PCuno Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Mam pytanie, czy jest różnica w budowie tych dwóch silników? Czy ktoś może podać oznaczenia silników 1.1 montowanych w seicento. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Mam pytanie, czy jest różnica w budowie tych dwóch silników? > Czy ktoś może podać oznaczenia silników 1.1 montowanych > w seicento. SPI wtrysk jednopunktowy, MPI wielopunktowy. Moc ta sama. Najprościej rozpoznań po obudowie filtra powietrza, SPI taki kwadratowy, MPI okrągły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCuno Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > SPI wtrysk jednopunktowy, MPI wielopunktowy. > Moc ta sama. Najprościej rozpoznań po obudowie filtra powietrza, SPI taki kwadratowy, MPI okrągły. Wiem co znaczą skróty i jak rozpoznać kompletny silnik, chodzi mi o to czy jest różnica w budowie "gołego" silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Wiem co znaczą skróty i jak rozpoznać kompletny silnik, chodzi mi o to czy jest różnica w budowie > "gołego" silnika. jest różnica np w głowicy... w spi kanały ssące są okrągłe a w mpi takie bardziej owalne i rozmieszczenie szpilek kolektora ssącego jest inne, poza tym chyba najłatwiej rozpoznać po tym, że z tyłu głowicy w spi jest miejsce na czujnik temperatury a w mpi nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1s1el Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Można też rozpoznać po tym, że w deklu MPI jest miejsce na czujnik od strony rozrządu. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pisi Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Można też rozpoznać po tym, że w deklu MPI jest miejsce na czujnik od strony rozrządu. korzystając z tematu możesz tak bardziej powiedzieć jak wygląda to miejsce na ten czujnik i czy to jest od temp. bo kiedyś słyszałem że czujnik jest w wężach prowadzących do chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 od położenia wałka rozrządu,obrazowo to weź sobie seja mpi z alledrogo looknij który ma zdjęcia silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1s1el Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 To jest taki okrągły otwór nad paskiem rozrządu np. tu go widać: [image]http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/86/37/19/1386371916[/image] W spi nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Można też rozpoznać po tym, że w deklu MPI jest miejsce na czujnik od strony rozrządu. > pozdr No i mpi ma jeszcze czujnik spalania stukowego w bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCuno Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 2002rocznik to będzie SPI czy MPI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > 2002rocznik to będzie SPI czy MPI? MPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCuno Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > jest różnica np w głowicy... w spi kanały ssące są okrągłe a w mpi takie bardziej owalne i > rozmieszczenie szpilek kolektora ssącego jest inne, poza tym chyba najłatwiej rozpoznać po > tym, że z tyłu głowicy w spi jest miejsce na czujnik temperatury a w mpi nie ma Czyli, chcąc zamienić 1.0 w UNO na 1.1 pozostawiając cały osprzęt trzeba szukać 1.1SPI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 tylko ze świecą bo większość lata świetności ma za sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 nie wiem jak jest w uno, ale logicznie rozumując to mpi to już inna technologia, więc jak coś to prędzej spi podejdzie, bo pewnie podobny silnik do 1.0 a i wiązka z czujnikami pewnie ta sama, ale do tej pory uniaczom pod maske nie zaglądałem, więc do końca nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pisi Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > To jest taki okrągły otwór nad paskiem rozrządu np. tu go widać: > [image]http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/86/37/19/1386371916[/image] > W spi nie ma. mam prośbę mógł byś ten otwór zaznaczyć jakąś strzałką żeby był bardziej widoczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1s1el Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.