Skocz do zawartości

pierwszy problem


Darczi

Rekomendowane odpowiedzi

> renault laguna 1 1999 nie odpala, to tak jakby go blokowal immo, jak na benzynie tak i lpg

> lipa...udalo mi sie go przytrzymac na LPG i podjechac do domu, jednak zgasilem i nie da sie

> odpalic, przy zimnym silniku problem nie wystepuje

Kręci żwawo, ale nie odpala? Jak tak - to... miałem to samo. Wymieniali mi czujnik położenia wału, cudowali...

Jeden elektryk po diagnostyce stwierdził - problem z ECU. Trza go będzie wymienić, przeprogramować immo, itp. - czytaj - grubsza kasa.

Inny polecony magik zrobił usterkę bez wymiany kompa. Problemem była masa na nim.

Niestety - w L1 komp jest w głupim miejscu, przez co bywa zalewany. Po nastu latach pojawiają się tego typu problemy.

We Wrocławiu poleciłbym Ci oddać auto właśnie do tego poleconego mi magika.

U siebie możesz takowego poszukać. Na forum www.renaultlaguna.pl jest wątek pt. "Polecane warsztaty". Zobacz czy ktoś poleca coś w twojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być?

1. Czujnik położenia wału - zdarza się, że jak ciepły to głupieje. Mieliśmy tak w Clio.

2. Czujniki temperatury na silniku - ale to by raczej zapaliła i szalała - tak miał kolega.

Immo to to nie jest bo by nie gadała wcale - niezależnie od temperatury.

Ad. 1

Możesz wykręcić czujnik. Jest nad łączeniem skrzyni i silnika, pod puszką rezonatora dolotu (bo silnik chyba masz 16v). Taki samolocik przykręcony na dwie śruby na klucz 10.

Wyczyścić szczotką drucianą, popsikać WD-30 i założyć. U nas pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kręci żwawo, ale nie odpala? Jak tak - to... miałem to samo. Wymieniali mi czujnik położenia wału,

> cudowali...

> Jeden elektryk po diagnostyce stwierdził - problem z ECU. Trza go będzie wymienić, przeprogramować

> immo, itp. - czytaj - grubsza kasa.

> Inny polecony magik zrobił usterkę bez wymiany kompa. Problemem była masa na nim.

> Niestety - w L1 komp jest w głupim miejscu, przez co bywa zalewany. Po nastu latach pojawiają się

> tego typu problemy.

> We Wrocławiu poleciłbym Ci oddać auto właśnie do tego poleconego mi magika.

> U siebie możesz takowego poszukać. Na forum www.renaultlaguna.pl jest wątek pt. "Polecane

> warsztaty". Zobacz czy ktoś poleca coś w twojej okolicy.

bede mial chwile to podjade gdzie trzeba, dzieki za stronke, napewno tam poszukam dobrego warsztatu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co może być?

> 1. Czujnik położenia wału - zdarza się, że jak ciepły to głupieje. Mieliśmy tak w Clio.

> 2. Czujniki temperatury na silniku - ale to by raczej zapaliła i szalała - tak miał kolega.

> Immo to to nie jest bo by nie gadała wcale - niezależnie od temperatury.

> Ad. 1

> Możesz wykręcić czujnik. Jest nad łączeniem skrzyni i silnika, pod puszką rezonatora dolotu (bo

> silnik chyba masz 16v). Taki samolocik przykręcony na dwie śruby na klucz 10.

> Wyczyścić szczotką drucianą, popsikać WD-30 i założyć. U nas pomagało.

wlasnie studiowalem google i podobne problemy w reniach i wiele wlasnie osob pisze o tym wlasnie czujniku polozenia wału, także bede go tez musial sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie studiowalem google i podobne problemy w reniach i wiele wlasnie osob pisze o tym wlasnie

> czujniku polozenia wału, także bede go tez musial sprawdzic

U moich rodziców był identyczny problem w Twingo i był to czujnik położenia wału :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja juz nie rozumiem nic

> zszedłem na dól, silnik w miare zimny, zapalil za drugim razem z lekka przygazówką, pochodzil z 2

> minuty, nabral szybko temperatury, zgasilem - zapalil za pierwszym, zgasilem - zapalil,

> zgasilem - zapalil

Czujnik położenia wału, padający, nie padnięty do końca crazy.gif

Jak próbujesz odpalić, to świeci się "marchewa"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli padający, nie padnięty do końca

Jak będzie całkiem padnięty to też się nic nie zaświeci.

Laguna pod tym względem jest dość specyficznym samochodem. Robiliśmy testy z kumplem na dwóch egzemplarzach i odpinanie różnych czujników nic nie zapalało na desce. Oczywiście po podłączeniu Clipa wychodziły błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będzie całkiem padnięty to też się nic nie zaświeci.

> Laguna pod tym względem jest dość specyficznym samochodem. Robiliśmy testy z kumplem na dwóch

> egzemplarzach i odpinanie różnych czujników nic nie zapalało na desce. Oczywiście po

> podłączeniu Clipa wychodziły błędy.

Możliwe, pisałem na podstawie doświadczeń z Fiatami, ale objawy niezależne od marki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w poniedziałek z samego rana zabieram sie za przeczyszczenie, ewentualnie wymiane czujnika

Przeczyść. A zanim wymienisz, to się pod Clipa podepnij.

Jeśli nie będzie błędów, to może się okazać, że to przypadek jak u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez mi nie palił na ciepłym silniku ,wyczysciłem i jezdzi

wyczyscilem i to nie to, problem pozostal. Byłem podpiac auto pod kompa i wykazało bład czujnika biegu jałowego (cos w ten desen) i bład czujnika temperatury dolotu czy jakos tak. Podejrzewam ze silnik krokowy powiedział papa, bo nawet gdy podczas gdy silnik chodzi, odłacze wtyczke z krokowca to nic sie nie dzieje a z tego co wiem silnik jakos powinien zareagowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyczyscilem i to nie to, problem pozostal. Byłem podpiac auto pod kompa i wykazało bład czujnika

> biegu jałowego (cos w ten desen) i bład czujnika temperatury dolotu czy jakos tak. Podejrzewam

> ze silnik krokowy powiedział papa, bo nawet gdy podczas gdy silnik chodzi, odłacze wtyczke z

> krokowca to nic sie nie dzieje a z tego co wiem silnik jakos powinien zareagowac.

Czy to było sprawdzane Clipem?

Z tym gaśnięciem po odpięciu złączki krokowca to nie do końca tak jest bo może zostawać w pozycji, na której był i wolne obroty trzyma.

Bardziej ten czujnik temperatury dolotu.

Jak byś był bliżej to by się podstawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to było sprawdzane Clipem?

> Z tym gaśnięciem po odpięciu złączki krokowca to nie do końca tak jest bo może zostawać w pozycji,

> na której był i wolne obroty trzyma.

> Bardziej ten czujnik temperatury dolotu.

> Jak byś był bliżej to by się podstawiło.

clipem? to znaczy? goswc sie podpial po gniazdko, które znajduje sie pod zapalniczka, laptopa mial na siedzeniu 270751858-jezyk.gif

?

a ten czujnik rozumiem gdzies w dolocie jest? mlot.gif

dzis jak uda mi sie kupic krokowiec to zamontuje nowy i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> clipem? to znaczy? goswc sie podpial po gniazdko, które znajduje sie pod zapalniczka, laptopa mial

> na siedzeniu

> ?

CLIP to interfejs serwisowy Renault. W zasadzie jedyny sensowny do tych aut. Można tez jakimiś innymi ale czasem można się dowiedzieć, że padł czujnik ciśnienia doładowania w silniku wolnossącym - jak to u mnie się zdarza.

Ja z doświadczeń z Renault wiem, że tylko Clip mówi prawdę.

> a ten czujnik rozumiem gdzies w dolocie jest?

Czujnik temperatury powietrza jest z przodu silnika na kolektorze dolotowym - na wysokości zbiorniczka od wspomagania.

> dzis jak uda mi sie kupic krokowiec to zamontuje nowy i zobaczymy

Mnie nadal krokowy nie przekonuje. Jak by zdechł to by zapalało i od razu gasło. Albo by miało obroty z kosmosu - na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zapala i gaśnie?

na cieplym tak siew dzieje, traci obroty i gasnie, nie ma wolnych obrotów

> A jak zapali na zimnym i sie rozgrzeje to pracuje czy gaśnie (po nagrzaniu)?

po nagrzaniu gasnie, na zimnym pali i jedzie, po zagrzaniu i zapaleniu to co wyzej czyli traci mobroty i gasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz te objawy są już bliższe teorii o krokowym ale też o czujniku temperatury. Bo to co pisałeś wcześniej to pasowało w czujnik położenia wału.

Nie masz tam gdzieś kogoś z taki silnikiem, albo jaki innym 16v z Renault. Może być 1,4; 1,8; 2,0. Najlepiej podstawić czujniki bo można majątek wydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to teraz te objawy są już bliższe teorii o krokowym ale też o czujniku temperatury. Bo to co

> pisałeś wcześniej to pasowało w czujnik położenia wału.

> Nie masz tam gdzieś kogoś z taki silnikiem, albo jaki innym 16v z Renault. Może być 1,4; 1,8; 2,0.

> Najlepiej podstawić czujniki bo można majątek wydać.

własnie że nie mam, gdybym mial nie bylo by wiekszego problemu

nie wiem ile taki czujnik temperatury powietrza dolotowego kosztuje ale na allegro silnik krokowy to wydatek 30 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie że nie mam, gdybym mial nie bylo by wiekszego problemu

no to ból

> nie wiem ile taki czujnik temperatury powietrza dolotowego kosztuje ale na allegro silnik krokowy

> to wydatek 30 zl

Jeśli to krokowy to szkoda tych 30 zł. Lepiej kupić lepszy drogi bo te tanie to się nie sprawdzają. Przynajmniej tak wynika z doświadczeń szwagra który handluje częściami. Ja wsadziłem Magneti Marelli za 150 zł (taki był fabrycznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ból

> Jeśli to krokowy to szkoda tych 30 zł. Lepiej kupić lepszy drogi bo te tanie to się nie sprawdzają.

> Przynajmniej tak wynika z doświadczeń szwagra który handluje częściami. Ja wsadziłem Magneti

> Marelli za 150 zł (taki był fabrycznie).

bede szukal, dzieki za info ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> clipem? to znaczy? goswc sie podpial po gniazdko, które znajduje sie pod zapalniczka, laptopa mial

> na siedzeniu

> ?

> a ten czujnik rozumiem gdzies w dolocie jest?

> dzis jak uda mi sie kupic krokowiec to zamontuje nowy i zobaczymy

Tylko CLIP, inne interfejsy diagnostyczne albo nie mówią prawdy tak jak już kolega pisał, albo wogule nie widzą usterki. Po podłączeniu do CLIP-a wszystko ładnie mi wypisał.

Zastanawiam sie czy nie kupić tego CLIPA, jeszcze niedawno kosztował ponad 5 tyś. zł a teraz na allegro za 750 kupisz, tylko tej starszej generacji z sondą kablową (mnie kumpel podpina już tym nowszym bezprzewodowym) Szukam chętnych bardziej "zaufanych" aby zrzucić się na ten interfejs w kilka osób, ale narazie to ja sam jestem smile.gif

Pozdro

cimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.