Skocz do zawartości

podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu (?)


Muzyk007

Rekomendowane odpowiedzi

tudzież UFO po prostu. zlosnik.gif

Właśnie... mam taki bajer jak się okazuję ten bajer zrobił kaput. sciana.gif I teraz na wolnych silniki pracuje nie równo.

Chciałem się dowiedzieć od Was speców jakie konsekwencje pociaga za sobą uszkodzone/niedziałające UFO? hmm.gif (zmiany w spalaniu? osiągach? czy co?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem się dowiedzieć od Was speców jakie konsekwencje pociaga za sobą uszkodzone/niedziałające

> UFO? (zmiany w spalaniu? osiągach? czy co?)

W moim przypadku bez ufo nie dało się jechać z obrotami większymi jak ~1800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam troszkę zwiększone obroty... czyli więcej pali... o żesz w pysk niedźwiedzia...

> Dobra mobilizacja do szybkiej wymiany

ściągasz kopułkę, odpinasz plastikowy "dinks" rotfl.gif odkręcasz 2 śrubki na aparacie i wyciągasz. montujesz w odwrotnej kolejności 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ściągasz kopułkę, odpinasz plastikowy "dinks" odkręcasz 2 śrubki na aparacie i wyciągasz.

> montujesz w odwrotnej kolejności

co Ty nie powiesz...

a ja myślałem, ze trza całą głowicę zdjąć... hehe.gif

takie pierdółki są wnerwiające... bo to jest uszkodzone ale zbytnio nie przeszkadza i na 5minut nie opłaca się schodziś garażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co Ty nie powiesz...

> a ja myślałem, ze trza całą głowicę zdjąć...

> takie pierdółki są wnerwiające... bo to jest uszkodzone ale zbytnio nie przeszkadza i na 5minut nie

> opłaca się schodziś garażu...

to nie wymieniaj, proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tudzież UFO po prostu.

> Właśnie... mam taki bajer jak się okazuję ten bajer zrobił kaput. I teraz na wolnych silniki

> pracuje nie równo.

> Chciałem się dowiedzieć od Was speców jakie konsekwencje pociaga za sobą uszkodzone/niedziałające

> UFO? (zmiany w spalaniu? osiągach? czy co?)

tydzien temu właśnie to zmieniałem smile.gif u mnie konsekwencje były takie : na wyższych biegach przy obciążeniu auto traciło moc , spalanie powiekszyło się dwukrotnie, dymiło. Na luzie nie będzie różnicy pojawi się ona dopiero przy ok 90 km/h wymieniłem go i wszystkie objawy zanikły smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie u mnie to chyba również padło bo spalanie mi wychodzi około 12 litrów na 100km. Muszę go

> sobie sprawdzić. I faktycznie na niskich obrotach dziwnie pracuje.

Charakterystyczne dla zbyt późnego zapłonu jest również to, że przy zdjęciu nogi z gazu samochód najpierw przez krótką chwilę wbrew logice ma ochotę przyspieszyć, a potem dopiero zwalnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Charakterystyczne dla zbyt późnego zapłonu jest również to, że przy zdjęciu nogi z gazu samochód

> najpierw przez krótką chwilę wbrew logice ma ochotę przyspieszyć, a potem dopiero zwalnia.

U mnie po odjęciu nogi podczas jazdy (gwałtownym) można było usłyszeć lekie psyknięcia w tłumik, tak jakby dopalał sobie paliwo w kolektorze dopiero smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i byłem przy nim. Prosta diagnoza: odpinam wężyk od ufo a on ładnie obniża obroty, wszystko wskazuje na to że ufo jest w porządku. I dalej zaczynam od początku zastanawiać się co generuje takie spalanie skoro to nie jest regulator. Przypuszczam że gaźnik daje w tyłek. Może pływak albo po prostu się rozregulował. Bez mechanika się chyba nie obejdzie, bo nie mam analizatora spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypnij wężyk z gaźnika (ten który idzie do ufo) i dmuchnij w niego. jak będzie się dało to ufo

> padaka, jak nie to ufo (membrana w środku) jest ok

No to jest jedna z metod, a druga jest ta co ja sprawdzałem. Jakbym wypiął i obroty by były takie same to walnięty ale jak schodzą to znaczy że jest okej. W trakcie pracy silnika na biegu jałowym (bez ssania) zdjąć wężyk z regulatora, jeśli obroty spadną oznacza ze regulator jest szczelny i działa poprawnie.

A jeszcze jest odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wyczytałem że : Odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ( oska aparatu z regulatorem na sprężynkach )

Element ten praktycznie nie ulega uszkodzeniu (jedyne problemy jakie mogą z nim wystąpić to pękniecie jednej ze dwóch sprężynek naciągających ciężarki (sprężynka może również spaść z cokołów) oraz zatarcie się układu magnesów na głównej osi aparatu.

Objawy uszkodzenia : niewłaściwa charakterystyka pracy silnika, większe spalanie, spalanie detonacyjne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeszcze jest odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wyczytałem że : Odśrodkowy regulator

> wyprzedzenia zapłonu ( oska aparatu z regulatorem na sprężynkach...

Właśnie..gdzie to jest? Przewody WN>kopułka>palec> i jeszcze dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeszcze jest odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wyczytałem że : Odśrodkowy regulator

> wyprzedzenia zapłonu ( oska aparatu z regulatorem na sprężynkach )

> Element ten praktycznie nie ulega uszkodzeniu (jedyne problemy jakie mogą z nim wystąpić to

> pękniecie jednej ze dwóch sprężynek naciągających ciężarki (sprężynka może również spaść z

> cokołów) oraz zatarcie się układu magnesów na głównej osi aparatu.

> Objawy uszkodzenia : niewłaściwa charakterystyka pracy silnika, większe spalanie, spalanie

> detonacyjne .

Mam pytanie za 5 punktów: a statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu to masz dobrze ustawiony ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie..gdzie to jest?

Wewnątrz aparatu zapłonowego, tylko, że patrząc od strony palca rozdzielacza to kolejność jest taka: Hallotron -> korektor podciśnieniowy (ośka od ufo) -> korektor odśrodkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wewnątrz aparatu zapłonowego, tylko, że patrząc od strony palca rozdzielacza to kolejność jest

> taka: Hallotron -> korektor podciśnieniowy (ośka od ufo) -> korektor odśrodkowy

W 1.4 też jest ufo? Nie wiem tak dokładnie co to ale wydaje mi się, że nie tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie za 5 punktów: a statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu to masz dobrze ustawiony ?

A Bóg Ci on jeden wie 270751858-jezyk.gif jakie byłyby objawy ? Poza tym że pali jak smok ? Bo generalnie pali jak smok i troche jakby kopcil tzn. mam wrazenie ze za duzo spalin wywala. Innych objawow nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.4 też jest ufo? Nie wiem tak dokładnie co to ale wydaje mi się, że nie

Nie ma, za to jest czujnik podciśnienia dla ECU...

ale w tym wątku jest mowa o ufo, więc podałem kolejność z 1.0 do 97 rocznika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co to takiego

Hmm, najtrudniej wyjaśnić pojęcia najprostsze... może poczytaj sobie tutaj

Na kursach na prawo jazdy nie uczą już teorii silnika spalinowego ? oslabiony.gif

> i jak to się ustawia

Zazwyczaj kilka do kilkunastu stopni przed ZZ. Poszukaj danych technicznych i regulacyjnych dla swojego silnika, kąt statycznego wyprzedzenia zapłonu musi być podany.

> i czym się ustawia?

Podłączasz lampę stroboskopową i obracasz aparatem zapłonowym, obserwując znaczniki (w którym miejscu one są w Uno, nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Bóg Ci on jeden wie jakie byłyby objawy ? Poza tym że pali jak smok ? Bo generalnie pali jak

> smok i troche jakby kopcil tzn. mam wrazenie ze za duzo spalin wywala. Innych objawow nie ma.

Przy za późnym zapłonie - obniżone wolne obroty, "leniwy", słabo przyspieszający silnik, wysokie zużycie paliwa

Przy zbyt wczesnym - spalanie stukowe, błędnie nazywane "dzwonieniem zaworami"

Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika, który ma lampę stroboskopową i analizator spalin. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.4 też jest ufo? Nie wiem tak dokładnie co to ale wydaje mi się, że nie

ja w 1,0 FIRE nie mam, wszystko zalezy jak jest rozwiazana sprawa zaplonu (u mnie akurat bez aparatu zaplonowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy za późnym zapłonie - obniżone wolne obroty, "leniwy", słabo przyspieszający silnik, wysokie

> zużycie paliwa

> Przy zbyt wczesnym - spalanie stukowe, błędnie nazywane "dzwonieniem zaworami"

> Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika, który ma lampę stroboskopową i analizator spalin.

No z tego wszystkiego to raczej spalanie tylko mojemu dolega choć resztę ciężko określić uno ma tyle dźwięków grinser006.gif Wiem wiem w piątek lub sobotę jadę do mechanika. Bo obiecałem sobie że do piątku nie będę tracił czasu, bo w piątek obrona trophy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja w 1,0 FIRE nie mam, wszystko zalezy jak jest rozwiazana sprawa zaplonu (u mnie akurat bez

> aparatu zaplonowego

Przeczytaj kilka postów wyżej moją wypowiedź, ufo jest w 1.0 do 97 rocznika (czyli do końca produkcji wyposażonej w monojetronic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tudzież UFO po prostu.

> Właśnie... mam taki bajer jak się okazuję ten bajer zrobił kaput. I teraz na wolnych silniki

> pracuje nie równo.

> Chciałem się dowiedzieć od Was speców jakie konsekwencje pociaga za sobą uszkodzone/niedziałające

> UFO? (zmiany w spalaniu? osiągach? czy co?)

Sprawdź najpierw czy elektrozawór w gaźniku (masz gaźnikowego jeśli dobrze pamiętam) jest w porządku a dopiero potem bierz się za wymienianie całej reszty części. To elektrozawór albo raczej wadliwe jego działanie powoduje, że silnik nie ma jak utrzymać wolnych obrotów icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź najpierw czy elektrozawór w gaźniku (masz gaźnikowego jeśli dobrze pamiętam) jest w

> porządku a dopiero potem bierz się za wymienianie całej reszty części. To elektrozawór albo

> raczej wadliwe jego działanie powoduje, że silnik nie ma jak utrzymać wolnych obrotów

sprawdziłem (właściwie marecki sprawdził zeby.GIF) działanie UFO... UFO kwalifikuje się do wymiany. Jeśli pomimo wymiany nic się nie zmieni sprawdzę elektrozawór. Tylko jakbyś mnie powiedział gdzie go znajdę to byłoby łatwiej... jakieś foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdziłem (właściwie marecki sprawdził ) działanie UFO... UFO kwalifikuje się do wymiany. Jeśli

> pomimo wymiany nic się nie zmieni sprawdzę elektrozawór. Tylko jakbyś mnie powiedział gdzie go

> znajdę to byłoby łatwiej... jakieś foto.

nie trzeba foto, z przodu gaźnika masz wtyczkę z jedną wsuwką, idzie do niego cieniutki kabelek. to jest właśnie elektrozawór waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdziłem (właściwie marecki sprawdził ) działanie UFO... UFO kwalifikuje się do wymiany. Jeśli

> pomimo wymiany nic się nie zmieni sprawdzę elektrozawór. Tylko jakbyś mnie powiedział gdzie go

> znajdę to byłoby łatwiej... jakieś foto.

Kordek...!

podaj koledze cene elektrozaworu biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tej sprawy... Okazuję się, że to jednak musiało być UFO. Wymieniłem dziada, ustawiłem normalne obroty i jest świernie.

Silnik pracuje równo, nie ma duuużo białego dymu z tyłu i jakby troszkę poprawiło się przyspieszenie (jakoś lepiej to jedzie). smile.gif

Spalanie pewno później wyjdzie smile.gif

Kiedy odepnę przewód od UFO obroty natychmiast spadają i silnik nie równo chodzi.

Aha. W momencie kiedy założyłem już nowe UFO ustawiając sobie obroty musiałem wykonać dwa pełne obroty śróbom, żeby je obniżyć do w miarę normalnych.

Czyli chyba jest już wszystko dobrze z tym smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.