worms77 Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 Witam mam taki problem otóż posiadam Uno 1.0 w benzynie 94r. na wolnych obortach slychać go jakby był w dieslu, albo naprzykład jak wyjezdzam pod górkę to też coś zaczyna stukać w silniku nie wiem czy to źle ustawiony zapłon nie znam się na tym. Proszę o wyrozumiałość jeśli coś schrzaniłem w opisie mojego problemu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 uzupełnij profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 a jak moc? normalna czy muli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 12 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 > a jak moc? normalna czy muli? No kumpel ma też uno 1.0 no tylko że nowsze bo z 99r. i czuje różnice w mocy on lekko 100 km/h a ja nie kiedy nie mogę wykręcić setki auto mam od roku a teraz zacząłem interesować się nim:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 > No kumpel ma też uno 1.0 no tylko że nowsze bo z 99r. i czuje różnice w mocy on lekko 100 km/h a ja > nie kiedy nie mogę wykręcić setki > auto mam od roku a teraz zacząłem interesować się nim:D sprawdź czy jest iskra na każdym cylindrze, czy rozrząd nie przeskoczył, sprawdź styki w kopułce, palec rozdzielacza i zmierz kompresję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 > No kumpel ma też uno 1.0 no tylko że nowsze bo z 99r. i czuje różnice w mocy on lekko 100 km/h a ja > nie kiedy nie mogę wykręcić setki > auto mam od roku a teraz zacząłem interesować się nim:D Obstawiam, że masz silnik z gaźnikiem? 1. Kąt ustawienia zapłonu? 2. UFO (podciśnieniowy regulator wyprzedzacza zapłonu) 3. Może gaźnik trza wyregulować i wyczyścić? + to co Trisikalion napisał na razie tylko to przychodzi mi do łba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 12 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 > sprawdź czy jest iskra na każdym cylindrze, czy rozrząd nie przeskoczył, sprawdź styki w kopułce, > palec rozdzielacza i zmierz kompresję Iskra jest ostatnio wymieniałem kable bo jedna mi nie działała jeszcze taka mała informacja w zimie przy dużym mrozie odpala na tzn dotyk:D sąsiad mi powiedział bo od niego kupilem samochód po okazyjnej cenie ze coś może być rozregulowane w silniku nie wiem jak to się nazywa(zawory?) no i jeszcze coś cieknie mi olej z aparatu zapłonowego .... nie wiem czy to coś da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 > i jeszcze coś cieknie mi olej z aparatu zapłonowego .... nie wiem czy to coś da w kopułce masz olej? kupujesz uszczelniacz i wymieniasz p.s Zanim zdejmiesz aparat zapłonowy to zaznacz jak był połozony, bo jak założysz inaczej to zapłon przestawisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 > Witam mam taki problem otóż posiadam Uno 1.0 w Nie pali Ci na wszystkie gary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Nie pali Ci na wszystkie gary No dobra jak ja to sprawdzić mam? posprawdzać świece? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > No dobra jak ja to sprawdzić mam? posprawdzać świece? pisałem CI wyżej, sprawdź świece i kompresję na cylindrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > pisałem CI wyżej, sprawdź świece i kompresję na cylindrach Oraz kabelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > wiem czy to źle ustawiony zapłon nie znam się na tym. Pierwsze auto? nieźle katujesz? obstawiam uszczelkę pod głowicą. Odkręć korek wlewu oleju, jeśli olej na spodzie korka jest biały to na 90% to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Pierwsze auto? nieźle katujesz? obstawiam uszczelkę pod głowicą. Odkręć korek wlewu oleju, jeśli > olej na spodzie korka jest biały to na 90% to. nie no jezdze tyle ile do szkoły i musze jezdzic tak zeby najmniej spalał wiec nie katuje olej na spodzie korka nie jest biały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > No dobra jak ja to sprawdzić mam? na odpalonym silniku zdejmujesz kolejno (ale pojedynczo!) fajki ze świec; każde zdjęcie fajki pracującego cylindra będzie zauważalne - spadek obrotów, nierównomierna praca itp. kiedy zdejmiesz fajkę ze świecy cylindra, który nie pracuje - w pracy silnika nie będzie zmiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > nie no jezdze tyle ile do szkoły i musze jezdzic tak zeby najmniej spalał wiec nie katuje olej na > spodzie korka nie jest biały ok, jeśli to nie to to bardzo dobrze. 1. Sprawdź świece. (zapytaj się sąsiada kiedy wymieniał). Odkręcaj pojedynczo. Na wykręconą świecę załóż kabel. Przytknij gwintem do silnika(masa) i ktoś niech kręci rozrusznikiem. Tą metodą sprawdzisz czy na każdej jest iskra. Oceń stan świec-prawidłowy wygląd to jasny brąz(kolor kawa z mlekiem) jeśli jest inaczej to(cytat z innego forum):"po pierwsze jeżeli wszystkie maja ten sam wygląd np osad występuje tylko na stożku izolatora , elektrody są czyste , i suche to silnik pracuje poprawnie , jeżeli jedna z nich jest wyrażnie inna od innych to można wnioskować iż żle pracuje ,jezeli świece są czarne to albo masz za bogata mieszankę albo albo niedogrzany silnik, jeżeli świece sa tłuste, zaolejone to znaczy ze masz za dużó oleju w układzie korbowo - tłokowym , albo silnik " bierze olej", przegrzane i suche lekko zmatowione osadem elektrody często osad może być niebieski to wina zbyt ubogiej mieszanki , przegrzania świec , albo za wczesnym zapłonie mieszanki" 2. Kable-jesli są twarde lub wyglądają na stare, są brudne, zaolejone to wymień. W deszczową noc(chodzi o dużą wilgoć w powietrzu) odpal silnik i zajrzyj pod maskę, po ciemku dobrze widać przeskakujące iskry między kablami, jeśli zauwarzyłeś chociaż jedną-wymień. Koszt kabli i świec jest niewielki (70zł?), auto raczej kupiłeś już ze starymi, których sąsiad nie wymieniał bo i tak miał je sprzedać. 3. Aparat zaplonowy-sprawdź gdzie cieknie. Jeśli do środka to koniecznie uszczelnij http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,742.html. Olej pod kopułką noże utrudniac przeskok iskry z palucha. Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu 4. Tu masz coś o sprawdzeniu regulatorów, podciśnieniowego i odśrodkowegow aparacie http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=79 5.Gaźnik. Wyreguluj, opis w książce. Zobacz czy nie ma luzow na osi przepustnicy-poruszaj nia na boki, czujesz luz? Jeśli tak bierze obce powietrze. P.S. Jesli jeszcze nie masz kup książkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 15 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 > ok, jeśli to nie to to bardzo dobrze. > 1. Sprawdź świece. (zapytaj się sąsiada kiedy wymieniał). Odkręcaj pojedynczo. Na wykręconą świecę > załóż kabel. Przytknij gwintem do silnika(masa) i ktoś niech kręci rozrusznikiem. Tą metodą > sprawdzisz czy na każdej jest iskra. Oceń stan świec-prawidłowy wygląd to jasny brąz(kolor > kawa z mlekiem) jeśli jest inaczej to(cytat z innego forum):"po pierwsze jeżeli wszystkie maja > ten sam wygląd np osad występuje tylko na stożku izolatora , elektrody są czyste , i suche to > silnik pracuje poprawnie , jeżeli jedna z nich jest wyrażnie inna od innych to można > wnioskować iż żle pracuje ,jezeli świece są czarne to albo masz za bogata mieszankę albo albo > niedogrzany silnik, jeżeli świece sa tłuste, zaolejone to znaczy ze masz za dużó oleju w > układzie korbowo - tłokowym , albo silnik " bierze olej", przegrzane i suche lekko zmatowione > osadem elektrody często osad może być niebieski to wina zbyt ubogiej mieszanki , przegrzania > świec , albo za wczesnym zapłonie mieszanki" > 2. Kable-jesli są twarde lub wyglądają na stare, są brudne, zaolejone to wymień. W deszczową > noc(chodzi o dużą wilgoć w powietrzu) odpal silnik i zajrzyj pod maskę, po ciemku dobrze widać > przeskakujące iskry między kablami, jeśli zauwarzyłeś chociaż jedną-wymień. > Koszt kabli i świec jest niewielki (70zł?), auto raczej kupiłeś już ze starymi, których sąsiad nie > wymieniał bo i tak miał je sprzedać. > 3. Aparat zaplonowy-sprawdź gdzie cieknie. Jeśli do środka to koniecznie uszczelnij > http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,742.html. Olej pod kopułką noże utrudniac przeskok iskry z > palucha. > Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu > 4. Tu masz coś o sprawdzeniu regulatorów, podciśnieniowego i odśrodkowegow aparacie > http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=79 > 5.Gaźnik. Wyreguluj, opis w książce. Zobacz czy nie ma luzow na osi przepustnicy-poruszaj nia na > boki, czujesz luz? Jeśli tak bierze obce powietrze. > P.S. Jesli jeszcze nie masz kup książkę świece sa w dobrym stanie suche i o kolorze kawy z mlekiem odkrecilem jeszcze ten boczny plasik nie ma luzów zadnych nie dam rady nawet poruszać tym nie wiem czy to dobrze czy żle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 > świece sa w dobrym stanie suche i o kolorze kawy z mlekiem > odkrecilem jeszcze ten boczny plasik nie ma luzów zadnych nie dam rady nawet poruszać tym nie wiem > czy to dobrze czy żle No dobrze a sprawdziłeś ten wyciek z aparatu? Kąt wyprzedzenia zapłonu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.