Skocz do zawartości

Mechanizm wycieraczek


miras22

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie wyrobił mi się mechanizm wycieraczek a dokładnie plastiki na których są umieszczone ramiona wycieraczek. Czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymienić cały mechanizm? i gdzie można w miare tanio kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezrozumiałe jest określenie: "plastiki na których są umieszczone ramiona wycieraczek" ???

Ramiona wycieraczek nalożone są na wielowypusty osi i przykręcone nakrętkami.

Używki mają luzy na osiach i kosztują za dużo jak na ich stan techniczny.

Ja miałem duży luz pomiędzy osią a tulejką mosiężną, oraz nie było segera na osi, która latała góra dół razem z ramieniem.

Osie mechanizmu mają średnicę 10mm i jako tulejki idealnie nadają się tulejki do rozrusznika Fiata 126p - kosztują grosze.

Mają fi wewn. 10mm natomiast średnicę zewnętrzną mają za dużą.

Po wybiciu zużytych tulejek należy rozwiertakiem nastawnym rozwiercić otwór w mechaniźmie aby nowe tulejki wchodziły na wcisk, posmarowane dodatkowo klejem.

Następnie należy nasmarować osie, przeguby,założyć nowe oringi na osie.

Koszty regeneracji minimalne, efekt-brak jakichkolwiek luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm...

> u mnie nie ma metalowych tulejek.

> Metalowe osie od wycieraczek chodzą w elementach plastikowych i też mam wyrobione. I nie mam

> pomysłu na regenerację

> Klawo

Niemozliwe aby nie bylo tulejek !!

Rozbierałeś mechanizm?

Nie widać ich są pod metalowymi podkładkami.

Należy zdjąć z osi pierścień sprężysty segera, wysunąć ośkę i zaglądnąć do środka - są tam na górze gumowe oringi oraz głębiej - wciśnięte tulejki brązowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz takie?

fot383.jpg

fot385.jpg

fot387.jpg

To jest Bosch (metalowa, a nie plastykowa końcówka). Oto różnica między Bosch i Valeo:

284491068-BoschiValeo.jpg

Z tymi tulejkami od 126p dobry pomysł, tylko trzeba sprawdzić średnicę trzpienia w Valeo (10 mm?). W plastyk łatwiej wkomponować tulejkę, gdy się nie ma rozwiertaka, wystarczy wiertło o mniejszej średnicy niż tulejka, potem wcisnąć tulejkę na gorąco lub na klej.

Pozdr.

post-65098-1435251082434_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaj to do pierwszego lepszego tokarza. Mi naprawił bezproblemowo, napawał w miejscach wyżartych przez rdzę przetoczył i 2 lata wycieraczki fruwają. Mechanizm oddałem w warsztacie regenerującym układy kierownicze. Może to Ci coś pomoże. Zapłaciłem 70zł i spokój. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.