GoLLaB Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 Witam ponownie, Planuję w końcu naprawić klamkę bagażnika, gdyż o ile ja już się przyzwyczaiłem, że należy klamkę przywrócić do pierwotnej postaci, to inni bardziej przypadkowi użytkownicy samochodu nie mogą i trzaskają klapą, gdy klamka jeszcze nie odskoczyła (pozostaje w pozycji gdy zamek puszcza i można otworzyć klapę). Planuje zatem zająć się tym uciążliwym defektem, pytanie tylko, co mogło się stać. Nie oglądając tego fantu przypuszczam, że mogła pójść jakaś sprężyna. Przygotowany już jestem do zakupu nowej klamki, ale chciałem się dowiedzieć, czy to może być coś jeszcze? Np. jakaś linka albo inna pierdoła? Żeby niepotrzebnie nie kupować klamki. Będę mieć dostęp do garażu w przyszłym tygodniu, zatem chciałbym skorzystać i porobić co trzeba, jednak teraz nie mam gdzie tego wszystkiego porozbierać, aby coś ocenić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 U mnie w kombi też nie wraca do końca. Trzeba paluchem popchnąć żeby "odskoczyła" i pozwoliła na zamknięcie klapy. Moim zdaniem coś tam po prostu przyrdzewiało i porządne czyszczenie i smarowanie by pomogło. Ale na razie mi się nie chce tego ruszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoLLaB Napisano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > U mnie w kombi też nie wraca do końca. Trzeba paluchem popchnąć żeby "odskoczyła" i pozwoliła na > zamknięcie klapy. Moim zdaniem coś tam po prostu przyrdzewiało i porządne czyszczenie i > smarowanie by pomogło. Ale na razie mi się nie chce tego ruszać Mi tak szczerze to też nie :D Ale i tak jeszcze muszę popatrzeć co się dzieje w zamku od klapy bo jest zwarcie i nie mam światełka w bagażniku (jest odpięte bo bezpiecznik wywalało) - muszę drzwi otworzyć, aby mieć swiatło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaleX Napisano 8 Września 2011 Udostępnij Napisano 8 Września 2011 mam to samo, smarowałem wd40 , ale niewiele to dało. Ciekawe , że jak jest ciepło to chodzi ciężko , a jak chłodniej to lżej. Daj znać jak naprawisz co to było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktoria84 Napisano 8 Września 2011 Udostępnij Napisano 8 Września 2011 > mam to samo, smarowałem wd40 , ale niewiele to dało. Ciekawe , że jak jest ciepło to chodzi ciężko > , a jak chłodniej to lżej. Daj znać jak naprawisz co to było. U mojej żony też był ten sam problem gdy rozebrałem to okazało się że jest tam sprężyna która była zardzewiała i klamka nie odbijała. Klamka jest do wymiany i trzeba kupic w ASO . Cena tylko 38 zł i 20 minut robocizny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Września 2011 Udostępnij Napisano 8 Września 2011 > Cena tylko 38 zł i 20 minut robocizny. Jak na ASO to tanio, w Potaku jest za 30 zł (do kombi 28 zł) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoLLaB Napisano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2011 > Jak na ASO to tanio, w Potaku jest za 30 zł (do kombi 28 zł) No i także ja już jestem szczęśliwym posiadaczem nowej klamki z POTAKa. Klamka założona, trwało to dosłownie jak już wspomniał kolega john246 20 min. Starej klamki raczej nie ma szans rozruszać, była strasznie skorodowana. Mam wrażenie, że tam na łączeniu tego plastiku z klapą (tam gdzie bębenek, klamka, lampki rejestracji itp) podcieka woda i ona leje się też przez klamkę. Być może to jest powodem, że tak łatwo koroduje. Dodatkowo miałem problem z krańcówką w zamku bagażnika (robiło się zwarcie i dopiero po rozłączeniu zamka przeszło). Dzisiaj wyciągnąłem zamek, wydaje mi się, że może dostawała się tam gdzieś woda (jak ściekało poniżej klamki) i wlewało się do krańcówki. Po wyciągnięciu zamka też uszczelniłem krańcówkę (zalałem tę plastikową "puszeczkę" w zamku silikonem). Nie wiem, czy to coś da, gdyż prawdopodobnie jest tam typowa krańcówka rozwierająca masę, więc raczej ciężko tam o zwarcie do masy... (ale zobaczymy). Generalnie w samej klamce zrobiłem coś jak "gumowy daszek", który podkleiłem nad sprężyną, wykorzystałem gumową rękawiczkę, nie napinając gumy podczas przyklejenia. Wygląda to średnio jak podniesiemy klapę, bo widać kawałek gumowej rękawiczki na wysokości wzroku, jednak jak miało by to pomóc to nie zależy mi na wyglądzie, bo przy zamkniętej klapie nic nie widać Później wrzucę fotki, jak to rozwiązałem, być może pomysł był dobry Jakby ktoś był zainteresowany moim modem, to pokazuje zdjęcie, co właściwie zrobiłem Prosto i miejmy nadzieję, skutecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.