nieboraku Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Ile oleju wchodzi do megane II 1.4 K4J 730? W ksiazce pisza o 4.9l, wiec 5l banka oleju tak na styk. Wystarczy taki baniak, czy dokupic 1l? Przy okazji - wymina filtra upierdliwa, czy dobry dostep jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Ile oleju wchodzi do megane II 1.4 K4J 730? W ksiazce pisza o 4.9l, wiec 5l banka oleju tak na > styk. Wystarczy taki baniak, czy dokupic 1l? > Przy okazji - wymina filtra upierdliwa, czy dobry dostep jest? Do 1.6 wchodzi coś koło 4,8 więc "piątka" oleju na pewno Ci starczy. Dostęp do filtra od góry, raczej bezproblemowy. Dasz radę Filtr oleju moim zdaniem tylko Purflux. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Ile oleju wchodzi do megane II 1.4 K4J 730? W ksiazce pisza o 4.9l, wiec 5l banka oleju tak na > styk. Wystarczy taki baniak, czy dokupic 1l? > Przy okazji - wymina filtra upierdliwa, czy dobry dostep jest? Wymieniałem ostatnio w mojej(1.4 K4J).Zakupiłem 4 litrową bańskę Elfa 5w/40.Dokupiłem jeszcze dodatkowo 1 litr.Okazało się jednak,że po wymianie razem z filtrem wystarczyło w zupełności 4 litry.Na bagnecie jest dokładnie między minimum,a maksimum. Co do wymiany samego oleju i filtra,musisz zdemontować osłonę dolną silnika.Od góry wymiana filtra raczej upierdliwa.Do tego musisz się zaopatrzyć w klucz do korka spustowego(czworokątny wewnętrzny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Do tego musisz się zaopatrzyć w klucz do korka spustowego(czworokątny > wewnętrzny). Dobrze też przy okazji mieć pod ręką nową uszczelkę korka spustowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Do tego musisz się zaopatrzyć w klucz do korka spustowego(czworokątny > Dobrze też przy okazji mieć pod ręką nową uszczelkę korka spustowego. Zamowilem przy okazji filtra. Ale jak tak patrze, co kolega z Lodzi napisal, i jak sam popatrzylem... banka oleju 30 funtow, wymiana cos kolo 40 funtow... za 10 funciakow nie bede brudzil sobie podjazdu i bawil w rozbierania pol auta, tym bardziej, ze nie mam kanalu. Myslalem, ze bedzie prosty dostep od spodu, jak to drzewiej bywalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Wymieniałem ostatnio w mojej(1.4 K4J).Zakupiłem 4 litrową bańskę Elfa 5w/40.Dokupiłem jeszcze > dodatkowo 1 litr.Okazało się jednak,że po wymianie razem z filtrem wystarczyło w zupełności 4 > litry.Na bagnecie jest dokładnie między minimum,a maksimum. > Co do wymiany samego oleju i filtra,musisz zdemontować osłonę dolną silnika.Od góry wymiana filtra > raczej upierdliwa.Do tego musisz się zaopatrzyć w klucz do korka spustowego(czworokątny > wewnętrzny). Pier... nie robie . Znaczy sie komus zaplace, zeby zrobil . BTW - zamowilem w koncu komplet tarcz i klockow, tyl i przod. Tyl mnie kosztowal ~525pln za oryginaly Renault, plus klocki brembo ~97.50pln. Zmiana kompletu na jednej osi ~220pln robocizna. Ile Ciebie ta przyjemnosc kosztowala? U mnie jeszcze przod dojdzie, bo klocki dobre, ale tarcze na minimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Pier... nie robie . Znaczy sie komus zaplace, zeby zrobil . > BTW - zamowilem w koncu komplet tarcz i klockow, tyl i przod. Tyl mnie kosztowal ~525pln za > oryginaly Renault, plus klocki brembo ~97.50pln. Zmiana kompletu na jednej osi ~220pln > robocizna. Ile Ciebie ta przyjemnosc kosztowala? > U mnie jeszcze przod dojdzie, bo klocki dobre, ale tarcze na minimum Tył mnie kosztował z robocizną(tarcze+klocki) 760 zł.Klocki z przodu(tarcze jeszcze dobre) coś koło stówki(to akurat wymieniłem sam).Oleju też sam nie wymieniałem.Za 25 zł. stałem , dłubałem w nosie i prowadziłem dialog z mechanikiem.Po czym z czystemi rencami (nie licząc baboków)wsiadłem do samochodu i odjechałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Tył mnie kosztował z robocizną(tarcze+klocki) 760 zł.Klocki z przodu(tarcze jeszcze dobre) coś > koło stówki(to akurat wymieniłem sam). Tarcze od razu z zamontowanymi łożyskami kupowałeś? Pytam, bo wiem że niektórzy bawią się w wybijanie łożysk "bo są jeszcze dobre" Oleju też sam nie wymieniałem.Za 25 zł. stałem , > dłubałem w nosie i prowadziłem dialog z mechanikiem.Po czym z czystemi rencami (nie licząc > baboków)wsiadłem do samochodu i odjechałem. Heh, to tak jak ja parę dni temu. Szkoda się faktycznie brudzić za te paręnaście złotych. No i odpada problem z utulizacją zużytego filtra i oleju, w przypadku gdy robimy to sami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Tarcze od razu z zamontowanymi łożyskami kupowałeś? Pytam, bo wiem że niektórzy bawią się w > wybijanie łożysk "bo są jeszcze dobre" Tak, wiem.Kupiłem kompletne tarcze z łożyskami.Wychodzę z założenia,że chytry dwa razy traci.Sam wymieniałem tylko przednie klocki,bo dłużej trwa zdejmowanie kół,niż wymiana samych klocków. > Heh, to tak jak ja parę dni temu. Szkoda się faktycznie brudzić za te paręnaście złotych. No i > odpada problem z utulizacją zużytego filtra i oleju, w przypadku gdy robimy to sami. Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Tył mnie kosztował z robocizną(tarcze+klocki) 760 zł.Klocki z przodu(tarcze jeszcze dobre) coś > koło stówki(to akurat wymieniłem sam).Oleju też sam nie wymieniałem.Za 25 zł. stałem , > dłubałem w nosie i prowadziłem dialog z mechanikiem.Po czym z czystemi rencami (nie licząc > baboków)wsiadłem do samochodu i odjechałem. Czyli tragedii u mnie nie ma - dobrze wiedziec. A z przodu czym wcisnales tloczek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Tarcze od razu z zamontowanymi łożyskami kupowałeś? Pytam, bo wiem że niektórzy bawią się w > wybijanie łożysk "bo są jeszcze dobre" > Oleju też sam nie wymieniałem.Za 25 zł. stałem , > Heh, to tak jak ja parę dni temu. Szkoda się faktycznie brudzić za te paręnaście złotych. No i > odpada problem z utulizacją zużytego filtra i oleju, w przypadku gdy robimy to sami. Wiesz co, z utylizacja nie mam problemu. Dlatego jak cos proste i na 10 minut mozna zrobic samemu. Jak jednak dluzsza robota z gowaninym dostepem, faktycznie lepiej niech zrobi ktos za pare groszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Czyli tragedii u mnie nie ma - dobrze wiedziec. > A z przodu czym wcisnales tloczek? Wprawdzie nie do mnie pytanie, ale też to robiłem więc odpowiem z mojego doświadczenia. Korzystałem z drewnianego trzonka od jakiegoś starego młotka. Patent opanowałem jeszcze przy seicento. Oczywiście trza przy tym kontrolować poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, żeby się nie przelał przy tej czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Tak jak pisał przedmówca.Trzonek młotka doskonale spełnia swoją rolę.Mówimy oczywiście o przodzie.Z tyłu już nie wygląda tak różowo.Tylne tłoczki niestety się wkręca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Tak jak pisał przedmówca.Trzonek młotka doskonale spełnia swoją rolę.Mówimy oczywiście o przodzie.Z > tyłu już nie wygląda tak różowo.Tylne tłoczki niestety się wkręca. O dzieki Panowie! Myslalem, ze z przodu taki sam patent jak i z tylu . Hmmm, gdyby czas nie gonil, moze bym i przod sam zrobil. Jeszcze pomysle. co do kontrolowanie plynu - wyczytalem w zdaje sie w Haynesie, ze nie zalecaja takiego wciskania, i sugeruja poluzowanie odpowietrznika, by plyn wyciekl, a nie wracal, bo zdaje sie jakies uszczelnienie tego nie lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > O dzieki Panowie! Myslalem, ze z przodu taki sam patent jak i z tylu . Hmmm, gdyby czas nie gonil, > moze bym i przod sam zrobil. Jeszcze pomysle. > co do kontrolowanie plynu - wyczytalem w zdaje sie w Haynesie, ze nie zalecaja takiego wciskania, i > sugeruja poluzowanie odpowietrznika, by plyn wyciekl, a nie wracal, bo zdaje sie jakies > uszczelnienie tego nie lubi Słyszałem o tej metodzie. Jak się to robi z wyczuciem to nic z uszczelnieniem się nie powinno stać. Nie wiem czy gorsze nie jest to, jak płyn hamulcowy leje się po zacisku z odkręconego odpowietrznika. Mnie zawsze tłoczek ładnie się chował przy wciskaniu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Słyszałem o tej metodzie. Jak się to robi z wyczuciem to nic z uszczelnieniem się nie powinno stać. > Nie wiem czy gorsze nie jest to, jak płyn hamulcowy leje się po zacisku z odkręconego > odpowietrznika. Mnie zawsze tłoczek ładnie się chował przy wciskaniu/ Spoko, moj Ojciec tez tak zawsze robil, i nic sie nie stalo nigdy zlego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 > Tył mnie kosztował z robocizną(tarcze+klocki) 760 zł.Klocki z przodu(tarcze jeszcze dobre) coś > koło stówki(to akurat wymieniłem sam).Oleju też sam nie wymieniałem.Za 25 zł. stałem , > dłubałem w nosie i prowadziłem dialog z mechanikiem.Po czym z czystemi rencami (nie licząc > baboków)wsiadłem do samochodu i odjechałem. Jeszcze sie zapytam - pierscien ABSu miales zebaty, czy zupelnie gladki, wygladajacy jak naklejony okragly magnes? Bo mnie troche zdziwko chapnelo po otwarciu pudelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 > Jeszcze sie zapytam - pierscien ABSu miales zebaty, czy zupelnie gladki, wygladajacy jak naklejony > okragly magnes? Bo mnie troche zdziwko chapnelo po otwarciu pudelka Gładki.Wyglądał właśnie jak magnes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 > Gładki.Wyglądał właśnie jak magnes. No to luz. W necie szukalem, i tez tak pisza, ale nie ma to jak info w zasadzie z pierwszej reki . Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 > No to luz. W necie szukalem, i tez tak pisza, ale nie ma to jak info w zasadzie z pierwszej reki . > Dzieki No i dzisiaj Renia zyskala komplet nowych tarcz i klocko, przod i tyl, plus wymiana plynu hamulcowego. 1520pln poszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 > No i dzisiaj Renia zyskala komplet nowych tarcz i klocko, przod i tyl, plus wymiana plynu > hamulcowego. 1520pln poszlo Sporo kasy, ale z drugiej strony kluczowe elementy dla bezpieczeństwa masz nowe. Masz spokój na długi czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 1520pln poszlo Ano ,chce sie jezdzic czyms nowszym trzeba bulić W tamtym roku płaciłem do I -nki za tarcze Mikody i klocki Valeo 360zł ,szczęki 50zł ,łozyska 160zł .Bębny dobre nie ruszałem ,ale ceny tez spore 300-350zł.takze starymodel ale tez ciagnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 > Sporo kasy, ale z drugiej strony kluczowe elementy dla bezpieczeństwa masz nowe. Masz spokój na > długi czas. W sumie to robocizna droga - 185pln za os. No i moze niepotrzebnie bawilem sie w tylne tarcze Renault, a przod mozna bylo caly Mintexem obleciec. troche by sie kasy urwalo, ale pies kolysal - powinno to teraz troche pozyc i posluzyc. A z tylem bylo juz zle - jeden klocek juz byl metal o metal, i tarcza miala ladne wyzlobienie - ale za to jakie hamowanie bylo Jutro coroczny przeglad techniczny - mam nadzieje, ze sie do niczego nie czepia. Przy malych przebiegach ktore zona robi, zawsze jest problem ze spalinami. Pozyjemy, zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 w PL nigdy mi nie badali spalin zobaczymy jak zareagują na 12letniego lanosa z przyciemnonymi szybami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 > w PL nigdy mi nie badali spalin mi tez jeszcze nie, następnym razem poproszę żeby zrobili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 > w PL nigdy mi nie badali spalin Tu sprawdzaja i sa cholernie krytyczni . Chociaz z drugiej strony sprawnosc amorkow sprawdza sie po prostu naciskajac auto . A z kolejnej strony - moga uwalic za zbyt odbarwione pomaranczowe zarowki . I tak mozna wymieniac i wymieniac - z jednej strony moze i racja, a z drugiej raczej glupota... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > Chociaz z drugiej strony sprawnosc amorkow sprawdza sie po prostu naciskajac auto . Ja się boję opierać o przód,bo z plastiku.A co dopiero naciskać auto. Szkoda,że nie miszkasz z Markiem z Florydy.Mógłbyś ich pozwać za straty moralne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > Ja się boję opierać o przód,bo z plastiku.A co dopiero naciskać auto. Ale to blotniki - macha stalowa, nie to co w Viki miekkie aluminium > Szkoda,że nie miszkasz z Markiem z Florydy.Mógłbyś ich pozwać za straty moralne. Sam siebie musze pozwac, bo auto oblalo... karewa przednie hamulce nierowno biora, 25% roznicy - sie nie zdazylu ulozyc jeszcze . Bylo kuzwa przodu nie robic, bo bylo wszystko OK. Szlag by to jasny trafil, bo auto akurat bardzo potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Do tego musisz się zaopatrzyć w klucz do korka spustowego(czworokątny > Dobrze też przy okazji mieć pod ręką nową uszczelkę korka spustowego. Jaki klucz potrzebny jest do megane II 1.4 16v z 2003 roku? Czy coś takiego wystarczy? KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Jaki klucz potrzebny jest do megane II 1.4 16v z 2003 roku? > Czy coś takiego wystarczy? > KLIK nasadka kwadrat o boku 8mm, przyda sie do korka spustu oleju z miski + ze skrzyni. Uszczelka miedziana pod korek spustowy oleju i w skrzyni jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.