Przemax Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Hej Archiwum przejrzane, jakies wnioski wlasne mam, ale prosze o podpowiedzi Pacjent to Marea Weekend JTD 100 KM, przebieg real 201 tys. Objawy: - silnik halasuje nieco glosniej niz powinien - nadmierne (ale nie jakies mega )drgania na biegu jalowym, silniejsze na zimnym silniku - znaczne ich nasilenie przy obciazeniu silnika (np skrecanie kierownicy przy kolach opartych o kraweznik) - od czasu do czasu delikatne metaliczne wrrr z okolic silnika - czasami delikatnie falujace obroty (800-900) - w czasie jazdy problemy nieslyszalne, osiagi bez zmian Rozrzad i pasek klinowy wymienione miesiac temu. Wczesniej tez halasowalo, moze nieco inaczej, ale jednak to chyba nie to. Poduszki pod silnikiem podobno obejrzane przez mechaniora - problemu nie widac CHYBA nie jest to wydech, halasy raczej spod maski Juz myslalem ze przyczyna jest peknieta lapa trzymajaca silnik od gory - ale po wymianie to samo Poniewaz wybieram sie do Chorwacji, wolalbym sie nie rozkraczyc po drodze. Pytania: - co to moze byc - metody diagnozy - co sadzicie o hipotezie ze to kolo dwumasowe? - czy jest jakis mechanik w okolicy WRO ktory jest w te klocki kumaty (trace juz nadzieje Dzieki za liczne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > - nadmierne (ale nie jakies mega )drgania na biegu jalowym, silniejsze na zimnym silniku > - znaczne ich nasilenie przy obciazeniu silnika > - co sadzicie o hipotezie ze to kolo dwumasowe? Biorąc pod uwagę , że odpadają rzeczy które wcześniej zostały sprawdzone , to koło dwumasowe pasowe najbardziej pasuje do opisanych objawów . Popatrz czy nie wpada w drgania boczne w momencie gdy ktoś inny pokręci kierownicą w skrajne położenie , ewentualnie na załączonej klimie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > Hej CAT > Dzieki za liczne odpowiedzi Cześć, sprawdź koło pasowe. Wystarczy odpalić silnik i po otwarciu maski spojrzeć w dół i sprawdzić czy koło pasowe nie wykonuje dziwnych ruchów na boki i nie jest nadmiernie hałaśliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majorka Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > Pytania: > - co to moze byc > - metody diagnozy > - co sadzicie o hipotezie ze to kolo dwumasowe? Mój patent na sprawdzenie koła dwumasowego jest taki. Wsiądź do auta, odpal silnik i delikatnie naciśnij pedał sprzęgła. Chodzi o naciśnięcie pedału sprzęgła do moment gdzie zaczyna brać. Dalej nie wciskaj. Musisz sprawdzić czy wyczuwasz mocne, nieprzerwane drgania pod stopą. U mnie tak było. Koło dwumasowe było już wybite (połamane tłumiki drgań) Po wymianie dwumasy ustały wibracje silnika oraz pod pedałem sprzęgła. Więc śmiem twierdzić, że w ten sposób można ocenić stan koła dwumasowego. Podziel się spostrzeżeniami po sprawdzeniu. Pozdrawiam Piotrek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 2 pierwsze posty odnosnie kola dwumasowego pasowego ten powyzej na temat kola dwumasowego zamachowego rownie stawiam na pasowe, proponuje zdjac pasek micro jesli dzwieki ustaja to masz juz czesciowa odpowiedz gdzie szukac usterki. kolo pasowe to koszt 300pln, i jesli jest uszkodzone to lepiej nie czekac az sie rozpadnie samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemax Napisano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 Hej Serdeczna dzieki za odpowiedzi, lacznie z wprowadzeniem klarujacego podzialu na dwumasowe pasowe i dwumasowe zamachowe Efekty badan: - kolo pasowe przy pracy lekko sie gibie - wg mechanika jest nieco wyrobione, ale nie rozlazi sie i trzyma sie niezle, podobnie jak pasek i napinacz - w jego opinii drgania i halasy to efekt lekko falujacych czasem obrotow, co mnie nie przekonuje :/. Btw na klimie obroty sie uspokajaja, a halasuje dalej - test na wciskanie sprzegla nie wykazuje na szczescie efektu bicia na pedale. Ergo - wiem, ze nic nie wiem . A poziom komptetencji mechanikow mnie oslabia, o czym w innym poscie. Efektem ubocznym jest poglebiajaca sie niepewnosc co do stanu moich zmyslow, bo naprawiacze jakos problemu nie widza... Reasumujac: jak kto zna w okolicach Swidnicy lub Wroclawia warsztat, gdzie potrafia cokolwiek w zakresie badania takich zachowan silnika, niech da znac. Jakby jeszcze mieli kompa i wiedzieli gdzie go podlaczyc, to juz w ogole bajka. Moze ktorys kacikowicz ma warsztacik w okolicy? Jak kto ma nowe przemyslenia, to bardzo prosze. Przy okazji kola pasowego: orginal w ASO 550, zamiennik 420, zamiennik (Dayco) w sklepie - 290 zl. Robota w ASO 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > Jak kto ma nowe przemyslenia, to bardzo prosze. > Przy okazji kola pasowego: orginal w ASO 550, zamiennik 420, zamiennik (Dayco) w sklepie - 290 zl. > Robota w ASO 100. jak zdjales pasek dzwiek pozostal czy nie? moje kolo po zdjeciu nie wygladalo tragicznie jednak guma byla spekana i pod wpływem ciepła (na zimnym silniku dzwieku nie byl) i obciazenia (skrecanie kolami na postoju) koło tluklo sie dosc głosno - ponadto widac bylo ze jest jakby skrzywione pod obciazeniem (jak widziales krzywe kolo od roweru to cos w tym stylu ) kupilem oryginal w ASO za 300 (po znizkach) i okazuje sie ze w pudelku jest DAYCO takze 290pln bym bral. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 Witam.Nie dawno moi rodzice zakupili Maryśkę St.Moritz i na wolnych obrotach był bardzo paskudny dźwięk-hałas.Na banka miała to byś pompa wspomagania bo i ze zbiorniczka kapał płyn.Po wymianie pompy i zalaniu nowego płynu nic się nie poprawiło.A że nasilało się to po włączeniu klimy to wymienione zostało łożysko koła w sprężarce klimy.Też nie to.Podmieniliśmy pasek PK i napinacz na nowy + koło pasowe z Lybry brata i jeszcze gorzej.Okazało się że zatarło się sprzęgiełko jedno kierunkowe w kole pasowym alternatora.160 zł nóffka denso i 80 zł wymiana i nastała błoga cisza. Zdejmij pasek osprzętu i zobaczy czy kółko na alternatorze można obrócić w przeciwną stronę ruchu wskazówek zegara po zablokowaniu wirnika.Kręcąc w lewo ma się obracać samo (oczywiście nie aż tak samo,bo trzeba lekko przyblokować wirnik jakimś śrubokrętem) a w prawo z wirnikiem alternatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aditola Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 [...]A że nasilało się to po włączeniu > klimy to wymienione zostało łożysko koła w sprężarce klimy.[...] masz jakieś namiary na to łożysko? jakiś numer części? jakieś koszty? U mnie w sprężarce JTD też jest to do wymiany ale nie napotkałem się do tej pory czy samo łożysko jest wymienne czy trzeba całe sprzęgiełko od klimy... jakbyś coś wiedział to daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > masz jakieś namiary na to łożysko? jakiś numer części? jakieś koszty? U mnie w sprężarce JTD też > jest to do wymiany ale nie napotkałem się do tej pory czy samo łożysko jest wymienne czy > trzeba całe sprzęgiełko od klimy... jakbyś coś wiedział to daj znać Nie trzeba sprężarki wymieniać a łożysko wymienia się bez opróżniania układu.Jutro będę na garażu bo usuwam rudą to jak nie zapomnę to podam Ci co to za łożysko tam siedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Wczoraj późno wróciłem bo chciałem skończyć autko ale zrobiłem fotkę łożyska i jego pudełka Czy ktoś wreszcie zmieni ten stary denerwujący skrypt na coś normalnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aditola Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 > Wczoraj późno wróciłem bo chciałem skończyć autko ale zrobiłem fotkę łożyska i jego pudełka dzięki Ci kolego czyli mechanik mi to powinien zmienić bez problemu czy raczej ktoś bardziej ogarnięty z klimatyzacją i jej serwisem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 > dzięki Ci kolego > czyli mechanik mi to powinien zmienić bez problemu czy raczej ktoś bardziej ogarnięty z > klimatyzacją i jej serwisem? Mój tato z bratem to sami zrobili i to nawet dwa razy.Zrobili tylko prowizoryczny ściągacz i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemax Napisano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Hej Dzieki za odpowiedzi. Musialem cos zalatwic wiec auto zostawilem mechanikowi a ten... zapomnial odpalic auto ze sciagnietym paskiem wiec nie wiem czy halasuje Dalsze info z frontu po weekendzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemax Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Hej Halasowal napinacz paska klinowego. Wymieniony byl miesiac temu ale najwyrazniej na trefny, bo mial peknieta obudowe. Po wymianie znacznie ciszej. Co ciekawe stary przed wymiana miesiac temu tez halasowal, wiec nie zauwazylem specjalnej roznicy... Koszt to 80 robota (ok) i 150 napinacz (troche drogo) Niestety panowie w ASO najwyrazniej czytaja forum, gdyz zalecili wymiane kola pasowego i kolka alternatora, tego ze sprzegielkiem . Kurde, kolega to prorok jaki czy co Kolo pasowe zle nie wyglada ale guma sie powoli rozwarstwia, niestety. Co ciekawe na poczatku sadzili ze kolo jest ok, ale jak pogrzebali glebiej, to sie okazuje ze nie. I jeszcze jedno - razem z wymiana kola pas. musze wymienic sruby, bo kolo ponoc sie zmienilo i nowe wymaga ponoc dluzszych srub. ASO zaspiewalo ok 450 za kolo pasowe, ok 250-300 za kolko altka (sa podobnu dwa typy, Bosh i Magneti Marelli, ja mam to drozsze czyli MM) i 100 za robote. Razem bedzie pod 900 Tyle dobrego ze ustalilem, ze wloza te graty ktore przywioze, wiec ide na zakupy. Serdeczne dzieki za porady, na kolegow mozna liczyc jak zawsze Jak kto ma jeszcze jakies przemyslenia, to prosze. Zwlaszcza jesli wymysli jak tyle forsy nie wydawac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > I jeszcze jedno - razem z wymiana kola pas. musze wymienic sruby, bo kolo ponoc sie zmienilo i nowe > wymaga ponoc dluzszych srub. > ASO zaspiewalo ok 450 za kolo pasowe, ok 250-300 za kolko altka (sa podobnu dwa typy, Bosh i > Magneti Marelli, ja mam to drozsze czyli MM) i 100 za robote. Razem bedzie pod 900 Tyle > dobrego ze ustalilem, ze wloza te graty ktore przywioze, wiec ide na zakupy. > Serdeczne dzieki za porady, na kolegow mozna liczyc jak zawsze Jak kto ma jeszcze jakies > przemyslenia, to prosze. Zwlaszcza jesli wymysli jak tyle forsy nie wydawac kup tak jak pisales kolo pasowe dayco. w moim dayco (kupilem oryginal po znizkach) byly nowe sruby. kolo z wygladu i budowy jest inne niz starsze ale ma taki sam wymiar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemax Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Za wczesnie sie cieszylem Przy okazji wymiany oleju okazalo sie ze pasek klinowy jest poszarpany. Po wymianie paska - ze kolo alternatora jest przesuniete o 1 rowek. Po zdjeciu kola - ze jest nieco inne niz oryginalne i lezy w ciut innej pozycji. Kolo kupilem w sklepie ktory sie specjalizuje we fiatach, poslugujac sie numerem czesci danym przez ASO. Panowie w ASO kolko zalozyli i wszystko smigalo, poki mialem (zalozony wczesniej przez innych magikow) pasek 5PK. Po zalozeniu katalogowego 6PK sprawa sie rypla Obecnie panowie w ASO kombinuja, ale cos czuje ze skonczy sie na wymianie kola altka noch ein mall, tym razem na czesc asowska. No k... rece opadaja. Nie z powodu auta, tylko fachowej obslugi. Oczywiscie po miesiacu nie mam juz ani kartki z numerkami z ASO, ani starego kola do porownania, mam tylko lekki wk...w na fachowcow wszelkiej masci. Jak ktos ma jakis pomysl, to prosze sie nie krepowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemax Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 BTW Jesli ktos moglby mi podac jaki numer ma kolo alternatora do MW JTD 110, wyprodukowanej w 2001 r. bede wdzieczny.Interesuje mnie zarowno nr oryginalu jak i zamiennika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemax Napisano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Happy end (miejmy nadzieje) Oryginalne kolo altka mialo podkladke, wiec dali ja do nowego tez, ale wtedy nowe kolko wystawalo za bardzo. Wyjeli i gra muzyka. Narobili sie troche bo ponoc u mnie trzeba kupe gratow zdemontowac, zeby sie do altka dostac. Mieli tyle przyzwoitosci, ze uznali reklamacje, wiec wybulilem im tylko 65 zl za pasek. Moglem sie upierac, ale wole miec ASO zaprzyjaznione A przewidujaco zaczalem juz czytac, czy Policja pomoze mi odebrac auto zatrzymane przez warsztat jako gwarancje zaplaty za usluge Ufff... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.