Skocz do zawartości

1.5dci użytkowanie


Maciejkubi

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z planowaną podwyższka cen LPG prawdopodobnie w przyszlym roku będę kupował diesla. Jeszcze nie wiem czy to będzie nowe auto z salonu, czy kilkuletnia używka.

O 1.5dci krążą różne opinie, jednak jest montowany w bardzo dużej ilości aut.

Troszkę naczytałem sie o padających wtryskiwaczach, tłokach, itp.

Jak jest naprawdę? Czy w DCI 68 (teraz DPF chyba 75?) mają wytrzymalsze wtryski niż w 80/90km?

Wtryski sa montowane firmy Dephi? czy innej firmy? Jakie przebiegi realnie wytrzymuje ten silnik/osprzet? Rozgrzewają się dość szybko? Czy długo trwa zanim zacznie dmuchać ciepłe powietrze zimą? Jakie spalanie osiąga się w dużym mieście jeżdzać w korkach?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.5 dci 85 bez dpf. Wtryski i pompa Delphi ale dostają smarowanie mixolem dodatkowo 200ml na bak. Spalanie mam małe w cyklu mieszanym latem u mnie 4,5 średnio ale ja nie przekraczam 100-110km/h, zimą 4,8-4,9. Ogrzewanie działa u mnie szybko bo mam elektryczne grzałki w wentylacji działa od razu po odpaleniu.

W korkach to max 5,5-6 l zależy jaki samochód. Te wersję z dpf 75 i 90 maja już chyba inny układ wtryskowy sam silnik z zewnątrz też ma inną budowę przypomina wersję 110km na Boschu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawa dwumasu w 85km? Ile wytrzymuje? A w 105/110km nie są czasem wtryski Siemensa? Czy DPF można wyciąć? Na jakiej zasadzie on działa - płynu, czy większej dawki paliwa?

Alternator daje rade tym grzałką? To jest wyposazenie "seryjne" czy Twoja własna modyfikacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje 68 i 85 nie maja dwumasu i zwykłe turbo, w 105-110 są wtryski bosch albo siemens. Grzałki w układzie wentylacji są standardowo zamontowane w renault też. Dpf działa w tych 75 i 90 km na zasadzie dodatkowego wtrysku paliwa przez dodatkowy wtryskiwacz bezpośrednio do dpf także spalanie może wzrosnąć jak ktoś będzie jeździł po mieście tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się naczytałem i miałem duże obawy. pierwszy rok go testowałem (ok. 13 kkm/rok), a teraz - w drugim roku eksploatacji już jeździłem "normalnie".

też dolewam (CASTROL 2T w ilości 50 ml na 55 l paliwa), spalanie średnie z ok. 38 kkm można znaleźć tutaj

potwierdzam grzałki elektryczne (aczkolwiek spotkałem się z tym, że nie wszystkie SC miały je), szybkie nagrzewanie, brak dwumasy i FAPa.

sądzę, że mój ma realnego przebiegu ok. 240 kkm, ale pracuje bardzo dobrze.

w połączeniu z wyposażeniem standardowym + tempomat, który sobie sam dołożyłem, uważam, że auto jest rewelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też dolewam (CASTROL 2T w ilości 50 ml na 55 l paliwa),

Witam, jestem tu nowy, właśnie zakupilem megane II z 1,5dci silnik 80KM (178kkm) i zaciekawila mnie ta dolewka oleju do baku, możecie mnie oświecić po co ona i kto ją zaleca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta dolewka oleju do baku, możecie mnie oświecić po co ona i kto ją zaleca?

oficjalnie jej nikt nie zaleca, czyli lejesz na własne ryzyko.

lejesz po to by było lepsze (co nie znaczy, że w ogóle go nie ma) smarowanie pompy wys. ciśnienia, wtrysków.

w pompie lubiały zużywać się łopatki i wiórki leciały do wtrysków, zatykając wtryski etc. etc. spore wydatki.

po ok. 10 kkm zrobionych na takich dolewkach nie zawuażyłem zatkanego EGRa lub dolotu. leję 50 ml/55 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z planowaną podwyższka cen LPG prawdopodobnie w przyszlym roku będę kupował diesla.

> Jeszcze nie wiem czy to będzie nowe auto z salonu, czy kilkuletnia używka.

> O 1.5dci krążą różne opinie, jednak jest montowany w bardzo dużej ilości aut.

> Troszkę naczytałem sie o padających wtryskiwaczach, tłokach, itp.

> Jak jest naprawdę? Czy w DCI 68 (teraz DPF chyba 75?) mają wytrzymalsze wtryski niż w 80/90km?

> Wtryski sa montowane firmy Dephi? czy innej firmy? Jakie przebiegi realnie wytrzymuje ten

> silnik/osprzet? Rozgrzewają się dość szybko? Czy długo trwa zanim zacznie dmuchać ciepłe

> powietrze zimą? Jakie spalanie osiąga się w dużym mieście jeżdzać w korkach?

> Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

Hej,

jeździłem thlaką dci, wklejam Ci coś co już tu kiedyś napisałem:

"Witam,

podobno thalie sie nie psują... widać moja jakaś

felerna sie trafiła

auto z sierpnia 2007r,od nowości nim jeżdze,

poniżej lista usterek:

31 000km wspomaganie kierownicy padło (gwarancja)

34 000km łożyska przód (gwarancja)

57 000km uszkodzony recylkulator spalin

66 000km 4ty wtrysk do wymiany (gwarancja)

auto dymi po odpaleniu, po chwili gaśnie- lawata je zabiera

72 000km pompa paliwa do wymiany (gwarancja)

auto nie odpala,laweta je zabiera

81 000km potencjometr czy cos tam od pedała gazu

88 000km wspomaganie kierownicy znowu (gwarancja)

91 000km łożyska przód

94 000km tylne bębny sie zblokowały

auto nie jeździ - laweta je zabiera

99 000km tarcze hamulcowe przód pokrzywiły sie (orginalne a nie jakieś zamienniki )

104 000km skrzynia biegów !! ASO 7tzł !, poza 1,9tzł

nie wchodzi żaden bieg-laweta je zabiera

131000km przestaje działać klimatyzacja

134000km czyli dziś znowu wspomaganie kierownicy padło...

do tego 12szt żarówek h7 na przód i jedna pozycyjna na tył

gdyby nie te pierdoły to pewnie byłoby ze 180 000km dzisiaj,ale podczas wszystkich napraw autko stało w serwisie około 4miesięcy "

pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tych kosztów wszystkich się obawiam. Po za Sandero 1.5DCI, biorę pod uwagę Fabie II 1.4TDI (używka), Octavie 1.9TDI 90/110km, oraz Fiata Punto/Idea z 1.3 albo 1.9jtd.

Za Sandero przemawia cena nówki, oraz niskie spalanie przy przyzwoitej dynamice. Raczej jednak Francuza sobie odpuszczę.

Dziękuje wszystkim za opinie. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imho nie powinieneś odpuszczać z jednego powodu: będzie to nówka. To Ty będziesz dbał o to auto i to Ty w głównej mierze zadecydujesz czy zdarzą się takie a nie inne awarie. Do tego będziesz miał gwarancję. Nie do przecenienia jeżeli ktoś się boi awarii diesla.

Ja mam 2 diesle. Jeden nowy CRDI od Hyundaia, jeden uzywany HDI od Peugeota. Żaden na razie nie sprawia niespodzianek (jeśli nie liczyc wymiany turbiny w Hyundaiu - ale to nie ja się uskarżałem że coś jest nie tak tylko sam serwis stwierdził że jest za głośna i mi wymienił icon_eek.gif)

Bierz nówkę - jak umiesz dbać, będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie. na zwykłym ON z BP

> filtry to (niestety) FILTRON PS821

Dzieki wielkie też chyba zakupie i zamontuje, a powiedz czy ten przewód paliwowy przy tym filterku po obcieciu da sie jakos wyginać czy trzeba na wymiar ciąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.