Skocz do zawartości

Xenony z samopoziomowaniem a ustawienie ręczne wysokości


Kolor

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Temat jest taki. Mamy auto vectra c 2003 rok (przedlift) z fabrycznym xenonem. Oczywiście lampy po włączeniu poziomują się automatycznie. Kilka dni temu znajoma pojechała na przegląd do stacji diagnostycznej. Uprzejmy pan diagnosta oczywiście "ustawił" światła....

Tu pytanie pierwsze. Czy jakąkolwiek zasadność ma ustawienie ręczne xenonów ??

Pytanie drugie. Co mógł uszkodzić pan diagnosta, ponieważ po wizycie i gmeraniu w reflektorach światła przestały sie "samopoziomować" przy włączeniu.

Zastanawiam się czy jechać i walczyć o naprawę, czy spuszczą mnie na drzewo i powiedzą, że niezależnie czy xenon to i tak ustawia się ręcznie. ?????? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie, ze sie ustawia. Uklad samopoziomowania sprawia tylko, ze swiatla swieca caly czas tak samo niezaleznie od obciazenia auta

To gdzie swiatlo pada ustawia sie jak zwykle (na ogol).

A co sie moglo zepsuc? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej. Temat jest taki. Mamy auto vectra c 2003 rok (przedlift) z fabrycznym xenonem. Oczywiście

> lampy po włączeniu poziomują się automatycznie. Kilka dni temu znajoma pojechała na przegląd

> do stacji diagnostycznej. Uprzejmy pan diagnosta oczywiście "ustawił" światła....

Widocznie były źle wypoziomowane - to się jak najbardziej ustawia/koryguje.

> Tu pytanie pierwsze. Czy jakąkolwiek zasadność ma ustawienie ręczne xenonów ??

Tak.

> Pytanie drugie. Co mógł uszkodzić pan diagnosta, ponieważ po wizycie i gmeraniu w reflektorach

> światła przestały sie "samopoziomować" przy włączeniu.

Raczej niewiele.

> Zastanawiam się czy jechać i walczyć o naprawę, czy spuszczą mnie na drzewo i powiedzą, że

> niezależnie czy xenon to i tak ustawia się ręcznie. ??????

Każdy reflektor ma możliwość takiej korekty (no chyba, że o czymś nie wiem), niemniej możliwym jest, że było jakieś uszkodzenie systemu poziomowania i diagnosta skorygował tylko ustawienie mijania, a reszta nadal źle działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Omedze z xenonem ułamywał się mechanizm regulacji przy próbie ustawienia świateł. Efekt był taki ze całe lustro i soczewka spadały w dół. Naprawa bezsensowna bo lampę trzeba rozklejac, a nowa goła kosztuje 1300 zł. Fabryczna wada której nigdy nie usunięto. Może w Vectrze jest ten sam problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie trzeba wprowadzic najpierw w stan neutralny. u roznych producentow roznie sie ten stal

> wywoluje od mechanicznego poprzez komputer.

> w instrukcji coo nieco powinno byc na ten temat.

Ale stan neutralny to przecież taki w jakim auto właśnie w danej chwili stoi przed przyrządem. Na przyrządzie reguluje się aktualny kąt świecenia podany na reflektorze. Regulując reflektor nie masz wpływu na działanie czujników bo te są w zawieszeniu. W lampach są tylko mechanizmy wykonawcze kalibrowane podczas autokalibracji po włączeniu świateł (ruch dół-góra).

To co widziałem w opcjach reflektorów ksenonowych w programie diagnostycznym to ograniczenie górne i dolne reflektora, ale do czego to służy to nie wiem. Skoro reflektor sam się kalibruje to raczej wie gdzie jest dół, więc może określić też gdzie jest góra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIE

> tak tylko sie wydaje zwyklemu kierowcy

No dobra, to na logikę. Ustawiasz "stan neutralny", cokolwiek miałoby to znaczyć. Teraz ustawiasz reflektory tak aby świeciły zgodnie z tym co napisane na reflektorze. Wyłączasz stan neutralny i reflektory wracają do jakiejś innej pozycji (bo sam twierdzisz że stan neutralny to co innego niż stan jak auto stoi po prostu przed przyrządem), czyli w rezultacie po takiej regulacji świecą niezgodnie z tym co na reflektorze.

Okej, możesz twierdzić że światła trzeba przywołać do jakieś pozycji neutralnej. Ale to też bez sensu, bo znaczyłoby że po postawieniu samochodu przed przyrządem światła nie są w pozycji neutralnej i świecą inaczej niż powinny (bo powinny przecież świecić prawidłowo w każdym momencie).

Próbuję po prostu zrozumieć co to jest ten stan neutralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak dlatego, ze HID to system dynamiczny korekcji swiatel.

powiedzmy w wielkim "zaokragleniu" ze stan neutralny to taki stan kiedy auto wyjezdza z fabryki, wszystkie parametry pojazdu sa nominalne. pozniej n sprezyny siadaja a system dynamiczny sie dostosowuje. gmerajac pozniej przy ustawieniu swiatel bez wprowadzenia w stan neutralny mozesz miec krotszy zasieg swiatel badz oslepiac - bo system nie wie jak swieci (ma zaprogramowane stany wg stanu neutralnego)- zostal rozregulowany przez jakiegos magika.

jest wlasnie mniej wiecej tak jak piszesz. chcesz sie dowiedziec wiecej pogmeraj w specjalistycznej prasie itp. badz w ksiegarni technicznej sa ksiazki typu"nowoczesne uklady oswietleniowe w pojazdach ... "

auta juz nie sa takie proste jak sie wydaje i stety przywojujac Sibui'ego pan staszek nie ogarnia tematu.

nie raz byly opisy dziwnego podejscia diagnostow na SKP.

np badanie emisji spalin w aucie nierozgrzanym - w rozporzadzeniu jest nawet napisane, ze silnik musi byc rozgrzany np minimum 30 minutowa jazda.

przy dzisiejszym skomplikowaniu pojazdow niewiedza serwisantow wiele moze popsuc.

pamietaj, ze sa swiatla adaptacyjne itp, wystepuja nawet przy zwyklych zarowkach nie tylko HID.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jakąkolwiek zasadność ma ustawienie ręczne xenonów ??

Jak już wcześniej koledzy zauważyli jest to zasadne. W Astrze H do wymiany lewego zenona trza zwalać zderzak i wyciągać lampę. Jak sobie wyobrażasz ponowne ustawienie świateł? Samo sie nie zrobi. Ręcznie śrubokrętem jak za dawnych czasów sie kręci. Z resztą miałem już taka operację 2 razy robioną przez diagnostę i pacjent żyje. Zawsze regulowano mi po zakończeniu zezowania AFLa i zawsze ze mną za kierownicą coby dociążyć auto do normalnych warunków pracy.

> Pytanie drugie. Co mógł uszkodzić pan diagnosta, ponieważ po wizycie i gmeraniu w reflektorach

> światła przestały sie "samopoziomować" przy włączeniu.

Nic nie powinien uszkodzić. Jeśli lampa nie była dawno ruszana to teoretycznie coś mogło sie wysypać w mechanizmie jej ręcznej regulacji ale za to ciężko winić diagnostę bo nie mógł tego przewidzieć. A nawet gdyby dopuszczał ewentualność uszkodzenia lampy to co wtedy mógł zrobić . Chyba tylko nie dać przegladu. Xenon walący po oczach nie jest miły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat się rozwiązał... diagnosta z uporem krecil śrubą ustawienia świateł, żeby je podnieść, na pracujacym silniku (więc domniemam, że samopoziomowanie je opuszczało) do momentu aż dokręcił regulację do "oporu" po odkręceniu i ustawieniu świateł przez znajomego mechanika wszystko działa jak dawniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat się rozwiązał... diagnosta z uporem krecil śrubą ustawienia świateł, żeby je podnieść, na

> pracujacym silniku (więc domniemam, że samopoziomowanie je opuszczało) do momentu aż dokręcił

> regulację do "oporu" po odkręceniu i ustawieniu świateł przez znajomego mechanika wszystko

> działa jak dawniej.

Widocznie są różne rozwiązania. W Omedze z 2000r. można kręcić na pracującym silniku i samopoziomowanie nic nie koryguje bo nie ma informacji o tym że coś się zmieniło, po prostu brak takich czujników w lampie.

Możliwe że u Ciebie system jest w stanie określić położenie projektora względem klosza. Trudno powiedzieć, podobno mam się podszkolić wink.gif szkoda że tutaj nikt nie podał konkretów poza ogólnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe że u Ciebie system jest w stanie określić położenie projektora względem klosza. Trudno

> powiedzieć, podobno mam się podszkolić szkoda że tutaj nikt nie podał konkretów poza

> ogólnikami.

kazdy producent oswietlenia ma swoj dziwaczny system wiec trudno opisac jeden. do tego dochodzi ewolucja tych systemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.