Skocz do zawartości

Licznik Punto II fl


michalrsr

Rekomendowane odpowiedzi

> Proste pytanie mam licznik bez obrotka a chce z obrotkiem. Czy będzie odrazu działał czy trzeba

> sygnał puszczać. Chyba w tym liczniku z obrotomierzem jest spalanie ? i co z tym po zmianie ?

Wkładasz i działa wszystko. Jedyna niedogodność - migający wyświetlacz. Do zrobienia w ASO za ok 100 zł lub u jakiegoś AKowicza z FiatEcuScanem za dobre słowo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proste pytanie mam licznik bez obrotka a chce z obrotkiem. Czy będzie odrazu działał czy trzeba

> sygnał puszczać. Chyba w tym liczniku z obrotomierzem jest spalanie ? i co z tym po zmianie ?

Trzeba najpierw zajrzeć w podwieszone wątki.... jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A schemat pinów licznika posiada ktoś ? Pali mi się kontrolka wspomagania (w aucie nie posiadam) i

> spalonej żarówki. No i nie działa to przewijanie funkcji kompa

A po co Ci schemat, przeciez w wyżej wymienionym wątku jest jasno napisane: na 17 pin masa i masz przewijanie, a pozbycie się tego co świeci a nie masz tylko przez kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co Ci schemat, przeciez w wyżej wymienionym wątku jest jasno napisane: na 17 pin masa i masz

> przewijanie,

Chyba jesteś w błędzie pin 17 jest odpowiedzialny za + czujnika temperatury zewnętrznej , a TRIB jest na pinie 4 . Podpięcie pinu 17 wyjaśniało by choinkę na liczniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech ma ten opis pinów może przyda się i dla innych

285619879-styki.jpg

1 +15 (INT) Zasilanie zestawu wskaźników I

2 Masa sygnału I

3 +30 Akumulator I

4 Przycisk Trip z zestawu przełączników pod kołem kierownicy I

5 N.C.

6 Sygnał C.A.F. U

7 + Światła mijania I

8 B-CAN B I/U

9 B-CAN A I/U

Konektor b

Styk N°

10 Lampka sygnalizacyjna EOBD I

11 Aktywacja Buzzer z NCR I

12 N.C.

13 Lampka sygnalizacyjna AIR-BAG I

14 Lampka sygnalizacyjna wyłączenia poduszki powietrznej AIR BAG po stronie pasażera I

15 Lampka sygnalizacyjna nie zapiętego pasa bezpieczeństwa* I

16 Obwód szeregowy C.A. I/U

17 + Czujnika temperatury zewnętrznej I

18 Czujnika temperatury zewnętrznej- GND Zabezpieczone I

post-54206-14352515045899_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jesteś w błędzie pin 17 jest odpowiedzialny za + czujnika temperatury zewnętrznej , a TRIB

> jest na pinie 4 . Podpięcie pinu 17 wyjaśniało by choinkę na liczniku .

nie mam elearna od punto już więc mozliwe, ze jak pisałem tamtego manuala to mi sie pomyliło z czujka temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jesteś w błędzie pin 17 jest odpowiedzialny za + czujnika temperatury zewnętrznej , a TRIB

> jest na pinie 4 . Podpięcie pinu 17 wyjaśniało by choinkę na liczniku .

No teraz to działa. Tylko rozumiem zeby było jak w oryginale potrzeba jeszcze pająka z przełączaniem finkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam elearna od punto już więc mozliwe, ze jak pisałem tamtego manuala to mi sie pomyliło z

> czujka temp.

Trza zgłosić do MODA by zmienił w manualu by nie wprowadzać innych w błąd .

Prawdopodobnie nikt nie korzystał wcześniej i dlatego to nie wyszło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Nie chce zakładac nowego wątku.

Czy ktoś moze dysponuje takim samym opisem pinów licznika ale do PUNTO II prze FL ? Próbuje zamontować licznik FL w wersji przed FL i niestety nigdzie nie mogę go znaleźć frown.gif Jeżeli ktoś posiada bardzo bym prosił o udostępnienie.

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamontować licznik FL w wersji przed FL i niestety nigdzie nie mogę go znaleźć Jeżeli ktoś

Juz mozesz sobie odpuscic, bo nie zadziala. Liczniki te nie sa zamienne.

P.S. Uzupelnij profil zolta.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, już uzupełniłem.

Myślę, że odpuścić to można jak ktoś chce po prostu podłączyć. Ja tak zrobiłem (do punto przed FL podłączyłem licznik FL bez przeróbek) i zapaliła mi się poduszka na starym liczniku. Oczywiście licznik nie zadziałał bo conajmniej jest inny układ pinów (może coś jeszcze). Dlatego proszę jak ktoś ma to niech udostępni. Ja postaram się to zmontować w całosć i jak się uda to udostępnie tutoriala smile.gif

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozum, ze tam zmiana pinow nic Ci nie da, to nie PI czy CC, gdzie kazdy przewod odpowiada za jakas kontrolke czy wskaznik. W PII czy PII FL zegar jest sterowany cyfrowo przez body. Wiesz co to magistrala CAN? Nie dzialaja zegazy z diesla w benzyniaku i na odwrot (w ramach jednej wersji), a co dopiero przy zmianie miedzy modelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> licznik FLa jest sterowany cyfrowo, a ten w Twoim silniku analogowo i cyfrowo. musisz wymyslic,

> zbudowac i zaprogramowac interfejs laczacy siec CAN z wejsciami analogowymi licznika.

> potrafisz?

No ta odpowiedź już coś wnosi :D Właśnie nie byłem pewny czy licznik prze Fl bierze sygnał pedkości z body czy z czujnika przy skrzyni, ale skoro piszesz, że jest analogowy to musi być ze skrzyni. Aczkolwiek nadal mnie korci, zeby podłączyć ten licznik FL pod odpowiednie piny (przedewszystkim te dwa odpowiadające za komunikację z body) i upewnić się na 100% smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ta odpowiedź już coś wnosi :D Właśnie nie byłem pewny czy licznik prze Fl bierze sygnał pedkości

> z body czy z czujnika przy skrzyni, ale skoro piszesz, że jest analogowy to musi być ze

> skrzyni. Aczkolwiek nadal mnie korci, zeby podłączyć ten licznik FL pod odpowiednie piny

> (przedewszystkim te dwa odpowiadające za komunikację z body) i upewnić się na 100%

W kazdym bierze z body, a ten skad dostaje sygnal to juz inna historia. Zarowno PII jak i PII FL moze miec ze skrzyni albo z ABS'u, jesli dany samochod posiada taki uklad. Jesli samochod nie posiada ukladu przeciwdzialajacego blokowaniu sie kol przy hamowaniu, to wtedy jest czujnik w skrzyni biegow. Nie ma znaczenia ktora to wersja PII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kazdym bierze z body, a ten skad dostaje sygnal to juz inna historia. Zarowno PII jak i PII FL

> moze miec ze skrzyni albo z ABS'u, jesli dany samochod posiada taki uklad. Jesli samochod nie

> posiada ukladu przeciwdzialajacego blokowaniu sie kol przy hamowaniu, to wtedy jest czujnik w

> skrzyni biegow. Nie ma znaczenia ktora to wersja PII.

No OK, ale to co stoi na przeszkodzie, żeby pozmieniać piny i podłączyć ten nowy licznik? Body nie powinien sprawiać problemu bo nawet te od stilo śmigają w PII. Sorki, ze tak drążę temat ale nie wydaje mi się żeby ktoś próbował w te stronę z licznikiem. Chciałbym poprostu poznać układ pinów z PII przed FL i porównać z tym po FL i pokombinować. Z rzeczy jakie ustaliłem już to napewno trzeba będzie zmienić przełącznik zespolony pod kierą albo dodać gdzieś przycisk TRIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś trochę przeszukać forum!

> Tu znajdziesz trochę ciekawych rzeczy, również to co Cię interesuje.

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=276180951&page=0&fpart=all&vc=1

Poświęciłem trochę czasu i przejżałem wszystkie posty i jedyne co znalazłem to stwierdzenie, że się nie da zamontować tego licznika. Ale nie ważne.... Do rzeczy:

CZY KTOŚ POSIADA TEN SCHEMAT PINÓW LICZNIKA DO PUNTO II PRZED FL?

Nie proszę o różnego typu rady, że się nie da. Potrzebuję po prostu tylko schemat, za który będę bardzo wdzięczny darczyńcy smile.gif

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.