Skocz do zawartości

Croma 1,9 150KM - czy odpalac wczeniej rano przed wyjazdem ?


Elk_111

Rekomendowane odpowiedzi

> Np wiem ze musze odpalic i jechac 4 km autem. Czy odpalac je wczesniej aby sie zagrzalo ?

Jak jest zimno to robię to tylko po to aby dzieciaki miały ciepło. Normalnie jak ich nie ma to wsiadam, odpalam i jadę. Tylko pierwsze kilometry na tzw"emeryta" i jak złapie temp. to już można cisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np wiem ze musze odpalic i jechac 4 km autem. Czy odpalac je wczesniej aby sie zagrzalo ?

Przy obecnych temperaturach na zewnątrz to nawet godzina pracy na jałowych byłoby mało żeby się dobrze zagrzał wink.gif

Ale jak z 5 min silnik pochodzi po odpaleniu na luzie , to mu na pewno nie zaszkodzi waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak działa wam skrzynia biegów przy obecnej temperaturze?

U mnie przez pierwszy kilometr jest ciężka walka z lewarkiem.

Długo nagrzewają się wasze cromy przy takiej temperaturze zewnętrznej?

Ja w swojej podejrzewam padnięty termostat bo wskazówka rusza się dopiero po około 3-4 kilometrach, a nagrzewa się dłuuuuuugo albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak działa wam skrzynia biegów przy obecnej temperaturze?

> U mnie przez pierwszy kilometr jest ciężka walka z lewarkiem.

> Długo nagrzewają się wasze cromy przy takiej temperaturze zewnętrznej?

> Ja w swojej podejrzewam padnięty termostat bo wskazówka rusza się dopiero po około 3-4 kilometrach,

> a nagrzewa się dłuuuuuugo albo wcale.

Z tym nagrzewaniem rzeczywiście jest niezbyt dobrze. Miałem Stilo JTD 115 i tam trwało to szybciej. A zupełna porażka jest przy podgrzewaniu - pomimo włączenia przycisku, dmuchawa dostaje obrotów dopiero po 2 - 3 przejechanych kilometrach. Lusterka i tylna szyba działają. Więc problem jest umiejscowiony w tym, że powietrze do kabiny jest kierowane dopiero po wstępnym podgrzaniu silnika - stąd użyteczność podgrzewania jest co najmniej wątpliwa. Chociaż dobrze że w ogóle jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak działa wam skrzynia biegów przy obecnej temperaturze?

OK...

> Długo nagrzewają się wasze cromy przy takiej temperaturze zewnętrznej?

Straszne męki... u mnie w Stilo Była nagrzewnica elektryczna a tu nie ma sick.gif więc zimno.... praktycznie dopiero po 30 km mam strzałkę na pionie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ten typ tak ma, a ja dzisiaj kupiłem nowy termostat.

Wymień .... może sie poprawi a wtedy pójdę w twoje ślady zlosnik.gif a jak sie nie poprawi to chłodnice zakryję coby mi silnik nie marzł zlosnik.gif tak jak to ma nowy Ford Mondeo .... i jak miała stara syrena ojca zlosnik.gif Jakiej firmy kupiłeś ?

A tak na marginesie zamarzł mi płyn w spryskiwaczu więc go w garaży zlewałem i wymieniałem na innt z napisem -22C ... tamten tęż miał -22C sick.gif a zamarzł przy -10 C sick.gif

Ale.... czy i u was lewy spryskiwacz przedniej szyby wali prosto w ramie wycieraczki gdy ta jest na dole szyby confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie skrzynia bez problemu no ale ja mam automat smile.gif

Co do temperatury to przy takich temp diesla nie dogrzejesz. U mnie jest tak okolo 1/3 odleglosci od 0. Niestety ten typ tak ma/

BTW - zrobmy autokacik Cromy II. Do kogo sie zwrocic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale.... czy i u was lewy spryskiwacz przedniej szyby wali prosto w ramie wycieraczki gdy ta jest na

> dole szyby

Spryskiwacze to jakaś porażka. Jak nie jeden, to drugi wali prosto w wycieraczkę. A by wystarczyło, że wycieraczki by chodziły dopiero po jakiś 2 - 3 sekundach od pociągnięcia dźwigni. Podejrzewam, że nawet examiner by sobie z tym nie poradził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale.... czy i u was lewy spryskiwacz przedniej szyby wali prosto w ramie wycieraczki gdy ta jest na

> dole szyby

Tak , to jest typowa wada konstrukcyjna we wszystkich Cromach.

Udało mi się jednak jako tako to wyregulować i tylko część płynu ucieka na dach wink.gif

Jeśli chodzi o ogrzewanie to raczej nie narzekam, 2-3 km po mieście i robi się ciepło, po jeszcze paru km wskazówka dochodzi prawie do połowy skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak , to jest typowa wada konstrukcyjna we wszystkich Cromach.

> Udało mi się jednak jako tako to wyregulować i tylko część płynu ucieka na dach

wink.gif no właśnie.... za bardzo nie ustawie do góry bo dach będę opryskiwać hehe.gif

> Jeśli chodzi o ogrzewanie to raczej nie narzekam, 2-3 km po mieście i robi się ciepło, po jeszcze

> paru km wskazówka dochodzi prawie do połowy skali.

yikes.gif Ja tak nie mam .... może jednak termostat hmm.gif albo może w Cromie było jakieś ogrzewanie elektryczne w opcji hmm.gif

Masz może te blaszki pod zaworem EGR z 4 otworami wstawione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.