Skocz do zawartości

[H] - ESP


rafm

Rekomendowane odpowiedzi

> W AH masz EHPS, są dwa typy, albo ZF, albo TRW Generation II.

> U2111 to wg mnie pompa wspomagania siada.

??? nie strasz

Mam TRW. Z tego co widziałem na schemacie to ZF podpięte jest pod High CAN

natomiast TRW - dane szeregowe - nie wie co to oznacza.

Jeżeli zaprogramuje w opcom w opcjach High CAN EHPS na nie występuje nie ma żadnych błędów. Wspomaganie działa ok zarówno w jednej jak i drugiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ??? nie strasz

> Mam TRW. Z tego co widziałem na schemacie to ZF podpięte jest pod High CAN

> natomiast TRW - dane szeregowe - nie wie co to oznacza.

> Jeżeli zaprogramuje w opcom w opcjach High CAN EHPS na nie występuje nie ma żadnych błędów.

> Wspomaganie działa ok zarówno w jednej jak i drugiej opcji.

To, że TRW masz to widać po silniku wink.gif

Zauważ, że EHPS nie masz ani w MS-CAN, ani w SW-CAN, znowu z tego co piszesz, że TRW to dane szeregowe, to domyślam się że chodzi o SW-CAN, czyli ten najwolniejszy protokół (single-wire)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W AH masz EHPS, są dwa typy, albo ZF, albo TRW Generation II.

Imho EHPS to pojęcie ogólne dotyczące wspomagania ale MODUŁ EHPS z którym można sie połączyć Opcomem występuje tylko w przypadku przekładni ZF i wspomagania zależnego od prędkości. Wtedy w VIN będzie kod NS2 = DLA WSPOMAGANIA KIEROWNICY ZALEŻNEGO OD PRĘDKOŚCI.

Jeśli jest zwykłe elektryczno hydrauliczne serwo nie ma modułu EHPS bo nie jest potrzebny.

Dlatego gdy próbujemy aktywować Opcomem coś czego nie ma to to po takiej "aktywacji" wywala błąd komunikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EHPS to normalne wspomaganie elektro-hydrauliczne, które było też w mniejszych czy większych Oplach.

ZF to wspomaganie, które już ma sterownik z dwiema mapami i regulacją siły wspomagania zależnie od prędkości, więc możesz mieć rację z tym, że nie da się połączyć ze zwykłym TRW wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę.

Podłączam opcoma na wolnych obrotach bez przyciskania pedału hamulca

co chwilę (sekundę, dwie, trzy) zmienia się parametr "nacisk kierowcy na pedał (hamulca) - bar"

z wartości 0 na 652.0. Przyciśnięcie pedału hamulca powoduje stopniowy wzrost ciśnienie ale nie do takiej wartości. Przy przyciśniętym mniej lub bardziej pedale hamulca parametr ten nie zmienia się do skrajnych wartości. Co to może oznaczać ? TTTM? Uszkodzony czujnik ciśnienia ? Stary płyn w układzie hamulcowym? Uszkodzenie modułu ABS/ESP/TC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tis podaje że powinno być "0"

A po naciśnięciu przedzial 0-150. Dlatego ponad 600 to jakaś bzdura wiec moze Opcom coś świruje.

W/g TIS uszokdzony może być moduł sterujący albo układ hydrauliczny ABS

Nie brałbym pod uwagę starego płynu jako przyczyny. Niewiele osób go zmienia a nie mają podobnych kłopotów. Poszedłbym bardziej w kierunku elektryki / awarii modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tis podaje że powinno być "0"

> A po naciśnięciu przedzial 0-150. Dlatego ponad 600 to jakaś bzdura wiec moze Opcom coś świruje.

> W/g TIS uszokdzony może być moduł sterujący albo układ hydrauliczny ABS

> Nie brałbym pod uwagę starego płynu jako przyczyny. Niewiele osób go zmienia a nie mają podobnych

> kłopotów. Poszedłbym bardziej w kierunku elektryki / awarii modułu.

Czas chyba wybrać się na diagnostykę TECH-2 do serwisu.

Tylko gdzie w Łodzi żeby zrobili to solidnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura podniosła się do okolic zera i problem z zapalającą się kontrolką ESP zniknął.

System działa prawidłowo. Może to jednak coś z akumulatorem. W mroźne dni napięcie na nim spadało poniżej 12 V. A podczas kręcenia rozrusznikiem nawet do 7V (logi opcom). ???

Ciekawi mnie tylko jeszcze jedno zjawisko. Przy mocno ujemnych (poniżej -10) temperaturach nawet po rozgrzaniu silnika obroty biegu jałowego delikatnie falowały w zakresie około 840-860 widać to było zarówno poprzez opcoma jak i po obrotomierzu (wartość wymagana obrotów wg opcoma 850). Częstotliwość tych zmian to 2, 3 sek. Myślałem, że to wina świec które ostatnio wymieniłem ale przy dzisiejszych temperaturach bliskich zeru na obrotomierzu wskazówka stoi równiutko. Czy to normalne ?

Przepustnica i odmy były czyszczone filtr nowy. Świece nowe Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Może to jednak coś z akumulatorem. W mroźne dni napięcie na nim spadało

> poniżej 12 V. A podczas kręcenia rozrusznikiem nawet do 7V (logi opcom). ???

Od tego bym zaczął smile.gif Nie pamiętam dokładnych wartości ale w czasie kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać chyba poniżej 10,5 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takie mrozy to różne cuda się dzieją u mnie raz po odpaleniu silnik pracował nie na wszystkie cylindry dopiero po ok 10 sek podjął normalną pracę więcej się to nie powtórzyło ale zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Utrudnia

> Uniemożliwia wyjechanie z zaspy oraz z błota. Sam miałem kilka razy z tym problem. Szczęśliwi

> posiadacze guziczka mogą sobie wyłączyć kontrolę trakcji. Reszta jest skazana na ten system.

> Widocznie poprzedni właściciel stwierdził, że dla niego ESP i TC to zbędne dodatki odbierające

> radość z jazdy i je wyłączył..

> Ja nie pochwalam takiego zachowania i potwierdzam, że w podanych przez kolegę przypadkach ESP jest

> niezawodne.

Jestem podobnego zdania - ta funkcja powinna mieć możliwość deaktywacji z poziomu konsoli. Mam takie coś w Octavce i kilka razy mnie uratowała przez zakopaniem się w piachu czy błocie. W Astrze zaoszczędzono na guziczku frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem podobnego zdania - ta funkcja powinna mieć możliwość deaktywacji z poziomu konsoli. Mam

> takie coś w Octavce i kilka razy mnie uratowała przez zakopaniem się w piachu czy błocie. W

> Astrze zaoszczędzono na guziczku

Z tego co pamiętam przycisk "Sport" to umożliwia - tylko opcja dostępna za 1000zł. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie sporta można podłączyć w przypadku posiadania ESP, aczkolwiek znam przypadki, że po aktywacji przycisk nie wyłączał tego układu, mimo to można spróbować, trzeba sprawdzić na początek czy zegary obsługują ten przycisk, wystarczy identyfikator dwuliterowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie sporta można podłączyć w przypadku posiadania ESP, aczkolwiek znam przypadki, że po

> aktywacji przycisk nie wyłączał tego układu, mimo to można spróbować, trzeba sprawdzić na

> początek czy zegary obsługują ten przycisk, wystarczy identyfikator dwuliterowy.

A napisz co trzeba zrobić, żeby mieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przycisk Sport, Op-Coma i zegary które obsłużą ten przycisk. W op-comie w IPC jest miejsce o

> przycisku gdzie trzeba zmienić to na "występuje".

Oczywiście, żeby dobrać się do oznaczeń zegarów to trzeba je wytargać czy też przejdzie OP-COM'em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączam opcoma na wolnych obrotach bez przyciskania pedału hamulca

> co chwilę (sekundę, dwie, trzy) zmienia się parametr "nacisk kierowcy na pedał (hamulca) - bar"

> z wartości 0 na 652.0.

Dziś sprawdziłem u siebie i mam dokładnie tak samo. Myśle że to wskazanie to błąd Opcoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzić na

> początek czy zegary obsługują ten przycisk, wystarczy identyfikator dwuliterowy.

Filtr VIN w EPC oraz Opcom twierdzą jednogłośnie że IPC w moim aucie ma identyfikator UU. Podejdzie do przycisku Sport? EPC o tym nic nie mówi albo nie potrafie znaleźć frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.