Muzyk007 Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 tudzież UFO po prostu. Właśnie... mam taki bajer jak się okazuję ten bajer zrobił kaput. I teraz na wolnych silniki pracuje nie równo. Chciałem się dowiedzieć od Was speców jakie konsekwencje pociaga za sobą uszkodzone/niedziałające UFO? (zmiany w spalaniu? osiągach? czy co?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 szarpie, zdycha, nierówno pracuje itd wymień se i tyle. ok 40zł kosztuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > szarpie, zdycha, nierówno pracuje itd > wymień se i tyle. ok 40zł kosztuje ale ma to wpływ na spalanie i osiągi? Właśnie jestem w domciu i zaraz pójdę to kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Chciałem się dowiedzieć od Was speców jakie konsekwencje pociaga za sobą uszkodzone/niedziałające > UFO? (zmiany w spalaniu? osiągach? czy co?) W moim przypadku bez ufo nie dało się jechać z obrotami większymi jak ~1800 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > W moim przypadku bez ufo nie dało się jechać z obrotami większymi jak ~1800 w moim też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > W moim przypadku bez ufo nie dało się jechać z obrotami większymi jak ~1800 ja mam troszkę zwiększone obroty... czyli więcej pali... o żesz w pysk niedźwiedzia... Dobra mobilizacja do szybkiej wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > ja mam troszkę zwiększone obroty... czyli więcej pali... o żesz w pysk niedźwiedzia... > Dobra mobilizacja do szybkiej wymiany ściągasz kopułkę, odpinasz plastikowy "dinks" odkręcasz 2 śrubki na aparacie i wyciągasz. montujesz w odwrotnej kolejności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > ściągasz kopułkę, odpinasz plastikowy "dinks" odkręcasz 2 śrubki na aparacie i wyciągasz. > montujesz w odwrotnej kolejności co Ty nie powiesz... a ja myślałem, ze trza całą głowicę zdjąć... takie pierdółki są wnerwiające... bo to jest uszkodzone ale zbytnio nie przeszkadza i na 5minut nie opłaca się schodziś garażu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > co Ty nie powiesz... > a ja myślałem, ze trza całą głowicę zdjąć... > takie pierdółki są wnerwiające... bo to jest uszkodzone ale zbytnio nie przeszkadza i na 5minut nie > opłaca się schodziś garażu... to nie wymieniaj, proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > ale ma to wpływ na spalanie i osiągi? Ma. Spada moc maksymalna i mocno rośnie zużycie paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Ma. Spada moc maksymalna i mocno rośnie zużycie paliwa. aa no widzisz.... Tu może być rozwiązanie zagadki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > aa no widzisz.... > Tu może być rozwiązanie zagadki:) Wymień to ufo i sprawdź zużycie paliwa. Powinno zauważalnie spaść. Samochód powinien też chętniej przyspieszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Wymień to ufo i sprawdź zużycie paliwa. Powinno zauważalnie spaść. Samochód powinien też chętniej > przyspieszać. dopiero będę mógł jutro odebrać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr86rze Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > tudzież UFO po prostu. > Właśnie... mam taki bajer jak się okazuję ten bajer zrobił kaput. I teraz na wolnych silniki > pracuje nie równo. > Chciałem się dowiedzieć od Was speców jakie konsekwencje pociaga za sobą uszkodzone/niedziałające > UFO? (zmiany w spalaniu? osiągach? czy co?) tydzien temu właśnie to zmieniałem u mnie konsekwencje były takie : na wyższych biegach przy obciążeniu auto traciło moc , spalanie powiekszyło się dwukrotnie, dymiło. Na luzie nie będzie różnicy pojawi się ona dopiero przy ok 90 km/h wymieniłem go i wszystkie objawy zanikły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zly Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 Właśnie u mnie to chyba również padło bo spalanie mi wychodzi około 12 litrów na 100km. Muszę go sobie sprawdzić. I faktycznie na niskich obrotach dziwnie pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Właśnie u mnie to chyba również padło bo spalanie mi wychodzi około 12 litrów na 100km. Muszę go > sobie sprawdzić. I faktycznie na niskich obrotach dziwnie pracuje. Charakterystyczne dla zbyt późnego zapłonu jest również to, że przy zdjęciu nogi z gazu samochód najpierw przez krótką chwilę wbrew logice ma ochotę przyspieszyć, a potem dopiero zwalnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr86rze Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Charakterystyczne dla zbyt późnego zapłonu jest również to, że przy zdjęciu nogi z gazu samochód > najpierw przez krótką chwilę wbrew logice ma ochotę przyspieszyć, a potem dopiero zwalnia. U mnie po odjęciu nogi podczas jazdy (gwałtownym) można było usłyszeć lekie psyknięcia w tłumik, tak jakby dopalał sobie paliwo w kolektorze dopiero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zly Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 No i byłem przy nim. Prosta diagnoza: odpinam wężyk od ufo a on ładnie obniża obroty, wszystko wskazuje na to że ufo jest w porządku. I dalej zaczynam od początku zastanawiać się co generuje takie spalanie skoro to nie jest regulator. Przypuszczam że gaźnik daje w tyłek. Może pływak albo po prostu się rozregulował. Bez mechanika się chyba nie obejdzie, bo nie mam analizatora spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 wypnij wężyk z gaźnika (ten który idzie do ufo) i dmuchnij w niego. jak będzie się dało to ufo padaka, jak nie to ufo (membrana w środku) jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zly Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > wypnij wężyk z gaźnika (ten który idzie do ufo) i dmuchnij w niego. jak będzie się dało to ufo > padaka, jak nie to ufo (membrana w środku) jest ok No to jest jedna z metod, a druga jest ta co ja sprawdzałem. Jakbym wypiął i obroty by były takie same to walnięty ale jak schodzą to znaczy że jest okej. W trakcie pracy silnika na biegu jałowym (bez ssania) zdjąć wężyk z regulatora, jeśli obroty spadną oznacza ze regulator jest szczelny i działa poprawnie. A jeszcze jest odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wyczytałem że : Odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ( oska aparatu z regulatorem na sprężynkach ) Element ten praktycznie nie ulega uszkodzeniu (jedyne problemy jakie mogą z nim wystąpić to pękniecie jednej ze dwóch sprężynek naciągających ciężarki (sprężynka może również spaść z cokołów) oraz zatarcie się układu magnesów na głównej osi aparatu. Objawy uszkodzenia : niewłaściwa charakterystyka pracy silnika, większe spalanie, spalanie detonacyjne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A09Adam Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > A jeszcze jest odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wyczytałem że : Odśrodkowy regulator > wyprzedzenia zapłonu ( oska aparatu z regulatorem na sprężynkach... Właśnie..gdzie to jest? Przewody WN>kopułka>palec> i jeszcze dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Właśnie..gdzie to jest? Przewody WN>kopułka>palec> i jeszcze dalej? W każdym normalnym samochodzie jest wewnątrz aparatu zapłonowego (pod palcem rozdzielacza), więc w Uno zapewne też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > A jeszcze jest odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wyczytałem że : Odśrodkowy regulator > wyprzedzenia zapłonu ( oska aparatu z regulatorem na sprężynkach ) > Element ten praktycznie nie ulega uszkodzeniu (jedyne problemy jakie mogą z nim wystąpić to > pękniecie jednej ze dwóch sprężynek naciągających ciężarki (sprężynka może również spaść z > cokołów) oraz zatarcie się układu magnesów na głównej osi aparatu. > Objawy uszkodzenia : niewłaściwa charakterystyka pracy silnika, większe spalanie, spalanie > detonacyjne . Mam pytanie za 5 punktów: a statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu to masz dobrze ustawiony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Mam pytanie za 5 punktów: a statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu to masz dobrze ustawiony ? co to takiego i jak to się ustawi i czym się ustawia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Właśnie..gdzie to jest? Wewnątrz aparatu zapłonowego, tylko, że patrząc od strony palca rozdzielacza to kolejność jest taka: Hallotron -> korektor podciśnieniowy (ośka od ufo) -> korektor odśrodkowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A09Adam Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Wewnątrz aparatu zapłonowego, tylko, że patrząc od strony palca rozdzielacza to kolejność jest > taka: Hallotron -> korektor podciśnieniowy (ośka od ufo) -> korektor odśrodkowy W 1.4 też jest ufo? Nie wiem tak dokładnie co to ale wydaje mi się, że nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zly Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Mam pytanie za 5 punktów: a statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu to masz dobrze ustawiony ? A Bóg Ci on jeden wie jakie byłyby objawy ? Poza tym że pali jak smok ? Bo generalnie pali jak smok i troche jakby kopcil tzn. mam wrazenie ze za duzo spalin wywala. Innych objawow nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > W 1.4 też jest ufo? Nie wiem tak dokładnie co to ale wydaje mi się, że nie Nie ma, za to jest czujnik podciśnienia dla ECU... ale w tym wątku jest mowa o ufo, więc podałem kolejność z 1.0 do 97 rocznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > co to takiego Hmm, najtrudniej wyjaśnić pojęcia najprostsze... może poczytaj sobie tutaj Na kursach na prawo jazdy nie uczą już teorii silnika spalinowego ? > i jak to się ustawia Zazwyczaj kilka do kilkunastu stopni przed ZZ. Poszukaj danych technicznych i regulacyjnych dla swojego silnika, kąt statycznego wyprzedzenia zapłonu musi być podany. > i czym się ustawia? Podłączasz lampę stroboskopową i obracasz aparatem zapłonowym, obserwując znaczniki (w którym miejscu one są w Uno, nie wiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A09Adam Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Nie ma, za to jest czujnik podciśnienia dla ECU... > ale w tym wątku jest mowa o ufo, więc podałem kolejność z 1.0 do 97 rocznika ahaa czyli już wiem, które Uno co gdzie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > A Bóg Ci on jeden wie jakie byłyby objawy ? Poza tym że pali jak smok ? Bo generalnie pali jak > smok i troche jakby kopcil tzn. mam wrazenie ze za duzo spalin wywala. Innych objawow nie ma. Przy za późnym zapłonie - obniżone wolne obroty, "leniwy", słabo przyspieszający silnik, wysokie zużycie paliwa Przy zbyt wczesnym - spalanie stukowe, błędnie nazywane "dzwonieniem zaworami" Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika, który ma lampę stroboskopową i analizator spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > W 1.4 też jest ufo? Nie wiem tak dokładnie co to ale wydaje mi się, że nie ja w 1,0 FIRE nie mam, wszystko zalezy jak jest rozwiazana sprawa zaplonu (u mnie akurat bez aparatu zaplonowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zly Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Przy za późnym zapłonie - obniżone wolne obroty, "leniwy", słabo przyspieszający silnik, wysokie > zużycie paliwa > Przy zbyt wczesnym - spalanie stukowe, błędnie nazywane "dzwonieniem zaworami" > Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika, który ma lampę stroboskopową i analizator spalin. No z tego wszystkiego to raczej spalanie tylko mojemu dolega choć resztę ciężko określić uno ma tyle dźwięków Wiem wiem w piątek lub sobotę jadę do mechanika. Bo obiecałem sobie że do piątku nie będę tracił czasu, bo w piątek obrona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 > Hmm, najtrudniej wyjaśnić pojęcia najprostsze... może poczytaj sobie tutaj > Na kursach na prawo jazdy nie uczą już teorii silnika spalinowego ? niestety juz nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > ja w 1,0 FIRE nie mam, wszystko zalezy jak jest rozwiazana sprawa zaplonu (u mnie akurat bez > aparatu zaplonowego Przeczytaj kilka postów wyżej moją wypowiedź, ufo jest w 1.0 do 97 rocznika (czyli do końca produkcji wyposażonej w monojetronic) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > tudzież UFO po prostu. > Właśnie... mam taki bajer jak się okazuję ten bajer zrobił kaput. I teraz na wolnych silniki > pracuje nie równo. > Chciałem się dowiedzieć od Was speców jakie konsekwencje pociaga za sobą uszkodzone/niedziałające > UFO? (zmiany w spalaniu? osiągach? czy co?) Sprawdź najpierw czy elektrozawór w gaźniku (masz gaźnikowego jeśli dobrze pamiętam) jest w porządku a dopiero potem bierz się za wymienianie całej reszty części. To elektrozawór albo raczej wadliwe jego działanie powoduje, że silnik nie ma jak utrzymać wolnych obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > Sprawdź najpierw czy elektrozawór w gaźniku (masz gaźnikowego jeśli dobrze pamiętam) jest w > porządku a dopiero potem bierz się za wymienianie całej reszty części. To elektrozawór albo > raczej wadliwe jego działanie powoduje, że silnik nie ma jak utrzymać wolnych obrotów sprawdziłem (właściwie marecki sprawdził ) działanie UFO... UFO kwalifikuje się do wymiany. Jeśli pomimo wymiany nic się nie zmieni sprawdzę elektrozawór. Tylko jakbyś mnie powiedział gdzie go znajdę to byłoby łatwiej... jakieś foto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > sprawdziłem (właściwie marecki sprawdził ) działanie UFO... UFO kwalifikuje się do wymiany. Jeśli > pomimo wymiany nic się nie zmieni sprawdzę elektrozawór. Tylko jakbyś mnie powiedział gdzie go > znajdę to byłoby łatwiej... jakieś foto. nie trzeba foto, z przodu gaźnika masz wtyczkę z jedną wsuwką, idzie do niego cieniutki kabelek. to jest właśnie elektrozawór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > sprawdziłem (właściwie marecki sprawdził ) działanie UFO... UFO kwalifikuje się do wymiany. Jeśli > pomimo wymiany nic się nie zmieni sprawdzę elektrozawór. Tylko jakbyś mnie powiedział gdzie go > znajdę to byłoby łatwiej... jakieś foto. Kordek...! podaj koledze cene elektrozaworu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 tej sprawy... Okazuję się, że to jednak musiało być UFO. Wymieniłem dziada, ustawiłem normalne obroty i jest świernie. Silnik pracuje równo, nie ma duuużo białego dymu z tyłu i jakby troszkę poprawiło się przyspieszenie (jakoś lepiej to jedzie). Spalanie pewno później wyjdzie Kiedy odepnę przewód od UFO obroty natychmiast spadają i silnik nie równo chodzi. Aha. W momencie kiedy założyłem już nowe UFO ustawiając sobie obroty musiałem wykonać dwa pełne obroty śróbom, żeby je obniżyć do w miarę normalnych. Czyli chyba jest już wszystko dobrze z tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > Kordek...! > podaj koledze cene elektrozaworu a ile? to jest to to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > (...)dwa pełne obroty śróbom (...) Robisz sobie jaja czy naprawdę popełniłeś dwa błędy w jednym wyrazie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > a ile? > to jest to to? nie - to nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > Robisz sobie jaja czy naprawdę popełniłeś dwa błędy w jednym wyrazie ? robie se jaja śrubą się pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > nie - to nie to to jak to wygląda? i ile kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > to jak to wygląda? > i ile kosztuje? http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=55989&pro=271805 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=55989&pro=271805 ooo to jest to. chociaż w moim kiedyś tam 1.0 jak to się zepsuło to ucięliśmy końcówkę i do tej pory auto jeździ, pali normalnie itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=55989&pro=271805 cena... chyba nie najgorsza Choć jak na Uno to drogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > cena... chyba nie najgorsza a co?? masz uwalony?? wala mi się gdzieś po strychu gaźnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > a co?? masz uwalony?? a jak to sprawdzić tak dokładniej? > wala mi się gdzieś po strychu gaźnik będzie pasować do mojego 1.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.