cieyo Napisano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 Witajcie. Mam taki problem - zaczęło mi stukać w silniku X16SZ - jest to turkotanie takie jak "kijem po szczeblach" - narasta wraz z prędkością obrotowa silnika itd. Panewka raczej to nie jest bo jest to niezależnie czy dodaję gazu czy ujmuję - wystarczy ze wał się kręci to stuka. Ciśnienie oleju ok, lampka gaśnie po uruchomieniu silnika jak zawsze. I tu moje pytanie - dlaczego tak stuka ?? Może wystarczy odkręcić śrubę od zaworu zwrotnego i go jakoś może wyczyścić i będzie ok - czy po prostu pompa dała d.... Bo koszt nowej to prawie 300 zł więc może nie muszę jej wymieniać..... tylko coś odkręcić, wyczyścić i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 Skąd pomysł, że to pompa? Odgłos pochodzi od niej? Da się zlokalizować skąd mniej więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 A czy na rozgrzanym silniku też stuka? Może to tylko wtryskiwacz? Masz LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 U mnie turkotała, chrobotała i wydawała inne miłe odgłosy kończąca się pompa wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 U mnie kiedyś w x17dtl terkotała pompa olejowa tylko na zimnym silniku. Przyczyną okazała się przygięta miska olejowa, przysłaniająca smok olejowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieyo Napisano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 > Skąd pomysł, że to pompa? Odgłos pochodzi od niej? > Da się zlokalizować skąd mniej więcej? No zlokalizowałem - rozebrałem cały bok, sprawdziłem rozrząd, rolki, pompę wody i wszystko ok. Odgłos dochodzi własnie z pompy. Przyłożyłem długiego pręta do silnika i do ucha i osłuchiwałem - najgłośniej i wyczuwalne wibracje były własnie po przytknięciu do pompy oleju :/ Wkładałem głowe w nadkole i słuchałem bez pręta i turkotanie dochodzi właśnie z okolic małego koła rozrządu - więc to chyba własnie pompa.... Zamówiłem nową z Hansa za 130 zł z możliwością zwrotu - koło czwartku sciagam michę i zobaczę co i jak.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Hmmm, mogłeś również sprawdzić, czy koło pasowe jest dobrze przykręcone do wału korbowego, a koło owe dociska zębate koło rozrządu na wale korbowym...Pompa oleju w tych silnikach jest niemal niezniszczalna... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalnow Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Witam! Mam podobny problem z astrą f 1,4cnz. Coś mi klekota przy uruchomieniu silnika, gdy przestanie klekotać to wtedy także gaśnie kontrolka oleju. Te klekotanie trwa około 4-5s i występuje głównie na zimnym silniku. Przy rozgrzanym silniku klekotania brak. Tylko czasem jak mu dam na wyższe obroty to i zastuka. Mechanik powiedział, że niema ciśnienia oleju i na początek kazał mi wymienić olej na mineralny i filter. Olej wymieniłem na jesień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 > Mechanik powiedział, że niema ciśnienia oleju i na początek kazał > mi wymienić olej na mineralny i filter. Olej wymieniłem na jesień. A to checa a w czym wymiana oleju ma pomoc .Powodow braku cisnienia moze byc kilka np: 1. zuzyta pompa oleju, 2. zaciety lub uszkodzony zawor nadcisnieniowy pompy oleju; 3. zuzyte panewki; w kazdym z przypadkow wymiana oleju na mineralny na niewiele sie zda, a klekocza zapewne hydrauliczne popychacze zaworow. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalnow Napisano 13 Marca 2012 Udostępnij Napisano 13 Marca 2012 Na początek przeczyszczę zawór nadcisnieniowy pompy oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.