amazing5 Napisano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 Ktoś tu pisał raz żeby założyć parownik od sekwencyjnej instalacji do instalacji 2 gen z blosem. W sumie to by była wspaniała sprawa, ale sie obawiam że nie da sie tego ustawic i bedzie za bogato. I Wymyśliłem złoty środek na coś takiego: parownik np kme silver, elektronika stag 150, blos, silnik krokowy na przewodzie sterowany ecumasterem. Potem wyjaśnię dlaczego akurat ecumasterem a nie stagiem. I właśnie mam pytanie do elektryków gazowników. W jaki sposób sterowany jest silnik krokowy? Jakie napięcie jest podawane na niego? Jaki generuje pobór prądu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 Nie lepiej założyć sekwencję, zamiast silnik krokowy sterować ecumasterem ? Silnik ma 4 przewody wiec jest bipolarny, potrzebujesz do tego 2 mostki typu H do sterowania nim, lub gotowy sterownik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 jakiś tekst Steruje się cyfrowo programowo z jakiegoś uC poprzez driver prądowy bipolarny np najbardziej znany L293D jakiś tekst EDIT jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 > Ktoś tu pisał raz żeby założyć parownik od sekwencyjnej instalacji do instalacji 2 gen z blosem. W > sumie to by była wspaniała sprawa, Wybij to sobie z głowy. To nie ma prawa działać. Blos i parownik z sekwencji? To mógł wymyślić tylko ktoś, kto zupełnie nie rozumie na jakiej zasadzie pracuje Blos. > ... I Wymyśliłem złoty środek na coś takiego: > parownik np kme silver, elektronika stag 150, blos, silnik krokowy na przewodzie sterowany > ecumasterem. Potem wyjaśnię dlaczego akurat ecumasterem a nie stagiem. To co miałby robić Stag? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > jakiś tekst > Steruje się cyfrowo programowo z jakiegoś uC poprzez driver prądowy bipolarny np najbardziej znany > L293D jakiś tekst > EDIT > jakiś tekst dzięki zaraz się wgłębię w to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > Nie lepiej założyć sekwencję, zamiast silnik krokowy sterować ecumasterem ? Silnik ma 4 przewody > wiec jest bipolarny, potrzebujesz do tego 2 mostki typu H do sterowania nim, lub gotowy > sterownik. no są pewne powody dla których nie chce zakładać sekwencji. Pozatym stawiam na innowacyjność Poprostu mam nieodpartą chęć potestowania czegoś takiego i zabawy albo może zamiast silnika zastosowac zwykły elektrozawór? w sumie valteki to tez zwyczajne elektrozawory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > Wybij to sobie z głowy. To nie ma prawa działać. Blos i parownik z sekwencji? To mógł wymyślić > tylko ktoś, kto zupełnie nie rozumie na jakiej zasadzie pracuje Blos. Właśnie też byłem troche zdziwiony bo parownik z sekwencji troche inaczej działa i właściwie to troche bardziej niż tylko trochę > To co miałby robić Stag? przęłączać na gaz/benzyne, emulać wtryski, pokazywac poziom gazu i takie tam drobne rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > no są pewne powody dla których nie chce zakładać sekwencji. Pozatym stawiam na innowacyjność > Poprostu mam nieodpartą chęć potestowania czegoś takiego i zabawy > albo może zamiast silnika zastosowac zwykły elektrozawór? w sumie valteki to tez zwyczajne > elektrozawory To ma sens, bo przynajmniej będzie szybko działać, pytanie jak z żywotnością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 Ecumasterem raczej nie wysterujesz typowego silnika krokowego, ale bez problemu powinieneś dać radę z registrem z instalacji BRC Blitz, bo on był otywierany chyba sygnałem PWM. Funkcję miał oczywiście tą samą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 11 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > To ma sens, bo przynajmniej będzie szybko działać, pytanie jak z żywotnością obawiam sie że zwykły elektrozawór może paść bo raczej on nie jest zrobiony z zamysłem ciągłego otwierania i zamykania się, dlatego pomyślałem że może by pojedynczego valteka zastosować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 11 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > Ecumasterem raczej nie wysterujesz typowego silnika krokowego, ale bez problemu powinieneś dać radę > z registrem z instalacji BRC Blitz, bo on był otywierany chyba sygnałem PWM. Funkcję miał > oczywiście tą samą. gdzie to mozna dostać? jakiś tekst bo jeżeli z dostępnością części jest tak jak np do sequenta (czyli tylko serwisy i warsztaty montujące) no to juz widze że pozamiatane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > obawiam sie że zwykły elektrozawór może paść bo raczej on nie jest zrobiony z zamysłem ciągłego > otwierania i zamykania się, dlatego pomyślałem że może by pojedynczego valteka zastosować jaką moc ma silnik do którego to ma być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 > jaką moc ma silnik do którego to ma być ? jakieś 150 koni. Ale jeżeli chodzi o wielkość dyszy to wszystko jest do zrobienia, tym nie trzeba sie martwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 W pojedynczym waldku przy takiej mocy musiałbyś chyba rozwiercić nie tyle dyszę, co nawet gniazdo tego wtryskiwacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.