Maciejkubi Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 W związku z planowaną podwyższka cen LPG prawdopodobnie w przyszlym roku będę kupował diesla. Jeszcze nie wiem czy to będzie nowe auto z salonu, czy kilkuletnia używka. O 1.5dci krążą różne opinie, jednak jest montowany w bardzo dużej ilości aut. Troszkę naczytałem sie o padających wtryskiwaczach, tłokach, itp. Jak jest naprawdę? Czy w DCI 68 (teraz DPF chyba 75?) mają wytrzymalsze wtryski niż w 80/90km? Wtryski sa montowane firmy Dephi? czy innej firmy? Jakie przebiegi realnie wytrzymuje ten silnik/osprzet? Rozgrzewają się dość szybko? Czy długo trwa zanim zacznie dmuchać ciepłe powietrze zimą? Jakie spalanie osiąga się w dużym mieście jeżdzać w korkach? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 Ja mam 1.5 dci 85 bez dpf. Wtryski i pompa Delphi ale dostają smarowanie mixolem dodatkowo 200ml na bak. Spalanie mam małe w cyklu mieszanym latem u mnie 4,5 średnio ale ja nie przekraczam 100-110km/h, zimą 4,8-4,9. Ogrzewanie działa u mnie szybko bo mam elektryczne grzałki w wentylacji działa od razu po odpaleniu. W korkach to max 5,5-6 l zależy jaki samochód. Te wersję z dpf 75 i 90 maja już chyba inny układ wtryskowy sam silnik z zewnątrz też ma inną budowę przypomina wersję 110km na Boschu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 A jak sprawa dwumasu w 85km? Ile wytrzymuje? A w 105/110km nie są czasem wtryski Siemensa? Czy DPF można wyciąć? Na jakiej zasadzie on działa - płynu, czy większej dawki paliwa? Alternator daje rade tym grzałką? To jest wyposazenie "seryjne" czy Twoja własna modyfikacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 Wersje 68 i 85 nie maja dwumasu i zwykłe turbo, w 105-110 są wtryski bosch albo siemens. Grzałki w układzie wentylacji są standardowo zamontowane w renault też. Dpf działa w tych 75 i 90 km na zasadzie dodatkowego wtrysku paliwa przez dodatkowy wtryskiwacz bezpośrednio do dpf także spalanie może wzrosnąć jak ktoś będzie jeździł po mieście tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 też się naczytałem i miałem duże obawy. pierwszy rok go testowałem (ok. 13 kkm/rok), a teraz - w drugim roku eksploatacji już jeździłem "normalnie". też dolewam (CASTROL 2T w ilości 50 ml na 55 l paliwa), spalanie średnie z ok. 38 kkm można znaleźć tutaj potwierdzam grzałki elektryczne (aczkolwiek spotkałem się z tym, że nie wszystkie SC miały je), szybkie nagrzewanie, brak dwumasy i FAPa. sądzę, że mój ma realnego przebiegu ok. 240 kkm, ale pracuje bardzo dobrze. w połączeniu z wyposażeniem standardowym + tempomat, który sobie sam dołożyłem, uważam, że auto jest rewelka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 13 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2011 > też dolewam (CASTROL 2T w ilości 50 ml na 55 l paliwa), Witam, jestem tu nowy, właśnie zakupilem megane II z 1,5dci silnik 80KM (178kkm) i zaciekawila mnie ta dolewka oleju do baku, możecie mnie oświecić po co ona i kto ją zaleca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 13 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2011 > ta dolewka oleju do baku, możecie mnie oświecić po co ona i kto ją zaleca? oficjalnie jej nikt nie zaleca, czyli lejesz na własne ryzyko. lejesz po to by było lepsze (co nie znaczy, że w ogóle go nie ma) smarowanie pompy wys. ciśnienia, wtrysków. w pompie lubiały zużywać się łopatki i wiórki leciały do wtrysków, zatykając wtryski etc. etc. spore wydatki. po ok. 10 kkm zrobionych na takich dolewkach nie zawuażyłem zatkanego EGRa lub dolotu. leję 50 ml/55 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 13 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2011 Czy to przypadkiem nie wpłynie na przytykanie filtra paliwa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 13 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2011 > Czy to przypadkiem nie wpłynie na przytykanie filtra paliwa ?? nie ma prawa. ja jeszcze dodatkowo mam założone dwa takie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 13 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2011 Oleju jeszcze dolewasz do baku? Na opale jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 13 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2011 > nie ma prawa. ja jeszcze dodatkowo mam założone dwa takie A co to za filterki, jaki model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 13 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2011 > Oleju jeszcze dolewasz do baku? Na opale jeździsz? nie. na zwykłym ON z BP filtry to (niestety) FILTRON PS821 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dede_adam Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > W związku z planowaną podwyższka cen LPG prawdopodobnie w przyszlym roku będę kupował diesla. > Jeszcze nie wiem czy to będzie nowe auto z salonu, czy kilkuletnia używka. > O 1.5dci krążą różne opinie, jednak jest montowany w bardzo dużej ilości aut. > Troszkę naczytałem sie o padających wtryskiwaczach, tłokach, itp. > Jak jest naprawdę? Czy w DCI 68 (teraz DPF chyba 75?) mają wytrzymalsze wtryski niż w 80/90km? > Wtryski sa montowane firmy Dephi? czy innej firmy? Jakie przebiegi realnie wytrzymuje ten > silnik/osprzet? Rozgrzewają się dość szybko? Czy długo trwa zanim zacznie dmuchać ciepłe > powietrze zimą? Jakie spalanie osiąga się w dużym mieście jeżdzać w korkach? > Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi. Hej, jeździłem thlaką dci, wklejam Ci coś co już tu kiedyś napisałem: "Witam, podobno thalie sie nie psują... widać moja jakaś felerna sie trafiła auto z sierpnia 2007r,od nowości nim jeżdze, poniżej lista usterek: 31 000km wspomaganie kierownicy padło (gwarancja) 34 000km łożyska przód (gwarancja) 57 000km uszkodzony recylkulator spalin 66 000km 4ty wtrysk do wymiany (gwarancja) auto dymi po odpaleniu, po chwili gaśnie- lawata je zabiera 72 000km pompa paliwa do wymiany (gwarancja) auto nie odpala,laweta je zabiera 81 000km potencjometr czy cos tam od pedała gazu 88 000km wspomaganie kierownicy znowu (gwarancja) 91 000km łożyska przód 94 000km tylne bębny sie zblokowały auto nie jeździ - laweta je zabiera 99 000km tarcze hamulcowe przód pokrzywiły sie (orginalne a nie jakieś zamienniki ) 104 000km skrzynia biegów !! ASO 7tzł !, poza 1,9tzł nie wchodzi żaden bieg-laweta je zabiera 131000km przestaje działać klimatyzacja 134000km czyli dziś znowu wspomaganie kierownicy padło... do tego 12szt żarówek h7 na przód i jedna pozycyjna na tył gdyby nie te pierdoły to pewnie byłoby ze 180 000km dzisiaj,ale podczas wszystkich napraw autko stało w serwisie około 4miesięcy " pozdrawiam, Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bart_lodz Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 ' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Właśnie tych kosztów wszystkich się obawiam. Po za Sandero 1.5DCI, biorę pod uwagę Fabie II 1.4TDI (używka), Octavie 1.9TDI 90/110km, oraz Fiata Punto/Idea z 1.3 albo 1.9jtd. Za Sandero przemawia cena nówki, oraz niskie spalanie przy przyzwoitej dynamice. Raczej jednak Francuza sobie odpuszczę. Dziękuje wszystkim za opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Imho nie powinieneś odpuszczać z jednego powodu: będzie to nówka. To Ty będziesz dbał o to auto i to Ty w głównej mierze zadecydujesz czy zdarzą się takie a nie inne awarie. Do tego będziesz miał gwarancję. Nie do przecenienia jeżeli ktoś się boi awarii diesla. Ja mam 2 diesle. Jeden nowy CRDI od Hyundaia, jeden uzywany HDI od Peugeota. Żaden na razie nie sprawia niespodzianek (jeśli nie liczyc wymiany turbiny w Hyundaiu - ale to nie ja się uskarżałem że coś jest nie tak tylko sam serwis stwierdził że jest za głośna i mi wymienił ) Bierz nówkę - jak umiesz dbać, będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 > nie. na zwykłym ON z BP > filtry to (niestety) FILTRON PS821 Dzieki wielkie też chyba zakupie i zamontuje, a powiedz czy ten przewód paliwowy przy tym filterku po obcieciu da sie jakos wyginać czy trzeba na wymiar ciąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 najlepiej wyciąć mniej więcej tyle, ile ma długości filtr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.