rafm Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > W AH masz EHPS, są dwa typy, albo ZF, albo TRW Generation II. > U2111 to wg mnie pompa wspomagania siada. ??? nie strasz Mam TRW. Z tego co widziałem na schemacie to ZF podpięte jest pod High CAN natomiast TRW - dane szeregowe - nie wie co to oznacza. Jeżeli zaprogramuje w opcom w opcjach High CAN EHPS na nie występuje nie ma żadnych błędów. Wspomaganie działa ok zarówno w jednej jak i drugiej opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > ??? nie strasz > Mam TRW. Z tego co widziałem na schemacie to ZF podpięte jest pod High CAN > natomiast TRW - dane szeregowe - nie wie co to oznacza. > Jeżeli zaprogramuje w opcom w opcjach High CAN EHPS na nie występuje nie ma żadnych błędów. > Wspomaganie działa ok zarówno w jednej jak i drugiej opcji. To, że TRW masz to widać po silniku Zauważ, że EHPS nie masz ani w MS-CAN, ani w SW-CAN, znowu z tego co piszesz, że TRW to dane szeregowe, to domyślam się że chodzi o SW-CAN, czyli ten najwolniejszy protokół (single-wire) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > W AH masz EHPS, są dwa typy, albo ZF, albo TRW Generation II. Imho EHPS to pojęcie ogólne dotyczące wspomagania ale MODUŁ EHPS z którym można sie połączyć Opcomem występuje tylko w przypadku przekładni ZF i wspomagania zależnego od prędkości. Wtedy w VIN będzie kod NS2 = DLA WSPOMAGANIA KIEROWNICY ZALEŻNEGO OD PRĘDKOŚCI. Jeśli jest zwykłe elektryczno hydrauliczne serwo nie ma modułu EHPS bo nie jest potrzebny. Dlatego gdy próbujemy aktywować Opcomem coś czego nie ma to to po takiej "aktywacji" wywala błąd komunikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 EHPS to normalne wspomaganie elektro-hydrauliczne, które było też w mniejszych czy większych Oplach. ZF to wspomaganie, które już ma sterownik z dwiema mapami i regulacją siły wspomagania zależnie od prędkości, więc możesz mieć rację z tym, że nie da się połączyć ze zwykłym TRW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Wczoraj zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę. Podłączam opcoma na wolnych obrotach bez przyciskania pedału hamulca co chwilę (sekundę, dwie, trzy) zmienia się parametr "nacisk kierowcy na pedał (hamulca) - bar" z wartości 0 na 652.0. Przyciśnięcie pedału hamulca powoduje stopniowy wzrost ciśnienie ale nie do takiej wartości. Przy przyciśniętym mniej lub bardziej pedale hamulca parametr ten nie zmienia się do skrajnych wartości. Co to może oznaczać ? TTTM? Uszkodzony czujnik ciśnienia ? Stary płyn w układzie hamulcowym? Uszkodzenie modułu ABS/ESP/TC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Tis podaje że powinno być "0" A po naciśnięciu przedzial 0-150. Dlatego ponad 600 to jakaś bzdura wiec moze Opcom coś świruje. W/g TIS uszokdzony może być moduł sterujący albo układ hydrauliczny ABS Nie brałbym pod uwagę starego płynu jako przyczyny. Niewiele osób go zmienia a nie mają podobnych kłopotów. Poszedłbym bardziej w kierunku elektryki / awarii modułu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > Tis podaje że powinno być "0" > A po naciśnięciu przedzial 0-150. Dlatego ponad 600 to jakaś bzdura wiec moze Opcom coś świruje. > W/g TIS uszokdzony może być moduł sterujący albo układ hydrauliczny ABS > Nie brałbym pod uwagę starego płynu jako przyczyny. Niewiele osób go zmienia a nie mają podobnych > kłopotów. Poszedłbym bardziej w kierunku elektryki / awarii modułu. Czas chyba wybrać się na diagnostykę TECH-2 do serwisu. Tylko gdzie w Łodzi żeby zrobili to solidnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > Czas chyba wybrać się na diagnostykę TECH-2 do serwisu. > Tylko gdzie w Łodzi żeby zrobili to solidnie ? ZTCP to na forum VKP jest user z Techem i pojęciem. Chyba ma nick Wlodarski i z miasta Łodzi pochodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Temperatura podniosła się do okolic zera i problem z zapalającą się kontrolką ESP zniknął. System działa prawidłowo. Może to jednak coś z akumulatorem. W mroźne dni napięcie na nim spadało poniżej 12 V. A podczas kręcenia rozrusznikiem nawet do 7V (logi opcom). ??? Ciekawi mnie tylko jeszcze jedno zjawisko. Przy mocno ujemnych (poniżej -10) temperaturach nawet po rozgrzaniu silnika obroty biegu jałowego delikatnie falowały w zakresie około 840-860 widać to było zarówno poprzez opcoma jak i po obrotomierzu (wartość wymagana obrotów wg opcoma 850). Częstotliwość tych zmian to 2, 3 sek. Myślałem, że to wina świec które ostatnio wymieniłem ale przy dzisiejszych temperaturach bliskich zeru na obrotomierzu wskazówka stoi równiutko. Czy to normalne ? Przepustnica i odmy były czyszczone filtr nowy. Świece nowe Bosch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 >Może to jednak coś z akumulatorem. W mroźne dni napięcie na nim spadało > poniżej 12 V. A podczas kręcenia rozrusznikiem nawet do 7V (logi opcom). ??? Od tego bym zaczął Nie pamiętam dokładnych wartości ale w czasie kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać chyba poniżej 10,5 V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Od tego bym zaczął Nie pamiętam dokładnych wartości ale w czasie kręcenia rozrusznikiem nie > powinno spadać chyba poniżej 10,5 V Jeśli napięcie było niższe niż 12v to ewidentnie akumulator słaby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 w takie mrozy to różne cuda się dzieją u mnie raz po odpaleniu silnik pracował nie na wszystkie cylindry dopiero po ok 10 sek podjął normalną pracę więcej się to nie powtórzyło ale zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > Utrudnia > Uniemożliwia wyjechanie z zaspy oraz z błota. Sam miałem kilka razy z tym problem. Szczęśliwi > posiadacze guziczka mogą sobie wyłączyć kontrolę trakcji. Reszta jest skazana na ten system. > Widocznie poprzedni właściciel stwierdził, że dla niego ESP i TC to zbędne dodatki odbierające > radość z jazdy i je wyłączył.. > Ja nie pochwalam takiego zachowania i potwierdzam, że w podanych przez kolegę przypadkach ESP jest > niezawodne. Jestem podobnego zdania - ta funkcja powinna mieć możliwość deaktywacji z poziomu konsoli. Mam takie coś w Octavce i kilka razy mnie uratowała przez zakopaniem się w piachu czy błocie. W Astrze zaoszczędzono na guziczku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > Jestem podobnego zdania - ta funkcja powinna mieć możliwość deaktywacji z poziomu konsoli. Mam > takie coś w Octavce i kilka razy mnie uratowała przez zakopaniem się w piachu czy błocie. W > Astrze zaoszczędzono na guziczku Z tego co pamiętam przycisk "Sport" to umożliwia - tylko opcja dostępna za 1000zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Teoretycznie sporta można podłączyć w przypadku posiadania ESP, aczkolwiek znam przypadki, że po aktywacji przycisk nie wyłączał tego układu, mimo to można spróbować, trzeba sprawdzić na początek czy zegary obsługują ten przycisk, wystarczy identyfikator dwuliterowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > Teoretycznie sporta można podłączyć w przypadku posiadania ESP, aczkolwiek znam przypadki, że po > aktywacji przycisk nie wyłączał tego układu, mimo to można spróbować, trzeba sprawdzić na > początek czy zegary obsługują ten przycisk, wystarczy identyfikator dwuliterowy. A napisz co trzeba zrobić, żeby mieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > A napisz co trzeba zrobić, żeby mieć? Przycisk Sport, Op-Coma i zegary które obsłużą ten przycisk. W op-comie w IPC jest miejsce o przycisku gdzie trzeba zmienić to na "występuje". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > Przycisk Sport, Op-Coma i zegary które obsłużą ten przycisk. W op-comie w IPC jest miejsce o > przycisku gdzie trzeba zmienić to na "występuje". Oczywiście, żeby dobrać się do oznaczeń zegarów to trzeba je wytargać czy też przejdzie OP-COM'em? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > Oczywiście, żeby dobrać się do oznaczeń zegarów to trzeba je wytargać czy też przejdzie OP-COM'em? Op-comem to zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > przejdzie OP-COM'em? Przejdzie. To kod Alfa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > Podłączam opcoma na wolnych obrotach bez przyciskania pedału hamulca > co chwilę (sekundę, dwie, trzy) zmienia się parametr "nacisk kierowcy na pedał (hamulca) - bar" > z wartości 0 na 652.0. Dziś sprawdziłem u siebie i mam dokładnie tak samo. Myśle że to wskazanie to błąd Opcoma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > sprawdzić na > początek czy zegary obsługują ten przycisk, wystarczy identyfikator dwuliterowy. Filtr VIN w EPC oraz Opcom twierdzą jednogłośnie że IPC w moim aucie ma identyfikator UU. Podejdzie do przycisku Sport? EPC o tym nic nie mówi albo nie potrafie znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Zamiennikiem tych zegarów jest ZT, który obsługuje Sport'a, więc powinny obsłużyć go bez problemu. Zegary UU były też w OPC, ale tu wiadomo że skala inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.