Da_Don Napisano 28 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Witam, mam problem z wolnymi obrotami, ale dopiero po kilku minutach od uruchomienia zimnego silnika. Na zimnym wszystko gra, ale jak w miarę nagrzewania silnika obroty spadają, to silnik zaczyna pracować nierówno i drży wraz z całą karoserią. Poza tym silnik wkręca się na obroty, nie czuć spadku mocy, wszystko wydaje się być w porządku. Może to przypadek, a może nie, że problem pojawił się po wymianie rozrządu. Wydawałoby się, że jest źle ustawiony, ale czy w takim przypadku nie byłoby problemu także na zimnym silniku? Od niedawna samo uruchamianie na zimno wygląda tak, że za pierwszym razem niby odpala, ale po sekundzie gaśnie. Za drugim razem startuje idealnie. Ten problem pojawił się niedawno, a problem z wolnymi obrotami zaistniał już wcześniej (po wymianie rozrządu pod koniec lipca). Na benzynie i na gazie objawy są identyczne. Wymieniłem pół auta, czyli: cewka, przewody, świece, łącznik elastyczny tłumika, katalizator, sondę lambda i tłumik środkowy oraz olej z filtrem. Silnik krokowy czyszczony wielokrotnie, aku odłączany i nic nie pomaga. Czy to jednak rozrząd? Macie jakieś pomysły, gdzie szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 28 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 W swojej hienie podejrzewam że któryś wtrysk się zacina bo mam podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 28 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Może być, ale u mnie to na pewno coś innego, bo na gazie jest tak samo jak na benzynie. Najprawdopodobniej będzie to złe ustawienie rozrządu. Nie jestem tylko pewien czy w takim przypadku silnik pracowałby normalnie w całym zakresie obrotów oprócz wolnych? Bo tak właśnie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 28 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 miałem identyczne objawy, pomogła WYMIANA silnika krokowego. czyszczenie na niewiele sie zdaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yacub Napisano 28 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 na początek sprawdzenie całęgo dolotu czy nie ma nieszczelnosc przez którą pobiera wiecej powietrza niż paliwa, kiedy był wymieniany rozrząd jaki przebieg jaki okres ? sprawdzić czystość przepustnicy i zostaje silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 30 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 Dobra, w takim razie szukam nowego krokowca. Dzięki za info. Dolot i wszystkie wężyki sprawdzone - nie widzę nieszczelności. Rozrząd wymieniany przy 200 kkm i zaraz po wymianie pojawił się problem. Być może zbieg okoliczności lub w najgorszym przypadku podmienili mi silniczek krokowy w warsztacie. Nie wiem. Zamówiłem już nowy i będę wymieniał. Aha, dodam jeszcze, że po podłączeniu do kompa z softem do gazu, widać jak na wolnych obrotach napięcie TPS skacze w zakresie 0,47V-0,51V i ani przez chwilę nie stabilizuje się. Oczywiście idzie to w parze z nierówną pracą silnika i obrotami oscylującymi gdzieś w granicach 830-950/min. Widać to tylko na kompie, wskazówka obrotomierza nie drga ani trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 1 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Silniczek krokowy wymieniony i nie ma żadnej poprawy. Nie wiem już gdzie dalej szukać... Pozostaje tylko ustawienie rozrządu i najprawdopodobniej to będzie przyczyna kłopotów. Dziwi mnie tylko to, że poza wolnymi obrotami i to tylko po rozgrzaniu, silnik pracuje idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 Siena cały dzień spędziła w warsztacie, gdzie wcześniej robili rozrząd. Nic nie znaleźli i chcą jeszcze sprawdzać jutro. Nikt nie wie o co chodzi, mi też już wyczerpały się pomysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekt8 Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Witam. Akurat posiadam bravo 1.6 ale silniki chyba te same. Mój też drży. Wymieniłem poza wtryskiwaczami już wszystko i nadal problem występuje. Wtryski już czekają - wydaje mi się że któryś leje itp. Jak to nic nie da to silnik idzie do rozbiórki i moje podejrzenia ostatecznie pójdą w stronę popychaczy bo jeden po rozgrzaniu się odzywa. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 to nie wtryski bo na gazie ludzie mają tak samo...to ogólny problem silników 1.6 16V fiata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.