Skocz do zawartości

[G] Model 2003, wentylator chłodnicy niedostępny w handlu


opopopoo

Rekomendowane odpowiedzi

Astra G, model 2003

Ten rocznik (i pewnie następne, może też kilka poprzednich) mają jeden wentylator na chłodnicę i skraplacz klimatyzacji. Namiary na ten wentylator są następujące:

Opel 13 41 372

0986 338 007

EAN 404 702 423 4888

Silnik Bosch 0 130 303 298, Opel 13 128 687

Wentylator Bosch 0 130 303 927, Opel 13 128 688

Chcę wymienić, bo jeden z oporników w moim już poszedł.

A i drugi w nie najlepszym stanie. Niebawem i on może strzelić.

Bez jednego opornika wentylator chodzi tylko na jednym biegu,

pewnie ten drugi stopień jest to.

Poza tym chłodnica i skraplacz były niedawno wymieniane, bo nieszczelne. Podobno w Oplach tego lub podobnych roczników, wentylator z czasem tracie wyważenie i jego praca destrukcyjnie

wpływa na chłodnicę i skraplacz klimatyzacji. Więc aby po krótkim czasie

znów nie wymieniać chłodnicy i skraplacza chcę odnowić wentylator.

Dwa powody istnieją do takiej wymiany.

Problem tylko w tym, że nowego wentylatora nie można zakupić,

produkcja zakończona. Jak może być, aby dla modelu z roku 2002

już części nie produkowano?

Inne wentylatory trudno użyć, bo mają gniazdo z trzema stykami.

Ten, o którym tutaj mowa, ma 4 styki.

Czy ktoś już się zmagał z tym problemem?

Używki? Na rynku lokalnym wybór żaden albo wcale.

W sprzedaży wysyłkowej mogę trafić egzemplarz w takim stanie

jak obecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem tylko w tym, że nowego wentylatora nie można zakupić, produkcja zakończona

A skąd taka informacja? Z ASO Opel? Najnowszy EPC nie podaje zamiennika, a dealerlocator podaje jeszcze jego cenę, powalającą co prawda, ale jest:

Numer katalogowy: 1341372

Nazwa części: DMUCHAWA

Cena netto*: 933,5

Cena brutto*: 1 148,21

więc powinien być w sprzedazy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo szukam od miesięcy w necie.

W sklepach od z fabrycznie nowymi częściami.

W intercarsie patrzyłem wczoraj, owszem jest na liście.

Ale bez podanej ceny. Jakby niezamawialny.

Widziałem tam na liście kilka innych modeli, ale

tamte nie mają numerów OE jakie szukam.

Jak kolega Astroman doszedł do pozycji cenowej w intercars?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numeru który podałeś nie ma w EPC. Pewnie go spisałeś z wiatraka. Jest za to w EPC ten który podał master22221. Pewnie coś lekko poprawili w wiatraku i dlatego stary numer jest z katalogu wycofany i niedostępny w handlu. Normalna procedura szkoda tylko że nie ma o tym nic w EPC. A potem to już tylko sprawdzenie w katalogu Intercarsu. Zrób jak mówie. Zamów w Intercarsie tam gdzie masz najbliżej i przed zapłaceniem sprawdź czy wtyczka pasuje. Ja zawsze tak robie jak mam wątpliwości. Poza tym zawsze masz pare dni na zwrot wiec możesz go sobie nawet przypasować do auta. Nie ma z tym kłopotu. Byle by nie było śladu używania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

master22221 pisze o 13 41 372.

Dokładnie ten numer, który wymieniłem w startowym poście.

Z moich dotychczasowych analiz wszystkie wymienione numery odnoszą się do tego samego wentylatora. Jedynie źródło numeru

jest inne: Opel, GM, Bosch, EAN, jeszcze coś innego.

Ale w każdym przypadku chodzi o ten sam wentylator.

Niestety 13 41 372 też nie znajduję w intercars.

Szczerze mówię, wiele przewertowałem w tej sprawie.

Także po numerach nie odpowiadającym temu modelowi went.

Oprócz wspomnianego na początku nie znalazłem drugiego

z gniazdem 4-wtykowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety 13 41 372 też nie znajduję w intercars.

Masz rację. Nie ma. Miałem katalog nieaktualizowany z pół roku i po aktualizacji już nie mogę znaleźć.Podobnie jak na stronie IC. Albo coś źle patrzyłem bo ten nr co podałem nie pasuje sciana.gif

Poszukałem też troche info w TISie w schematach elektrycznych i nie mogę tam znaleźć wentylatora na 4 piny. Są tylko na 3.

Generalnie masz lekko prze... klnie.gif z tym wiatrakiem.

Wrzuć mi VIN na priva to może coś w TISie znajde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcę wymienić, bo jeden z oporników w moim już poszedł.

Ja też tak miałem. Przegrzał się przy połączeniu. Odczyściłem, skróciłem kilka mm spiralkę i zacisnąłem w uchwycie. Regeneracja udana - gra i bucy i wiatrak ma drugi bieg i tak już ma ze 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za wszystkie Wasze wskazówki.

Też przymierzałem się do "naprawy" przez wstawienie w uchwyt skróconego opornika. Ale tak ta cała konstrukcja wygląda, że jak - na mnie - małe szanse na otwarcie uchwytu i fachowe zamknięcie po włożeniu końcówki opornika - gruba blacha.

Więc zrezygnowałem.

@wszim, @gwpraca

Uprzejmie proszę więcej szczegółów odnośnie metody i narzędzi do otwarcia i zamknięcia zacisku opornika.

Poza tym drugi opornik, ten jeszcze działający też już jest nadżarty.

Niebawem i on strzeli.

Za chwilę spojrzę do sklepu wspomnianego przez master22221, choć już nie mam żadnej nadziei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za chwilę spojrzę do sklepu wspomnianego przez master22221, choć już nie mam żadnej nadziei.

Ten sklep to ASO wiec powinni mieć ale cena rzeczywiście powala.

Popytaj jeszcze w GSI-Goszczyński albo zagadaj z jakimś elektrykiem czy nie da rady przerobić na 3 pinowy

W załączeniu chyba taki wiatrak oznaczony M19. Jeśli dobrze rozumiem ideę i schemat to wiatrak ma 3 prędkości obrotowe. Takie są na pewno w Astrach H. Wiem bo mi mechanik zwrócił uwagę że pierwsze 2 stopnie lubią się zepsuć i potem są cuda z klimą

285140910-wentyl.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

i jak?

udało się coś zrobić, bo chyba mam ten sam problem

może dziś wyjmę wentylator i obejrzę te rezystory

wentylator włącza się dopiero po 2 minutach pracy klimy, jak skraplacz jest gorący

edit:

sa dwa oporniki, jeden drut niestety przerwany

zastanawiam się czy jest on jakoś połączony w tym plastikowym gnieździe czy siedzi wetknięty

u mnie ta krótsza ułamana cześc co niby ma byc zaciśnieta się obraca

edit2:

na obudowie wyczytałem wartości 0,34 ohm i 0,42 ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przepraszam za odgrzanie starego tematu (nie chciałem zakładać nowego), ale w mojej Astrze spotkał mnie ten sam problem.

Dlatego pytanie do kolegów - czy udało się zdobyć wentylator w cenie korzystniejszej niż z ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja naprawiałem,bo nie znalazłem nic w normalnych pieniądzach

wartości oporników masz podane w poście wyżej

kupujesz drut oporowy,wyliczasz jaką ma mieć długośc,zeby opor był odpowiedni,robisz z niego spiralkę i montujesz w opornice w wentylatorze

prosta sprawa

drut mozesz kupic np. tutaj

http://www.drutoporowy.pl/druty-teflonowane-c-279.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.