slon Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Brzęczała, brzęczała i u tłumikarza okazało się, że ciężko przyczepić bo i tak będzie brzęczeć poza tym cholernie skorodowana. Decyzja zapadła -wyciąć. Jeździć nie przejmowac się? Czy pojechać i kazać dospawać nową osłonkę? Zastanawiam się bo w sumie jak kat ma kilkaset stopni....wjazd na suchą wysoką trawę skończy się pożarem... z kolei po ostrej jeździe wjazd w kałużę lub po prostu kamyk zrąbie ceramikę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 no i sam sobie odpowiedziałes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 > Jeździć nie przejmowac się? Czy pojechać i kazać dospawać nową osłonkę? Zastanawiam się bo w sumie > jak kat ma kilkaset stopni....wjazd na suchą wysoką trawę skończy się pożarem... z kolei po > ostrej jeździe wjazd w kałużę lub po prostu kamyk zrąbie ceramikę... sądzisz, że metalowa osłona kata dospawana do niego będzie dużo chłodniejsza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 > sądzisz, że metalowa osłona kata dospawana do niego będzie dużo chłodniejsza ? Nie wiem nie znam sie Rozwazalem dospawanie tak jak bylo w oryginale, ale ocynkowanej blaszki zgrzeanej punktowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Nie wiem nie znam sie Rozwazalem dospawanie tak jak bylo w oryginale, ale ocynkowanej blaszki > zgrzeanej punktowo. Spoko, nie przejmuj się. Producenci aut dodają ja tylko po to aby dociążyć trochę samochód. I żeby więcej zarobić. ;-) Tak BTW: nie lepiej od razu z: "nierdzewki"? Ocynk pójdzie się: "czesać w trymiga". Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > ostrej jeździe wjazd w kałużę lub po prostu kamyk zrąbie ceramikę... I po to jest ta osłona , a trawa z osłoną czy bez i tak się może zapalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Brzęczała, brzęczała i u tłumikarza okazało się, że ciężko przyczepić bo i tak będzie brzęczeć poza > tym cholernie skorodowana. Decyzja zapadła -wyciąć. > Jeździć nie przejmowac się? Czy pojechać i kazać dospawać nową osłonkę? Zastanawiam się bo w sumie > jak kat ma kilkaset stopni....wjazd na suchą wysoką trawę skończy się pożarem... z kolei po > ostrej jeździe wjazd w kałużę lub po prostu kamyk zrąbie ceramikę... Zdecydowanie założyć. Temp pracy kata jest b. wysoka - jednak widziałem przypadki, że rozżarzony był do czerwoności - na skutek awarii wtrysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Spoko, nie przejmuj się. Producenci aut dodają ja tylko po to aby dociążyć trochę samochód. I żeby > więcej zarobić. ;-) > Tak BTW: nie lepiej od razu z: "nierdzewki"? Ocynk pójdzie się: "czesać w trymiga". > Pozdrawiam. Dla spokoju nierdzewka, ile moze taki zabieg kosztować? Rozumiem, ze ktos musi to migomatem punktowo dospawac zeby mialo wiekszy sens (wtedy nie bedzie przenosilo az tak temperatury). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Kiedys w starym aucie sam zerwalem (rowniez dlatego ze brzeczala ) i przez pare lat nic zlego sie nie stalo , a wszedzie gdzie mialem wjechac to wjechalem . Nie sadze zeby dospawana blacha byla duzo chlodniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zonekcc Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Moim zdaniem powinieneś dołożyć. Kiedyś jak u kolegi też brzęczała to wywalił zastąpił to kawałkiem zwykłej blachy której temperatura była porównywalna z temperaturą kata i kolektora w skutek czego nastąpiło z czasem od dołu nadtopienie obudowy filtra powietrza. O dziwo u mnie (taki sam silnik) osłona jest oryginalna i żadnych nadtopień nie ma, więc na pewno coś daje. Nie wiem jak u Ciebie z plastikami w okolicach kolektora- kata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Witam. W PII jest to nieco grubsza folia aluminiowa przykręcona w pięciu punktach. Sama osłona jest "elastyczna" i lekka. Nie wiem jak w Corsie to wygląda, ale w PII osłona jest "chłodna" na zewnątrz po 10-15min od zatrzymania. Natomiast przykładając rękę nad górną częścią osłony, można sobie łapki poparzyć. Podjedz na szrot i za przysłowiową "flaszkę" kup kolejną. Ta osłona służy także izolacji termicznej katalizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Podjedz na szrot i za przysłowiową "flaszkę" kup kolejną. Ta > osłona służy także izolacji termicznej katalizatora. OT. Mieszkam niedaleko Jasienicy, czasem próbowałem czegoś szukać na szrotach. Nie dość że chcą często dużo, to też liczą że weźmiesz nie sprawną część. Więc z tą 'flaszką" może być różnie. Może lepiej dospawać kawałem blachy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 31 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 > OT. > Mieszkam niedaleko Jasienicy, czasem próbowałem czegoś szukać na szrotach. Nie dość że chcą często > dużo, to też liczą że weźmiesz nie sprawną część. Więc z tą 'flaszką" może być różnie. Może > lepiej dospawać kawałem blachy Znalazlem oryginał używany w dorbym stanie za 7 zł Kupuje i dam to pospawania i po temacie ., a flaszkę dam tłumikarzowi Dzięki wielkie za opinie i pomoc! Pozdrawiam Słoń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 31 Maja 2011 Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 Lepiej założyć. Wystarczy dotknąć podłogi w okolicy tłumików by się przekonać jak mocno jest ciepła. Bez osłony może się zdarzyć, że może Ci się nawet lekko przytapiać wykładzina. W końcu po coś to zamontowali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.