miras22 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Jak w temacie wyrobił mi się mechanizm wycieraczek a dokładnie plastiki na których są umieszczone ramiona wycieraczek. Czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymienić cały mechanizm? i gdzie można w miare tanio kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olmar Napisano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2010 Niezrozumiałe jest określenie: "plastiki na których są umieszczone ramiona wycieraczek" ??? Ramiona wycieraczek nalożone są na wielowypusty osi i przykręcone nakrętkami. Używki mają luzy na osiach i kosztują za dużo jak na ich stan techniczny. Ja miałem duży luz pomiędzy osią a tulejką mosiężną, oraz nie było segera na osi, która latała góra dół razem z ramieniem. Osie mechanizmu mają średnicę 10mm i jako tulejki idealnie nadają się tulejki do rozrusznika Fiata 126p - kosztują grosze. Mają fi wewn. 10mm natomiast średnicę zewnętrzną mają za dużą. Po wybiciu zużytych tulejek należy rozwiertakiem nastawnym rozwiercić otwór w mechaniźmie aby nowe tulejki wchodziły na wcisk, posmarowane dodatkowo klejem. Następnie należy nasmarować osie, przeguby,założyć nowe oringi na osie. Koszty regeneracji minimalne, efekt-brak jakichkolwiek luzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 hmm... u mnie nie ma metalowych tulejek. Metalowe osie od wycieraczek chodzą w elementach plastikowych i też mam wyrobione. I nie mam pomysłu na regenerację Klawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olmar Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > hmm... > u mnie nie ma metalowych tulejek. > Metalowe osie od wycieraczek chodzą w elementach plastikowych i też mam wyrobione. I nie mam > pomysłu na regenerację > Klawo Niemozliwe aby nie bylo tulejek !! Rozbierałeś mechanizm? Nie widać ich są pod metalowymi podkładkami. Należy zdjąć z osi pierścień sprężysty segera, wysunąć ośkę i zaglądnąć do środka - są tam na górze gumowe oringi oraz głębiej - wciśnięte tulejki brązowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Wyciągałem ośki, oglądałem, nie mam, sam plastik. Ty pewnie masz już wersję zmodernizowaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Masz takie? To jest Bosch (metalowa, a nie plastykowa końcówka). Oto różnica między Bosch i Valeo: Z tymi tulejkami od 126p dobry pomysł, tylko trzeba sprawdzić średnicę trzpienia w Valeo (10 mm?). W plastyk łatwiej wkomponować tulejkę, gdy się nie ma rozwiertaka, wystarczy wiertło o mniejszej średnicy niż tulejka, potem wcisnąć tulejkę na gorąco lub na klej. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 U mnie pewnie jest Valeo, zrobi się cieplej, to pomyślę o tulejkach z 126p Klawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WitoldSopot Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Oddaj to do pierwszego lepszego tokarza. Mi naprawił bezproblemowo, napawał w miejscach wyżartych przez rdzę przetoczył i 2 lata wycieraczki fruwają. Mechanizm oddałem w warsztacie regenerującym układy kierownicze. Może to Ci coś pomoże. Zapłaciłem 70zł i spokój. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.