Nuki_tsw Napisano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2011 > na ok 10% - 11%! > 5V =100% > 0,5V = 10% Volty voltami, ale u mnie na biegu luzem przepustnica jest otwarta w 0% i tak być powinno. Odczyt po protokole producenta, a nie OBD, ale nie sądzę, żeby to cokolwiek zmieniało. P.S. Maksymalne otwarcie przepustnicy, to nie pełne 5V, więc Twoje wyliczenie też nie jest do końca precyzyjne. Dzielnik w TPS jest tak zrobiony, żeby sterownik mógł zdiagnozować przerwę kabla sygnałowego/zwarcie do masy (0V) lub przerwę na kablu masowym - sygnał 5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2011 > Mechanik z sandomierskiej prowincji stawia na przepustnicę - ma jakieś magiczne urządzenie Liqui > Moly - podobno czyści bez rozkręcania. A nie możesz samemu zdjąć przepustnicy i umyć jej w benzynie ekstrakcyjnej? Nie jest to jakieś mega-halo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2011 > A nie możesz samemu zdjąć przepustnicy i umyć jej w benzynie ekstrakcyjnej? > Nie jest to jakieś mega-halo. Mógłbym, ale: 1 boję się że mi jakaś śrubka spadnie 2 mam też w takim miejscu wtryskiwacze gazowe, że musiałbym kupić specjalny gięty klucz Samochód chodził normalnie na wolnych obrotach, czekając na parkingu sam nagle wskoczył na wyższe. W przyszłym tygodniu przeczyszczę jakoś tą przepustnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 > P.S. Maksymalne otwarcie przepustnicy, to nie pełne 5V, więc Twoje wyliczenie też nie jest do > końca precyzyjne. Nie miało być precyzyjne - napisałem ''około '' ''Może i droga wyboista ale kierunek słuszny'' Zasygnalizowałem Koledze , że jest problem z przepustnicą a nie krokowym czy termostatem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 > Zasygnalizowałem Koledze , że jest problem z przepustnicą a nie krokowym czy termostatem . Wg mnie przepustnicy zdarza się po prostu nie domknąć. Miałem tak w Lanosie, gdy była zabrudzona. Gruntowne umycie załatwiło sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 > Wg mnie przepustnicy zdarza się po prostu nie domknąć. Miałem tak w Lanosie, gdy była zabrudzona. > Gruntowne umycie załatwiło sprawę. Samochód w warsztacie - niestety nie przepustnica - po zbadaniu przez elektryka ma dziwne spadki napięć - nadal nie wiadomo co mu jest Ostatnie objawy: - obroty wskoczyły na 4.5 tys. - i tak przez 30 km w trasie - potem normalnie - potem tradycyjnie - czasami normalnie, czasami 1200, czasami 1800-2000 Tak mnie wkurzył, że zacząłem się rozglądać za nowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Witam Po ciężkiej walce samochód został wreszcie naprawiony. Przyczyną okazała się uszkodzona wiązka (kabel) idąca od komputera. Wiązka wymieniona i samochód naprawiony - wczoraj zrobił 750 km bez żadnych problemów: Szkoda tylko, że powyższe kłopoty zainspirowały mnie do szukania nowego i te poszukiwania zakończyły się sukcesem. Lacetti będzie do sprzedaży - za niedługo umieszczę ogłoszenie. Dziękuję za wszystkie porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > Szkoda tylko, że powyższe kłopoty zainspirowały mnie do szukania nowego i te poszukiwania > zakończyły się sukcesem. Lacetti będzie do sprzedaży - za niedługo umieszczę ogłoszenie. > Dziękuję za wszystkie porady A co znalazłeś i za ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 > A co znalazłeś i za ile? Dalsze dyskusje OT przeniesione do osobnych wątków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Witam > Po ciężkiej walce samochód został wreszcie naprawiony. Przyczyną okazała się uszkodzona wiązka > (kabel) idąca od komputera. Wiązka wymieniona i samochód naprawiony - wczoraj zrobił 750 km > bez żadnych problemów: > Szkoda tylko, że powyższe kłopoty zainspirowały mnie do szukania nowego i te poszukiwania > zakończyły się sukcesem. Lacetti będzie do sprzedaży - za niedługo umieszczę ogłoszenie. > Dziękuję za wszystkie porady a może kolega napisać, który kabel był uszkodzony? od krokowca czy TPS-u? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > a może kolega napisać, który kabel był uszkodzony? od krokowca czy TPS-u? żebym to wiedział - kabel dający sygnał do przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > żebym to wiedział - kabel dający sygnał do przepustnicy Bardziej od przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 > żebym to wiedział - kabel dający sygnał do przepustnicy Czyli TPS - dobrze wiedzieć... tylko po jakiego grzyba wymieniać całą wiązkę, nie wystarczyło dodać 3 kabelki, no chyba, że auto na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.