wesol Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 Witam Takie pytanko i rozważanie. Mam C70 z silnikiem b52o4T4 czyli 2.0T 163 KM. Silnik z tzw. light turbo, czyli założenia turbina nie ma dawać mocy a polepszać elastyczność. Jako że jest mała powinna "budzić się" przy niskich obrotach, charakterystyka momentu 230 Nm przy 1850 obr też na to wskazuje. A więc auto powinno dobrze iść już od dołu. Mam racje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 > Witam Takie pytanko i rozważanie. Mam C70 z silnikiem b52o4T4 czyli 2.0T 163 KM. Silnik z tzw. > light turbo, czyli założenia turbina nie ma dawać mocy a polepszać elastyczność. Jako że jest > mała powinna "budzić się" przy niskich obrotach, charakterystyka momentu 230 Nm przy 1850 obr > też na to wskazuje. A więc auto powinno dobrze iść już od dołu. Mam racje? Dobrze isc to pojecie wzgledne. 230Nm na bude C70 to jakos wcale specjalnie duzo nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2011 > Dobrze isc to pojecie wzgledne. 230Nm na bude C70 to jakos wcale specjalnie duzo nie jest. Zgadzam się z Tobą że to nie dużo, także nie oczekuje wgniatania w fotel, chodzi mi o to że nie powinienem kręcić tego silnika do ponad 3,5 tyś by coś zaczynało się dziać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 > Zgadzam się z Tobą że to nie dużo, także nie oczekuje wgniatania w fotel, chodzi mi o to że nie > powinienem kręcić tego silnika do ponad 3,5 tyś by coś zaczynało się dziać. Wiesz, 230Nm przy 1800rpm to zaledwie okolice niecalych 60KM. A jesli przy 3.5k masz nawet te 200Nm (zalozmy, nie wiem jaka dokladnie jest charakterystyka tego silnika) to wowczas jest to juz prawie 100KM wiec wiadomo, ze bedzie jechal lepiej. Jesli jednak nie czujesz, ze sprezarka zaczyna dzialac w okolicach 1500-1600rpm to przydaloby sie zrobic jakas diagnostyke, zobaczyc kiedy pojawia sie doladowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 > Witam Takie pytanko i rozważanie. Mam C70 z silnikiem b52o4T4 czyli 2.0T 163 KM. Silnik z tzw. > light turbo, czyli założenia turbina nie ma dawać mocy a polepszać elastyczność. Jako że jest > mała powinna "budzić się" przy niskich obrotach, charakterystyka momentu 230 Nm przy 1850 obr > też na to wskazuje. A więc auto powinno dobrze iść już od dołu. Mam racje? volvo robi(lo) silniki LPT i HPT - to jest ten low pressure turbo. I jak sama nazwa wskazuje - turbina nie pracuje tam zbyt ciezko. Ale nie ma to przelozenia na "zakaz" kręcenia tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.