Skocz do zawartości

Po wyczyszczeniu EGR dalej muli, chyba nawet bardziej...


Elk_111

Rekomendowane odpowiedzi

Juz mnie krew czarna zaleje.

EGR przeczyszczony, zawor chodzi gladko i ladnie. Ani grama nagaru. Po zalozeniu dalej to samo. Muli podczas ruszania (rusza w trybie super emeryt do 2000 obrotow), dopiero jak zalaczy sie turbo to jest skok.

Muli np na 5 biegu przy 90 (kiedy obroty sa na ok 1600 - 1700). Pomaga redukcja lub przeczekanie do magicznych 2100 obrotow. Ktos mi pomoze ? Czy EGR moze byc walniety ?

Bo wydaje mi sie ze po wyczyszczeniu problem sie delikatnie nasilil. BO jesli nie EGR to co sie moglo stac ? Spalanie w normie, kopcenie w normie, dzwiek silnika tez w normie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że trzpień chodzi nie znaczy ze egr działa prawidłowo. Bez konkretnej diagnostyki to jak wróżenie z fusów. Powodów moze byc wiele, od egr, pierburga, glupiej przepływki i na filtrze kończąc. Śmier filtra jednak to permanentny brak mocy. W sytuacjach ekstremalnych nawet zapłon wydechu.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a powiedz mi co myślisz o tym?

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=284585799&an=0&page=0#Post284585799

Sprawa tyczy się T-Jet'a z podpiętym boxem. Bez boxa dźwięku nie ma, a z nim się pojawia tak jak to opisałem w poście. Jest też tak, że nie ma tego zawsze, czasami się pojawia czasami nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To że trzpień chodzi nie znaczy ze egr działa prawidłowo. Bez konkretnej diagnostyki to jak

> wróżenie z fusów. Powodów moze byc wiele, od egr, pierburga, glupiej przepływki i na filtrze

> kończąc. Śmier filtra jednak to permanentny brak mocy. W sytuacjach ekstremalnych nawet zapłon

> wydechu.

> Pozdro

Sprawdz priv bo chcialbym sie umowic na diagnostyke u Ciebie i naprawe smile.gif Kiedy moglbym podjechac? Moge dzis, jutro, w piatek lub w przyszlym tygodniu kiedy Ci pasuje. Napisz mi na priv najlepiej. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy to napewno EGR.... czyściłeś cewkę jak opisywałem? I czy przypadkiem kierownice w turbinie pracują poprawnie- sa sterowane i sie nie zacinają.... lub zapiekły się w pozycji dla wysokich obrotów... może elektrozawór sterujący nimi padł.... bywa.

Możesz podłaczyć się pod jakiś komp diagnostyczny (FES)?

Jeśli nie to hmm.gif

- Po pierwsze nalezy sprawdzić czy pracuje cięgło na turbinie ( na wolnych obrotach biegu jałowego i na wysokich około 1,7 cm powinien być skok). Jesli nie to:

- odłaczyć rurkę od elektrozaworu ( jest z przodu nad chłodnica między silnikiem a akumulatorem) prowadzącą do siłownika turbiny i zaciągnąc powietrze, cięgło przy turbinie powinno sie schować do "gruszki- siłownika" a po puszczeniu powietrza bardzo szybko powinno strzelić - odskoczyć. Jeśli nie doskoczy lub bedzie bardzo powoli sie cofać to niestety turbina.... jesli odskoczy to zawór sterujący...

Jeśli wszystko pracuje poprawnie na turbinie to nic innego nie zostanie tobie jak zaślepić zawór EGR... silnik przejdzie w tryb awaryjny - wyskoczą komunikaty .... ale jeśli to wina EGR-a auto zacznie normalnie jechać.... jeśli mimo tego będzie sie zbierał słabo do 2000 obr/min to coś innego.... przepływka? ....

Trudno będzie stwierdzić jeśli nie podłaczysz kompa... szukanie po omacku... może czujnik ciśnienia w kolektorze uwalony sadzą a może jeszcze coś innego ..... masz te komory wirowe na kolektorze dolotowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.