Rafcio Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Witam po starej znajomości. Jako że rodzice planują kupić astrę H w dieslu mam parę pytań. Wczoraj oglądałem pare asterek (2006-2007)z silnikami 1,7, jeden szedł jak burza a drugi nie zachwycał osiągami (właściciel komisu twierdził że to japończyk a one tak mają). Poza tym były bogato wyposażone m.in. komputer pokładowy a nie zauważyłem żadnej kontrolki systemu antypoślizgowego typu esp,tsc, możliwe żeby w roczniku 2007 nie było takiego systemu? Poza tym specjalnie zerwałem koła ale nic nie przydławiło gazu ani żadna kontrolka się nie zapaliła. Poza tym nie zauważyłem wskaźnika temp. silnika na zegarach, tylko obrotek, predkość i poziom paliwa po środku. I oriętujecie się czy w tych silnikach jest filtr DPF bo jedni mówią że tak a inni że absolutnie nie.Z góry dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Wczoraj oglądałem pare asterek (2006-2007)z silnikami 1,7, jeden szedł jak burza a drugi nie > zachwycał osiągami (właściciel komisu twierdził że to japończyk a one tak mają). 1.7 są to diesle Isuzu, są cztery wersje mocowe 85-125 KM chyba do 2007 były 85 (DTL) i 101 (DTH), później (DTJ) 115 i DTR (125) także zależy czym jeździłeś ten najsłabszy na pewno nie porażą osiągami > Poza tym były bogato wyposażone m.in. komputer pokładowy a nie zauważyłem żadnej kontrolki systemu > antypoślizgowego typu esp,tsc, możliwe żeby w roczniku 2007 nie było takiego systemu? Poza tym > specjalnie zerwałem koła ale nic nie przydławiło gazu ani żadna kontrolka się nie zapaliła. ESP było chyba w każdej wersji żółta kontrolka powinna się zapalać (razem z kontrolką ABSu) przy przekręceniu zapłonu i po chwili gasnąć kontrolka mruga przy utracie przyczepności > Poza tym nie zauważyłem wskaźnika temp. silnika na zegarach, tylko obrotek, predkość i poziom > paliwa po środku. Niestety pomiaru temperatury silnika na zegarach nie ma Trzeba sprawdzać w BC > I oriętujecie się czy w tych silnikach jest filtr DPF bo jedni mówią że tak a inni że absolutnie > nie. Sprawdź na prawym słupku, na tabliczce znamionowej jaka wartość jest w prostokącie - jeżeli poniżej 0.5 to DPF jest, powyżej nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > chyba do 2007 były 85 (DTL) i 101 (DTH), później (DTJ) 115 i DTR (125) z17dtj to 110km > ESP było chyba w każdej wersji Nie > żółta kontrolka powinna się zapalać (razem z kontrolką ABSu) przy przekręceniu zapłonu i po chwili > gasnąć > kontrolka mruga przy utracie przyczepności Trzeba sprawdzić po VIN, czy jest ESP/TCS. > Niestety pomiaru temperatury silnika na zegarach nie ma > Trzeba sprawdzać w BC W "settings" konkretnie. > Sprawdź na prawym słupku, na tabliczce znamionowej jaka wartość jest w prostokącie - jeżeli poniżej > 0.5 to DPF jest, powyżej nie ma Z tego rocznika, to raczej wszystkie DPFa miały. Na szczęście 1.7 nie są pod tym względem tak problematyczne jak 1.9 - wypalanie jest częstsze, ale trwa krócej tak więc łatwiej się je przeprowadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > ESP było chyba w każdej wersji > żółta kontrolka powinna się zapalać (razem z kontrolką ABSu) przy przekręceniu zapłonu i po chwili > gasnąć > kontrolka mruga przy utracie przyczepności Właśnie nic się nie zapaliło po przekręceniu zapłony ani podczas zerwania kół. Chyba ten egzemplarz nie miał ani ESP ani ASR. Właśnie przeczytałem artykuł że nie wszystkie miały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Trzeba sprawdzić w BT > W "settings" konkretnie. Rozumiem że mowa o pokładowym kompie,tak? Bo nie za bardzo kojarzę te skróty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Trzeba sprawdzić w BT > Rozumiem że mowa o pokładowym kompie,tak? Bo nie za bardzo kojarzę te skróty. Ja BT kojarzę z bluetooth. Komp pokładowy to BC. Po wciśnięciu na pare sekund Settings usłyszysz piknięcie co oznacza że wszedłeś w tryb w którym są na wyświetlaczu dostępne ukryte funkcje jak temperatura czy ładowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Trzeba sprawdzić w BT > Rozumiem że mowa o pokładowym kompie,tak? Bo nie za bardzo kojarzę te skróty. 1Wchodzisz na ekran z chwilowym/średnim spalaniem i dystansem na pozostałej ilości paliwa w baku 2Wciskasz Settings, aż usłyszysz dźwięk jak przy przywoływaniu stewardessy w samolocie 3Wciskając guzik BC (board comp.) przechodzisz przez kolejne ekrany trybu serwisowego - szukaj "coolant temp." bodajże. 4Wciskając guzik Audio/Sound (nie pamiętam który) przechodzisz przez ekrany trybu serwisowego radia - gdzieś tam jest informacja ile w sumie dni/godzin/min./sek. grało radio/CD, przydatna do skonfrontowania z deklarowanym przebiegiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > 1.7 są to diesle Isuzu, są cztery wersje mocowe 85-125 KM > chyba do 2007 były 80 (DTL) i 100 (DTH), później (DTJ) 110 i DTR (125) takie powinny być moce A czy czasem 80 i 110 nie są Fiatoskie? od 2007, przy face liftingu: 80 został "wzmocniony" do 110 a 100 do 125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > A czy czasem 80 i 110 nie są Fiatoskie? Nie, są isuzowskie i mają zupełnie inną konstrukcję i elektronikę. Fiatoskie są tylko 1.3 i 1.9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolny Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > A czy czasem 80 i 110 nie są Fiatoskie? > od 2007, przy face liftingu: > 80 został "wzmocniony" do 110 > a 100 do 125 Z17DTL 80KM montowany był tylko w pierwszym roku produkcji, do liftingu w 2007 roku montowany był Z17DTH 100KM, potem były Z17DTJ i DTR odpowiednio 110 i 125KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > A czy czasem 80 i 110 nie są Fiatoskie? > od 2007, przy face liftingu: > 80 został "wzmocniony" do 110 > a 100 do 125 TU masz jakie silniki i kiedy montowano oraz wiele innych ciekawych rzeczy generalnie 1.7 po lifcie został wzmocniony do 110 lu 125KM Niestety wśród wielu zmian jest elektronika i wtryski Denso zamiast sprawdzonego i dość dobrego Boscha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Nie, są isuzowskie i mają zupełnie inną konstrukcję i elektronikę. > Fiatoskie są tylko 1.3 i 1.9 Ok. Zmylił mnie ten tekst: Quote: Z17DTL. Jest to jednostka 16-zaworowa, turbodoładowana (z intercoolerem) o poj. 1686 cm3 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail II generacji. Powstała na basie silnika Y17DT przy kooperacji z Fiatem. ze strony -> tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.