skrzatekMK Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 Cześć, Jako, że mojego lanosa spotkała stłuczka i idzie na żyletki, szukam nowego auta. Jednym w typów (poważnych) jest scenic I z ostatnich lat, czyli 2001-2003. I w związku z tym mam parę pytań i mam nadzieję, że pomożecie: 1. Proszę doradźcie jaki wybrać silnik. Sam uważam, że powinien mieć minimum 100KM, także w grę wchodzą 1.6i 16V 107KM (lpg) i 1.9dTi 107KM. Który z nich jest lepszy, trwalszy, bardziej niezawodny, ekonomiczniejszy, w miarę tani w ewentualnych naprawach itp. A może polecacie jakiś inny? 2. Jak silniki scenica znoszą lpg? Czy są jakieś konkretne modele silników, które nie nadają się do gazu? 3. Ile kosztuje wymiana rozrządu (same części) dla powyższych silników i ewentualnie innych (proszę o podanie pojemności, rodzaj paliwa i mocy silnika). 4. Czy scenic I ma ocynk? 5. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu tego auta? 6. Jakie są typowe bolączki sceniców? 7. Może macie kogoś z okolic Łodzi, kto będzie sprzedawał, w najbliższym czasie (czekam na kasę z ubezpieczenia po moim lanku), swojego scenica I i może go polecić z czystym sumieniem? Pozdrawiam i szerokości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
43538 Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Silnik 1,9 dti ma 98 km a nie 107, natomiast 1,9 dCi ma 102 konie. Zdecydowanie polecam dTi z uwagi na to, ze nie ma commonreila i nie stwarza problrmów przy lichszym paliwe. Mozesz nim spokojnie jeździc na biopaliwie. Co do benzyniaków sie nie wypowiem bo nie wiem. Blacha jest ocynkowana, przednie blotniki z plastiku a maska z aluminium ( co do maski to niem 100%pewnosci) Lubi rdzewiec na nadkolach z tyłu więc dobrze sprawdź przed zakupem, no i zerknij tez na progi. Rozrzad wymienialem ze dwa lata temu to chyba cos okolo 700 zl z robocizna wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Co do benzyniaków sie nie wypowiem bo nie wiem. Silnik 2.0 Zobacz tylna belkę czy nie stuka, puka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Jednym w typów (poważnych) jest scenic I z ostatnich lat, czyli 2001-2003. To niezły wybór ale ja bym na twoim miejscu brał pod uwagę tylko wersje benzynowe. Diesle zwykle będą miały gigantyczne przebiegi no i przy takiej masie i gabarytach lepiej zapomnieć o spalaniu 6l na mieście jak to niektórzy twierdzą. Blacha podobno ocynkowana ale bardzo często koroduje podłoga, progi i tylne nadkola. Oczywiście, jak trafisz na zadbany egzemplarz i zabezpieczysz w porę to jest szansa, że rudej nie wyjdzie za szybko. Bierz pod uwagę tylko auta z importu. Polskie drogi i zimy nie służą zawieszeniu i karoserii tego auta. P.S a nie lepiej zafira 1.8? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Mnie tam nie korodował Ale fakt, ze 8 lat jeździł po Francji - dopiero potem 4 lata w Polsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeno Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Mnie tam nie korodował > Ale fakt, ze 8 lat jeździł po Francji - dopiero potem 4 lata w Polsce W moim za to trudno znaleźć miejsce gdzie nie ma rudej . Najmocniejszą stroną mojego jest zawieszenie no i silnik chociaż ćita zgrzyta nigdy mnie nie zawiódł . Przebieg 245kkm zrobiłem nim 100kkm i to wszystko na LPG . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > P.S a nie lepiej zafira 1.8? jak porównuję zafirę 2.0 z moim scenikiem 1,5 to opel wypada blado. zarówno pod względem spalania, wyposażenia jak i opłat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.