bialy260 Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Witam Mam do was jako fachowców zapytanie od paru dni mam dziwne objawy przy skręcie w prawo a mianowice odnosze wrażenie ze kierownica ze mna walczy zaczyna drgać i usilnie chce odbijac w lewo a podczas samego skrętu słysze trzaski jak w zegarku co sekunde jakby miało coś się urwać podczas jazdy na wprost nic sie dzieje przy duzej predkości nie ma przenoszenia zadnych drgan na kierownice samochod prowadzi sie bardzo dobrze Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 zatarte łożysko mcphersona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > zatarte łożysko mcphersona A może być maglownica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STL Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Możliwe że przegub będzie do wymiany. Spróbuj wchodzić w prawe zakręty na luzie. Jeśli nie będzie tych objawów to właśnie najprawdopodobniej przegub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Możliwe że przegub będzie do wymiany. Spróbuj wchodzić w prawe zakręty na luzie. Jeśli nie będzie > tych objawów to właśnie najprawdopodobniej przegub. Na postoju kręcąc kierownica nie ma żadnych trzasków wszystko wygląda poprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 jak na postoju nie ma, to nie łożysko mcphersona może starczy zsunąć osłonę z przegubu i smaru napchać, bo jak nie ma luzu, to moze smarowanie pomoze i nie będzie stawiał oporów i nie będzie stukał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > jak na postoju nie ma, to nie łożysko mcphersona > może starczy zsunąć osłonę z przegubu i smaru napchać, bo jak nie ma luzu, to moze smarowanie > pomoze i nie będzie stawiał oporów i nie będzie stukał Kiedyś dopchałem sie do tych przegubów zarówno prawy jak i lewy cieknie ale to chyba norma z tego co slyszalem a luz wzdluzny jest napewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Jeśli chodzi o ten przegub to mozna go wymienic samego ten ktory wychodzi z kola czy cala pol os wraz z przegubami ktora wychodzi ze skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Jeśli chodzi o ten przegub to mozna go wymienic samego ten ktory wychodzi z kola czy cala pol os > wraz z przegubami ktora wychodzi ze skrzyni kupujesz sam przegub zewnętrzny, koszt ok 80 zł najlepiej najpierw wymontować stary i wziąć go na wzór lub zmierzyć średnicę i policzyć zęby, żeby po zakupie nie było niespodzianki, że nie pasuje niedawno wymieniałem u siebie tak wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Ja też obstawiam przegub Miałem tak ostatnio w cc. Po miesiącu od wystąpienia objawów zmieliło mi go i półoś się swobodnie kręciła w piaście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 19 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Czyli do wymiany tego przegubu trzeba zdjąc całą półoś wraz ze spuszczeniem oleju w skrzyni wcześniej? Znalazłem manual odnośnie wyjęcia półosi napędowej i tam wyraźnie jest pokazane jakby to była jedna całość bez możliwości wymiany samego przegubu chyba że to inny model Uniaczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 kolego, robisz to dokładnie tak auto na podnośnik najwygodniej popuszczasz koło, popuszczasz śrubę centraną trzymającą przegub w piaście auto do góry, ściągasz koło, wykręcasz śrubę centralną odkręcasz dolny sworzeń od zwrotnicy i do wybijasz odciągasz kolumnę aby wyszedł Ci przegub z piasty odsuwasz osłonę wycierasz smar w miejscu gdzie półoś wchodzi do przegubu i tam znajdujesz pierścień segera rozchylasz go i przegub Ci lekko powinien zejść jak nie znajdziesz segera, to zbijasz przegub młotkiem, ale tu sądwie osoby potrzebne, zeby półoś nie wylazła ze skrzyni wymeniasz osłonę na nową, wciskasz smar do nowego przegubu i składasz wszystko w odwrotnej kolejności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Wszystko pięknie ładnie w teorii... W praktyce nieco gorzej, piszesz że jak nie znajdzie segera to żeby to zbić młotkiem, w życiu tego nie zbijesz bo raz że to nie puści a dwa że tam nawet nie ma miejsca żeby porządnie zamach zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 i tu się mylisz, bo zmieniałem osłonę i nie wiedziałem o tym segerze i z mechanikiem młotkiem to zrobiliśmy trzymałem za półoś pchając ją 'do skrzyni' i zabezpieczałem przegub drugą ręką przed upadkiem, a mechanik przyłożył jeden młotek do wewnętrznej bieżni przegubu, a większym puknął może ze dwa razy i zeszło kucnał pod autem (auto na podnośniku) i miał sporo miejsca by sięzamachnąć po wyczyszczeniu smaru dopiero pokazałem mu segera i się trochę uśmialiśmy ogólnie seger w postaci drutu jest z drugiej strony (tak, wewnątrz przegubu) i nabijając przegub dociska się go jego czaszą i wskakuje w rowek na końcu półosi, a przegub zbija się młotkiem najwygodniej wyjąć półoś i w imadle to zrobić, ale w Uno seger jest na wierzchu po zsunięciu osłony i jest luksus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 To miałeś jakiś nie oporny ten seger, u mnie tak nie dało rady. Trzeba było cała półoś wyciągnąć i potem bawić się z segerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 20 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Powiedzcie mi jeszcze ile zębów ma wieloklin w tym zewnętrznym przegubie i ewentualnie jaka firma do 1.4 i.e wersja brazyliska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Czy trzeba ustawiać zbiezność po wymianie przegubu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 jak nie kręciłeś końcówkami drążków to raczej nie edit. jak zrobiłeś tak jak pisał kolego to nie trzeba na bank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Dla zainteresowanych przegub 20/20 zębów koszt 86 zł, uszczelniacze 28 zł sztuka, koszt naprawy 70 zl (w Piotrkowie tryb.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinqqq Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 ja to sam wymieniałem sobie przegub i uszczelniacze, żadnego problemu w wymianie nie widzę wszystko łatwe i proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy260 Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 > ja to sam wymieniałem sobie przegub i uszczelniacze, żadnego problemu w wymianie nie widzę wszystko > łatwe i proste Masz racje nie ma tam nic trudnego ale trzeba miec warunki do zmiany przede wszystkim kanal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2010 > ale trzeba miec warunki do zmiany przede wszystkim kanal garaż - owszem, przyda się bardzo, ale kanał nie jest niezbędny - ja nie mam i wymieniłem sprzęgło, uszczelniacze, przeguby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinqqq Napisano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2010 ja mam kanał i się bardzo przydał przy takiej pracy mniej gimnastyki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grrruby Napisano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 A ja z podobnym problemem, bo bez sensu zakładać nowy temat, chyba że tak doradzicie... Mam taki problem że jak jadę Sobie tam 70 i na zakręce skręcam w lewo, bo to lekki zakręt, to nagle samochód sam bardziej skręca w lewo... a jak już wracam na prostą po zakręcie to samochód odbija w prawo sam i muszę prostować kierownicę... i nie wiem czemu kierownica jest właśnie tak lekko w lewo przekręcona, a kiedyś była prosta... wiecie w jakim sensie... Z góry dziękuję za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 miałem tak samo w cc, winny był luźny sworzeń, który był bliski wypadnięciu, i po prostu przy skręcie się przestawiał w gnieździe wymień to jak najszybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grrruby Napisano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 > miałem tak samo w cc, winny był luźny sworzeń, który był bliski wypadnięciu, i po prostu przy > skręcie się przestawiał w gnieździe wymień to jak najszybciej hmm... no rzeczywiście mam zrypany sworzeń... ale nie wiedziałem że to to THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.