Skocz do zawartości

Astra H parę pytań technicznych.


Rafcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po starej znajomości.

Jako że rodzice planują kupić astrę H w dieslu mam parę pytań.

Wczoraj oglądałem pare asterek (2006-2007)z silnikami 1,7, jeden szedł jak burza a drugi nie zachwycał osiągami (właściciel komisu twierdził że to japończyk a one tak mają).

Poza tym były bogato wyposażone m.in. komputer pokładowy a nie zauważyłem żadnej kontrolki systemu antypoślizgowego typu esp,tsc, możliwe żeby w roczniku 2007 nie było takiego systemu? Poza tym specjalnie zerwałem koła ale nic nie przydławiło gazu ani żadna kontrolka się nie zapaliła. Poza tym nie zauważyłem wskaźnika temp. silnika na zegarach, tylko obrotek, predkość i poziom paliwa po środku.

I oriętujecie się czy w tych silnikach jest filtr DPF bo jedni mówią że tak a inni że absolutnie nie.Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj oglądałem pare asterek (2006-2007)z silnikami 1,7, jeden szedł jak burza a drugi nie

> zachwycał osiągami (właściciel komisu twierdził że to japończyk a one tak mają).

1.7 są to diesle Isuzu, są cztery wersje mocowe 85-125 KM

chyba do 2007 były 85 (DTL) i 101 (DTH), później (DTJ) 115 i DTR (125)

także zależy czym jeździłeś

ten najsłabszy na pewno nie porażą osiągami

> Poza tym były bogato wyposażone m.in. komputer pokładowy a nie zauważyłem żadnej kontrolki systemu

> antypoślizgowego typu esp,tsc, możliwe żeby w roczniku 2007 nie było takiego systemu? Poza tym

> specjalnie zerwałem koła ale nic nie przydławiło gazu ani żadna kontrolka się nie zapaliła.

ESP było chyba w każdej wersji

żółta kontrolka powinna się zapalać (razem z kontrolką ABSu) przy przekręceniu zapłonu i po chwili gasnąć

kontrolka mruga przy utracie przyczepności

> Poza tym nie zauważyłem wskaźnika temp. silnika na zegarach, tylko obrotek, predkość i poziom

> paliwa po środku.

Niestety pomiaru temperatury silnika na zegarach nie ma oslabiony.gif

Trzeba sprawdzać w BC

> I oriętujecie się czy w tych silnikach jest filtr DPF bo jedni mówią że tak a inni że absolutnie

> nie.

Sprawdź na prawym słupku, na tabliczce znamionowej jaka wartość jest w prostokącie - jeżeli poniżej 0.5 to DPF jest, powyżej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba do 2007 były 85 (DTL) i 101 (DTH), później (DTJ) 115 i DTR (125)

z17dtj to 110km

> ESP było chyba w każdej wersji

Nie

> żółta kontrolka powinna się zapalać (razem z kontrolką ABSu) przy przekręceniu zapłonu i po chwili

> gasnąć

> kontrolka mruga przy utracie przyczepności

Trzeba sprawdzić po VIN, czy jest ESP/TCS.

> Niestety pomiaru temperatury silnika na zegarach nie ma

> Trzeba sprawdzać w BC

W "settings" konkretnie.

> Sprawdź na prawym słupku, na tabliczce znamionowej jaka wartość jest w prostokącie - jeżeli poniżej

> 0.5 to DPF jest, powyżej nie ma

Z tego rocznika, to raczej wszystkie DPFa miały. Na szczęście 1.7 nie są pod tym względem tak problematyczne jak 1.9 - wypalanie jest częstsze, ale trwa krócej tak więc łatwiej się je przeprowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ESP było chyba w każdej wersji

> żółta kontrolka powinna się zapalać (razem z kontrolką ABSu) przy przekręceniu zapłonu i po chwili

> gasnąć

> kontrolka mruga przy utracie przyczepności

Właśnie nic się nie zapaliło po przekręceniu zapłony ani podczas zerwania kół. Chyba ten egzemplarz nie miał ani ESP ani ASR. Właśnie przeczytałem artykuł że nie wszystkie miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić w BT

> W "settings" konkretnie.

Rozumiem że mowa o pokładowym kompie,tak? Bo nie za bardzo kojarzę te skróty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba sprawdzić w BT

> Rozumiem że mowa o pokładowym kompie,tak? Bo nie za bardzo kojarzę te skróty.

Ja BT kojarzę z bluetooth. smile.gif

Komp pokładowy to BC. Po wciśnięciu na pare sekund Settings usłyszysz piknięcie co oznacza że wszedłeś w tryb w którym są na wyświetlaczu dostępne ukryte funkcje jak temperatura czy ładowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba sprawdzić w BT

> Rozumiem że mowa o pokładowym kompie,tak? Bo nie za bardzo kojarzę te skróty.

1Wchodzisz na ekran z chwilowym/średnim spalaniem i dystansem na pozostałej ilości paliwa w baku

2Wciskasz Settings, aż usłyszysz dźwięk jak przy przywoływaniu stewardessy w samolocie zlosnik.gif

3Wciskając guzik BC (board comp.) przechodzisz przez kolejne ekrany trybu serwisowego - szukaj "coolant temp." bodajże.

4Wciskając guzik Audio/Sound (nie pamiętam który) przechodzisz przez ekrany trybu serwisowego radia - gdzieś tam jest informacja ile w sumie dni/godzin/min./sek. grało radio/CD, przydatna do skonfrontowania z deklarowanym przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.7 są to diesle Isuzu, są cztery wersje mocowe 85-125 KM

> chyba do 2007 były 80 (DTL) i 100 (DTH), później (DTJ) 110 i DTR (125) takie powinny być moce

A czy czasem 80 i 110 nie są Fiatoskie?

od 2007, przy face liftingu:

80 został "wzmocniony" do 110

a 100 do 125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy czasem 80 i 110 nie są Fiatoskie?

> od 2007, przy face liftingu:

> 80 został "wzmocniony" do 110

> a 100 do 125

Z17DTL 80KM montowany był tylko w pierwszym roku produkcji, do liftingu w 2007 roku montowany był Z17DTH 100KM, potem były Z17DTJ i DTR odpowiednio 110 i 125KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy czasem 80 i 110 nie są Fiatoskie?

> od 2007, przy face liftingu:

> 80 został "wzmocniony" do 110

> a 100 do 125

TU masz jakie silniki i kiedy montowano oraz wiele innych ciekawych rzeczy

generalnie 1.7 po lifcie został wzmocniony do 110 lu 125KM

Niestety wśród wielu zmian jest elektronika i wtryski Denso zamiast sprawdzonego i dość dobrego Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, są isuzowskie i mają zupełnie inną konstrukcję i elektronikę.

> Fiatoskie są tylko 1.3 i 1.9

Ok. Zmylił mnie ten tekst:

Quote:

Z17DTL. Jest to jednostka 16-zaworowa, turbodoładowana (z intercoolerem) o poj. 1686 cm3 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail II generacji. Powstała na basie silnika Y17DT przy kooperacji z Fiatem.


ze strony -> tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.