Skocz do zawartości

żółte tablice...za i przeciw!


Rekomendowane odpowiedzi

Tak chodzi mi po głowie rejestracji MZ na żółty kwit. W sumie będzie mnie to kosztować ok 500zł. I pytanie do Was, starać się o to czy nie?

jedni mi mówią, że jak ktoś mi ukradnie, albo zniszczy to będę ciągany po sądach za zniszczenie dziedzictwa sztuki.

Z drugiej jednak strony, nie będę musiał mieć ciągłości oc i przegląd bezterminowy, a przy tylu sprzętach co mam to jakaś oszczędność...co tu robić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO zalety to:

- brak ciągłości ubezpieczenia

- w przypadku kolizji w ruchu, nie z Twojej winy, masz szansę dostać jakieś pieniądze... za pojazd 20 czy 30 letni bez znaczenia jaki na zwykłych blachach - wg wartości ubezpieczyciela dostaniesz na waciki

- lans zlosnik.gif

Minusy to:

- koszt (rzeczoznawca głównie, bo białą kartę można samemu sporządzić)

- sporo załatwiania

- chyba może być problem, jak któregoś pięknego poranka dojdziesz do wniosku, że MZ można przerobić na cross zlosnik.gif (mam nadzieję, że nie przyjdzie Ci to do głowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie odpowiedzieć na jedno pytanie: Czy te żółte blachy mają być li tylko dla oszczędności czy też chcesz je dlatego, że motor jest zabytkiem i chcesz, żeby przetrwał długie lata w możliwie najlepszym stanie? Bo jeśli tylko dla oszczędności, to odpuść sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak chodzi mi po głowie rejestracji MZ na żółty kwit. W sumie będzie mnie to kosztować ok 500zł. I

> pytanie do Was, starać się o to czy nie?

> jedni mi mówią, że jak ktoś mi ukradnie, albo zniszczy to będę ciągany po sądach za zniszczenie

jak Ci ktoś ukradnie albo zdewastuje to czemu masz TY odpowiadać?

Zparszam do tego artykułu. KLIK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak Ci ktoś ukradnie albo zdewastuje to czemu masz TY odpowiadać?

> Zparszam do tego artykułu. KLIK!

Czytałem smile.gif

jest jakaś ustawa, która pociąga Cie do odpowiedzialności za zniszczenie dziedzictwa kultury. (nie wiem dokładnie tak tylko słyszałem)

nie no chcę aby pojazd przetrwał długie lata, a oszczędności to tylko taki plusik smile.gif

Kurka sam nie wiem... lans niby jest...ale mz już nie będzie tak do końca moja...tylko częściowo również państwowa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak biała kartę zrobisz to po co rzeczoznawca? Ja go nawet na oczy nie widziałem

> Poza tym wszystko idzie załatwić korespondencyjnie poza przeglądem i rejestracją.

Nie wiedziałem, że się tak da ok.gifwink.gif

EDIT:

To jeżeli białą kartę zrobi się samodzielnie (a wiem, że się da) to jakie są koszta całej operacji na żółte blachy? Może bym Wieśce takie założył? hmm.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraków , opcja bez rzeczoznawcy u nas nie przejdzie więc jemu zleca się wykonanie białej karty !!!

koszty z tym związane to 700zł -rzeczoznawca

5.50zł - wpis do ewidencji

200-250 - koszt przeglądu niestety w necie rozbieżne są informacje na ten temat

200zł - koszt rejestracji

przebrnąłem narazie przez punkt pierwszy więc jak wygląda to praktyce dalej pokaże kolejny tydzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kraków , opcja bez rzeczoznawcy u nas nie przejdzie więc jemu zleca się wykonanie białej karty !!!

> koszty z tym związane to 700zł -rzeczoznawca

To Was w bambulca robią... Nie ma wymogu by rzeczoznawca robił biała kartę.

Nie pamiętam już jak to jest sformułowane ale jest zapis w rodzaju: dobrze by było żeby rzeczoznawca sporządził biała karte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To Was w bambulca robią... Nie ma wymogu by rzeczoznawca robił biała kartę.

> Nie pamiętam już jak to jest sformułowane ale jest zapis w rodzaju: dobrze by było żeby

> rzeczoznawca sporządził biała karte.

Teraz coś się zmieniło chyba w przepisach, znajomy właśnie robi żółte blachy na ściągnientego Buicka i podobno rzeczoznawca jest potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na w zasadzie wszystkie pytania jak juz zreszta jeden kolega podlinkował odpowiedzi znajdziecie tu:

Rejestracja pojazdu zabytkowego część 1 - kryteria jakie musi spełniać pojazd

Rejestracja pojazdu zabytkowego część 2 - wady i zalety "żółtych tablic"

Rejestracja pojazdu zabytkowego część 3 - procedura, dokumenty, koszty

Szczególnie godna polecenia jest część trzecia w której jest to co najważniejsze czyli procedura i koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dzisiaj na OSKP i przegląd kosztuje według ITS 305zł

Tak naprawdę oni sami nie wiedzą ile. 305 to może cena z wypełnieniem formularza który zawiera sporo technicznych informacji. Ja to sam wypelnilem i zapłaciłem poniżej 200zl. W jednej OSKP facet chciał ode mnie biała kartę i opinię rzeczoznawcy hehe.gif wysmialem go i zrobiłem przegląd gdzie indziej bez żadnych papierów tylko z formularzem o którym wyżej wspomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.