grisza87 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 Witam chce wymienić rozrzad w moim uno i moje pytanie jeśli moje uno jest 1998 roku to jaki zestaw musze kupić ile pasek musi mieć zębów i jaki moze byc koszt wymiany mechanik powiedział 150 ale wiem ze tyle wzieli za wymiane rozrzadu w lagunie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > Witam chce wymienić rozrzad w moim uno i moje pytanie jeśli moje uno jest 1998 roku to jaki zestaw > musze kupić ile pasek musi mieć zębów i jaki moze byc koszt wymiany mechanik powiedział 150 > ale wiem ze tyle wzieli za wymiane rozrzadu w lagunie?? 150zł robocizna + części? a co do paska to najlepiej iść ze starym pasekiem. Ja przy kupnie podałem rok produkcji, pojemność i dodałem, ze to auto na gaźniku i kupiłem dobry pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grisza87 Napisano 13 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > 150zł robocizna + części? > a co do paska to najlepiej iść ze starym pasekiem. > Ja przy kupnie podałem rok produkcji, pojemność i dodałem, ze to auto na gaźniku i kupiłem dobry > pasek. nie za samą robociznę poza tym widziałem zestawy z rolka napinającą to chyba wystarczy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > nie za samą robociznę poza tym widziałem zestawy z rolka napinającą to chyba wystarczy ?? napinacz nie pamiętam ile kosztował pompa do 100zł pasek ok. 30zł To trzy rzeczy są Ci potrzebne do wymiany rozrządu. naprawy robisz sam? Wymiana paska w fajrece to rzecz łatwa... jeden z klubowiczów pokazał mi jak to się robi i stwierdziłem, że sam bym sobie z tym poradził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > jeden z klubowiczów pokazał mi jak to się robi i > stwierdziłem, że sam bym sobie z tym poradził. jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > jasne no może z napinaczem miałbym problem... nie wierzysz we mnie... mam nadzieję, że się zdziwisz jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > no może z napinaczem miałbym problem... > nie wierzysz we mnie... > mam nadzieję, że się zdziwisz jeszcze i oby tak było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grisza87 Napisano 13 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > i oby tak było Widzę że jednak byś sobie nie poradził hehe ale ja w ciebie wierze poza tym wymiana paska i rolki napinacza ile moze kosztować?? u mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > Widzę że jednak byś sobie nie poradził hehe ale ja w ciebie wierze poza tym wymiana paska i rolki > napinacza ile moze kosztować?? u mechanika jak się u mnie pytałem to 300zł z częściami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > napinacz nie pamiętam ile kosztował > pompa do 100zł > pasek ok. 30zł > To trzy rzeczy są Ci potrzebne do wymiany rozrządu. > naprawy robisz sam? > Wymiana paska w fajrece to rzecz łatwa... jeden z klubowiczów pokazał mi jak to się robi i > stwierdziłem, że sam bym sobie z tym poradził. z tą pompą chyba nadwymiar, no ale jeśli chodzi nie tak albo cieknie to ok... ja bym w każdym razie sprawdził rolkę, bo sam pasek też można wymienić... mnie swego czasu skasował 180PLN z częściami, więc nie tak źle, ale jak się potem okazało nie jest to trudne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 długość paska jest zależna od numerów seryjnych silnika (czyli czy przed czy pozmianowy, dodam iż wcale nie jest to z rocznikiem związane)... i da się założyć dłuższy do obu, ale krótszego już nie... co do reszty to pasek Gates 48 zł, rolka 30 zł, czas pracy jakieś 30 minut, całe info na stronie fiatuno.pl silnik 1.0 jest bezkolizyjny, więc nie martw się jak źle pasek założysz najwyżej będzie chodził jak ciągnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grisza87 Napisano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 Panowie a jak wygląda sprawa z filtrem paliwa to chyba kolejna rzecz z ktorą dam sobie rade sam ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 > Panowie a jak wygląda sprawa z filtrem paliwa to chyba kolejna rzecz z ktorą dam sobie rade sam ?? w fajerce jest w rogu po lewej stronie jak otworzysz maskę, mocowanie chyba do kielicha jest przykręcone o ile pamiętam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 przy prawym kielichu się znajduje sam wymienisz, ale rada mała; kup sobie od razu zaciski do wężyków, bo starych na pewno nie uda CI się zdjąć bez zniszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grisza87 Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 > przy prawym kielichu się znajduje > sam wymienisz, ale rada mała; kup sobie od razu zaciski do wężyków, bo starych na pewno nie uda CI > się zdjąć bez zniszczenia Panowie otrzymałem olej silnikowy połsyntetyk 10 w 40 napisane na nim jest diesel ACEA B4 API CF MB-Freigabe 229.1 VW-Norm i moje pytanie jest takie moge go uzyć do fire ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 > Panowie otrzymałem olej silnikowy połsyntetyk 10 w 40 napisane na nim jest diesel > ACEA B4 > API CF > MB-Freigabe 229.1 > VW-Norm > i moje pytanie jest takie moge go uzyć do fire ?? jaa bym zaryzykował, nie powinno nic się staĆ, ale nie znam się aż tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2011 > Panowie otrzymałem olej silnikowy połsyntetyk 10 w 40 napisane na nim jest diesel > ACEA B4 > API CF > MB-Freigabe 229.1 > VW-Norm > i moje pytanie jest takie moge go uzyć do fire ?? Roznica polega na wiekszej w przypadku diesla ilosci dyspergatorow, tzn takich zwiazkow ktore "zawieszaja" w oleju czastki stalych produktow spalania i nie dopuszczaja do laczenia sie ich a w nastepstwie czego dopuszczania do tworzenia wiekszych struktur tzw. aglomeratow, czyli ciezszych czastek, ktore osiadalyby na dni miski olejowej a tym samym pogarszaloby to caly system smarowania silnika. Olej nalezy napewno wymienic szybciej niz te 10tys jak zwykle. Ja jestem zdania ze powinno uzywac sie wlasciwego oleju do danego silnika i danego podzespolu, no ale kto juz co lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grisza87 Napisano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2011 > Roznica polega na wiekszej w przypadku diesla ilosci dyspergatorow, tzn takich zwiazkow ktore > "zawieszaja" w oleju czastki stalych produktow spalania i nie dopuszczaja do laczenia sie ich > a w nastepstwie czego dopuszczania do tworzenia wiekszych struktur tzw. aglomeratow, czyli > ciezszych czastek, ktore osiadalyby na dni miski olejowej a tym samym pogarszaloby to caly > system smarowania silnika. Olej nalezy napewno wymienic szybciej niz te 10tys jak zwykle. > Ja jestem zdania ze powinno uzywac sie wlasciwego oleju do danego silnika i danego podzespolu, no > ale kto juz co lubi. Kwestia oleju sie rozwiazała sama a teraz moje pytanie jest inne czy przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów moge dac sylikon pod uszczelke zeby sie trzymała czy to raczej nie konieczne poza tym jaki sylikon użyć?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2011 > Kwestia oleju sie rozwiazała sama a teraz moje pytanie jest inne czy przy wymianie uszczelki > pokrywy zaworów moge dac sylikon pod uszczelke zeby sie trzymała czy to raczej nie konieczne > poza tym jaki sylikon użyć?? zawsze możesz zeszlifować dystanse i będzie dobrze bez sylikonu. Jak nie masz czym zeszlifować, a uszczelkę masz gumową, to odtłuść dobrze i przejedź sylikonem. Oczywiście musi być odporny na wysokie temperatury, ja kupiłem ostatnio w castoramie niebieski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grisza87 Napisano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2011 > zawsze możesz zeszlifować dystanse i będzie dobrze bez sylikonu. Jak nie masz czym zeszlifować, a > uszczelkę masz gumową, to odtłuść dobrze i przejedź sylikonem. Oczywiście musi być odporny na > wysokie temperatury, ja kupiłem ostatnio w castoramie niebieski. Wysokie temperatury to jakie wiem ze głupie pytanie ale nie wiem do jakich temperatur silnik sie rozgrzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2011 a czy jest gdzieś taki manual do wersji 1.4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 > Wysokie temperatury to jakie wiem ze głupie pytanie ale nie wiem do jakich temperatur silnik sie > rozgrzewa Taki silikon odporny na temperaturę jest do 300 stopni zazwyczaj i to spokojnie wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 > Taki silikon odporny na temperaturę jest do 300 stopni zazwyczaj i to spokojnie wystarcza ja kupowałem albo czerwony (350) albo niebieski (315). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Brać do fajerki kpl z tej aukcji: http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-napinacz-rozrzad-uno-punto-kpl-i1530096913.html czy kupić gatesa, conti albo ewentualnie SKF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 > Brać do fajerki kpl z tej aukcji: > http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-napinacz-rozrzad-uno-punto-kpl-i1530096913.html > czy kupić gatesa, conti albo ewentualnie SKF? ricambi originali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebus1803 Napisano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Ja zapłaciłem 80zł za części(pasek i napinacz) bez pompy wody postanowiłem jej zaufać.A wymiana 150zł , chyba 108 ząbków lub 120 parę ja mam 1.0 fire wtrysk to 108 ząbków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.