Skocz do zawartości

Obrotomierz - Fiat UNO 1.4 i.e.s


19kranik95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio zakupiłem obrotomierz marki Auto Gauge po podłączeniu według schematu czyli plus pod stacyjkę, minus do karoserii i kabelka pod minus cewki. Po tym zabiegu obrotomierz wskazuje około 2,5 tyś obr/min z tego co wyczytałem po forach przyczyną może być uszkodzony Digiplex (komputer) dodam że spalanie Fiata uno w tej chwili wynosi około 14l/100km czyli coś nie tak w innym samochodzie obrotomierz działa stabilnie i pokazuje realne obroty. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną i jak ją zlikwidować proszę o szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Ostatnio zakupiłem obrotomierz marki Auto Gauge

i to był podstawowy błąd, ponieważ są zegary z obrotkiem z wersji SX - mam i szczerze polecam - w przypadku 1.4 są one P&P waytogo.gif

> po podłączeniu według schematu czyli plus pod

> stacyjkę, minus do karoserii i kabelka pod minus cewki. Po tym zabiegu obrotomierz wskazuje około 2,5 tyś obr/min

są to wskazania na wolnych obrotach? jeśli tak - zdecydowanie zbyt dużo...

> z tego co wyczytałem po forach przyczyną może być uszkodzony Digiplex

> (komputer) dodam że spalanie Fiata uno w tej chwili wynosi około 14l/100km czyli coś nie tak

nooooo zdecydowanie coś nie tak... ale tak "na oko" to wolne obroty masz w normie, czy też silnik wyje? to może być też sonda i tysiąc innych rzeczy...

> w innym samochodzie obrotomierz działa stabilnie i pokazuje realne obroty.

wobec tego odpada hipoteza o źle ustawionej "liczbie cylindrów" w obrotku... chociaż hmm.gif jeśli w tym innym samochodzie masz 2 cylindry, a tutaj 4 - to z automatu masz wskazania x2 - wziąłeś to pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak pokazuje na wolnych obrotach

2. Nie wyje chodzi normalnie

3. Liczba cylindrów cztery w uno i w tym drugim aucie tez

4. A czy może to być wina digiplexa czy tez może głównego komputera ??

5. No i te spalanie. Ostatnio rozłączyło mi się łączenie za katalizatorem czy mogło to spowodować jego popsucie i przy okazji tak duże spalanie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Ostatnio zakupiłem obrotomierz marki Auto Gauge po podłączeniu według schematu czyli plus pod

> stacyjkę, minus do karoserii i kabelka pod minus cewki. Po tym zabiegu obrotomierz wskazuje

> około 2,5 tyś obr/min z tego co wyczytałem po forach przyczyną może być uszkodzony Digiplex

> (komputer) dodam że spalanie Fiata uno w tej chwili wynosi około 14l/100km czyli coś nie tak w

> innym samochodzie obrotomierz działa stabilnie i pokazuje realne obroty. Jeśli ktoś wie co

> może być przyczyną i jak ją zlikwidować proszę o szybką odpowiedź.

odnosnie obrotomierza pytanie czy twoj samochod ma rozdzielacz WN, i czy taki sam uklad zaplonowy byl w drugim samochodzie (mozliwe ze obrotomierz ustawiony pod samochod z dwoma cewkami bez kopulki, wtedy przy ukladzie z kopulka powinien pokazywac obroty x2)

co do spalania na poziomie 14l to wszystko moze byc brane pod uwage, lacznie ze stylem jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Otóż obydwa auta na jednej cewce. Gdy dojdzie do wypłaty od razu jadę podpiąć pod komputer.

2. Jeżdżę raczej spokojnie a autko pali jakbym miał 2.0 a to tylko 1.4.

3. A co myślisz o tych komputerach o digiplexie i boschu?? Może to ich wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

digiplex odpowiada za zapłon, natomiast jetronic za wtrysk paliwa, a hamulce nie trzymają??

to ze jest jedna obudowa cewki, nie oznacza że cewka jest jedna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kogo moje oczy widzą yikes.gif

nie no, bez modyfikacji wchodzi uno sx oraz T, z małymi przeróbkami reszta smile.gif:)

ps. przeca nie napisze, że ze sporą rzeźbą coby chłopaka nie przestraszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kogo moje oczy widzą

No w Polsce mnie nie ma, aż tak aktywnie nie uczestniczę w życiu forum, ale staram się w miarę regularnie śledzić aktualności z UKP zlosnik.gif

> nie no, bez modyfikacji wchodzi uno sx oraz T, z małymi przeróbkami reszta smile.gif

> ps. przeca nie napisze, że ze sporą rzeźbą coby chłopaka nie przestraszyć

Już widzę te małe przeróbki w wypadku zegarków z Albea 270751858-jezyk.gif tylko wiesz tego i tak nie uniknie, wiec wcześniej, czy później się o tym dowie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja posiadam identyczny obrotomierz i również po podłączeniu pokazywał troszkę zawyżone obroty,ale go skalibrowałem(z tyłu była śrubka do kalibracji) i teraz jest ok( wiedząc jaką mam prędkość obrotowa na wolnych obrotach ustawiłem takie za pomocą tej śrubki kalibrującej).Mam ustawione aby na gaz się przełącza przy 1600 i obrotomierz pokazuje 1650/1700 jak słyszę jak się przełącza autko na gaz. (osobno trzeba skalibrować to światełko które informuje o osiągniętych obrotach które wcześniej ustaliliśmy przy których powinniśmy zmieniać biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zasadzie dowolne

> - uno TD

Czy nie ma problemów z podłączeniem tych zegarów do benzyny?

Obrotomierz jest tylko do 6tyś i zegary do 200km/h... czy tam są jakieś szpilki jako ograniczniki wartości maksymalnych?

Maro ma takie na sprzedaż i zastanawiam się czy brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.