bb_maciek Napisano 27 Października 2010 Udostępnij Napisano 27 Października 2010 od jakiegoś czasu poszukuję auta kasa już jest odłożona, wszystko git, ale im więcej szukam, tym więcej niewiadomych się pojawia generalnie miał być mały, trwały i dawać odrobinę radości z jazdy... przeglądałem już 206 s16, corsa gsi no i patrząc po tym co ludzie wystawiają zaczynam leczyć się z tych małych sportowców" natomiast dzisiaj wpadł mi do głowy szatański pomysł - mianowicie renault megane 2.0 jakoże nie chcę budować swojej opinii na stereotypach, a doświadczeń z francuzami nie mam, proszę Was o opinie na temat tego samochodu. Odrzuciłem na starcie silnik 1.6 z powodu zmiennych faz rozrządu, natomiast słyszałem, że silnik 2.0 charakteryzuje się większą trwałością i mniejszą problematyką w przypadku codziennej eksploatacji. Proszę Was jednak o opinie dot. tego silnika oraz tego samochodu/serwisu i eksploatacji. czy wybór meganki II 2.0 to dobry wybór? jeśli chodzi o kase to chciałbym się zmieścić w 20 tysiacach (auto,ubezpieczenie,drobne remonty) będę bardzo wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alibaba Napisano 27 Października 2010 Udostępnij Napisano 27 Października 2010 Hej Ale to chyba silnik 2.0 ma koło zmiennych faz rozrzadu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 27 Października 2010 Udostępnij Napisano 27 Października 2010 > czy wybór meganki II 2.0 to dobry wybór? nie, ale 1.9d + sensowny chips już tak > jeśli chodzi o kase to chciałbym się zmieścić w 20 tysiacach (auto,ubezpieczenie,drobne remonty) > będę bardzo wdzięczny drobne remonty powiadasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > nie, ale 1.9d + sensowny chips już tak > drobne remonty powiadasz diesla nie biorę pod uwagę, tylko benzyna dlatego o opinie dot. tego silnika bardzo bym prosił p.s. sprawa dość pilna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 F4R ma kolo zmiennych faz rozrzadu, kolo kosztuje 655 zlotych, do tego rozrzad kosztuje 585 zl, silnik fajny mam takowy w clio... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > F4R ma kolo zmiennych faz rozrzadu, kolo kosztuje 655 zlotych, do tego rozrzad kosztuje 585 zl, > silnik fajny mam takowy w clio... rozumiem, że w razie gdybym potrzebował części, mogę się do Ciebie zwracać? a czy w clio nie było 2.0 180 km? bo ten w megane ma około 140 jeśli dobrze kojarze p.s. a jak z awaryjnością tego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 moje ma 172 konie, silnik nalezy do jednych z bardziej udanych jednostek, u mnie w clio naogol problemy sa ze sprzeglem i skrzynia... Problemy ze sprzeglem przezywam sam wlasnie... Jesli chodzi o czesci to zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > moje ma 172 konie, silnik nalezy do jednych z bardziej udanych jednostek, u mnie w clio naogol > problemy sa ze sprzeglem i skrzynia... > Problemy ze sprzeglem przezywam sam wlasnie... > Jesli chodzi o czesci to zapraszam a ogólnie to w serwisowaniu jest to drogie auto, czy raczej da się przeżyć ? no i ile to to pali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 Raczej nie powinno Cie zjesc, nie jest mega drogie.... Moje clio z racji malej budy i lekkiej dosc, pali po miescie 10 literkow, w trasie spokojnej do 150km/h spalilo 6.8 litra na 100km, w trasie powyzej 150km/h zmiescilem sie w 7.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 > Raczej nie powinno Cie zjesc, nie jest mega drogie.... > Moje clio z racji malej budy i lekkiej dosc, pali po miescie 10 literkow, w trasie spokojnej do > 150km/h spalilo 6.8 litra na 100km, w trasie powyzej 150km/h zmiescilem sie w 7.4 moje megane ii 1.6 pali więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 > F4R ma kolo zmiennych faz rozrzadu, kolo kosztuje 655 zlotych, do tego rozrzad kosztuje 585 zl, > silnik fajny mam takowy w clio... podepne sie - w 1,6 tez chyba cos jest podobnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 > moje megane ii 1.6 pali więcej pali podobnie ale nie wiecej, przynajmniej ta moja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 > pali podobnie ale nie wiecej, przynajmniej ta moja Ja tam nie narzekam na spalanie w 1.6. Aktualny wynik to ok. 6.5 litra/100 km. Z tym, że u mnie 90% jazdy to trasa, gdzie wrzucam sobie piąty bieg i lecę w granicach 100-110 km/h. W mieście niestety potrafi połknąć znacznie więcej. Dwa-zero pewnie wypije jeszcze więcej. Najwyższe zużycie paliwa zanotowałem podczas jazdy niemiecką autostradą, na odcinku gdzie nie było ograniczenia, przy prędkości ok 190 km/h auto pali prawie tyle paliwa co Tupolew w locie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 > 150km/h spalilo 6.8 litra na 100km, w trasie powyzej 150km/h zmiescilem sie w 7.4 tzn. odchudzone bo nie chcę mi się wierzyć w spalanie 7.4 powyżej 150km/h. Chyba, że Clio ma jakiś wspaniały CX oraz długi nadbieg ale z tego co mi wiadomo skrzynia jest 5-cio biegowa więc jak to spalanie jest możliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > F4R ma kolo zmiennych faz rozrzadu, to co kombinują w Renault to czasami przesada, w Meganie jedynce była odmiana 150ps, potem wymysł IDE z obniżoną o 10ps mocą. W Clio jest 172ps (z tego co pamiętam ) i który silnik posłużył za bazę do podniesienia mocy na 172ps?? Nie chcę mi się buszować po forach Renault teraz więc pytam tutaj z kolei w Meganie II odmiana 136ps, ucywilizowana charakterystyka z 6-biegową skrzynią. Jeszcze była odmiana Williams silnika 2.0 16v 150ps. Proszę mi to logicznie rozpisać tutaj. W Renault 19 był silnik 1.9 16v o mocy ok.135ps - może to był pierwowzór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 powiem Ci ze ostatnio zmienialem sobie swiece i przewody, wg. mnie clio 2 dostalo poprostu rozdlubane elektronika, walkami, glowica i kolektorami F4R, bo nawet na glowicy sa miejsca do przykrecenie fajkocewek... Generalnie nie zglebialem tematu czym faktycznie sie rozni motor 136 od 172 Km, napewno ma inaczej rozwiazany kolektor ssacy, zaplon i komputer... Wydech tez jest ciut inny jak w lagunach i innych.. Sprzeglo jest takie samo jak w L1 czyli jest na linke i kosztuje jakies grosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.