Darczi Napisano 14 Października 2011 Udostępnij Napisano 14 Października 2011 renault laguna 1 1999 nie odpala, to tak jakby go blokowal immo, jak na benzynie tak i lpg lipa...udalo mi sie go przytrzymac na LPG i podjechac do domu, jednak zgasilem i nie da sie odpalic, przy zimnym silniku problem nie wystepuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 14 Października 2011 Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > renault laguna 1 1999 nie odpala, to tak jakby go blokowal immo, jak na benzynie tak i lpg > lipa...udalo mi sie go przytrzymac na LPG i podjechac do domu, jednak zgasilem i nie da sie > odpalic, przy zimnym silniku problem nie wystepuje Kręci żwawo, ale nie odpala? Jak tak - to... miałem to samo. Wymieniali mi czujnik położenia wału, cudowali... Jeden elektryk po diagnostyce stwierdził - problem z ECU. Trza go będzie wymienić, przeprogramować immo, itp. - czytaj - grubsza kasa. Inny polecony magik zrobił usterkę bez wymiany kompa. Problemem była masa na nim. Niestety - w L1 komp jest w głupim miejscu, przez co bywa zalewany. Po nastu latach pojawiają się tego typu problemy. We Wrocławiu poleciłbym Ci oddać auto właśnie do tego poleconego mi magika. U siebie możesz takowego poszukać. Na forum www.renaultlaguna.pl jest wątek pt. "Polecane warsztaty". Zobacz czy ktoś poleca coś w twojej okolicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 14 Października 2011 Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Co może być? 1. Czujnik położenia wału - zdarza się, że jak ciepły to głupieje. Mieliśmy tak w Clio. 2. Czujniki temperatury na silniku - ale to by raczej zapaliła i szalała - tak miał kolega. Immo to to nie jest bo by nie gadała wcale - niezależnie od temperatury. Ad. 1 Możesz wykręcić czujnik. Jest nad łączeniem skrzyni i silnika, pod puszką rezonatora dolotu (bo silnik chyba masz 16v). Taki samolocik przykręcony na dwie śruby na klucz 10. Wyczyścić szczotką drucianą, popsikać WD-30 i założyć. U nas pomagało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > Kręci żwawo, ale nie odpala? Jak tak - to... miałem to samo. Wymieniali mi czujnik położenia wału, > cudowali... > Jeden elektryk po diagnostyce stwierdził - problem z ECU. Trza go będzie wymienić, przeprogramować > immo, itp. - czytaj - grubsza kasa. > Inny polecony magik zrobił usterkę bez wymiany kompa. Problemem była masa na nim. > Niestety - w L1 komp jest w głupim miejscu, przez co bywa zalewany. Po nastu latach pojawiają się > tego typu problemy. > We Wrocławiu poleciłbym Ci oddać auto właśnie do tego poleconego mi magika. > U siebie możesz takowego poszukać. Na forum www.renaultlaguna.pl jest wątek pt. "Polecane > warsztaty". Zobacz czy ktoś poleca coś w twojej okolicy. bede mial chwile to podjade gdzie trzeba, dzieki za stronke, napewno tam poszukam dobrego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > Co może być? > 1. Czujnik położenia wału - zdarza się, że jak ciepły to głupieje. Mieliśmy tak w Clio. > 2. Czujniki temperatury na silniku - ale to by raczej zapaliła i szalała - tak miał kolega. > Immo to to nie jest bo by nie gadała wcale - niezależnie od temperatury. > Ad. 1 > Możesz wykręcić czujnik. Jest nad łączeniem skrzyni i silnika, pod puszką rezonatora dolotu (bo > silnik chyba masz 16v). Taki samolocik przykręcony na dwie śruby na klucz 10. > Wyczyścić szczotką drucianą, popsikać WD-30 i założyć. U nas pomagało. wlasnie studiowalem google i podobne problemy w reniach i wiele wlasnie osob pisze o tym wlasnie czujniku polozenia wału, także bede go tez musial sprawdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2011 ja juz nie rozumiem nic zszedłem na dól, silnik w miare zimny, zapalil za drugim razem z lekka przygazówką, pochodzil z 2 minuty, nabral szybko temperatury, zgasilem - zapalil za pierwszym, zgasilem - zapalil, zgasilem - zapalil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 14 Października 2011 Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > wlasnie studiowalem google i podobne problemy w reniach i wiele wlasnie osob pisze o tym wlasnie > czujniku polozenia wału, także bede go tez musial sprawdzic U moich rodziców był identyczny problem w Twingo i był to czujnik położenia wału :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > ja juz nie rozumiem nic > zszedłem na dól, silnik w miare zimny, zapalil za drugim razem z lekka przygazówką, pochodzil z 2 > minuty, nabral szybko temperatury, zgasilem - zapalil za pierwszym, zgasilem - zapalil, > zgasilem - zapalil Czujnik położenia wału, padający, nie padnięty do końca Jak próbujesz odpalić, to świeci się "marchewa"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > Czujnik położenia wału, padający, nie padnięty do końca > Jak próbujesz odpalić, to świeci się "marchewa"? nie, wszystko ładnie gaśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > nie, wszystko ładnie gaśnie czyli padający, nie padnięty do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > czyli padający, nie padnięty do końca Jak będzie całkiem padnięty to też się nic nie zaświeci. Laguna pod tym względem jest dość specyficznym samochodem. Robiliśmy testy z kumplem na dwóch egzemplarzach i odpinanie różnych czujników nic nie zapalało na desce. Oczywiście po podłączeniu Clipa wychodziły błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > Jak będzie całkiem padnięty to też się nic nie zaświeci. > Laguna pod tym względem jest dość specyficznym samochodem. Robiliśmy testy z kumplem na dwóch > egzemplarzach i odpinanie różnych czujników nic nie zapalało na desce. Oczywiście po > podłączeniu Clipa wychodziły błędy. Możliwe, pisałem na podstawie doświadczeń z Fiatami, ale objawy niezależne od marki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > czyli padający, nie padnięty do końca w poniedziałek z samego rana zabieram sie za przeczyszczenie, ewentualnie wymiane czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > w poniedziałek z samego rana zabieram sie za przeczyszczenie, ewentualnie wymiane czujnika Przeczyść. A zanim wymienisz, to się pod Clipa podepnij. Jeśli nie będzie błędów, to może się okazać, że to przypadek jak u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2011 z tego wszystkiego zapomnialem sie zapytac - gdzie znajduje sie ten czujnik połozenia wału? silnik 1,6 16V 1999' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > z tego wszystkiego zapomnialem sie zapytac - gdzie znajduje sie ten czujnik połozenia wału? silnik > 1,6 16V 1999' Tez mi nie palił na ciepłym silniku ,wyczysciłem i jezdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Tez mi nie palił na ciepłym silniku ,wyczysciłem i jezdzi wyczyscilem i to nie to, problem pozostal. Byłem podpiac auto pod kompa i wykazało bład czujnika biegu jałowego (cos w ten desen) i bład czujnika temperatury dolotu czy jakos tak. Podejrzewam ze silnik krokowy powiedział papa, bo nawet gdy podczas gdy silnik chodzi, odłacze wtyczke z krokowca to nic sie nie dzieje a z tego co wiem silnik jakos powinien zareagowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > wyczyscilem i to nie to, problem pozostal. Byłem podpiac auto pod kompa i wykazało bład czujnika > biegu jałowego (cos w ten desen) i bład czujnika temperatury dolotu czy jakos tak. Podejrzewam > ze silnik krokowy powiedział papa, bo nawet gdy podczas gdy silnik chodzi, odłacze wtyczke z > krokowca to nic sie nie dzieje a z tego co wiem silnik jakos powinien zareagowac. Czy to było sprawdzane Clipem? Z tym gaśnięciem po odpięciu złączki krokowca to nie do końca tak jest bo może zostawać w pozycji, na której był i wolne obroty trzyma. Bardziej ten czujnik temperatury dolotu. Jak byś był bliżej to by się podstawiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > Czy to było sprawdzane Clipem? > Z tym gaśnięciem po odpięciu złączki krokowca to nie do końca tak jest bo może zostawać w pozycji, > na której był i wolne obroty trzyma. > Bardziej ten czujnik temperatury dolotu. > Jak byś był bliżej to by się podstawiło. clipem? to znaczy? goswc sie podpial po gniazdko, które znajduje sie pod zapalniczka, laptopa mial na siedzeniu ? a ten czujnik rozumiem gdzies w dolocie jest? dzis jak uda mi sie kupic krokowiec to zamontuje nowy i zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > clipem? to znaczy? goswc sie podpial po gniazdko, które znajduje sie pod zapalniczka, laptopa mial > na siedzeniu > ? CLIP to interfejs serwisowy Renault. W zasadzie jedyny sensowny do tych aut. Można tez jakimiś innymi ale czasem można się dowiedzieć, że padł czujnik ciśnienia doładowania w silniku wolnossącym - jak to u mnie się zdarza. Ja z doświadczeń z Renault wiem, że tylko Clip mówi prawdę. > a ten czujnik rozumiem gdzies w dolocie jest? Czujnik temperatury powietrza jest z przodu silnika na kolektorze dolotowym - na wysokości zbiorniczka od wspomagania. > dzis jak uda mi sie kupic krokowiec to zamontuje nowy i zobaczymy Mnie nadal krokowy nie przekonuje. Jak by zdechł to by zapalało i od razu gasło. Albo by miało obroty z kosmosu - na maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 >Jak by zdechł to by zapalało i od razu gasło. wlasnie taki objaw mam na zimnym silniku ok, na cieplym gasnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > wlasnie taki objaw mam na zimnym silniku ok, na cieplym gasnie Ale zapala i gaśnie? A jak zapali na zimnym i sie rozgrzeje to pracuje czy gaśnie (po nagrzaniu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > Ale zapala i gaśnie? na cieplym tak siew dzieje, traci obroty i gasnie, nie ma wolnych obrotów > A jak zapali na zimnym i sie rozgrzeje to pracuje czy gaśnie (po nagrzaniu)? po nagrzaniu gasnie, na zimnym pali i jedzie, po zagrzaniu i zapaleniu to co wyzej czyli traci mobroty i gasnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 No to teraz te objawy są już bliższe teorii o krokowym ale też o czujniku temperatury. Bo to co pisałeś wcześniej to pasowało w czujnik położenia wału. Nie masz tam gdzieś kogoś z taki silnikiem, albo jaki innym 16v z Renault. Może być 1,4; 1,8; 2,0. Najlepiej podstawić czujniki bo można majątek wydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > No to teraz te objawy są już bliższe teorii o krokowym ale też o czujniku temperatury. Bo to co > pisałeś wcześniej to pasowało w czujnik położenia wału. > Nie masz tam gdzieś kogoś z taki silnikiem, albo jaki innym 16v z Renault. Może być 1,4; 1,8; 2,0. > Najlepiej podstawić czujniki bo można majątek wydać. własnie że nie mam, gdybym mial nie bylo by wiekszego problemu nie wiem ile taki czujnik temperatury powietrza dolotowego kosztuje ale na allegro silnik krokowy to wydatek 30 zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > własnie że nie mam, gdybym mial nie bylo by wiekszego problemu no to ból > nie wiem ile taki czujnik temperatury powietrza dolotowego kosztuje ale na allegro silnik krokowy > to wydatek 30 zl Jeśli to krokowy to szkoda tych 30 zł. Lepiej kupić lepszy drogi bo te tanie to się nie sprawdzają. Przynajmniej tak wynika z doświadczeń szwagra który handluje częściami. Ja wsadziłem Magneti Marelli za 150 zł (taki był fabrycznie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > no to ból > Jeśli to krokowy to szkoda tych 30 zł. Lepiej kupić lepszy drogi bo te tanie to się nie sprawdzają. > Przynajmniej tak wynika z doświadczeń szwagra który handluje częściami. Ja wsadziłem Magneti > Marelli za 150 zł (taki był fabrycznie). bede szukal, dzieki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cimi Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > clipem? to znaczy? goswc sie podpial po gniazdko, które znajduje sie pod zapalniczka, laptopa mial > na siedzeniu > ? > a ten czujnik rozumiem gdzies w dolocie jest? > dzis jak uda mi sie kupic krokowiec to zamontuje nowy i zobaczymy Tylko CLIP, inne interfejsy diagnostyczne albo nie mówią prawdy tak jak już kolega pisał, albo wogule nie widzą usterki. Po podłączeniu do CLIP-a wszystko ładnie mi wypisał. Zastanawiam sie czy nie kupić tego CLIPA, jeszcze niedawno kosztował ponad 5 tyś. zł a teraz na allegro za 750 kupisz, tylko tej starszej generacji z sondą kablową (mnie kumpel podpina już tym nowszym bezprzewodowym) Szukam chętnych bardziej "zaufanych" aby zrzucić się na ten interfejs w kilka osób, ale narazie to ja sam jestem Pozdro cimi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > bede szukal, dzieki za info No i co wymyśliłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > No i co wymyśliłeś? wstyd sie przyznac ale dzis nic, mam nocki i caly dzien przespalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > wstyd sie przyznac ale dzis nic, mam nocki i caly dzien przespalem Spoko. Nie ma co się zabijać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.