznie sie rozni motor 136 od 172 Km, napewno ma inaczej rozwiazany kolektor ssacy, zaplon i komputer... Wydech tez jest ciut inny jak w lagunach i innych.. Sprzeglo jest takie samo jak w L1 czyli jest na linke i kosztuje jakies grosze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.