Skocz do zawartości

Zmiana ilość RPM przy przełączeniu na GAZ.


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam u siebie instalację AL600, przełącza mi się na GAZ dopiero po osiągnięciu 2500 obrotów. I moje pytanie czy i jak mogę zmienić właśnie ten próg przełączenia np. do 2000 obrotów??

Przełącznik jaki posiadam to:

285341415-w%B3acznik.jpg

I zastanawiam się do czego jest ten potencjometr po prawej stronie? Czy to czasem nie on steruje właśnie tym progiem obrotów?

285341415-potencjometr.jpg

Za wszelkie info wielkie dzięki.

PZDR VEN

post-53807-14352514137784_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I zastanawiam się do czego jest ten potencjometr po prawej stronie? Czy to czasem nie on steruje

> właśnie tym progiem obrotów?

to zdaje się jest regulacja TPS na obrotach jałowych

powinna być gdzieś dioda, której gaśnięcie/zapalanie ustawia się na wolnych obrotach tymże potencjometrem

a próg przełączania - nie wiem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zdaje się jest regulacja TPS na obrotach jałowych

> powinna być gdzieś dioda, której gaśnięcie/zapalanie ustawia się na wolnych obrotach tymże

> potencjometrem

NIe nie to nie to, to o czym mówisz to jest to:

285155200-Zdj%EAcie030.jpg

Zresztą nie wiem dlaczego nie posiadam tej diody hmm.gif

Ten potencjometr jest na przełączniku gazu w kabinie.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie do tego:)

20.GIFok.gif

Dzieki wielkie, jutro się pobawie i zdam relacje co i jak.

Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie regenerowałem sobie reduktor Tomaseto AT07, postanowiłem go pomalować, bo jakoś zawsze mi korodował pod maską. Po oczyszczeniu i zerwaniu wszelkich naklejek napotkałem się na dwa otwory na obudowie:

285341702-reduktor.jpg

ten na środku był pod naklejką a ten mniejszy był drożny cały czas.

Moje pytania:

- czy lepiej aby te otwory były zaklejone czy może jednak drożne?

post-53807-14352514139885_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIe nie to nie to, to o czym mówisz to jest to:

oczywiście, masz rację, przeoczyłem pierwszą fotkę, a z drugiej - nie wiem czemu - wywnioskowałem, że to centralka :-)

> Zresztą nie wiem dlaczego nie posiadam tej diody

> Ten potencjometr jest na przełączniku gazu w kabinie.

w takim razie to będzie regulacja progu - tak samo miałem w przełączniku od STAG-2L ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tylko wysokosc obrotow mozna zmienic,bo opcji,zeby zmienic prog przelacznia z wzastajacych na

> opadajace nie ma?

W sensie takim, że auto przełączy się na gaz tylko w przypadku dodawania gazu czyli obroty idą do góry a nie, że obroty spadają i dopiero przy pewnej ustawionej wartości (przykladowo 2000 rpm) się przełączy??

Teraz mam tak, aby przełączyć na LPG to muszę dodać gazu aż do 2500 rpm, a chciałbym aby dodając gaz przełączył mi się na LPG przy 2000 rpm. - da się??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sensie takim, że auto przełączy się na gaz tylko w przypadku dodawania gazu czyli obroty idą do

góry

Tak jest teraz

> a nie, że obroty spadają i dopiero przy pewnej ustawionej wartości (przykladowo 2000 rpm)

> się przełączy??

No wlasnie tak bym wolal.Tzn samochod nalezdy do mojej mulher.gif i taka opcja wyeliminowaaaby szarpniecie przy przelaczeniu w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>taka opcja wyeliminowaaaby szarpniecie

> przy przelaczeniu w czasie jazdy.

Jakiś czas temu tutaj na kąciku gazowym odebrałem korepetycje w regulowaniu mojej instalacji gazowe.

Zaopatrzyłem się w czujnik sondy lambda i sobie ustawiłem, ale wpierw wymieniłem świece, przewody WN, filtr powietrza i filtr gazu, w tej chwili przy przełączaniu na LPG podczas jazdy nie ma szarpania, a i osiągi samochodu praktycznie takie samo jak na NoPb.

Jeżeli chodzi o spalanie to w mieście LPG spala więcej o 1 litr niż NoPb, w trasie jest to różnica praktycznie mniejsza niż 0,5 litra.

W tej chwili spalanie w mieście LPG: 8,5 - 9

spalanie w trasie: 7,5 maks.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic za darmo:

- przełączanie przy wzrastających obrotach -> ryzyko szarpnięcia (przyhamowania silnikiem)

- przełaczanie przy opadających obrotach -> ryzyko zgaśnięcia silnika (bo zwykle przełacza się, gdy masz luz, np. podczas zmiany biegu)

Jesli występują ww. niekorzystne zjawiska, należy prawidłowo ustawić w emulatorze wtryskiwacza(y) czas nakładania się paliw. Jesli jest ustawiony dobrze to nawet nie poczujesz, kiedy nastąpiło przełączenie.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.