marus Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Witam. Który silnik wybralibyście. Jakie bolączki je trapią. Bo mam dylemat. Byłem zdecydowany na benzynę, ale jak zobaczyłem katalogowe spalanie diesla to mam wątpliwości co wybrać. Podpowiedzcie bo nie mam jasnej wizji przyszłości Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > Witam. > Który silnik wybralibyście. Jakie bolączki je trapią. Bo mam dylemat. Byłem zdecydowany na > benzynę, ale jak zobaczyłem katalogowe spalanie diesla to mam wątpliwości co wybrać. > Podpowiedzcie bo nie mam jasnej wizji przyszłości > Pozdrawiam. Nie mam żadnej wiedzy na temat benzyniaka. Ale za to mam 1.6 hdi 90 KM w Puziolu 307. Mam to szczęście posiadać wersje bez FAP, bez dwumasy i z turbinką bez zmiennych łopatek. Nalatane ok 165 tys km. Póki co cyka jak zegarek. Spalanie naprawde potrafi miło zaskoczyć. Ciężko przekroczyć 7 litrów (w zasadzie nam się nie udało pomimo że Wawa, korki, zima). W trasie bez problemu i większych wyrzeczeń 4,5. Wady: W tej budzie ten silnik ma ciężko. 90 KM dla Puziola 307 kombi to jednak trochę za mało. Nie jest zawalidroga, ale te 10 - 20 KM poprawiło by dynamikę zdecydowanie. Ale też było by drożej - FAP, dwumasa. Póki co - polecam. Zobaczymy jak będzie dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > Mam to szczęście posiadać wersje bez FAP, ... To rzeczywiście szczęście, ale chyba nie do powtórzenia w nowych autach. Niewiem czy EURO5 nie namieszało z tym filtrem. A jak z paliwem? Dotychczas nie miałem doświadczeń z dieslem. Tankujesz z sieciowych dystrybutorów? Trzeba uważać na jakość paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 4 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 > To rzeczywiście szczęście, ale chyba nie do powtórzenia w nowych autach. Niewiem czy EURO5 nie > namieszało z tym filtrem. FAP jest juz w każdym disel'u od nowego roku 2011 i to własnie EURO 5 namieszało. Do stycznia wersja 1,6 90KM była bardzo dobrym rozwiazaniem ekonomicznym, brak FAP (na naszym rynku napewno w innych krajach trudno powiedzieć) i oczywiscie tańsza co widac po ilości sztuk na allegro w porównaiu do 1,6 HDI 110KM. Na plus wersji HDI 90KM mozna dodać brak dwumasy co juz zaznaczył kolega we wczesniejszym poście. Co warto dodać to silnik 1,6 HDI niejednokrotnie pokazał ze jest bardzo bardzo ekonomicznym silnikiem w testach. >A jak z paliwem? Dotychczas nie miałem doświadczeń z dieslem. > Tankujesz z sieciowych dystrybutorów? Trzeba uważać na jakość paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 4 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 > FAP jest juz w każdym disel'u od nowego roku 2011 i to własnie EURO 5 namieszało. > Do stycznia wersja 1,6 90KM była bardzo dobrym rozwiazaniem ekonomicznym, brak FAP (na naszym > rynku napewno w innych krajach trudno powiedzieć) i oczywiscie tańsza co widac po ilości sztuk > na allegro w porównaiu do 1,6 HDI 110KM. > Na plus wersji HDI 90KM mozna dodać brak dwumasy co juz zaznaczył kolega we wczesniejszym poście. > Co warto dodać to silnik 1,6 HDI niejednokrotnie pokazał ze jest bardzo bardzo ekonomicznym > silnikiem w testach. Trzeba pamietac, ze 1.6HDi z Euro 5 to nie te same silniki co 1.6HDi z Euro 3/4. Wiec jesli ktos zamierza kupic nowe auto z silnikiem 1.6HDi 8V 90 lub 112 KM to musi brac pod uwage, ze opinie w necie beda glownie o starszych silnikach 1.6HDi 16V 90 i 109 KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 4 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 > Trzeba pamietac, ze 1.6HDi z Euro 5 to nie te same silniki co 1.6HDi z Euro 3/4. Wiec jesli ktos > zamierza kupic nowe auto z silnikiem 1.6HDi 8V 90 lub 112 KM to musi brac pod uwage, ze opinie > w necie beda glownie o starszych silnikach 1.6HDi 16V 90 i 109 KM. Z tego co wiem to nie ma 8v jest tylko 16v Trzeba dodac ze jeśli kolega szuka nowego to bedzie delikatna modyfikacja w mocy nie 90 a 91 lub 92 KM ale za to momentu juz 230 zamiast 215 Czym to sie rózni od wczesniejszego 90KM ? dobre pytanie Ja stawiałem na róznice w oprogramowaniu no i FAP nieszczesny ale mogę się mylić nie bede sie sprzeczał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 4 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 > Z tego co wiem to nie ma 8v jest tylko 16v To malo wiesz Nowe 1.6HDi Euro 5 sa wlasnie SOHC 8V. > Trzeba dodac ze jeśli kolega szuka nowego to bedzie delikatna modyfikacja w mocy nie 90 a 91 lub 92 > KM ale za to momentu juz 230 zamiast 215 Moc 90-92 KM to mialy i stare 1.6HDi 16V 90 (w Berlingo III mam 1.6HDi 16V 92 KM). > Czym to sie rózni od wczesniejszego 90KM ? dobre pytanie Kupa zmian w mechanice silnika, podawaniu paliwa i sterowaniu silnikiem. > Ja stawiałem na róznice w oprogramowaniu no i FAP nieszczesny ale mogę się mylić nie bede sie > sprzeczał FAP maja wszyskie DV z Euro 5, nawet 1.4HDi 8V 70. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 Szukam nowego. I w danych technicznych jest napisane dokładnie 1.6 HDi 90. O FAP wzmianki w folderach nie ma, ale na stronie internetowej można ją znaleźć. Edit: Doczytałem ...92 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 4 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 > To rzeczywiście szczęście, ale chyba nie do powtórzenia w nowych autach. Niewiem czy EURO5 nie > namieszało z tym filtrem. A jak z paliwem? Dotychczas nie miałem doświadczeń z dieslem. > Tankujesz z sieciowych dystrybutorów? Trzeba uważać na jakość paliwa? W moim przypadku: tankujemy na Auchan. Zero stresu. Jeździ i jeździ i jeździ ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 > To malo wiesz Nowe 1.6HDi Euro 5 sa wlasnie SOHC 8V. własnie po to jest forum zeby sie wymieniać opiniami i wiedzą > FAP maja wszyskie DV z Euro 5, nawet 1.4HDi 8V 70. Poza tym napisałem "Do stycznia wersja 1,6 90KM była bardzo dobrym rozwiazaniem ekonomicznym, brak FAP (na naszym rynku napewno w innych krajach trudno powiedzieć)" Nie sądzę ze w Niemczech, Francji czy Belgii w tym samym czasie nie było FAP, chodziło mi o nasz kraj. Zreszta w alfach tak było, dostepne u nas nie miały PDF sciagane z Belgii miały Poza tym dopiero od stycznia obowiązuje EURO 5 jesli ktoś miał wcześniej auto z EURO 5 nic mu to nie dawało. W Niemczech idea posiadania auta z EURO 5 miała sens bo wiazały sie z tym zniżki na ubezpieczenie. U nas Volvo oferowało FAP w opcji za co trzeba było dopłacić, wiec kto chciałby za to ustrojstwo jeszcze dopłacać skoro nie ma z tego tytułu zadnych ulg. Przyznaję nie znam szczegółowo tego silnika. Do francuzów mam sentyment i dlatego sie tym inetresuje. Słyszałem wiele dobrego o tym silniku. Zresztą niedawno rodzice kupowali samochód i doradzałem im Pug 307 lub Focusa II z tym własnie silnikiem. Trafił sie akurat Focus wiec jest focus. Z chęcia dowiem sie sam cos wiecej o tym silniku. Dla zaintersowanych podsyłam coś ciekawego 1,6 HDI bez tajemnic osobiscie sam sie dowiedziałem ciekawych rzeczy, miedzy innymi potwierdziło sie to pisałeś, o tym ze nowe silniki sa 8v, wiec przyznaje rację. Nie ukrywam zaskczyło mnie to. Zastanawiam sie czym to było spowodowane, czy obnizyło to koszty produkcji przejscie na 8v. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally Napisano 8 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 mam 207sw od nowości (2008) z 1.6HDi 90ps, przelatane 83tys km bez awarii. tankuje na shellu zwykłego diesla. po drodze na gwarancji wymieniona pompa wody i kompletny rozrząd oraz 4 razy wymieniali osłonę termiczną katalizatora spalanie średnie 6,8l/100km, mniej niż 6.2 mi nigdy nie spalił, ale też nie przekroczyłem nigdy 7. nie wiem chyba spalanie w książkach i katalogach piszą emeryci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 >.... nie wiem chyba spalanie w książkach i katalogach piszą emeryci Albo spece od marketingu. Pisałem, że silnikiem HDi zainteresowałem się po przeczytaniu spalania katalogowego Dziękuję wszystkim, opinie cenne i rozjaśniły mi wiele. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > Albo spece od marketingu. Pisałem, że silnikiem HDi zainteresowałem się po przeczytaniu spalania > katalogowego Nie bedzie to odkrywcze, ale benzyna 1.6VTi spali z pewnoscia sporo wiecej Mialem przez pewien czas do dyspozycji C3 Picasso z 1.6 VTi, a teraz jezdze C4 Grand Picasso 1.6 HDi. Na tej samej trasie, przy podobnym stylu jazdy, ale "na pusto" (maly bagaz, 2 osoby) C3 wciagal mi blisko 8l/100km, C4 przy duzo wiekszym obladowaniu (pelen bagaznik, 2 doroslych, 2 dzieci) spalil 5l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Liczę się z większym spalaniem na benzynie. Ale ciekawostka. Jechałem C4 z podpowiadaczem na jakim biegu powinienem jechać aby jazda była oszczędna. I podpowiedział mi aby wrzucić piątkę w sytuacji w której nawet nie przymierzyłbym się do tego biegu. Było lekko z górki, ale jechałem poniżej 80 km/h. Po wrzuceniu piątki miałem 1,5 tyś obr/min. No i taka jazda musi być oszczędna, ale z pewnością odbije się na trwałości silnika niekorzystnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > poniżej 80 km/h. Po wrzuceniu piątki miałem 1,5 tyś obr/min. No i taka jazda musi być > oszczędna, ale z pewnością odbije się na trwałości silnika niekorzystnie. ciach ,, u tu się bardzo mylisz... jeżeli było z górki to zapotrzebowanie na moment obrotowy nie było duże, a od tego parametru jest zależne obciążenie silnika ( układ tłokowo-korbowy nie dostaje po dupie).... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Górka nie była duża, może trafniejsze byłoby określenie teren płasko pochyły Obciążenie może i nieduże, ale pompa oleju również nie dawała dużego ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 > Obciążenie może i nieduże, ale pompa oleju również nie dawała dużego ciśnienia. ciach pompa oleju już praktycznie od obrotów biegu jałowego podaje co trzeba.. moment max ten silnik ma przy 1750 obr/min a jego wykres ( momentu) jest bardzo przyjazny - bezpiecznie można się nim rozpędzać już od około 1400..... jak mam obecnie właśnie 1,6hdi i przy traktowaniu w granicach rozsądku ( 120 kilosy) nie spala mi powyżej 5,50 ON.... wybór należy do Ciebie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 No tak. Nie napisałem, że jechałem na benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek75 Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 jeździłem zarówno 308 z 1,6hdi 90KM 16V jak i nowym 8V. Wrażenia następujące: trasa Warszawa- Kraków przez Kielce, potem bokami do Mszczonowa i koniec trasy nad niedaleko Twierdzy Modlin, w tym około 1h w korku się wlekło bo był wypadek i wszystko na objazd kierowali, klima cały czas załączona, jazda gdy było mozna do 130km/h i spalanie bez zbytniego starania się o ekonomię jazdy wyszło 5l/ 100km. W 16V takiego wyniku, przy takim samym stylu jazdy nie udało się nigdy osiągnąć, zawsze wychodziło około 5,7 - 6l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Widzę, że temat odżywa, ale głownie o dieslu. Liczna jest grupa zwolenników oszczędnej jazdy. A benzynę może ktoś pochwali lub odradzi. Bo z wywnioskowałem, że z nowymi silnikami (FAP dwumasa) to tak różowo już nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yasq Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Powiem tak, na co dzień mam do czynienia z HDi-kiem 110, natomiast szwagier ma 307 z 1.6, ale tym 108 konnym. Nie wiem czy można to porównywać, ale z tego co się żali, ekonomiczny nie jest, nie wdawałem się w szczególne dysputy, ale powiedzmy, że porównujemy cotygodniowe tankowania. A teraz z innej beczki silnik VW Golf VI 1.4 TSi, kolega miał i rzekł "nigdy więcej" po czym kupił roczną cliówkę 1.5 dci 86 koni i jest happy IMO Fakt faktem patrzeć należy na to ile mniej więcej zrobimy km. Dieselek w trasie jest fajny i oszczędny, ale jak więcej km robimy na miejscu to jego szaleństwo oszczędnościowe już takie wielkie nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 A moje przebiegi nie będą duże. Jazda codzienna to ok 40 km 50/50 trasa/miasto i od czasu do czasu wypad w dłuższą drogę. I dlatego mam opory przed dieslem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yasq Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > A moje przebiegi nie będą duże. Jazda codzienna to ok 40 km 50/50 trasa/miasto i od czasu do czasu > wypad w dłuższą drogę. I dlatego mam opory przed dieslem. IMO ja bym brał 90... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek75 Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 przy wyprzedaży rocznika 308 była w tej samej cenie niezależnie od silnika. Więc nic się do diesla niedopłacało, a odrazu się oszczędzało. Problemem by było gdybyś jeździł tak jak taxi czyli po 5km, przy 20 bez wyłączania ( czyli w jedną stronę) nie powinno być problemu. Osobiście bym również brał diesla (obok mnie w salonie, możesz takiego za około 55tys kupić w wersji Trendy z 2010 roku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yasq Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Edit: Teraz sobie przypomniałem Zapomniałem, że 3 lata temu moja wynajęła ma peugeota 308, żeby sobie posprawdzał jak mi się jeździ. wersja była 90 konna, ale podstawowe wyposażenie miała, znaczy się nie była uboga. I faktycznie to muszę przyznać franca była oszczędna, bardziej niż mój obecny 110 konny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.