Skocz do zawartości

Wymiana koła pasowego?którego.


tbs1

Rekomendowane odpowiedzi

Przebieg-220000+a objawy:rano po odpaleniu 'tłucze' się metalicznie dłuższy czas,odpalany na rozgrzanym silniku tylko chwilkę.Tak czy siak szczególnie na niskich obrotach,jak podniosę obroty to cichnie.Po włączeniu klimy znowu słychać.

Koło pasowe wałka wymienię raczej bez problemu-pasek wymieniłem w zeszłym roku.Jak ma się sprawa z wymianą koła w alternatorze-trzeba alternator wyciągać?Czy jest w altku jakieś sprzęgiełko?

Za dwa dni wracam-myślicie że wytrzyma jeszcze 300km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ma się sprawa z

> wymianą koła w alternatorze-trzeba alternator wyciągać?Czy jest w altku jakieś sprzęgiełko?

> Za dwa dni wracam-myślicie że wytrzyma jeszcze 300km?

Jak kończy się koło to wytrzyma ok.gif

Altek niestety trzeba ściągnąć, trzyma się na dwóch śrubach, nie robiłem tego, ale nie wiem czy nie trzeba wyciągać półośki z kielicha aby mieć więcej miejsca niewiem.gif

Może jeszcze być napinacz automatyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob testa , odpalasz zimnulca i obciazaj wspomaganiem krecac na postoju , lub trzymajac guzik szyb wiadomo jak wink.gif Jak bedzie cichlo to masz to co ja ,czyli zapewne cos do altka .

Na jutubie sa filmiki i widac taka rolke (chyba gumowo-metalowa) ,i jak tam widac potrafi sie bujac na gumie (pewnie rodzaj amortyzacji paska) i chyba to brzeczy , lub sprzegielko altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://e-autoparts.pl/alternator-sprzegl...3fb8feebccaf642

Niestety, gdybym wiedział co hałasuje to już dawno cieszyłbym się błogą ciszą :D hehe.gif

U mnie coś strzelało, potem szarpało, dzwoniło i jeszcze pare innych dźwięcznych określeń.

Wymieniłem po kolei napinacz autom. koło na wale i zipa dumna facepalm%5B1%5D.gif

Pozostaje w takim razie te nieszczęsne koło od alternatora, póki co teraz tego nie robę bo strzelać przestało ale zapewne wróci to wcześniej czy później i się za to zabiorę.

Tak to takie właśnie koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrob testa , odpalasz zimnulca i obciazaj wspomaganiem krecac na postoju , lub trzymajac guzik szyb

> wiadomo jak Jak bedzie cichlo to masz to co ja ,czyli zapewne cos do altka .

Odpaliłem- jak ciągnę za kierownicę/opuszczam szybę to robi się jeszcze trochę głośniej.Patrząc z góry nic raczej nie widać-'latania' ,podskakiwania,za to te 'terkotanie' jest angryfire.gif Za raz pojadę na kanał,zdejmę pasek i pomacam -może nic się nie rozpadnie a wyczuję jakieś luzy.

No właśnie-nawet jak odpalam na ciepłym silniku i po chwili robi się ciszej(pomaga podniesienie obrotów) ,to po włączeniu klimy robi się znowu głośno.

10.56 Na kole pasowym widać że się guma 'wyżyna' z pomiędzy metalowych elementów i ma luz-koło,luzik mają koła klimy i oleju,brak luzów na rolkach i kole altka.Wymienię pasowe-największe ryzyko powikłań i zobaczę.

15.23 Zdjęte koło zabrałem do inter cars -na wszelki- tam mieli mieć oryginał fiata za 400 od ręki -wszędzie gdzie dzwoniłem najwcześniej na poniedziałek a w niedzielę ruszam.Okazało się że to nie to samo-iby nr.eper się zgadzał,ale naocznie nie pasowało.Mieli za 4 i pół stówki noname i od ręki za 490 corteco.Pasował na wygląd.Dobrze że na firmę brata to choć wat odda bo koszt straszny.Trzeba też pytać bo niektórzy sprzedawcy chcą opylać koło do auta bez klimy.Teraz najważniejsze - jest spokój ! 8km przebiegu.Wszystkie opisane objawy jakby ktoś szukał pasują.Mało tego wcześniej zdarzały się jakieś sporadyczne dzwonienia,a raz zimą przez minutę to jakby talerze metalowe tarły.Zniknął też dźwięk słyszalny przeze mnie z rok-cichutkie tykanie na wolnych obrotach.

Jest spokój yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koło pasowe rozrządu w/g eper 55190424 .W moim wypadku pozmianowe koło oryginalne różniło się,a

> pasował zamiennik.

Nie jest to koło pasowe rozrządu, tylko koło pasowe napędzające na napędzie urządzeń pomocniczych. W jaki sposób różniło się w Twoim wypadku te koło ? Okolice 500 zł za takie koło to zdecydowanie za dużo, standardowa cena to max. 300 zł.

Najlepsze koła tego typu robi DAYCO i CORTECO. Febi też jest bardzo dobre.

Na "oko" smile.gif np. FEBI pasować nie będzie, bo nie dość że dostarczane jest z o wiele krótszymi śrubami, to jeszcze część środkowa jest w 95% pusta ( obrazek w załączniku )

Jako że złącznik AK nie działa tutaj fotki:

KOŁO PASOWE FEBI

KOŁO PASOWE ORYGINALNE FIAT ( DAYCO )

27822.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za literówkę ,wiadomo mniej więcej o jakie koło chodzi,w/g eper 'koło pasowe napędzające' .

Moje koło różniło się od pozmianowego oryginału tym że było puste w środku ,ale i wypukła część była mocniej niż u mnie-wystarczyło położyć na blacie biurka,Sam sprzedający (inter cars) twierdził że różnica w wysokości powierzchni wielorowkowej odsuwała by pasek od auta-około 0,4 cm.Jak napisałem kupiłem corteco bo ta firma jest ok a cena 490-cóż to jedyny pasek dostępny od ręki w sobotę po południu,a dziś jadę na drugą część urlopu którego nie chcę zmarnować czekając na przesyłkę.

A dodatkowo napiszę że ani w zamienniku oryginału-otwierany przy mnie ,ani w corteco nie było śrub i przykręciłem na swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z IC chcieli pewnie dobrze, ale gdyby ruszyli głowami dobrali by Ci najtańszy zamiennik pasujący na 100% do Twojego samochodu. Katalog IC po wybraniu modelu pojazdu prezentuje pasujące części, jeśli jest ich tam więcej i pojawiają się niejasności konieczne jest odwiedzenie katalogu producenta i sprawdzenie która część będzie pasująca i tak:

FIRMA i NUMER CZĘŚCI

CORTECO: 80001032

FEBI: 27822

DAYCO: DPV1046

FEBI, DAYCO, AUTLOG, RUVILLE, SASIC, SNR stosują pustkę w środku jeśli chodzi o oś koła, wewnętrzna część jest właśnie wypukła i nie ma to żadnego negatywnego wpływu na pracę mechanizmu. Oś jest pokryta idealnie i wycentrowana. A że FIAT stosuje DAYCO na pierwszy montaż nowe pozmianowe oryginalne koło też będzie puste w środku.

Pamiętać należy że koła te z uwagi na fakt wysprzęglenia należy montować wg. oznaczeń na wale i kole.

Tuż obok otworów śrub na kole są dwie malutkie wypustki które muszą pokryć się z wyżłobieniami na wale napędzającym, kierunek w który koło ma być skierowane oznacza mała dziurka na kole, która musi wejść w wypustkę na wale smile.gif

Sprzedać człowiekowi koło za 500 zł w hurtowni na dodatek... paranoja. Oni biorą ceny z kosmosu, wszelkie prezentowane ceny w katalogach ogólnodostępnych są wyższe o 30% bo tyle upustu dostają na start sklepy motoryzacyjne.

Dla przykładu moje koło które kupiłem w sklepie za 260 zł, w InterCarsie kosztuje 523 zł icon_eek.gif

Katalogi On-Line:

CORTECO: KLIK

DAYCO: KLIK

FEBI: KLIK

old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Witam, przystąpiłem do wymiany koła pasowego. Utknąłem na elemencie pod tytułem poluzowanie paska smile.gif) podwiedzcie mi proszę w jaki sposób mam to zrobić. Przeczytałem manual od alfy ale mam wrażenie jakby u mnie nie było tego elementu którym poluźnia się pasek. Wrzucam fotki i mam nadzieję, że ktoś poświęci swój czas i mi udzieli pomocy.

4a4934e71fcb953dm.jpg

d75697a23e6ce747m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> ....A że FIAT stosuje DAYCO na pierwszy montaż nowe

> pozmianowe oryginalne koło też będzie puste w środku.

takie pytanie: czy może być prawdą, że są aso może zaproponować oryginalne "lepsze, wzmocnione" koło pasowe wału? ...

czy też olać kupić np. corteco...?

jakiego rzędu wydatek jest rozsądny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie pytanie: czy może być prawdą, że są aso może zaproponować oryginalne "lepsze, wzmocnione"

> koło pasowe wału? ...

> czy też olać kupić np. corteco...?

> jakiego rzędu wydatek jest rozsądny...

może zaproponować i z pewnością to zrobi bo nie wydaje mi się żeby aso sprzedawało części wycofane z produkcji, wszystkie po zmianowe są wzmocnione. A jeśli chodzi o wydatek to np. tu link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkie po zmianowe są wzmocnione. A jeśli chodzi o wydatek to np. tu link

....wielkie dzięki, jak ja tego nie znalazłem... confused.gif...domyślałem się, że to dayco..ale w aso cena "odrobinę" wyzsza...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

wg nr epera 71747797, to występuje on w silnikach 1.9: 80, 100, 115, 140, 126 (depot FRA), 136 (depot BE)

Oczywiście po nr VIN należałoby sprawdzić cze to właściwy nr dla Twojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.