Skocz do zawartości

drgania podczas hamowania AII


jarecki76

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

w zimie zostawiłem swoją astrę na 1,5 miesiąca na parkingu bez ruszania. (były jak wiadomo siarczyste mrozy) później nie mogłem ruszyć z miejsca (bo zapomniałem i zostawiłęm na zaciągniętym ręcznym) żeby ruszyć wziąłem młotek i walnąłem w śruby w tylnych kołach no i puściło.

ale od tamtej pory przy hamowaniu w szczególności z dużych prędkości kiera wibruje i pod pedałem czuć trochę takie wibrowanie.

podejrzewam bębny z tyłu, bo jak mi opony zmieniali to tarcze były ok

może zapodacie co przeczyścic czy wymienić?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może zapodacie co przeczyścic czy wymienić?

Gdybym nie miał za dużo czasu, to zrzuciłbym bębny, przeleciał papierkiem ściernym bębny i okładziny szczęk, wyjął samoregulator, umył go, maznął delikatnie smarem, i poskładał do kupy wszystko po kontroli grubości okładzin oraz rantu na bębnie pod kątem ewentualnej wymiany.

Gdybym miał czas, to rozebrałbym wszystko w drobny mak, wymył rozpuszczalnikiem (albo preparatami do czyszczenia hamulców), posmarował co trzeba i poskładał.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale od tamtej pory przy hamowaniu w szczególności z dużych prędkości kiera wibruje i pod pedałem

> czuć trochę takie wibrowanie.

Jeżeli kierownica wibruje, to raczej jest coś z przednimi hamulcami. Gdyby to było spowodowane kłopotami z tylnymi hamulcami, to raczej tylko pedał by wibrował.

> podejrzewam bębny z tyłu, bo jak mi opony zmieniali to tarcze były ok

> może zapodacie co przeczyścic czy wymienić?

> pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale od tamtej pory przy hamowaniu w szczególności z dużych prędkości kiera wibruje i pod pedałem

> czuć trochę takie wibrowanie.

sprawdź tarcze

> podejrzewam bębny z tyłu, bo jak mi opony zmieniali to tarcze były ok

a jak sprawdzili, że są ok?

> może zapodacie co przeczyścic czy wymienić?

> pozdrawiam

Ja miałem podobny problem jakiś czas temu, po wymianie tarcz poprawiło się, ale nie do końca musiałem potem jeszcze dokładniej wyważyć koła (co nie jest w cale takie łatwe bo speców jest sporo ale większość to partacze) no i jeszcze kwestia samych opon ja za często spotykały się krawężnikami to wtedy nic już nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód ma 50 tysiakó nabite , do tego feralnego miesięcznego postoju na mrozie hamował jak malina (bez najmniejszych szarpnięć) 2 miesiące przed tym przestojem zmieniłem klocki, ostatnio zmieniałem opony więć też spojrzeliśmy na tarcze i niby ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.