Skocz do zawartości

nawiew w Uno


wacekbiez

Rekomendowane odpowiedzi

> Powiem CI tak . temperature niby jakas osiaga ale ledwo kolo 70 st. tylko mnie zastanawia to czemu

> tak slabo wieje

A słychać, że dmuchawa wchodzi na wysokie obroty? I czy słychać, jak dźwigniami przestawiasz klapki kierunków nawiewu, że się przestawiają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby slychac ruznice miedzy pierwszym a trzecim biegiem . ale szczerze powiem jest to minimalna roznica;/ a klapy chodza tylko zawsze mialem problem bo slabo mi grzalo w nogi .. a jak dam na szybe to tak delikatnie wieje letnim powitrzem tak ze jak ostatnio jechalem ok 30 km to mialem zamarzniete od srodka szyby boczne z tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niby slychac ruznice miedzy pierwszym a trzecim biegiem . ale szczerze powiem jest to minimalna

> roznica;/

No to chyba masz coś z wentylatorem, bo u mnie różnica jest bardzo duża - przy pierwszym biegu dmuchawę ledwo słychać, na trzecim muszę już podkręcić radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak ew mozna ja wymienic ? jak sie do niej dostac?

No niestety trzeba zwalić deskę, wymontować konsolę środkową, spuścić płyn z układu i wymontować cały zespół nagrzewnicy. Robota na kilka godzin i w ciepłym garażu.

Projektant się nie popisał, w moim starym Audi dmuchawę się wymienia spod maski w 10 minut.

Zanim zaczniesz wybebeszać cały przód, sprawdź może przełącznik dmuchawy, czy tam się nie podpaliły styki, bo to znacznie mniej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem CI tak . temperature niby jakas osiaga ale ledwo kolo 70 st. tylko mnie zastanawia to czemu

> tak slabo wieje

Jak sie nie dogrzewa to proponowałbym zacząc od termostatu ok.gif może sie wykończył hmm.gif do tego poziom płynu chłodzącego, a dmuchawa swoją drogą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy autko się dogrzewa? Czy układ jest odpowietrzony? Ja włożyłem karton przed chłodnice, zaczął

> lepiej grzać także już wiem, że też mam coś nie tak z układem.

Zamiast jak termostat wysiądzie to i karton nie pomorze ok.gif w mojej starej 900 też wkładaliśmy z ojcem karton, a jak się wymieniło termostat to trzeba było go szybko wywalić, bo się zaczął przegrzewać zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie sie przystawialem do wymiany termostatu .. ale u mnie w 1.7 to juz nie takie proste.. nie mam takiego latwego dostepu do niego jak inni powiedzmy w litrowych silnikach bezn .. od gory mnie blokuje jakas taka czesc przykrecana do silnika i linka od niech odchodzi .. jak by od hamulca czy cos takiego ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mozna jasniej ? jaki przelacznik gdzie?

No ten przełącznik, którym ustawiasz bieg dmuchawy. U mnie na konsoli środkowej nad pokrętłami temperatury i obiegu nawiewu. W nim o ile dobrze pamiętam siedzą rezystory zmniejszające obroty dmuchawy na niższych biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no walsnie pytanie czy podejdzie.. bo nawet glupia lampa przednia od benzyniaka jest inna niz do mojego .. ostatnio rozbilem lampe kupilem od goscia ktory mowil ze tak tka to ta sama lampa sie okazalo ze jednak inna.. mniejsza i w ogule inna.. ale cuz nie mialem wyjscia trzeba bylo taka zamontowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no walsnie pytanie czy podejdzie.. bo nawet glupia lampa przednia od benzyniaka jest inna niz do

> mojego .. ostatnio rozbilem lampe kupilem od goscia ktory mowil ze tak tka to ta sama lampa

> sie okazalo ze jednak inna.. mniejsza i w ogule inna.. ale cuz nie mialem wyjscia trzeba bylo

> taka zamontowac

A TY masz MkI czy MkII? Który rocznik? Bo w MkI były większe lampy ok.gif w MkII z tego co wiem nie ma znaczenia silnik ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niestety nie dosc ze mniejsza to ja w lampie mialem jeszcze cos jak hydrauliczne podnoszenie

> klosza ;D pare wezykow pompki itp .. z Krakowa..

Dziwne hmm.gif a ta hydraulika to podobno zmora, ale ja nie wiem, bo nie miałem, a teraz mam elektryczne zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Trochę daleko. Jakbyś miał kogoś kto będzie jechał z Wawy do Krk to mogę dać tą nagrzewnice co mam ok.gif W innym wątku jeden Kolega jej nie chce to nadal jest na zbyciu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze CI powiem ze u mnie nawet chyba nie dzialala bo ile razy probowalem podniesc swiatla to

> nic nie chodzilo .. ale nic przynajmniej nie mialem wyzotow sumienia jak ucinalem rurki ;D heh

> .. a konkretnie z wawy jestes czy z kas podordze?

Tak jak napisane czyli Wawa-Ursus. Po drodze do Pruszkowa zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze CI powiem ze u mnie nawet chyba nie dzialala bo ile razy probowalem podniesc swiatla to

> nic nie chodzilo ..

bo ta regulacja służy generalnie do "obniżania" świateł z pozycji wyjściowej, podnoszenie jest drugie na liście.

a co do lampy - nie wcisnął Ci ktoś lampy do CC? na oko są bardzo podobne, ale ta z CC jednak inna... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uu to zeczywiscie nie podrodze..

nie to lampa od uniaka w0,9l tyle ze mniejsza gabarytowo .. wszystko kotstki lampki itp ma w tym samym miejscu .. tyle ze lampa mniejsza no nic.. nie wazna jest lampa;)

zauwazylem dzis probojac zmienic bieg powietrza ze juz nie ma takiego harakterystycznego dzwieku przesuwanej klapy .. wczesniej byla.. moze przez to slabiej wieje..?? gdzie ew. mozna zobaczec czy spadlo mocowanie od klapy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie. od jakiegos czasu mam problem z nawiewem u mnie w Uniaczku . mam wersje 1.7 D

> wolnossacy.strasznie slabo wieje na szybe i nie jakies gorace powietrze a takie letnie pomoze

> ktos ?

> z gory dzieki

do sprawdzenia

1 - termostat - jak będzie do wymiany to w ciepłym pomieszczeniu go zmieniaj i uważaj na krótkie kolanko (najlepiej je ściągaj i nakłądaj wtedy kiedy termostat jest odkręcony.

2 - zawór nagrzewnicy - czy na otwiera się wystarczająco dużo?

3 - poziom płynu chłodzącego jest ok?

pozdr

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cieplym miejscu ? hmm bedzie problem niestety bo nie mam garazu frown.gif

gdzie jest zawor nagrzewnicy ? jak on moze wygladac w 1,7.

a plyn jest ok k2 świerzuteńkie do -40 wink.gif

> do sprawdzenia

> 1 - termostat - jak będzie do wymiany to w ciepłym pomieszczeniu go zmieniaj i uważaj na krótkie

> kolanko (najlepiej je ściągaj i nakłądaj wtedy kiedy termostat jest odkręcony.

> 2 - zawór nagrzewnicy - czy na otwiera się wystarczająco dużo?

> 3 - poziom płynu chłodzącego jest ok?

> pozdr

> pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co do słabego nawiewu sprawdź ustawienia pokręteł tak jak tu napisali: dsc00120vm.jpg

może w tym jest problem.

W razie czego u mnie zalega nagrzewnica od uno, chyba że wolisz coś większego to i od palio też się znajdzie, a Piaseczno jest blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sie nie dogrzewa to proponowałbym zacząc od termostatu

Warto zaznaczyc, ze obecnie 1 na 10 nowych termostatow do czegos sie nadaje, reszta jest fabrycznie uszkodzona. Nie wiem czy jest sens sie bawic, mozna wstawic jeszcze gorsze padlo niz sie mialo dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto zaznaczyc, ze obecnie 1 na 10 nowych termostatow do czegos sie nadaje, reszta jest fabrycznie

> uszkodzona. Nie wiem czy jest sens sie bawic, mozna wstawic jeszcze gorsze padlo niz sie mialo

> dotychczas.

Ja nigdy nie mialem problemow po zmianie termostatu hmm.gif zawsze byla poprawa ok.gif u taty w Jego astrze rowniez ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast jak termostat wysiądzie to i karton nie pomorze w mojej starej 900 też wkładaliśmy z ojcem

> karton, a jak się wymieniło termostat to trzeba było go szybko wywalić, bo się zaczął

> przegrzewać

Nie ma sie co cieszyc, to co opisales, to wlasnie objaw fabrycznie niesprawnego termostatu. Poki byl stary "zepsuty" auto nie przegrzewalo sie z kartonem. Wstawiles nowy "sprawny" i nie jest w stanie wystarczajaco otworzyc sie aby zniwelowac wplyw kartonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma sie co cieszyc, to co opisales, to wlasnie objaw fabrycznie niesprawnego termostatu. Poki

> byl stary "zepsuty" auto nie przegrzewalo sie z kartonem. Wstawiles nowy "sprawny" i nie jest g

> w stanie wystarczajaco otworzyc sie aby zniwelowac wplyw kartonu.

Ok, spoko, ale po pierwsze ja to pisałem z przymrużeniem oka wink.gif a po drugie zapomnialem dodać ważnej rzeczy, ze chodzilo o stanie w korku przy temperaturze w okolicach 0st albo troche powyżej gdzie nie ma nawiewu na chlodnice zadnego ok.gif aczkolwiek nie twierdzę ze nie mas racji, bo wiadomo, ze mozna różnie trafić ok.gif i zepsuty tez moze sie przydazyc, nie mowie ze nie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, spoko, ale po pierwsze ja to pisałem z przymrużeniem oka a po drugie zapomnialem dodać ważnej

> rzeczy, ze chodzilo o stanie w korku przy temperaturze w okolicach 0st albo troche powyżej

> gdzie nie ma nawiewu na chlodnice zadnego aczkolwiek nie twierdzę ze nie mas racji, bo

> wiadomo, ze mozna różnie trafić i zepsuty tez moze sie przydazyc, nie mowie ze nie

Sam mam ten problem, w ostatnich dniach potrafilem przejechac w miescie kilkanascie km i plyn nie dawal rady osiagnac nawet 70 stopni. Trzeba bylo ostro pocisnac z butem w podlodze, aby w koncu sie zagrzal. Ale jak pomysle, ze wydam kase a bedzie to samo (jak nie teraz, to za pol roku - tak bylo wlasnie u kolegi w CCS, u ktorego jakis czas temu robilismy termostat), to mnie skreca oslabiony.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam mam ten problem, w ostatnich dniach potrafilem przejechac w miescie kilkanascie km i plyn nie

> dawal rady osiagnac nawet 70 stopni. Trzeba bylo ostro pocisnac z butem w podlodze, aby w

> koncu sie zagrzal. Ale jak pomysle, ze wydam kase a bedzie to samo (jak nie teraz, to za pol

> roku - tak bylo wlasnie u kolegi w CCS, u ktorego jakis czas temu robilismy termostat), to

> mnie skreca .

Ciezko mi cokolwiek poradzić poza tym, zeby szukac porządnej firmy. Moze wtedy bedzi wieksza pewność jakości. Tata do Astry zawsze wkłada Wahlera i jeździ bez kartonu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciezko mi cokolwiek poradzić poza tym, zeby szukac porządnej firmy. Moze wtedy bedzi wieksza

> pewność jakości. Tata do Astry zawsze wkłada Wahlera i jeździ bez kartonu

Inna sprawa, ze powodem moze byc nadmierna unifikacja modeli termostatow wsrod producentow zamiennikow. Krew mnie zalewa jak patrze w katalogi i widze, ze termostat do Punto GT jest rzekomo identyczny jak w Palio, Siena i Panda Mk1, skoro wiem, ze wg ePER-a jedyny kros jest z Fiorino na tropikalne rynki Ameryki Płd. Nie ma fizycznej mozliwosci, aby jedna charakterystyka pracy termostatu pasowala do kilku skrajnie odmiennych silnikow (1.4T, 1.1, 1.9D) na wszystkie strefy klimatyczne. Producentom zamiennikow jest to obojetne i wmawiaja nam te bzdury, a uzytkownicy na tym traca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

solek99 jest ustawione tak jak trzeba mimo to kiszka;/ wieje takie letnie powietrze.. a motyw z kartonem na chlodnicy chyba bd musial zrobic bo wogule mi sie nie chce zagrzac auto .. to jak wie ktos jak zobaczyc czy przesowa od klapy kierujacej powietrze moze sie odczepila od suwaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inna sprawa, ze powodem moze byc nadmierna unifikacja modeli termostatow wsrod producentow

> zamiennikow. Krew mnie zalewa jak patrze w katalogi i widze, ze termostat do Punto GT jest

> rzekomo identyczny jak w Palio, Siena i Panda Mk1, skoro wiem, ze wg ePER-a jedyny kros jest z

> Fiorino na tropikalne rynki Ameryki Płd. Nie ma fizycznej mozliwosci, aby jedna

> charakterystyka pracy termostatu pasowala do kilku skrajnie odmiennych silnikow (1.4T, 1.1,

> 1.9D) na wszystkie strefy klimatyczne. Producentom zamiennikow jest to obojetne i wmawiaja nam

> te bzdury, a uzytkownicy na tym traca.

No to niby jest troche dziwne. tak jak piszesz silniki zupełnie rozne. Ale z drugiej strony temperatura robocza w kazdym jest chyba taka sama - 90st hmm.gif wiec w sumie chyba najważniejsze zeby sie otwierał powyzej 90, a zamykał poniżej hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> temperatura robocza w kazdym jest chyba taka sama - 90st wiec w sumie chyba najważniejsze

> zeby sie otwierał powyzej 90, a zamykał poniżej

A widzisz, a jak popatrzysz po katalogach to nawet do Uno 45 masz dwa typy termostatow, ktore otwieraja sie odpowiednio przy 82 i 87 st. C. Ponadto termostat nie dziala zero-jedynkowo, ma tez polozenia posrednie, ktore sa zroznicowane i charakterystyczne dla kazdego silnika. Jesli zamontujesz zle dopasowany termostat, to jego polozenie nigdy sie nie ustali (nawet z grubsza), a temperatura plynu nawet przy rownej jezdzie bedzie falowac wraz z polozeniem zaworu termostatu. W Uno widac to doskonale, bo wskaznik temperatury ma liniowa charakterystyke i wykazuje nawet wahania o 5 st.

Bardzo fajnym rozwiazaniem jest termostat sterowany elektronicznie. Wbudowana wen grzalka uruchamiana sygnalem z jednostki sterujacej rozgrzewa parafine i powoduje calkowite otwarcie termostatu gdy silnik nabiera wysokiej temperatury. Sterowanie termostatem moze byc uzaleznione np. od obciazenia silnika, wiec pelne otwarcie duzego obiegu moze wyprzedzic faktyczny skok temperatury. Konstrukcja takiego termostatu wbrew pozorom bardzo przypomina rozwiazanie tradycyjne, wiec nawet w przypadku uszkodzenia grzalki termostat dziala w oparciu temperature plynu chlodzacego. Jest to jeden z tych patentow (obok elektrycznie podgrzewanej przedniej szyby), ktorych brakuje mi w Uno - chcialbym miec mozliwosc wlaczenia takiej grzalki chociazby przelacznikiem z kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciezko mi cokolwiek poradzić poza tym, zeby szukac porządnej firmy. Moze wtedy bedzi wieksza

> pewność jakości. Tata do Astry zawsze wkłada Wahlera i jeździ bez kartonu

Ja się na Wahlerze przejechałem w Audi - co lepsze, zmieniłem go nie dlatego że się zepsuł, tylko bałem się że po latach eksploatacji może się nieoczekiwanie zamknąć, jak znajomemu w CX, gdzie mu UPG wywaliło latem, zanim zdążył zjechać na pobocze. Nowy termostat wytrzymał ledwie rok, gdy fabryczny był po kilkunastu sprawny.

Z kolei teraz w Uno mam też Wahlera i mam poważne obawy, że go już szlag trafia, bo silnik nie przekracza 70 stopni. A tak jak piszecie, obawiam się czy nowy nie będzie tyle samo wart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A widzisz, a jak popatrzysz po katalogach to nawet do Uno 45 masz dwa typy termostatow, ktore

> otwieraja sie odpowiednio przy 82 i 87 st. C. Ponadto termostat nie dziala zero-jedynkowo, ma

> tez polozenia posrednie, ktore sa zroznicowane i charakterystyczne dla kazdego silnika. Jesli

> zamontujesz zle dopasowany termostat, to jego polozenie nigdy sie nie ustali (nawet z

> grubsza), a temperatura plynu nawet przy rownej jezdzie bedzie falowac wraz z polozeniem

> zaworu termostatu. W Uno widac to doskonale, bo wskaznik temperatury ma liniowa

> charakterystyke i wykazuje nawet wahania o 5 st.

O widzisz to ja myślałem, że przy jednej temp sie otwiera, a przy drugiej - zamyka ok.gif widac mocno sie myliłem ok.gif

> Bardzo fajnym rozwiazaniem jest termostat sterowany elektronicznie. Wbudowana wen grzalka

> uruchamiana sygnalem z jednostki sterujacej rozgrzewa parafine i powoduje calkowite otwarcie

> termostatu gdy silnik nabiera wysokiej temperatury. Sterowanie termostatem moze byc

> uzaleznione np. od obciazenia silnika, wiec pelne otwarcie duzego obiegu moze wyprzedzic

> faktyczny skok temperatury. Konstrukcja takiego termostatu wbrew pozorom bardzo przypomina

> rozwiazanie tradycyjne, wiec nawet w przypadku uszkodzenia grzalki termostat dziala w oparciu

> temperature plynu chlodzacego. Jest to jeden z tych patentow (obok elektrycznie podgrzewanej

> przedniej szyby), ktorych brakuje mi w Uno - chcialbym miec mozliwosc wlaczenia takiej grzalki

> chociazby przelacznikiem z kabiny.

Tego nie znałem, ale z opisu wygląda ciekawie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to co zrobic drodzy koledzy ? bo termostat kosztuje u mnie 80 zl;d i co z tym nawiewem ?

Gdyby nie Spav to dalej bym obstawał przy termostacie, ale teraz to już sam nie wiem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.