Skocz do zawartości

cisnienie paliwa na listwie wtryskowej...


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

..mechanik zmierzył mi dziś ciśnienie na listwie wtryskowej (podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, taki bączek):

z zapiętym do regulatora wężykiem podciśnienia - 4,2bar

z odpiętym wężykiem - 3,7bar

Autodata podaje dla silnika M30B30 BMW ciśnienie z zakresu 2,94-3,06... czyli mam wnioskować że regulator do wymiany (nie cieknie ani nie śmierdzi)?

od początku jak kupiłem auto czasami na ciepłym silniku na benzynie borykam się z problemem że trzeba pokręcić ze 3-4s żeby zapalił - tak jakby go przylewało... czyżbym znalazł przyczynę??? Czy wtryskiwacze mogą "za dużo" puszczać jak ciśnienie jest za wysokie? zlosnik.gif

Dodam że potwierdzałby to pomiar z analizatora spalin na benzynie, jest za bogato, na gazie idealnie, sonda lambda sprawdzona i działa OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy wtryskiwacze mogą "za dużo" puszczać jak ciśnienie jest za wysokie?

Oczywiscie, ze moga. Przeciez otwieraja sie na dany czas wiec jesli cisnienie w instalacji jest wieksze niz zalozone to przepuszcza wiecej paliwa. Zreszta zwiekszenie cisnienia aftermarketowym regulatorem jest najtanszym sposobem na wzbogacenie mieszanki przy jakis lekkich modyfikacjach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większościach przypadku ciśnienie na magistrali jest od 2,5 do 3 Bar .... Im większe ciśnienie tym więcej paliwa sie przeleje w tym samej jednosce czasu więc sick.gif ale jednocześnie wtryskiwacz lepiej to rozpyli więc smile.gif komputer i tak po pewnym czasie ograniczy czas otwarcia zmniejszając dawkę paliwa - korekcja wtrysku .... na pewno komputer pokładowy w takim przypadku powinien pokazać, że auto mniej spala niż zeczywiście spaliło...

Ale faktycznie podczas odpalania może zalewać świece....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie, ze moga. Przeciez otwieraja sie na dany czas wiec jesli cisnienie w instalacji jest

> wieksze niz zalozone to przepuszcza wiecej paliwa. Zreszta zwiekszenie cisnienia

> aftermarketowym regulatorem jest najtanszym sposobem na wzbogacenie mieszanki przy jakis

> lekkich modyfikacjach

zastanawiam się czy to nie może być też wina przytkanego POWROTU do baku hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.