Skocz do zawartości

osłona termiczna kata - wywalona...dołożyć?


slon

Rekomendowane odpowiedzi

Brzęczała, brzęczała i u tłumikarza okazało się, że ciężko przyczepić bo i tak będzie brzęczeć poza tym cholernie skorodowana. Decyzja zapadła -wyciąć.

Jeździć nie przejmowac się? Czy pojechać i kazać dospawać nową osłonkę? Zastanawiam się bo w sumie jak kat ma kilkaset stopni....wjazd na suchą wysoką trawę skończy się pożarem... crazy.gif z kolei po ostrej jeździe wjazd w kałużę lub po prostu kamyk zrąbie ceramikę...

oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździć nie przejmowac się? Czy pojechać i kazać dospawać nową osłonkę? Zastanawiam się bo w sumie

> jak kat ma kilkaset stopni....wjazd na suchą wysoką trawę skończy się pożarem... z kolei po

> ostrej jeździe wjazd w kałużę lub po prostu kamyk zrąbie ceramikę...

sądzisz, że metalowa osłona kata dospawana do niego będzie dużo chłodniejsza ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sądzisz, że metalowa osłona kata dospawana do niego będzie dużo chłodniejsza ?

Nie wiem nie znam sie smile.gif Rozwazalem dospawanie tak jak bylo w oryginale, ale ocynkowanej blaszki zgrzeanej punktowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem nie znam sie Rozwazalem dospawanie tak jak bylo w oryginale, ale ocynkowanej blaszki

> zgrzeanej punktowo.

Spoko, nie przejmuj się. Producenci aut dodają ja tylko po to aby dociążyć trochę samochód. I żeby więcej zarobić. ;-)

Tak BTW: nie lepiej od razu z: "nierdzewki"? Ocynk pójdzie się: "czesać w trymiga".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brzęczała, brzęczała i u tłumikarza okazało się, że ciężko przyczepić bo i tak będzie brzęczeć poza

> tym cholernie skorodowana. Decyzja zapadła -wyciąć.

> Jeździć nie przejmowac się? Czy pojechać i kazać dospawać nową osłonkę? Zastanawiam się bo w sumie

> jak kat ma kilkaset stopni....wjazd na suchą wysoką trawę skończy się pożarem... z kolei po

> ostrej jeździe wjazd w kałużę lub po prostu kamyk zrąbie ceramikę...

Zdecydowanie założyć. Temp pracy kata jest b. wysoka - jednak widziałem przypadki, że rozżarzony był do czerwoności - na skutek awarii wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spoko, nie przejmuj się. Producenci aut dodają ja tylko po to aby dociążyć trochę samochód. I żeby

> więcej zarobić. ;-)

> Tak BTW: nie lepiej od razu z: "nierdzewki"? Ocynk pójdzie się: "czesać w trymiga".

> Pozdrawiam.

Dla spokoju nierdzewka, ile moze taki zabieg kosztować? Rozumiem, ze ktos musi to migomatem punktowo dospawac zeby mialo wiekszy sens (wtedy nie bedzie przenosilo az tak temperatury).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w starym aucie sam zerwalem (rowniez dlatego ze brzeczala ) i przez pare lat nic zlego sie nie stalo , a wszedzie gdzie mialem wjechac to wjechalem .

Nie sadze zeby dospawana blacha byla duzo chlodniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinieneś dołożyć.

Kiedyś jak u kolegi też brzęczała to wywalił zastąpił to kawałkiem zwykłej blachy której temperatura była porównywalna z temperaturą kata i kolektora w skutek czego nastąpiło z czasem od dołu nadtopienie obudowy filtra powietrza. O dziwo u mnie (taki sam silnik) osłona jest oryginalna i żadnych nadtopień nie ma, więc na pewno coś daje.

Nie wiem jak u Ciebie z plastikami w okolicach kolektora- kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W PII jest to nieco grubsza folia aluminiowa przykręcona w pięciu punktach. Sama osłona jest "elastyczna" i lekka. Nie wiem jak w Corsie to wygląda, ale w PII osłona jest "chłodna" na zewnątrz po 10-15min od zatrzymania. Natomiast przykładając rękę nad górną częścią osłony, można sobie łapki poparzyć. Podjedz na szrot i za przysłowiową "flaszkę" kup kolejną. Ta osłona służy także izolacji termicznej katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podjedz na szrot i za przysłowiową "flaszkę" kup kolejną. Ta

> osłona służy także izolacji termicznej katalizatora.

OT.

Mieszkam niedaleko Jasienicy, czasem próbowałem czegoś szukać na szrotach. Nie dość że chcą często dużo, to też liczą że weźmiesz nie sprawną część. Więc z tą 'flaszką" może być różnie. Może lepiej dospawać kawałem blachy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OT.

> Mieszkam niedaleko Jasienicy, czasem próbowałem czegoś szukać na szrotach. Nie dość że chcą często

> dużo, to też liczą że weźmiesz nie sprawną część. Więc z tą 'flaszką" może być różnie. Może

> lepiej dospawać kawałem blachy

Znalazlem oryginał używany w dorbym stanie za 7 zł smile.gif Kupuje i dam to pospawania i po temacie ., a flaszkę dam tłumikarzowi smile.gif

Dzięki wielkie za opinie i pomoc!

Pozdrawiam

Słoń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej założyć. Wystarczy dotknąć podłogi w okolicy tłumików by się przekonać jak mocno jest ciepła.

Bez osłony może się zdarzyć, że może Ci się nawet lekko przytapiać wykładzina.

W końcu po coś to zamontowali. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.