vendorr Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Witam, posiadam u siebie instalację AL600, przełącza mi się na GAZ dopiero po osiągnięciu 2500 obrotów. I moje pytanie czy i jak mogę zmienić właśnie ten próg przełączenia np. do 2000 obrotów?? Przełącznik jaki posiadam to: I zastanawiam się do czego jest ten potencjometr po prawej stronie? Czy to czasem nie on steruje właśnie tym progiem obrotów? Za wszelkie info wielkie dzięki. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > I zastanawiam się do czego jest ten potencjometr po prawej stronie? Czy to czasem nie on steruje > właśnie tym progiem obrotów? to zdaje się jest regulacja TPS na obrotach jałowych powinna być gdzieś dioda, której gaśnięcie/zapalanie ustawia się na wolnych obrotach tymże potencjometrem a próg przełączania - nie wiem ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > to zdaje się jest regulacja TPS na obrotach jałowych > powinna być gdzieś dioda, której gaśnięcie/zapalanie ustawia się na wolnych obrotach tymże > potencjometrem NIe nie to nie to, to o czym mówisz to jest to: Zresztą nie wiem dlaczego nie posiadam tej diody Ten potencjometr jest na przełączniku gazu w kabinie. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > I zastanawiam się do czego jest ten potencjometr po prawej stronie? Czy to czasem nie on steruje > właśnie tym progiem obrotów? właśnie do tego:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > właśnie do tego:) Dzieki wielkie, jutro się pobawie i zdam relacje co i jak. Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie regenerowałem sobie reduktor Tomaseto AT07, postanowiłem go pomalować, bo jakoś zawsze mi korodował pod maską. Po oczyszczeniu i zerwaniu wszelkich naklejek napotkałem się na dwa otwory na obudowie: ten na środku był pod naklejką a ten mniejszy był drożny cały czas. Moje pytania: - czy lepiej aby te otwory były zaklejone czy może jednak drożne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > NIe nie to nie to, to o czym mówisz to jest to: oczywiście, masz rację, przeoczyłem pierwszą fotkę, a z drugiej - nie wiem czemu - wywnioskowałem, że to centralka :-) > Zresztą nie wiem dlaczego nie posiadam tej diody > Ten potencjometr jest na przełączniku gazu w kabinie. w takim razie to będzie regulacja progu - tak samo miałem w przełączniku od STAG-2L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > w takim razie to będzie regulacja progu - tak samo miałem w przełączniku od STAG-2L Dzięki za potwierdzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 > w takim razie to będzie regulacja progu - tak samo miałem w przełączniku od STAG-2L ale tylko wysokosc obrotow mozna zmienic,bo opcji,zeby zmienic prog przelacznia z wzastajacych na opadajace nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2011 > ale tylko wysokosc obrotow mozna zmienic,bo opcji,zeby zmienic prog przelacznia z wzastajacych na > opadajace nie ma? W sensie takim, że auto przełączy się na gaz tylko w przypadku dodawania gazu czyli obroty idą do góry a nie, że obroty spadają i dopiero przy pewnej ustawionej wartości (przykladowo 2000 rpm) się przełączy?? Teraz mam tak, aby przełączyć na LPG to muszę dodać gazu aż do 2500 rpm, a chciałbym aby dodając gaz przełączył mi się na LPG przy 2000 rpm. - da się?? PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 > W sensie takim, że auto przełączy się na gaz tylko w przypadku dodawania gazu czyli obroty idą do góry Tak jest teraz > a nie, że obroty spadają i dopiero przy pewnej ustawionej wartości (przykladowo 2000 rpm) > się przełączy?? No wlasnie tak bym wolal.Tzn samochod nalezdy do mojej i taka opcja wyeliminowaaaby szarpniecie przy przelaczeniu w czasie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2011 >taka opcja wyeliminowaaaby szarpniecie > przy przelaczeniu w czasie jazdy. Jakiś czas temu tutaj na kąciku gazowym odebrałem korepetycje w regulowaniu mojej instalacji gazowe. Zaopatrzyłem się w czujnik sondy lambda i sobie ustawiłem, ale wpierw wymieniłem świece, przewody WN, filtr powietrza i filtr gazu, w tej chwili przy przełączaniu na LPG podczas jazdy nie ma szarpania, a i osiągi samochodu praktycznie takie samo jak na NoPb. Jeżeli chodzi o spalanie to w mieście LPG spala więcej o 1 litr niż NoPb, w trasie jest to różnica praktycznie mniejsza niż 0,5 litra. W tej chwili spalanie w mieście LPG: 8,5 - 9 spalanie w trasie: 7,5 maks. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 > ale tylko wysokosc obrotow mozna zmienic,bo opcji,zeby zmienic prog przelacznia z wzastajacych na > opadajace nie ma? raczej nie, przynajmniej w przełączniku STAG-W (czyli od sterownika STAG-2L) nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Nie ma nic za darmo: - przełączanie przy wzrastających obrotach -> ryzyko szarpnięcia (przyhamowania silnikiem) - przełaczanie przy opadających obrotach -> ryzyko zgaśnięcia silnika (bo zwykle przełacza się, gdy masz luz, np. podczas zmiany biegu) Jesli występują ww. niekorzystne zjawiska, należy prawidłowo ustawić w emulatorze wtryskiwacza(y) czas nakładania się paliw. Jesli jest ustawiony dobrze to nawet nie poczujesz, kiedy nastąpiło przełączenie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.