-mimx- Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Taki przypadek: Corolla E12 FL, 1.4 D4-D, samochód pofirmowy, prawie 200k przebiegu 0-130kkm lany był 5W30, potem raz 10W40 a przez ostatnie ~50kkm jeździł na 15W40. Jak dla mnie taki olej to jest zabójstwo w naszym klimacie, szczególnie dla nowoczesnego silnika z turbo. Ale nowy właściciel ma w głowie historie o wypłukiwaniu nagarów itd. Co byście lali? Samochód ma być "na lata", aczkolwiek będzie robił dużo mniejsze przebiegi niż dotychczas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Taki przypadek: > Corolla E12 FL, 1.4 D4-D, samochód pofirmowy, prawie 200k przebiegu > 0-130kkm lany był 5W30, potem raz 10W40 a przez ostatnie ~50kkm jeździł na 15W40. > Jak dla mnie taki olej to jest zabójstwo w naszym klimacie, szczególnie dla nowoczesnego silnika z > turbo. > Ale nowy właściciel ma w głowie historie o wypłukiwaniu nagarów itd. > Co byście lali? Samochód ma być "na lata", aczkolwiek będzie robił dużo mniejsze przebiegi niż > dotychczas. Dobry olej. Wleje z powrotem 10W40 i będzie dobrze. Zostanie przy 15W40, byle spełniał normy jakościowe, i też źle nie zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Taki przypadek: > Corolla E12 FL, 1.4 D4-D, samochód pofirmowy, prawie 200k przebiegu > 0-130kkm lany był 5W30, potem raz 10W40 a przez ostatnie ~50kkm jeździł na 15W40. > Jak dla mnie taki olej to jest zabójstwo w naszym klimacie, szczególnie dla nowoczesnego silnika z > turbo. Paru znajomków eksploatuje w swoich flotach te samochody. Od początku do końca jeżdżą na minerale - nie odnotowano ŻADNYCH negatywnych konsekwencji wynikających z tego tytułu. ALE - zauważ, że taki olej jest wymieniany bardzo często (w sensie interwałów CZASOWYCH, bo przebiegowo to normatywnie), więc nie ma problemów ze starzeniem się oleju. > Co byście lali? Samochód ma być "na lata", aczkolwiek będzie robił dużo mniejsze przebiegi niż > dotychczas. Z przebiegiem podchodzącym pod 200? Sugerowałbym zapoznać się z definicją pojęcia "zapomnij"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMajki Napisano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 > Taki przypadek: > Corolla E12 FL, 1.4 D4-D, samochód pofirmowy, prawie 200k przebiegu > 0-130kkm lany był 5W30, potem raz 10W40 a przez ostatnie ~50kkm jeździł na 15W40. > Jak dla mnie taki olej to jest zabójstwo w naszym klimacie, szczególnie dla nowoczesnego silnika z > turbo. > Ale nowy właściciel ma w głowie historie o wypłukiwaniu nagarów itd. > Co byście lali? Samochód ma być "na lata", aczkolwiek będzie robił dużo mniejsze przebiegi niż > dotychczas. Z autopsji powiem, że swój kupiłem jak miał 1,5 roku i 150kkm. Zalewany od "urodzenia" 15w40 i do dziś dzień (250kkm) takowy jest wlewany. Wymiana co 10kkm i śmiga. Na razie żadnych problemów i powiem tylko, że przy -22 palił od trzeciego kręcenia przy jednej sprawnej świecy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.