bielik666 Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 Witam. Wczoraj zauważyłem, że po tym jak włączę zapłon nie świeci sie kontrolka od ładowania(zawsze po przekręceniu kluczyka była zapalona). Zlekceważyłem problem bo myślałem że sie może przepaliła. Dzisiaj się okazało jak jechałem do pracy że padł akumulator a alternator prawdopodobnie nie ładuje tylko, że podczas jazdy nie świeci się ta kontrolka. Nie wiem co jest grane, może miał ktoś podobną sytuacje? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 sprawdź czy masz spaloną żarówkę, a potem czy kabelek ma ciągłość miedzy licznikiem a stojanem altka. żarówka ładowania jest wpięta szeregowo w układ wzbudzenia alternatora, bez niej (czyli de fakto bez licznika) altek nie ma wzbudzenia, czyli nie ładuje. ps. żarówka musi mieć co najmniej 3W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielik666 Napisano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 Dzięki fenix8 za odpowiedź, mam nadzieje że to to bo z alternatorem miałem już niestety wiele przebojów... Gdyby miał ktoś jeszcze jakieś sugestie to prosze o odpowiedź. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszka Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > Dzięki fenix8 za odpowiedź, mam nadzieje że to to bo z alternatorem miałem już niestety wiele > przebojów... > Gdyby miał ktoś jeszcze jakieś sugestie to prosze o odpowiedź. > pozdro Ja mam taką małą... Jako stary upierdliwiec... chcę powiedzieć, że Rozrusznik, jak sama nazwa wskazuje służy do rozruchu silnika a nie do ładowania akumulatora i zasilania elektryki samochodu w czasie jazdy. A kontrolka z akumulatorem nie jest kontrolką "od akumulatora" tylko kontrolką ładowania i z samym akumulatorem nie ma nic wspólnego. Bardziej z alternatorem. A popularnie się na nią mówi "kontrolka od ładowania". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 U mnie było podobnie, że po przekręceniu stacyjki nie paliła się kontrolka od akumulatora i czasem na niskich obrotach żarzyła się. Okazało się że szczotka w alternatorze się przywiesiła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielik666 Napisano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > Ja mam taką małą... Jako stary upierdliwiec... chcę powiedzieć, że > Rozrusznik, jak sama nazwa wskazuje służy do rozruchu silnika a nie do ładowania akumulatora i > zasilania elektryki samochodu w czasie jazdy. > A kontrolka z akumulatorem nie jest kontrolką "od akumulatora" tylko kontrolką ładowania i z samym > akumulatorem nie ma nic wspólnego. Bardziej z alternatorem. A popularnie się na nią mówi > "kontrolka od ładowania". no racja, sorry śpieszyłem sie z pisaniem tego tekstu i takie głupie błędy wyszły, już poprawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snopek Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 Miałem podobne objawy. Ładowania nie było. Po wyjęciu alternatora okazało się, że jedna szczotka się skończyła, a komutator był na granicy. Koszt regeneracji (łożyska, komutator i szczotkotrzymacz) to bodajże 115 zł (Warszawa, na przeciwko Urzędu Białołęka). No i panowie ładnie umyli alternator Pozdrawiam Snopek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszka Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 > no racja, sorry śpieszyłem sie z pisaniem tego tekstu i takie głupie błędy wyszły, już poprawiam... Nie bierz tego osobiście. Myślałem, że jesteś laikiem i po prostu nie masz pojęcia o czym piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Junak_1991 Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 ja tak miałem kiedy przerwały mi się kable od wirnika, niestety trzeba było wymieniać wirnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > sprawdź czy masz spaloną żarówkę, a potem czy kabelek ma ciągłość miedzy licznikiem a stojanem > altka. > żarówka ładowania jest wpięta szeregowo w układ wzbudzenia alternatora, bez niej (czyli de fakto > bez licznika) altek nie ma wzbudzenia, czyli nie ładuje. > ps. żarówka musi mieć co najmniej 3W tyż mi się ta żarówka nie świeci. Wymieniałem ją i dalej echo. Co więcej... nie ładuje do póki nie przegazuje dziada. Jak go przekazuje to ma świetne ładowanie rzędu 14,4V Może niech sprawdzi, czy u niego jest tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi84 Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Mam podobny problem, otóż samochód stał przez weekend a akumulator był całkowicie rozładowany. Naładowałem go i odziwo kontrolka ładowania gasła po zapaleniu gdy silnik był na niskich obrotach, gdy przegazowałem odrazu się zapalała. Później było tak że na wolnych obrotach migała co jakiś czas a gdy zaświeciłem światła to znikała. Dziś rano znów nie działał zamek centralny czyli coś rozładowuje akumulator tylko pytanie co to może być ? Alternator będzie miał jakieś 13 lat tyle co auto. Od czego zacząć sprawdzanie ? Niestety nie mam miernika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > Od czego zacząć sprawdzanie ? Niestety nie mam miernika. Zacznij od wizyty u elektryka bo bez miernika niewiele poradzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.