Doom Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Witam. Chciałem się zapytać bo może ktoś jest w temacie, czym różnią się centralki z modułem komfortu od siebie ? Na alledrogo są centralki delphi, bosh-a, kiekert etc. Przykłady: link 1 bosh kiekert Delphi Podstawowe pytanie to czy piloty do każdej będą pasować po zaprogramowaniu ? (mówię o programowaniu przez wsadzenie kluczyka do stacyjki przekręceniu i naciśnięciu otwórz/zamknij na raz). No i czy one się czymś istotnym różnią ? Samych bosh-ów jest kilka rodzajów np. CF, CE, KF, CL, KE... Wtyczka do centralki pasuje bez problemów widać po aukcjach (w kilku jest foto złącza) więc pozostaje tylko problem z pilotami... Zależy mi na module komfortu gdyż mam szybki elektryczne i szyberdach... Fajnie by było gdyby same się zamykały A kluczyk od razu z wbudowanym pilotem też mi jakoś bardziej się podoba Co do wkładki zamka/stacyjki to już sobie poradziłem więc zostaje tylko ta centralka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 To, co nazywasz programowaniem, nie jest nim, jest to synchronizacja. Programowanie to przypisywanie pilota do centralki i robi się to za pomocą Tech2. Czy każdy pilot da się wprogramować do każdej centralki to nie wiem, być może, ale pewności nie ma. W ASO pewnie będą wiedzieli. Ktoś kiedyś pisał na forum, że piloty dodatkowo sa powiązane z ECM silnika, więc zmiana centralki nie jest sprawą prostą i tanią, wiadomo, jakie ceny są w ASO... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Centralka nie jest podpinana do ECU tylko do immo no i jakiegoś przełącznika kierunków czy coś takiego (wygląda na to że w Astrach G jest jakiś moduł który steruje światłami: kierunki, awaryjne, lampka w środku, wycieraczki, etc) Więc jeżeli podejdzie mi podpięcie pod immo jakimś cudem to wszystko będzie ok Tak sądzę tylko właśnie jak jest z tymi nazwami centralek... Albo inaczej czy dokupywał ktoś kiedyś pilota i pierwszy lepszy działał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Centralka nie jest podpinana do ECU tylko do immo Masz na myśli fizyczne połączenie kabelkiem, czy logiczne zaprogramowanie połaczenia między nimi? Bo fizycznie nie ma połaczenia między centralką CZ, a immo, czy ECM... więc IMO CZ pracuje niezależnie od modułu immo, czy tez ECM > w Astrach G jest jakiś moduł który steruje Jest, nazywa się multitimer > Więc jeżeli podejdzie mi podpięcie pod immo A może masz na myśli zaprogramowanie w module immo transponderów w kluczykach od CZ? Jesli tak, to pomieszałeś ze sobą dwie rózne systemy Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Ze schematów wynika że moduł CZ ma wbudowany alarm który jest fizycznie kabelkiem podpięty do pinu 1 w Immo (z tego co pamiętam) i dodatkowo ma odcięcie zapłonu z tym że nie wiem czy to to samo co immo czy inne oddzielne. Na pewno odcięcie jest załączane albo przez immo albo alarm... Do tego ma podpięcie do multitimera aby migać kierunkami i mase czujników to nie problem bo zamiast do multitimera można podpiąć się po prostu pod kierunki albo jak to będzie problem to wrzuci się multitimer no chyba że on jest spięty z ECU . Ja planuje podpiąć centrale CZ z G do F aby otwierać F-kę z kluczyka od G. teoretycznie problemów nie widzę bo jak mi coś nie pasuje to po prostu alarmu nie podpinam, jeden z problemów to to czy pilot mi podpasuje do centrali... Ewentualnie czy da się go dodać Opel Scannerem ? Tak BTW pastylki immo i tak będę musiał dodać do ECU bo jak rozumiem dodaje się je do ECU tak ? Chodzi o to że ECU mam wymienione w związku z czym po VIN-ie już Car pass nie uzyskam tylko przez podłączenie pod kompa w ASO tak ? I później mając Car pass mogę Opel Scannerem dodać sobie pastylkę, mam racje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Ze schematów wynika że moduł CZ ma wbudowany alarm który jest fizycznie kabelkiem podpięty do pinu > 1 w Immo (z tego co pamiętam) Są również moduły CZ bez alarmu! > teoretycznie problemów nie widzę bo jak mi coś nie pasuje to po prostu alarmu nie podpinam Raczej alarm w sensie komunikacji z immo od F nie będzie działał. Poza tym, z tego co piszesz, zalezy ci na otwieraniu i zamykaniu auta zdalnie. Proponuję więc, aby nie kupować centralki CZ+Alarm, tylko samą od CZ, a to dlatego, że w AG naciskając pilot 2x uzyskujesz ryglowanie drzwi (pewnie będziesz uzywał), a centralka alarmu po 2. naciśnięciu będzie próbowała załaczyć alarm i tu mogą być problemy, bo kabelków od alarmu nie podepniesz. > jeden z problemów to to czy pilot mi podpasuje do centrali... Tu ci nie podpowiem.... W sumie masz niezły pomysł. Rozpoznaj dodatkowo zasadę sterowania siłownikami w drzwiach, czy nie występują różnice między AF i AG, chodzi o kształt i polaryzację impulsów zamykającego, ryglujących i otwierających oraz o możliwość otwarcia samochodu z kluczyka w drzwiach (na wypadek, gdyby aku padł!). To szczegóły, ale dość ważne. Załączam ci schemat centralki CZ i alarm. Linie oznaczone [DWA] są tylko w wersji z alarmem, pozostałe występują w obu wersjach. Plik w pdf, język zngielski, bo akurat TIS-a w tej wersji mam na kompie, jak chcesz po polsku to napisz. Pozdr. 285115438-CZAGforDoom.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Kolego, nie będzie problemu. Wiązka od strony siłowników pasuje. Musisz dosztukować jeszcze drugą - dodatkowe zasilania, sygnał do kierunkowskazów (opcjonalny), złącze diagnostyczne. Niebawem będę miał taką centralkę z domykaniem i pilotem w kluczyku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Tylko teraz pytanie czy CZ bez alarmu ma domykanie czy może alarm to tak zwany moduł komfortu który też fajnie by było mieć... Tak BTW zamki od AF mają domykanie ? Mam zamek od VB podejdę jutro do piwnicy i zobaczę czy bardzo się różnią od tych z F-ki. Mihó Ale centralkę w komplecie z pilotami tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Tylko teraz pytanie czy CZ bez alarmu ma domykanie Pytanie, czy szyby mają! Bo CZ kluczykiem w zamku ma, ale z pilota można łatwo dorobić, parę elementów za kilka złotych, układ montowany w obudowie CZ bez płytki drukowanej i działa. Możesz zrobić układ w jednej z wersji: - domykanie po 1. naciśnięciu pilota - domykanie po 2. naciśnięciu pilota Jak będziesz zainteresowany podeślę linki i/lub schematy. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Szyby są z automatem więc wystarczyłoby przez chwilę podać sygnał na układ i powinny się domknąć co do szyberdachu to ma specjalny kabelek na domykanie z tym że nie wiem czy wystarczy przez chwile podać napięcie czy trzeba trzymać do końca... A co do schematu to bardzo chętnie Tak BTW próbowałem zaryglować zamek od F-ki z klucza ale się nie udało z tym że może złapałem za zamek pasażera. Jutro jeszcze raz spróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Szyby są z automatem więc wystarczyłoby przez chwilę podać sygnał na układ i powinny się domknąć Szyby muszą mieć "pamięć" inaczej się nie domkną automatycznie. Napięcie musi być aż do zamknięcia, szyber podejrzewam również Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 > Szyby muszą mieć "pamięć" inaczej się nie domkną automatycznie. Napięcie musi być aż do zamknięcia, > szyber podejrzewam również > Pozdr. Dlaczego ? Przecież jak się naciśnie krótko przycisk od szyb to dalej lecą same więc to powinno wystarczyć co do szybra to najwyżej zrobi się jakiś układ który przez 30sek podtrzyma napięcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Przycisk to jedno, a linia domykania to drugie. Układ domykania szyb to właśnie taki prodty przedłużacz impulsu do 30 sekund. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 W załaczniku obiecany schemat CZ i autoalarmu AG po polsku. Pozdr. 285121350-CZAGPLforDoom.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilk_26 Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 > Dlaczego ? Przecież jak się naciśnie krótko przycisk od szyb to dalej lecą same więc to powinno > wystarczyć co do szybra to najwyżej zrobi się jakiś układ który przez 30sek podtrzyma napięcie Co do szybek to już nie pamiętam ponieważ mam u siebie układ domykania który daje na szybę przez 8s masę później 1s przerwa i tak x3. Dlatego tak, ponieważ alarm wystawia mi sygnał o długości 30s a ja go podzieliłem na 3 aby w razie jak któraś z szyb się opuści do spróbuje jeszcze dwa razy się zamknąć. Jeżeli chodzi o ryglowanie w F to sterownikiem od G zaryglujesz wszystkie drzwi oprócz kierowcy. A to dlatego, że siłownik od kierowcy nie ma ryglowania elektrycznego. Ja u siebie zrobiłem ryglowanie wszystkich drzwi z pilota, ale wymieniłem siłownik drzwi kierowcy na taki jak w drzwiach pasażera + stosowne okablowanie. Generalnie siłowniki mechanicznie są ciekawie rozwiązane. W środku mają mikrostyk, który odcina zasilanie na silniczek gdzieś w połowie jego skoku (w tej pozycji można go odblokować ręcznie). Mikrostyk przerzuca zasilanie silniczka na trzeci pin wtyczki. Dając dalej zasilanie silniczek pójdzie dalej w pozycję w której ręcznie się go nie odblokuje. Dlatego siłowniki tylne mają trzy piny. Siłowniki przednie mają dodatkowo jeszcze jeden mikrostyk, który określa pozycję (otwarty, zamknięty) i sterują pozostałymi siłownikami. Siłownik drzwi pasażera ma mikrostyki dwa ( od ryglowania i sterowania) i 6 pinów we wtyczce, a siłownik drzwi kierowcy ma tylko jeden od sterowania i 5 pinów we wtyczce. W G są już wszystkie siłowniki ryglowane elektrycznie co widać na schemacie. * Zastrzegam sobie prawo do błędnego opisania pracy siłownika. Chodzi o miejsca jego zatrzymywania się bo dawno tam nie zaglądałem ale mniej więcej tak to działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jam_PL Napisano 23 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 A czy sygnał świetlny (kierunkowskazy) sterowany jest poprzez multitimer (CZ>MUT>Kierunkowskazy)? Nie mogę znalezć pinu w centralce który by był powiązany z kierunkowskazami i podawał wystarczające napięcia do zasygnalizowania, stąd domysł że centralka informuje multitimer czy na mrugnąć czy nie. Można to czymś zastąpić? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 > A czy sygnał świetlny (kierunkowskazy) sterowany jest poprzez multitimer (CZ > Pzdr Z tego co pamiętam sygnał idzie właśnie do multitimera a jeśli chodzi o zastąpienie to dajesz przekaźnik który załączasz sygnałem z CZ. Musisz zastosować diody do podłączenia pod kable do kierunków bo inaczej jak włączysz kierunek w którąś stronę to hurtowo będzie mrugać drugi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jam_PL Napisano 24 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2011 A do multitimera czasami nie są wysyłane różne sygnały poprzez jeden pin? np. oświetlenie kabiny po otworzeniu z pilota. Nie mam za bardzo dwójki pod ręką aby się rozglądnąć, ale czy sygnały świetlne różnią się? np. zamknięcie - jeden raz miga, otwarcie - dwa razy. Myślałem także aby od razu podłączyć multitimer pod instalacje efki, można by było wykorzystać także inne funkcje np. wygaszacz lampki itp. A co do tego przekaznika, jak by wyglądał taki prosty schemat tego połączenia? standardowy przekaznik, pod jeden pin masa, kolejny (odpowiedni) lewa linia kierunków, drugi pin prawa linia kierunków, a na sam koniec sygnał z centralki? Diody prostownicze należało by wstawić przed przekaznik na każdej lini kierunków ? Wyszło masło maślane ale niestety zmęczony jestem . Pzdr. Ps. udało się komuś już uruchomić tą centralkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 24 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2011 Sterownik CZ podaje tylko masę do MUT. Wg mnie - najłatwiej byłoby, by tą masę podawać na przekaźnik z dwiema parami styków, który by załączał oba kierunki (tu polecam równolegle z włącznikiem awaryjnych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 24 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2011 A jaki jest problem z uruchomieniem jej ? Bo ja nie miałem żadnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jam_PL Napisano 24 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2011 Tylko pytałem , u mnie pasowała P&P do fabrycznej instalacji, ale muszę dopracować jeszcze ryglowanie gdyż siłownik w drzwiach kierowcy nie jest ryglowany elektrycznie - tylko i wyłącznie mechanicznie (z tego co wywnioskowałem z poprzednich postów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogus48 Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Witam, czy ktoś rozgryzł to ryglowanie zamków przy pomocy centralki zamka od Astry G/Vectry B? Dowiedziałem się od innej osoby, piszącej w tym temacie, że jest to wykonalne, można pozostawić mikrowłączniki koło bębenków. Należy wymienić tylko siłownik zamka w drzwiach kierowcy na taki sam, jaki jest w drzwiach przedniego pasażera. No i podobno wszystko idzie na oryginalnej instalacji, nic nie trzeba ciągnąć. należy tylko podobno coś przepiąć czy przeciąć kilka kabli i podłączyć je w innym miejscu. Niestety nie pamięta, co zrobiła i nie chce teraz rozbierać auta. Dlatego mam pytanie - czy ktoś zrobił to domykanie i podzieliłby się swoją wiedzą? Mam parę koncepcji ale nie chcę ryzykować uszkodzeniem centralki, która jest niestety droższa niż oryginalna do eFki. No i oczywiście wiem, że centralka pasuje praktycznie plug&play, ale ryglowanie mnie powstrzymuje przed montażem. Poza tym mając ryglowanie, można bardzo fajnie zrobić domykanie szyb jak w Astrze G/ Vectrze - klikając 2x przyciskiem zamykania w drzwi w pilocie, domykaja się szybki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.