ekstraway Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Witam, Czy miał ktoś podobny problem? Bravo stało 7 dni w garażu, po tym okresie nie daje się odpalić - akumulator się rozładował. Po wezwaniu Assistance auto zostało uruchomione i przemówiło słowami "skontroluj silnik". Co mogło spowodować rozładowanie akumulatora? Nie mam alarmu, niczego nie zostawiłem włączonego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 slaby stan akumulatora np. podaj mniej wiecej przebieg auta i ile latek ma aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekstraway Napisano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Auto ma dopiero rok, przebieg ok. 13 tys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > Auto ma dopiero rok, przebieg ok. 13 tys... najlepiej zebys podladowal aku prostownikiem i lustrowal temat czy sie powtorzy, jesli tak trzeba sprawdzic czy cos nie kradnie prundu albo moze leciwe aku jakies Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekstraway Napisano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Możliwe... a do tego jeszcze komunikat "skontroluj silnik". I tak muszę jechać do ASO, żeby wykasować ten błąd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > Możliwe... a do tego jeszcze komunikat "skontroluj silnik". I tak muszę jechać do ASO, żeby > wykasować ten błąd... mozna by sprawdzic czy blad sie zapisal, ale zazwyczaj takie komunikaty sa jednorazowe i po wylaczeniu silnika blad znika.. na slabym aku zawsze przejawial sie komunikat zbyt wysoka temp plynu chlodniczego.. wylacz silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekstraway Napisano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Wyłączyłem, załączyłem i błąd dalej jest. Opti, a słyszałeś o czymś takim, żeby w Bravo po tygodniu nieużywania padł aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > Co mogło spowodować rozładowanie akumulatora? Nie mam alarmu, niczego nie zostawiłem włączonego... W moim oryginalnym aku dwie skrajne cele były puste. Akumulator był już pewnie "słaby" i 7 dni stania go dobiło. Jak masz gwarancję, mozesz próbować coś sprawdzać. Ja jestem po wymianie akumulatora, zakupie dobrego prostownika i co 2-3 m-ce ładuję profilaktycznie. U mnie jest alarm, ale przeważnie zamykam "z kluczyka" Myślę, że w niektórych egzemplarzach bravo coś jest nie tak, bo przykładowo mam mazdę, która przez 1,5 roku przejechała niewiele ponad 3000km i po ostatnich 2 miesiącach stania odpaliła bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > Wyłączyłem, załączyłem i błąd dalej jest. do aso > Opti, a słyszałeś o czymś takim, żeby w Bravo po tygodniu nieużywania padł aku? tak, skonczylo sie na wymianie aku, ale auto mialo ponad 3lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekstraway Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Pozwalam sobie odświeżyć temat. W ASO Naładowali akumulator, twierdza że wszystko jest teraz OK i nie wiadomo dlaczego się rozładował. Profilaktycznie kazano mi przyjechać po tygodniu, żeby sprawdzić stan aku. Efekt? naładowany w nieco ponad 50% :/ Pomiary wykazały, że pobór na postoju jest właściwy, ładowanie też. Ciekawe co może być tego przyczyną? Wadliwy aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Ciekawe co może być tego przyczyną? Wadliwy aku? czasem, zwarcie na celach i sie rozladowywuje sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekstraway Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Jutro mają mi dać "zastępczy" akumulator, a ten zostanie poddany analizie. Zobaczymy, co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaco Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 > do aso > tak, skonczylo sie na wymianie aku, ale auto mialo ponad 3lata Jaki masz akumulator u siebie ? Pamietam, że ZAP ale jaki to był ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 > Jaki masz akumulator u siebie ? > Pamietam, że ZAP ale jaki to był ? zap silver 80Ah 700A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 > zap silver 80Ah 700A Zmieścił się, czy musiałeś coś przerabiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 15 Września 2012 Udostępnij Napisano 15 Września 2012 > Zmieścił się, czy musiałeś coś przerabiać? trzeba wyciagnac plastikowa podstawe skrzynki aku i sciac wystajacy plastikowy ogranicznik.. tyle roboty no i przydaje sie zmienic klemy bo te z fabrycznego aku sa min za szerokie, zeby je bezpiecznie zacisnac trzeba je zwerzac, stad tez zmienilem klemy na nowe pod big aku, kupilem klemy OE producenta dla fiata czyli MTA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Fiaty mają to do siebie, że w fabryce kładą wszystko na styk. Alternatory 90A i akumulatory są dosłownie na okres gwarancji, bo alternator nie doładuje, a akumulator jest za słaby, bo ma za małą pojemność. U mnie, ku zdziwieniu, oryginalny akumulator wytrzymał 5,5 roku w dieslu przy jeździe miejskiej. Oczywiście doładowywany co około 1,5 miesiąca. Jeśli akumulator pada, to jego doładowanie nic nie da. Po prostu wymiana i dbanie o następny. W wieku 4 lat wymieniłem alternator z 90A na 120A. Przy mieście i nagrzewnicy dodatkowej przedłużył żywot akumulatora na ponad rok. Wymieniłem akumulator profilaktycznie przed zimą, bo sądzę, że już by jej nie wytrzymał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Ja się chyba zdecyduję na Vartę Silver 63 Ah/610A. Wymiary zewnętrzne takie jak ori MM, prąd rozruchu nieco większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > Ja się chyba zdecyduję na Vartę Silver 63 Ah/610A. Wymiary zewnętrzne takie jak ori MM, prąd > rozruchu nieco większy zawsze to lepiej niz fabryczny MM, jednak jak finanse pozwalaja to mozesz zapodac big Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > zawsze to lepiej niz fabryczny MM, jednak jak finanse pozwalaja to mozesz zapodac big Nie do końca, bo ja u siebie musiałem ciąć kątówką 4 mm wzmocnienia trzymającego chłodnicę - te czarne blachy obok wlewu płynu spryskiwaczy . Nie było opcji, aby włożyć akumulator o wymiarach 276x175x190. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > zawsze to lepiej niz fabryczny MM, jednak jak finanse pozwalaja to mozesz zapodac big Dlatego Cie zapytałem czy potrzebne są jakieś przeróbki, wiesz jaką mam alergię na druciarstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > Dlatego Cie zapytałem czy potrzebne są jakieś przeróbki, wiesz jaką mam alergię na druciarstwo skorko dla Ciebie wszystko to druciarstwo wiec kladz tego 610A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 21 Września 2012 Udostępnij Napisano 21 Września 2012 > skorko dla Ciebie wszystko to druciarstwo wiec kladz tego 610A Znasz moje podejście Nie lubię niczego ciąć - włożę aku standardowych rozmiarów i przynajmniej będę miał spokojny sen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asulk Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Oryginalny akumulator padł. Auto z 08.2007r. ma 50kkm przebiegu. Już w poprzednią zimę dawał sygnały bliskiego końca. Wstawiłem bez przeróbek nowy Centra Futura 64Ah 640A, mam nadzieję, że będzie nie gorszy od poprzednika. Kilka skrętów na śliskim śniegu i wyświetlane błędy zniknęły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.