notebuk1 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Dobry, czy da się wymienić te gumki bez rozbierania zacisków na drobne (czyli demontaż tłoka, itd)? W sb przy wymianie klocków zauważyłem że w jednym zacisku ta zewnętrzna harmonijka ochronna jest sfatygowana i popękana (aczkolwiek jeszcze się trzyma kupy). Zestaw da się kupić za 25zł. Natomiast nie chce mi się babrać w hydrolu, odpowietrzać. Może ktoś ma jakieś doświadczenie i podpowie czy jest taka opcja? Dzięki i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Moim zdaniem nie ma takiej opcji. Tym bardziej że przed założeniem nowych gumek warto wszystko wyczyścić - syfu Ci tam dostatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 wymienić sie nie da bez zdjęcia tłoczka.... ale możesz założyć nową gumkę na tłoczek i jakoś przykleić do starej.... Osobiście odradzam... bo to nie bedzie ani szczelne a roboty i tak wiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > wymienić sie nie da bez zdjęcia tłoczka.... nic, zatem przyjdzie mi się babrać w hydrolu;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2011 > Moim zdaniem nie ma takiej opcji. Tym bardziej że przed założeniem nowych gumek warto wszystko > wyczyścić - syfu Ci tam dostatek. Mieszek wymieniony. Da się to zrobić bez konieczności demontażu calego zacisku. Nawet byłoby to niewskazane, chyba że ktoś ma tłok zapieczony i chce go wymienić lub jego uszczelkę. Należy wkręcić do końca tłok - no prawie do końca. Wtedy można bez obaw zdemnotować starą osłonkę gumową, wydłubujac ją wkrętakiem. Zewnętrzna jej część ma w środku zawulkanizowany stalowy drut, który służy jako pierścień rozprężny stąd trzeba podważyć cienkim wkrętakiem. Po jej usunięciu widać jedynie wciśnięty tłok popychacz klocka. Wszystko należy porządnie wyczyścić i wydmuchać. Potem należy sobie tłok nieco wysunąć (ok.1cm) i nasmarować smarem do hamulców gruba wartswą. Mieszek ochronny też natłuścić założyć go na popychacz klocka. Zewnętrzną wargę lekko ułożyć w obudowie cylindra i wtłoczyć kawałkiem (~5 cm)kanlizacyjnej rury PCV o sr. 50mm do oporu(odradzam stosowanie do wciskania tej osłony wkrętaka, jeden nieopatrzny ruch i osłona może zostać przecięta). Sprawdzić czy osłona się ułożyła prawidłowo i po temacie. Czasochłonność około 30 min łacznie z demontażem koła i odkręceniem zacisku. Koszt 26zł - tyle kosztuje reperatura zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 3 Września 2011 Udostępnij Napisano 3 Września 2011 > Mieszek wymieniony. Da się to zrobić bez konieczności demontażu calego zacisku. W pełni potwierdzam tą możliwość - jakieś 2 m-ce temu robiłem to samo z jednej strony przy okazji wymiany klocków i tarcz . > Czasochłonność około 30 min łacznie z demontażem koła i odkręceniem zacisku. Mnie zeszło trochę dłużej , ale nie dysponowałem wtedy jeszcze Twoim opisem > Koszt 26zł - tyle kosztuje reperatura zacisku. Coś koło tego - zestaw naprawczy firmy Autofren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz35 Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Również potwierdzam w zaciski przednim jakrówniez tylnym da się wymienić wszystkie "gumki" bez jedo całkowitego demontażu oprócz jednej czyli uszczelki tłoczka która -aby tą uszczelke nalezy zdemontowac (wyciągnąc) tłoczek z zacisku wyjąć starą uszczekle (gumowy piescień o przekroju kwadatowym) włożyc nową uszczelke w frez w ściance zacisku i zamontować tłoczek. bardzo pomaga posmarowanie smarem do tłoczków (przeżroczystym silikonowym). Bardzo często uszczelka tłoczka zacisku jest mylona z osłonką (mieszkiem) ta gumka pełni role ochronna przed brudem i kurzem ale jeżeli jest wyciek z zacisku to tylok wymiana tej "gumki" nic nie da. PS Warto wymieniać przy okazji wymiany klocków komplet "gumek" czyli własnie mieszek na tłoczku, mieszki na prowadnicach zacisku oraz gumki na prowadnicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2011 > PS Warto wymieniać przy okazji wymiany klocków komplet "gumek" czyli własnie mieszek na tłoczku, > mieszki na prowadnicach zacisku oraz gumki na prowadnicach. Słuszna uwaga, a jak nie wymieniać, to chociażby sprawdzać ich stan i wymieniać przy najdrobniejszej nawet wadzie. Każde, nawet najdrobniejsze pęknięcie spowoduje dostawanie się pyłu i wody a to na 100% spowoduje zatarcie się tłoka i zablokowanie zacisku na tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Września 2011 Udostępnij Napisano 17 Września 2011 No proszę a jednak sie da Ja wymieniałem uszczelnienia na tłoczku razem z gumką i lekko papierem wodnym musiałem oczyścić tłoczek - spolerować bo gumka mi pękła i ruda zaczęła sie wdzierać.... Ale lepiej profilaktycznie po 7 latach to wymienić bo guma wieczna nie jest lub przynajmniej zapryskać silikonem w sprayu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.